Skrevet av Emne: trening for og sloss?  (Lest 60071 ganger)

Utlogget Cjay85

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 109
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 109

  • Fit happens - Stay strong
Sv: trening for og sloss?
« #165 : 18. mars 2007, 14:42 »
Jeg trener for å være klar for å sloss vist det senarioet skulle forekomme. Trener mest for "look", generel stryke og få en sterkere kropp...


Trener du for å være klar for å sloss?

Pass på at ingen vil sloss med deg utenfor treningssenteret den dagen du har trent beina skikkelig, eller etter en hard brystøkt da, lol.

Da får du juling Cheesy

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: trening for og sloss?
« #166 : 18. mars 2007, 17:23 »
Helt utrolig mange idiotiske innlegg.. Og RS_jenssen, du er sikkert kjempetøff og verdens råeste "slåsser", men VÆR SÅ SNILL! Hold kjeft. Det er ingen her som synes at du er verken kul eller tøff, selv om du åpenbart er "flink" til å slå ned folk.

At noen i det heletatt trener for å sloss er jo helt fantastisk.. (Å trene kampsport eller selvforsvar går selvfølgelig ikke inn under dette.)

Villmarksgutten:
"Sinnet mitt er noe jeg må jobbe med"...? Hva, har du ikke så mye kontroll over deg selv og sinnet ditt at du klarer å la være å slå? I boka mi er ikke dette en unnskyldning; "jeg er ikke smart nok til å la være å slå" er på en annen side noe jeg kan tro på - denne setningen er du mer enn velkommen til å bruke.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Heinrich

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: trening for og sloss?
« #167 : 18. mars 2007, 20:39 »
Den beste kroppsdelen du kan ha klar i en situasjon er hodet, og vi meg noen øvelser som trener det!
Har drevet med kampsport i 8 år, er 17, og funnet ut to ting:
1. kommer man i en vrang situasjon, forbli rolig. Den som ypper vil antageligvis ha deg med, og det beste du kan gjøre er å roe deg ned. Jeg ser på meg selv som en rolig type og har ikke hatt no store mengder trøbbel

2. blir det fight må man reagere fort. Første slag avgjør, enkelt og greit. Ja, unntak finnes, men ikke sats på at han slår deg i magen/brystet, eller et annet sted du tåler MYE. Han driter i hvor mange slag du tåler i magen, han vil ha nesa di/ballene dine. Reaksjonsevne er veldig viktig, og det trener du ikke akkurat med vekter.

Altså er det ikke bare utrolig teit å løfte bare for å banke noen, det gir deg heller ikke noe som helst overtak. En spjæling halve vekta di sparker kanskje ikke hardt, med det er hardt nok for ballene dine!

Utlogget Nautilus88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 95

Sv: trening for og sloss?
« #168 : 18. mars 2007, 21:02 »
Så enig så enig i det du sier der. I realiteten så trener man ikke vekter for å blir flink til å sloss. En flink person innenfor en eller annen kampsport er ikke akkruat den store muskelbuntene. Å tror heller ikke de har noen problemer mot en som tar 200 i bp feks.

Men en stor fordel med å være sterk og stor er respekten man får fra andre. Og man føler seg kanskje selv tryggere. Men når det sies så er det også en del av tullingene som ofte liker å prøve seg på de "store" kara.

Så skal man trene for å sloss på gata, gjør noe annet en vektløfting i alle fall.
Trening er min religion
Treningssenteret er mitt tempel !

Tren og smil for hver dag som går, så skal du se hvor mange muskler du får ! Grin

BP  ---  90kg 1RMI

37cm rundt arm Smiley

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: trening for og sloss?
« #169 : 18. mars 2007, 21:05 »
Altså er det ikke bare utrolig teit å løfte bare for å banke noen, det gir deg heller ikke noe som helst overtak. En spjæling halve vekta di sparker kanskje ikke hardt, med det er hardt nok for ballene dine!

Én ting er nå at testiklene er sårbare enten du er sterk eller ikke, men å si at styrketrening ikke kan gi noe som helst overtak i en slåsskamp, er bare svada.

Utlogget Maffa90

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: trening for og sloss?
« #170 : 18. mars 2007, 21:07 »
vist du vet en fyr skal ta deg og får høre at ham maxer over 200kg i benkpress eller er helt sinnsykt enorm så ville vertfall eg blitt litt ekstra redd.

og seff er det fordel i en slosskamp..  vist man ser bort i fra at du plutseli skulle møtt på jet li eller  en eller annen verdensmester i "slossing" så er det  en helt klar fordel å være den sterke pluggen i fohold til helt normal.
I`m not that smart, but I can lift heavy things

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sv: trening for og sloss?
« #171 : 18. mars 2007, 21:39 »
Den beste kroppsdelen du kan ha klar i en situasjon er hodet, og vi meg noen øvelser som trener det!
Har drevet med kampsport i 8 år, er 17, og funnet ut to ting:
1. kommer man i en vrang situasjon, forbli rolig. Den som ypper vil antageligvis ha deg med, og det beste du kan gjøre er å roe deg ned. Jeg ser på meg selv som en rolig type og har ikke hatt no store mengder trøbbel

2. blir det fight må man reagere fort. Første slag avgjør, enkelt og greit. Ja, unntak finnes, men ikke sats på at han slår deg i magen/brystet, eller et annet sted du tåler MYE. Han driter i hvor mange slag du tåler i magen, han vil ha nesa di/ballene dine. Reaksjonsevne er veldig viktig, og det trener du ikke akkurat med vekter.

Altså er det ikke bare utrolig teit å løfte bare for å banke noen, det gir deg heller ikke noe som helst overtak. En spjæling halve vekta di sparker kanskje ikke hardt, med det er hardt nok for ballene dine!

Registreringsdato i dag. Første innlegg.
Hmm laget du deg en fakebruker bare for å skrive det der? Tongue  Grin
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget Heinrich

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: trening for og sloss?
« #172 : 18. mars 2007, 22:14 »
hmm, for å svare litt:
Nautilus88:
Sitat
Men en stor fordel med å være sterk og stor er respekten man får fra andre. Og man føler seg kanskje selv tryggere. Men når det sies så er det også en del av tullingene som ofte liker å prøve seg på de "store" kara.
det er helt sant, kjenner flere som har jobbet som dørvakter, og de sier det samme: de største av dem (for å kalle dem det) sier det ikke er no trøbbel, men en mindre snakker hele tia om de som kom bort for å kødde. Helt enig med det du sier.

En ond type
Sitat
Én ting er nå at testiklene er sårbare enten du er sterk eller ikke, men å si at styrketrening ikke kan gi noe som helst overtak i en slåsskamp, er bare svada.
ok, ser i etterkant at jeg overdreiv litt, men saken er at en på 60kg kan lett ta en på 120, det er ikke musklene som avgjør hele fighten

Maffa90
Sitat
vist du vet en fyr skal ta deg og får høre at ham maxer over 200kg i benkpress eller er helt sinnsykt enorm så ville vertfall eg blitt litt ekstra redd.

og seff er det fordel i en slosskamp..  vist man ser bort i fra at du plutseli skulle møtt på jet li eller  en eller annen verdensmester i "slossing" så er det  en helt klar fordel å være den sterke pluggen i fohold til helt normal.
ja, som sakt, jeg overdreiv, og jeg skjønner at folk blir redde når man tenker på det. Men har man drevet litt med kampsport veit/bør man ha kunnskap til å tenke: hva gjør jeg mot en så stor motstander. man kan jo såklart få adrenalinsperre, men du stiller bedre med kunnskap enn uten.

til slutt mr Kiko: slett ikke!  Grin lurer på noe om trening, så dumpa innom her. Kikka litt rundt før jeg registrerte, og slang inn meninga mi her! har ikke funnet svar til det jeg lurer på, og heller ikke posta no, så skjønner at det virker mistenksomt ja Tongue

Utlogget lallemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Tada
Sv: trening for og sloss?
« #173 : 18. mars 2007, 22:37 »
Størrelse teller nok litt....

Mike Tyson ville banka livskiten ut av Chuck Norris Wink

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: trening for og sloss?
« #174 : 19. mars 2007, 00:25 »
Ingen banker Chuck Norris!

Men uansett, jobber selv som dørvakt, har holdt hodet mitt over havet mens jeg studerte.
Jeg personlig er ekstremt rolig og høflig uansett hvor store eller små de er.

Jeg vet ikke hvilke problemer de sitter inne med, og forventer meg alltid det
verste.
Derfor går jeg alltid inn for å snakke folk ut, tilby dem en lett utvei, ikke tøffe meg, ikke se sinna ut, men høflig og bestemt.
Bruker også mye tid for å snakke folk ned, istedet for å hoppe rundt halsen på dem.

Jeg har nå jobbet i 2 år i utebransjen og ennå ikke fått meg en på nesen, greit, jeg har tatt i ett par ganger, men aldri skadet noen, jeg har faktisk bare lagt en mann i bakken!
Pleier vanligvis ta dem i beltet, og dytte dem ut, mens jeg småflirer litt og klapper dem på skuldera; " snakkes neste helg!" I tilfeller der jeg må gå fysisk til verks altså.

Det finnes derimot andre på jobben (som selvfølgelig har kampsporterfaring, noe jeg ikke har) som f.eks i går måtte kaste tre stykker i bakken, få hjelp av andre dørvakter og virkelig kunne skadet denne personen med uhell.

Jeg observerte eksempelvis at en av disse som "gjestene" ikke ville gå ut, og plutselig satt dørvakten armene rundt halsen på ham og kastet ham fysisk ned på bakken med hodet først, det var tydligvis truende å nekte å gå.

Jeg kommer selvfølgelig til å ta dette opp på neste personalmøte, fordi jeg ikke synes dette hører hjemme i utebransjen lenger.

Poenget mitt er uansett at denne dørvakten har blitt slått i fjeset fire ganger hittil i år!

Så det hjelper tydligvis å være rolig og høflig uansett hvor drittsekk de andre er, og ikke la deg oppilde av stygge ord, de kjenner uansett ikke deg.
Man unngår å få bank og svelge stoltheten ett lite øyeblikk til hodet er tilbake på plass igjen og adrenalinet er nede på normalt.




Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: trening for og sloss?
« #175 : 19. mars 2007, 00:46 »
Tja.. Jeg blir beskrevet som ekstremt rolig/høflig av kunder og kolleger, jeg har likevel fått ganske mange springskaller/knyttnever/flasker i hodet de siste 7 årene.. Smiley Det har muligens noe med type sted o.l, men det er engang ikke slik at man KAN snakke seg ut av alle situasjoner, selv om det må være den optimale løsningen.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: trening for og sloss?
« #176 : 19. mars 2007, 00:53 »
Tja.. Jeg blir beskrevet som ekstremt rolig/høflig av kunder og kolleger, jeg har likevel fått ganske mange springskaller/knyttnever/flasker i hodet de siste 7 årene.. Smiley Det har muligens noe med type sted o.l, men det er engang ikke slik at man KAN snakke seg ut av alle situasjoner, selv om det må være den optimale løsningen.

Er litt voksent klientell her, det skal jeg være med på, men det smeller her også, har nok egentlig vært ganske heldig, selv om jeg har blitt truet på livet opp til flere ganger (kun verbalt, hehe).

Det er mange situasjoner som man ikke kan snakke seg utav, men jeg vil si at jeg ikke har vært føre var og gjort som mitt eksempel, kastet ut folk fysisk før de oppførte seg på en måte som var virkelig truende.

Blir det en slosskamp så kan du banne på at det blir flere, samtidig som om vaktene er brutale så blir det mer problemer, da folk føler seg dårlig behandlet og ikke liker denne vakten lenger, han er uberegnelig.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: trening for og sloss?
« #177 : 19. mars 2007, 01:01 »
Vel, hvis du har 2500 festglade gjester så kan du rett og slett ikke analysere hver enkelt og være "føre var".. Wink Så det er nok stor forskjell på hva slags utested, hvor mange gjester o.l. det er snakk om. Det er umulig å forutse at to 18-år gamle colasniffende guttevalper bestemmer seg for å drepe hverandre på dass, slikt må man bare gripe inn i der og da, hard og brutalt (uten å overdrive selvsagt).

Så erfaringene våre spriker nok litt, men det tillegger jeg nok mest forskjell i arbeidssted.. Tongue Afterski, enorme trance-arrangement o.l. er nok ikke så fredelige.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: trening for og sloss?
« #178 : 19. mars 2007, 01:09 »
Vel, hvis du har 2500 festglade gjester så kan du rett og slett ikke analysere hver enkelt og være "føre var".. Wink Så det er nok stor forskjell på hva slags utested, hvor mange gjester o.l. det er snakk om. Det er umulig å forutse at to 18-år gamle colasniffende guttevalper bestemmer seg for å drepe hverandre på dass, slikt må man bare gripe inn i der og da, hard og brutalt (uten å overdrive selvsagt).

Så erfaringene våre spriker nok litt, men det tillegger jeg nok mest forskjell i arbeidssted.. Tongue Afterski, enorme trance-arrangement o.l. er nok ikke så fredelige.

Snittalderen ligger vel på 30+ med livemusikk for å si det sånn Wink

Tror vi jobber på to forskjellige jobber mer eller mindre, men tror forsatt at du ikke er en av dem som fysisk kaster folk ut fordi de tar lang tid med å finne jakka si.

Og ja, det er forskjell på 18iringer med cocain i blodet og en 30åring som har drukket for mye jack daniels Smiley




Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: trening for og sloss?
« #179 : 19. mars 2007, 01:15 »
å slåss - slåss - sloss - har slåss
å slå    - slår   - slo -    har slått

Jeg har så å si ingen erfaring med å slåss ute på byen eller andre steder, men jeg fikk med meg en kamerat en gang, så trente vi submission wrestling. Sinnsykt slitsomt. Dessuten lærte jeg veldig mye av det. Jeg vil anta at det er mer effektivt enn bare å trene vekter.

Uansett, slåssing er teit. Hold dere unna white trash og innvandrere, så er sjansen mindre for at folk begynner å yppe.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!