Skrevet av Emne: Hvorfor du ikke skal drikke karbs under og rett etter trening.  (Lest 10157 ganger)

JohnBlond

  • Gjest
Myostatin Is a Skeletal Muscle Target of Growth Hormone Anabolic Action

Wei Liu, Scott G. Thomas, Sylvia L. Asa, Nestor Gonzalez-Cadavid, Shalendar Bhasin and Shereen Ezzat

Myostatin is a cytokine that has recently been shown to selectively and potently inhibit myogenesis. To investigate the mechanisms of anabolic actions of GH on skeletal muscle growth, we examined the in vitro and in vivo effects of GH on myostatin regulation. Twelve GH-deficient hypopituitary adult subjects were treated with recombinant GH (5 µg/kg·d) in a double-blind, placebo-controlled fashion. Body composition and physical function were assessed and skeletal muscle biopsies from the vastus lateralis performed at 6-monthly intervals during 18 months of treatment. Myostatin mRNA expression was significantly inhibited to 31 ± 9% (P < 0.001) of control by GH but not by placebo administration (79 ± 11%) as determined by quantitative real-time PCR normalized for the housekeeping glyceraldehyde-3-phosphate dehydrogenase gene. The inhibitory effect of GH on myostatin was sustained after 12 and 18 months of GH treatment. These effects were associated with increases in lean body mass and translated into enhanced aerobic performance as determined by maximal oxygen uptake and ventilation threshold. Parallel in vitro studies of skeletal muscle cells demonstrated significant reduction of myostatin expression by myotubes in response to GH, compared with vehicle treatment. Conversely, GH receptor antagonism resulted in up-regulation of myostatin in myoblasts. Given the potent catabolic actions of myostatin, our data suggest that myostatin represents a potential key target for GH-induced anabolism.

---

Fulltekst finnes her, dersom man abonnerer på journalen.

Å drikke karbohydratholdige drikker under og etter trening, reduserer GH. GH inhiberer myostatin. Myostatin inhiberer muskelvekst. Ergo, sukkerholdige drikker inhiberer muskelvekst (via GH-inhibering av myostatin).

I artikkelen viser de også hvordan økte verdier av GH medfører økte verdier av IGF-1. IGF-1 har anabol virkning. Etter 6 måneder med GH-behandling ble IGF-1 verdiene doblet i forhold til kontrollgruppen. Muskelmassen økte i snitt med 2.5 kg hos de som fikk GH, mens den i kontrollgruppen forble uforandret.

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Smiler, alltid gøy å få litt opprøsk i de vanlige tankene som ikke blir sett på med kritiske øyne lengre Smiley Flott!
Leste gjennom artikkel(skum), står vel mest om den anabolske reaksjonen til GH på musklatur, og om myostatin regulering. Men sto det noe direkte om at karbo drikker vil redusere GH, eller er dette vidt kjent (bare jeg som ikke har fått det med meg?) Har du noen artikler som direkte går på dette, eller som sier mer om karb/trening/GH/myostatin?

-Evt? Har du mer kunnskap om dette du kunne delt med oss?


Vi grønne trenger mer info vettu Tongue

Forøvrig er det vel ikke unormalt at en gruppe som får GH kommer til å legge på seg mer muskler heller?
Become your potential...

*Min profil

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Karb vil redusere GH ja. Eller snarere, insulin gjør dette.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Men betyr dette at jeg bør droppe den raske karbsen i form av væske rett etter trening?

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Men det må da også være andre reaksjoner som spiller inn her? Kroppen trenger jo også å fylle opp glykogenlagrene etter endt trening!? Hva med restitusjon? Kan det virkelig være fordelaktig i treningssammenheng å droppe Karbohydrater?
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Jeg kan bare snakke av egen erfaring her. I 4 år har jeg i snitt spist ca. 50 gram karbohydrater per døgn. Dersom det er nødvendig, f.eks. for å fylle opp glykogenlagre, vil kroppen omdanne protein til glukose. Når det gjelder behovet for glukose og glykogenlagre i leveren, vil dette gå ned når man kutter ned på karbohydrater. Kroppen vil gå over til å nesten utelukkende benytte fett (og ketoner dannet av fett) som energikilde.
Må si at jeg vanligvis også ligger lavt på carbs, men prøver å få i meg mesteparten i etterkant av trening. Og etter det jeg har forstått er dette viktig for nettopp muskeloppbygging. Men her finnes det kanskje, som med alle andre forskningsrapporter motsetninger!?! Om noen sitter å ruger på noen rapporter hvor det hevdes karbs etter trening virker muskelfremmende er det kanskje her dette bør postes.. En sakelig diskusjon er alltid å foretrekke Smiley
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772


Muskelmassen økte i snitt med 2.5 kg hos de som fikk GH, mens den i kontrollgruppen forble uforandret.

Kan du utdype litt? "Økte i snitt" vil dette si pr måned? eller pr uke?
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Innbilte meg noe slikt som at om man kun supplerte med en proteinshake (uten karbs) etter trening ville kroppen hovedsaklig bruke proteinene til energi.. Er det helt på villspor?

Og er ikke insulin veldig anabolt også?

Sitat
Etter 6 måneder økte kroppsvekten med gjennomsnittlig 2.5 kg blant de som fikk GH, mens den forble uforandret blant de som ikke fikk GH.
Om kroppsvekten forble uforandret spiste de vel rett og slett for lite..?

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Takk for utfyllende svar, honnør gitt. Smiley

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sitat
Å drikke karbohydratholdige drikker under og etter trening, reduserer GH. GH inhiberer myostatin. Myostatin inhiberer muskelvekst. Ergo, sukkerholdige drikker inhiberer muskelvekst (via GH-inhibering av myostatin).


Må si jeg finner ingen plasser i artikkelen de nevner dette(?) Kan du vise til en ref andre steder? Dette med å drikke carbs før og etter trening.

Kan vel nevnes at redusert GH produksjon vil ikke trå frem før man kommer opp i hyperglycemia faktorer av karbo. Dette vil da bli 7 eller over. Nå vet jeg ikke hvor mye redusert GH man vil få av en shake med 40g carbo, men jeg kan ikke tenke meg det vil være vesentlig i forhold til belønningene ved å ta carbs(?) Kan vel også slenge på at glucocorticoid er den vesentlige faktoren som spiller inn i GH produksjon hos normale mennesker. Glucocorticoid hormonet øker blodsukkernivåene og vil føre til hyperglycemia.

Sitat
I artikkelen viser de også hvordan økte verdier av GH medfører økte verdier av IGF-1. IGF-1 har anabol virkning. Etter 6 måneder med GH-behandling ble IGF-1 verdiene doblet i forhold til kontrollgruppen. Muskelmassen økte i snitt med 2.5 kg hos de som fikk GH, mens den i kontrollgruppen forble uforandret.

Var ikke poenget med artikkelen å få frem den katabolske egenskapen til myostatin. I alle fall er nå den anabolske egenskapen til både GH og IGF-1 kartlagt for flere år siden. For øvrig er vel også myostatin sine katabolske egenskaper kartlagt for 4-5 år siden. Synes denne artikkelen var noe merkelig i grunn. Blant annet:

Sitat
Although a recent study of systemically administered GH in healthy elderly males failed to identify significant alterations in myostatin mRNA expression, it also showed no significant effect on lean body mass

Det er jo nå funnet ut at hovedårsaken til redusert muskelmasse hos eldre er hovedsakelig linket til MGF produksjon i kroppen.

Karb vil redusere GH ja. Eller snarere, insulin gjør dette.

Dette kunne jeg tenke meg å høre mer om. Er det slik at siden insulin er hemmeren av blodsukker så vil et redusert blodsukker redusere GH produksjon?

Det første spørsmålet har jeg ikke svaret på.

Insulin er anabolt ja. Om det er mer anabolt enn veksthormon, og om den har negative effekter som veksthormon ikke har, er en interessant diskusjon.

Det første spørsmålet er ganske enkelt. Kroppen din vil først forsøke å bruke carbs som energi, finner han ikke dette går han videre til protein, videre til fett, helt til du bryter ned dine egne celler for å holde deg selv gående. Så kroppen vil ta det han får. Ikke så kresen;)
(noen som har hele rekka med alt av sukkerstoffer, proteiner og fettstoffer?)

Insulin er ikke i seg selv anabolt i form av muskelvekst. Insulin blir anabolt i kombinasjon med GH. Disse to stoffene mataboliseres i leveren og lager IGF-1. Så hadde disse testpersonene fått tilført slin hadde de hatt en vesentlig høyere IGF-1 konsentrasjon i blodet. Noen som bare vil være positivt opp til en viss grad siden man trenger MGF for å nyttegjøre seg av store doser IGF-1. Noen som vet forholdet GH-insulin som kreves for å lage IGF-1?


Edit: Så først nå at dette var en gammel artikkel...


Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Viktigt att tänka på är att det är flera behov som skall fyllas efter träning. Efter träningen så proteinnedbrytningen ökad, muskelproteinbalansen negativ, samt glykogenlagren låga (dock töms de betydligt mindre av styrketräning än konditionsträning). Det viktigaste här är att minska proteinnedbrytningen och öka proteinsyntesen, glykogenlagren är inte lika akuta att fylla, detta kan lika gärna ske vid ett senare tillfälle. Så alltså: prio 1: protein, prio 2: karbo.

Alltså: protein för muskeltillväxt, karbo för återhämtning.

Men utan karbo så kan muskeltillväxten bli lite hämmad.

"In conclusion, the results of this study provide evidence that prevention of glycogen supercompensation after exercise results in persistence of the increased capacity for muscle glycogen accumulation after exercise for at least 3 days. The mechanism responsible for this phenomenon appears to be a prolongation of the exercise-induced increase in muscle GLUT4 protein."

Am J Physiol Endocrinol Metab 285: E729-E736, 2003.

Fulltext: http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/full/285/4/E729



Og er ikke insulin veldig anabolt også?
Insulin er anabolt ja.

Insulin är inte anabolt för människor, bara antikatabolt. De studierna som säger att det är anabolt är gjorda på möss och andra djur.

"The nature of the involvement of insulin, classically thought of as the most important anabolic hormone, is bizarre because it appears that in adult humans insulin does not do what it does in the growing animals traditionally used for metabolic research, such as rats, mice and even pigs. In people, it appears that it is possible to stimulate muscle protein synthesis by supplying exogenous amino acids alone while maintaining (using the insulin clamp techniques) basal blood insulin concentration at the overnight fasted level. Furthermore, if amino acids in amounts capable of causing a maximal response in protein synthesis are given, adding further insulin has no further stimulatory effect on protein synthesis."

Exp Physiol. 2005 Jul;90(4):427-36.

Fulltext: http://ep.physoc.org/cgi/content/full/90/4/427


"During exercise, there is an increase in amino acid (AA) oxidation accompanied by a depression in whole-body protein synthesis and an increase in protein breakdown. Leucine oxidation increases in proportion to energy expenditure, but the total contribution of BCAA to fuel provision during exercise is minor and insufficient to increase dietary protein requirements. When investigating the effects of AA on the control of muscle protein synthesis (MPS), we showed that increased availability of mixed AAs caused a rise in human MPS to about the same extent as complete meals. Leucine alone (and to some extent other essential, but not nonessential, AAs) can stimulate MPS for a short period, suggesting that leucine acts as a signal as well as a substrate. MPS stimulation by infused AAs shows tachyphylaxis, returning to basal rates after 2 h, possibly explaining why chronically elevated leucine delivery does not elevate MPS clinically. Increased availability of essential amino acids (EAAs) results in dose-related responses of MPS, but, in elderly subjects, there is blunted sensitivity and responsiveness associated with decreased total RNA and mRNA for signaling proteins and signaling activity. Increases of MPS due to EAAs are associated with elevation of signaling activity in the mammalian target of rapamycin (mTOR)/p70 ribosomal subunit S6 kinase eukaryotic initiation factor 4 binding protein 1 pathway, without requiring rises of plasma insulin availability above 10 µU/mL. However, at insulin of <5 µU/mL, AAs appear to stimulate MPS without increasing mTOR signaling. Further increasing availability of insulin to postprandial values increases signaling activity, but has no further effect on MPS."

J. Nutr. 136:264S-268S, January 2006

Fulltext: http://jn.nutrition.org/cgi/content/full/136/1/264S



"There appears to be a requirement for a minimal concentration of plasma insulin to stimulate muscle protein synthesis in response to resistance exercise and AA ingestion."

Eur J Appl Physiol. 2005 May;94(1-2):1-10.

http://www.springerlink.com/content/xj87k9vypg0jfw0u/


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Det en skal huske på her, er jo det å se ting i kort og langt perspektiv. Helt kortsiktige gevinster kan fort blende for de litt lengre.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Om noen sitter å ruger på noen rapporter hvor det hevdes karbs etter trening virker muskelfremmende er det kanskje her dette bør postes


"A number of physiological events including the level of contractile activity, nutrient status, and hormonal action influence the magnitude of exercise-induced skeletal muscle growth. However, it is not the independent action of a single mechanism, but the complex interaction between events that enhance the long-term adaptations to resistance training. The purpose of the present investigation was to examine the influence of liquid carbohydrate (CHO) and essential amino acid (EAA) ingestion during resistance exercise and modification of the immediate hormonal response on myofibrillar protein degradation as assessed by 3-methylhistidine (3-MH) excretion. After a 4-hour fast, 32 untrained young men (18-29 years) performed a single bout of resistance exercise (complete body; 3 setsx10 repetitions at 75% of 1-repetition maximum; 1-minute rest between sets), during which they consumed a 6% CHO (n=8) solution, a 6-g EAA (n=8) mixture, a combined CHO+EAA (n=8) supplement, or placebo (PLA; n=8) beverage. Resistance exercise performed in conjunction with CHO and CHO+EAA ingestion resulted in significantly elevated (P<.001) glucose and insulin concentrations above baseline, whereas EAA ingestion only increased the postexercise insulin response (P<.05). Time matched at 60 minutes, the PLA group exhibited a peak cortisol increase of 105% (P<.001) with no significant change in glucose or insulin concentrations. Conversely, the CHO and CHO+EAA groups displayed a decrease in cortisol levels of 11% and 7%, respectively. Coinciding with these hormonal response patterns were significant differences in myofibrillar protein degradation. Ingestion of the EAA and CHO treatments attenuated 3-MH excretion 48 hours after the exercise bout. Moreover, this response was synergistically potentiated when the 2 treatments were combined, with CHO+EAA ingestion resulting in a 27% reduction (P<.01) in 3-MH excretion. In contrast, the PLA group displayed a 56% increase (P<.01) in 3-MH excretion. These data demonstrate that not only does CHO and EAA ingestion during the exercise bout suppress exercise-induced cortisol release; the stimulatory effect of resistance exercise on myofibrillar protein degradation can be attenuated, most dramatically when the treatments are combined (CHO+EAA). Through an "anticatabolic effect," this altered balance may better favor the conservation of myofibrillar protein."

Metabolism. 2006 May;55(5):570-7; Liquid carbohydrate/essential amino acid ingestion during a short-term bout of resistance exercise suppresses myofibrillar protein degradation.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=16631431&query_hl=2&itool=pubmed_docsum




Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
Interessant at det er snakk om antikatabol effekt og ikke anabol effekt...

Et interessant spørsmål er hvordan katabole perioder, med f.eks. lite mat og hard trening, stimulerer til anabolisme når man senere hviler og spiser mye. I boken "Maximum muscle, minimum fat" av Ori Hofmekler (Amazon link) diskuteres noen av faktorene som opererer på cellenivå i så henseende.

Som kineserene sier: Man må ha dype daler for å få høye fjell.

Interessant link til bok. Så også litt på denne "Warrior Diet" som jeg mer eller mindre selv har praktisert. Ikke noen dum filosofi dette!
Tror også det er bra med noe antikatabolt før/under/etter trening, men holder meg til L-Glutamin, BCAA og proteinpulver. Jeg kan strekke meg til noe havregryn i proteindrinken. Men så er da mitt mål å holde lav fettprosent.

Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!