avstemning
Spørsmål: Har homofile rett på barn?
Ja - 25 (32.1%)
Nei - 53 (67.9%)
Stemmer totalt: 77

Skrevet av Emne: Har homofile rett på barn?  (Lest 17587 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Har homofile rett på barn?
« #150 : 18. mars 2007, 19:41 »
Jeg er sjokkert over ditt uttrykk "støttestokk" ! Selv nøyer jeg meg med "mental krykke"  Grin

Ha ha. To sider av samme ræv. Grin
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Har homofile rett på barn?
« #151 : 18. mars 2007, 22:05 »
Noe jeg også ser på som litt merkelig er at mange ikke har annet å foreta seg enn å stadig vekk påpeke hvor dumt religion er... Smiley Hvis det er så innmari dumt, hva med å bare la være å bry seg med det? Jeg _nekter_ å tro at dere stadig vekk blir plaga av preikere og at dette er grunnen.. Mange har bare fått det for seg at de ikke liker verken kristendom eller andre religioner. Hvorfor det?
Og nei, det er ikke kristne men Jehovas Vitner som står i gata og deler ut det der bladet sitt. (Har ofte hørt dette, og lignende, som argument, er derfor jeg tar det med.) JH er jo en "gren" innen kristendom, men det blir som å sammenligne muslimer med terrorister; terroristene er som kjent ikke representative for det store muslimske flertall, men det er jo de få som lager bråk vi ser mest til... Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Har homofile rett på barn?
« #152 : 18. mars 2007, 22:48 »
Noe jeg også ser på som litt merkelig er at mange ikke har annet å foreta seg enn å stadig vekk påpeke hvor dumt religion er... Smiley Hvis det er så innmari dumt, hva med å bare la være å bry seg med det?

Jeg tror du vet at det der ikke er et særlig holdbart argument.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Har homofile rett på barn?
« #153 : 19. mars 2007, 00:27 »
Hehe var vel i grunn ikke et argument, heller en litt tilfeldig kommentar fra min side...
Du da, Shem, hva har du i mot religion? Det at du synes det er teit å tro på noe man ikke kan se, som alle "oppegående" mennesker skjønner ikke eksisterer? Like godt å tro på rosa enhjørninger..? Du kan jo strengt tatt bare la være å bry deg med det? (Skjønner jo at det i enkelte sammenhenger ganske enkelt ikke lar seg gjøre, men mener feks diskusjoner her på forumet.)
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Har homofile rett på barn?
« #154 : 19. mars 2007, 01:07 »
Jeg kan også la være å bry meg med AIDS, da jeg ikke selv lider av det, men det er og blir et enormt problem på verdensbasis.

Jeg avskyr religion fordi det undergraver menneskets rasjonelle evne. Religion lærer oss at blind, urokkelig tro på ubegrunnede påstander er en dyd. Jeg anser dette som svært farlig.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Har homofile rett på barn?
« #155 : 19. mars 2007, 03:42 »
Så du sammenligner religion med AIDS..? Også er det de kristne som er trangsynte? Riktig..

Du mener vel også at kristendom er like farlig som feks Islam, for deg så går jo alt under religion. Kan dog ikke huske at en kristen feks sprengte seg i lufta. Men igjen, representativ og alt det der..

Du må gjerne komme med eksempler.. Jeg kan ikke se at jeg feks har så veldig anerledes meninger enn de fleste andre, serru.. Kristne eller ikke kristne. Hjelp meg å se mine mangler, om du vil. Smiley

Må da strengt tatt ta med at det er like mange ekstremister den andre veien, folk som faktisk er _redd_ kristendom, som direkte motarbeider det på alle nivåer. Ikke at de ikke skal få lov til det, for all del. Dog, når det går så langt at de vil stenge kristne skoler vil jeg jammen si at de ikke er det dugg bedre, heller ikke noe mer rasjonelle.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Har homofile rett på barn?
« #156 : 19. mars 2007, 07:51 »
Noe jeg også ser på som litt merkelig er at mange ikke har annet å foreta seg enn å stadig vekk påpeke hvor dumt religion er... Smiley Hvis det er så innmari dumt, hva med å bare la være å bry seg med det? Jeg _nekter_ å tro at dere stadig vekk blir plaga av preikere og at dette er grunnen.. Mange har bare fått det for seg at de ikke liker verken kristendom eller andre religioner. Hvorfor det?
Og nei, det er ikke kristne men Jehovas Vitner som står i gata og deler ut det der bladet sitt. (Har ofte hørt dette, og lignende, som argument, er derfor jeg tar det med.) JH er jo en "gren" innen kristendom, men det blir som å sammenligne muslimer med terrorister; terroristene er som kjent ikke representative for det store muslimske flertall, men det er jo de få som lager bråk vi ser mest til... Wink

Nå har faktisk kristendommen blitt trukket fra som en av "the good guys" i så måte. Allikevel føler du deg tråkket på og svarer med en bitter kommentar.

All religion er rasjonell fiksjon. Det er fiksjon om et levesett hvor man skal følge noe man egeneltig ikke helt vet finnes. For meg blir dette rart og litt dumt. Jeg vil heller forholde meg til fakta som for meg er sant inntil det motbevises. (Hence; verden er flat). Det er så mye ressurser i form av tid og penger lagt ned i religionsdyrkelse. Og denne dyrkelsen må vi ta del i som innbyggere i Norge. Jeg vil dog påstå at dette ikke er så ille ettersom moderne kristendom deler mye av mine meninger og verdier. Moral står høyt, noe jeg setter pris på. Jeg vil heller tro det er verre for en ikke-muslim i Iran.

Men la oss snu litt på det. Hvorfor irriterer du deg over at vi som tror på rasjonalitet, kommer med synsinger om kristendom og annen religion. Du vør jo være så overbevist om din "sannhet" at våre beretninger må oppfattes som fiksjon. Når du VET at du har rett, vil det jo ikke spille noen trille hva andre tror og mener. Bruk heller tiden din på å kose deg over at du har funnet virkelig sannhet, og la oss "famle i mørket". Jeg har enda ikke blitt overbevist om sannhet i bibelberetningene, og du gjør ikke saken bedre for oss.

Vil ikke tro at din Gud føler det er greit at du dytter oss ENDA lenger unna troen du har funnet. (Dette er ikke ment som hån, men jeg kan forstå hvis du tar det i så måte.)
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Har homofile rett på barn?
« #157 : 19. mars 2007, 11:18 »
Så du sammenligner religion med AIDS..? Også er det de kristne som er trangsynte? Riktig..

Jeg brukte AIDS som eksempel for å illustrere at argumentet ditt ikke holdt vann, og det tror jeg i grunnen du skjønte. Det var ingen sammenlikning med religion, selv om 'religionsviruset' forsåvidt påvirker den logiske evne på et vis ikke ulikt AIDS-virusets innvirkning på immunforsvaret... Wink

Du mener vel også at kristendom er like farlig som feks Islam, for deg så går jo alt under religion. Kan dog ikke huske at en kristen feks sprengte seg i lufta. Men igjen, representativ og alt det der..

Nei, jeg mener ikke at Kristendommen er like farlig som Islam, men jeg mener likevel at dogmatiske tenkesett i seg selv medfører et enormt farepotensiale. Mennesker som ikke stiller spørsmål ved ideologiske prinsipper er mottakelige for så mangt av giftige ideer. Videre, om du vil ha eksempler på grusomheter begått i kristendommens navn, finnes det utallige eksempler. Jeg mistenker dog at du vil avfeie samtlige på bakgrunn av din egen personlige definisjon av kristendom.

Må da strengt tatt ta med at det er like mange ekstremister den andre veien, folk som faktisk er _redd_ kristendom, som direkte motarbeider det på alle nivåer. Ikke at de ikke skal få lov til det, for all del. Dog, når det går så langt at de vil stenge kristne skoler vil jeg jammen si at de ikke er det dugg bedre, heller ikke noe mer rasjonelle.

Her bør du være varsom med ordvalget. Jeg tror du vil oppdage at i den grad kristendom og annen religion motarbeides av noen, er det på arenaer der religion ikke har noe å gjøre i utgangspunktet.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Har homofile rett på barn?
« #158 : 19. mars 2007, 13:24 »
Vargen:
Jeg irriterer meg ikke over synsingen over religion; har vel strengt tatt ikke sagt at jeg _irriterer_ meg over det i det heletatt. Syns bare at det er litt merkelig at folk som helt åpenbart ikke har det minste erfaring med feks kristendom snakker om det som om det skulle være menneskehetens største trussel. (Snakker da rent generelt.)
For å ta et litt enkelt eksempel: jeg har kamerater hjemme i Trøndelag som, når jeg var liten, aldri kunne tenke seg å være med på leir. "Gidder ikke være med på leir, er jo drit kjedelig, brodern var på leir en gang og de satt jo i kirka hele dagen." Denne åpenbare løgnen og litt dumme uttalelse kom fra en kompis når han var 14 år. Riktignok ikke helt sammenlignbart med deg og Shem, da dere argumenterer godt og selvfølgelig veldig forståelig, men poenget er der fortsatt: han ante ikke hva han snakket om, og uttalte seg på grunnlag av hva han hadde hørt fra feks sine foreldre. Greia var jo at jeg spurte om han ville være med på fotball-leir, noe som inneholder mye fotball, mye fargerikt språk (kristne er som kjent ikke noe bedre enn andre..) og feks kun en andakt og et møte til dagen, samt synging for maten. Mao, ikke "hjernevasking" på noe som helst nivå. Dette var heller ikke noe som var forbeholdt kristne da sikkert halvparten av de som var der ikke var nettop det.
T-t-tog du an?
Det "vanlige" kristen-Norge er faktisk ikke så ekstremt, trangsynt og lite nyansert som mange skal ha det til.

Du og Shem har sikkert peiling på det dere snakker om, og har erfaringer. Dog, den gjennomsnittlige ikke-kristne nordmanns erfaring med kristendom og kristne og kunnskap om dette rent generelt virker relativt laber. Mye forutinntatthet, mao.

Shemhazai:
Religionsviruset...? heheh Grin Ja kan av og til virke litt sånn.

Selvsagt enig der. Rent potensielt er jo faren stor for at religion blir misbrukt i en eller annen retning til fordel for ekstremister som vrir og vender på det som står i boka. Dette gjelder _selvfølgelig_ også kristendom, jeg er da ikke verre enn at jeg ser det.. Wink
Eksemplene må du gjerne komme med. Tviler på jeg kommer til å tale _for_ så mange av de, egentlig.. Å kristne Norge med sverd osv osv, er jo bare dumt å si i mot sånt noe.. Tongue

Varsom med ordvalget? Du må gjerne gi eksempler på hvilke arenaer religion ikke har noe å gjøre, for jeg kommer ikke på noen i farten. Smiley (Helt ærlig, kommer ikke på noen. Du må gjerne nevne noen, så tar vi det derfra.) I politikk er jeg vel i grunn enig i at religion har fint lite å gjøre, selv om det er enkelte saker som går direkte på kristendom, feks hvorvidt kristendom bør være i skolen eller ikke. Hvis folk ikke vil ha det i skolen så får jo det være deres bissniss, men da skal de vel ikke bry seg noe med hva kristne skoler gjør eller ikke.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Har homofile rett på barn?
« #159 : 19. mars 2007, 14:57 »
Du sier du ikke kommer på noen arenaer, men du nevner politikk?

Politikk, lovgivning, vitenskap, offentlig skole...

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Har homofile rett på barn?
« #160 : 19. mars 2007, 15:10 »
Lovgivning..? Du skal ikke drepe og stjele? Tongue Syns du det er dumt?
Vitenskap og religion er jo strake motsetninger, så der er jeg forsåvidt enig.
Det med skole har jeg allerede nevnt, de som vil ha kristendom i skolen bør og må ha muligheten til å gå på en kristen skole. (På lik linje med at de som vil bør og må få fritak for kristendomsfaget i skolen.)
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Har homofile rett på barn?
« #161 : 19. mars 2007, 17:35 »
Lovgivning..? Du skal ikke drepe og stjele? Tongue Syns du det er dumt?

Synes du det er religion?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Har homofile rett på barn?
« #162 : 19. mars 2007, 19:04 »
Må jeg få minne om de ti bud, selv om det også er sunn fornuft å holde seg til disse lovene. Du må gjerne opplyse meg om andre måter religion har påvirket lovgivningen.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget lallemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Tada
Sv: Har homofile rett på barn?
« #163 : 19. mars 2007, 19:08 »
Må jeg få minne om de ti bud, selv om det også er sunn fornuft å holde seg til disse lovene. Du må gjerne opplyse meg om andre måter religion har påvirket lovgivningen.

Iran

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Har homofile rett på barn?
« #164 : 19. mars 2007, 19:35 »
Behold, det nye skuddet på idiot-treet.

Iran er som kjent muslimsk.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!