Skrevet av Emne: Oslo Grand Prix21-22 april  (Lest 35493 ganger)

Utlogget Hanne

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 202
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 202

Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #90 : 23. april 2007, 19:02 »
Syns resultatene i BF til syvende og sist ble ganske bra. Vi hadde fått ganske klare retningslinjer å gå etter i forkant av konkurransen, og en av tingene som ble sagt var at utøverne IKKE skulle ha en byggerfysikk. Selv syns jeg Kristiana Dybdahl har en fantastisk fysikk, men på DENNE lineupen ble hun for en del dommere i største laget. Yvonne er også ganske stor, men hun er MYE høyere, og har da også en større ramme og fylle ut, og når hun atpåtil ikke er så hard i beina som Kristina, så gir det nok et litt annet inntrykk. Det er hele tiden den TOTALE pakken vi bedømmer, og det er 9 FORSKJELLIGE dommere som sitter der, hvorav 5 blir tellende. De 2 laveste og de 2 høyeste scorene blir strøket, og dermed skal det til syvende og sist bli ganske så rettferdig. Så kan man jo selvsagt være personlig uenig, det har man fullstendig lov til, og da anbefaler jeg at man forsøker å bli dommer selv. Det er eneste muligheten man har til å påvirke i noen som helst forstand.

Det snakkes om internasjonal standard, og jeg har selv vært av den opfatning av at man må være hardere og større internasjonalt enn her hjemme. Jeg har imidlertid funnet ut at det nok er bare tull. Hadde man satt IFBB Pro, overall EM vinner og 3. plass på VM, Monica Saur Høyer, på helgens lineup, hadde hun absolutt IKKE vært av de største. Og ved mye ettertanke har jeg funnet ut at det vel bør være en slik linje vi også bør legge oss på i Norge? Det er i hvertfall MIN mening etter en helg i Oslo, både som tilskuer og dommer.

Jeg håper ellers at publikum var fornøyd med at søndagen gikk såpass raskt og smertefritt som den gjorde. Jeg hadde aldri forventet at vi skulle være ferdig etter 3,5 timer, men det passet meg utmerket, for nå er jeg "mettet" for en liten stund.

Krysser fingrene for mine tre norske favoritter i Loaded Cup: Hanne B. Mathisen, Thea H. Eriksen og Hege Øvrum. Håper de gjør det knallbra I Danmark til helgen.

Vel skrevet Janne  Smiley
Syns det var mange flotte jenter som stilte på søndag. Jeg og Monica Claussen hadde det kjempekoselig bak scenen. Det slår meg alltid at uansett om vi er konkurrenter så er det like koselig å bli kjent med nye som man treffer igjen senere. Det er vel kanskje mye derfor jeg fortsatt henger med....  Wink


Konkurrerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget Atletix Jørn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 204
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 204

Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #91 : 23. april 2007, 19:11 »
Dette er faktisk det absolutt et av beste organiserte stevnet jeg har deltat på.  Cheesy Kjempe honnør til alle som var med og arrangerte. Det gav meg lysten på flere konkurranser da motivasjonen var på det laveste etter styrkerunden.

For meg blir det veldig frustrerende å måtte justere på teknikk på chins og dips som det er trent veldig mye av. Dette er faktisk tredje gangen på rad at det kommer nye momenter vi ikke får lov til når vi utfører øvelsene. dry
Det blir litt som om at man sier til de som står klare til start til 110 m hekk at i dag setter vi hekkene litt tettere. Det blir fort rot og kødd da og frustrasjon blant utøverne. Men det blir jo likt for alle. Undecided Siden jeg er nordfra er mer lettfyrt enn en enn bensinkanne i i skogbrann så ble jeg helt satt ut. Shocked Det går heldig vis også fort over. Huh

Jeg tror nok det kunne vært greit og fått skrevet ned retningslinjer for kjøring av chins og dips som en gjelende standard for Norden. Hvordan ting og tang utføres er egentlig det samme men det må være enkelt å sjekke også for kontrollørene. Det bør også ta hensyn til skaderisiko spesielt i forbindelse med dips. Gjerne strikt som faen så slipper vi å holde på så lenge. Da sparer vi inn en halvtime til. biggrin

Starter chins og dips treningen for NM til uken etter de nye retningslinjene.
Strikt som faen  >Cheesy.  

Jørn
1.pl AF  Nordisk 2008
1.pl AF -180 NM 2008 og Overall Vinner
1.pl AF -180 Nordisk 2007
1.pl AF -180 NM 2007 og Overall Vinner
1.pl AF  Oslo GP 2007
1.pl FF  Sandefjord Open 2007
6.pl AF -180 Nordisk 2006 (Ryggproblemer)
1.pl AF -180 NM 2006 og Overall Vinner
5.pl AF -180 Oslo GP 2006 (Syk og dårlig deffa)
2.pl AF -180 NM 2003 (Debuterte)

Utlogget smoothoperator

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #92 : 23. april 2007, 19:14 »
Noen som vet hvordan det gikk med Glenn Erik Iversen i chins og dips, i forhold til de andre? Fikk desverre ikke vært der på søndagen.

Utlogget Atletix Jørn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 204
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 204

Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #93 : 23. april 2007, 19:58 »
Syns vel egentlig dette er klart nok jeg. Problemet er vel heller at man tidligere har vært litt for "snille" og at man nå strammer inn som en følge av tettere samarbeid mellom de skandinaviske landene. Meningen er vel at man etter hvert skal tilnærme seg utførelsen som gjøres i Sverige, og da var IKKE gårsdagens bedømning særlig streng Wink

For øvrig vil jeg bare gratulere med en fortjent seier, selv om det ble tettere enn jeg hadde trodd Wink Gratulerer også til Aslaug, kjempebra roing av henne altså, svært imponerende Shocked

Chins er jo greit men det kom tilleggsinformajon om at beina skal være i ro ved start av draget men det var det samme hva vi gjorde med beina etter at vi hadde startet draget. Det tok jeg tok hensyn til, men med 11 underkjente chins, med en utførelse som jeg mener var mere strikt enn det jeg gjorde på Nordisk, så stusser jeg jo litt.

Når det gjelder dips så var det nå ikke lov å knekke i hofta, noe som var nytt for mitt vedkommende. Det kødder til balansen når jeg kjører slik at man blir veldig mye pendling i øvelsen og dermed ødelegger rytmen.

Tusen takk for det.  Cheesy
Jeg var usikker på om jeg faktisk kom meg til finalen etter styrkerunden.  Undecided
Hvor jevnt var det foresten ?
Jeg skal grattulere Aslaug fra deg når jeg kommer hjem.  Wink
1.pl AF  Nordisk 2008
1.pl AF -180 NM 2008 og Overall Vinner
1.pl AF -180 Nordisk 2007
1.pl AF -180 NM 2007 og Overall Vinner
1.pl AF  Oslo GP 2007
1.pl FF  Sandefjord Open 2007
6.pl AF -180 Nordisk 2006 (Ryggproblemer)
1.pl AF -180 NM 2006 og Overall Vinner
5.pl AF -180 Oslo GP 2006 (Syk og dårlig deffa)
2.pl AF -180 NM 2003 (Debuterte)

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #94 : 23. april 2007, 20:06 »
Nå har Janne tusla ned fra kontoret sitt.

Jørn : Det var noe med det mest jevne resultatene i noe stevne her til lands.
Desverre har jeg gjort en tastefeil på innlegginga av resultatene i excell, så jeg må få dobbeltsjekka med Tone, før dommerprotokollene blir lagt ut. Slik at vi slippe skanne de andre.

Men jeg tror det stod på et eller to poeng mellom dere .. OG tar jeg ikke alt for mye feil, så var det nesten lik poengsum på dere.

Så over til noe helt annet :
Dette er den flotteste og fineste byggeren jeg NOEN gang har sett/møtt, og jeg hadde jaggu flytta til 40 minus (finland) om han hadde spurt :


Nann
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #95 : 23. april 2007, 20:39 »
Ja ja - jeg veit.... men som skrevet over, så skal jeg kjøpe meg en ny en til neste gang Smiley

Poseringen teller fom i år 50% (noe som jeg for min del mener er alt for mye). Finnen poserte klart best i -80, og Ayad må vel sies å være blandt de som hadde den dårligste rutinen i klassen. Jeg vil tro finnen fikk en klar 2. i fysikkrunden (10 poeng), men slo Ayad med to eller tre plasser i friposeringen, så da gikk det som det gikk.
Etter min mening burde en i det minste fortsatt med å dra med poengene fra forbedømmingen slik at fysikken fortsatt telte mer enn friposeringen - alternativt at en fikk mer igjen poengmessig i finalens fysikkrunde - all den tid det er kroppsbygging og ikke dans lissom Smiley

I tillegg skal det sies at det ofte er langt vanskeligere å rangere friprogrammene enn fysikken, slik at det nok vil være en del ulogiske variasjoner på de ulike dommerkortene i den runden........ En skal ikke bare vurdere koreografien, men hvor godt utøveren viser fram muskulaturen, at han har med alle de obligatoriske poseringene i en eller annen form, i tillegg til det "kunstneriske" innholdet.....
Med såpass forvirrende kriterier blir det fort mange ulike meninger...... I -80 kan en vel si at dersom en så på friprogrammet til Ayad aleine uten å se muskelutviklingen/formen hans, så var han på en klar sisteplass i den runden. Med de andre kriteriene inne har han sikkert fått 3. eller så men jeg vil, uten at jeg veit det, tro dommerne har satt han på alt fra 2. til 5. og det er rett og slett for variabelt når det er så få utøvere i finalen.

Dette siste er bare noe jeg tror, men faktum er i hvertfall at denne måten å bedømme/poenggi konkurransene på vil medføre en del mer misshagsyttringer fra publikum (og utøvere) enn vi har hatt tidligere.
Slik det er i dag kunne en i teorien oppleve at en "Ronnie Coleman" i kanonform, men med rævdårlige friposeringsevner taper for en pjokk fra "dansefeber"......

tror jeg hade hatt en kratig bismak om jeg hadde vunnet pga. friprogrammet,hvis de bak meg var mye bedre.....
ser ikke helt poenget med og stryke forbedømmingen men,alle tre rundene MÅ jo telle like mye,ellers gidder ikke folk stille til slutt........er vel ikke første gang de nye reglene har skapt overasskende resultat( både nm og nordisk06 samt nå i oslo)

Synes overallen var helt fortjent,Musa var kanonbra......
Friprogrammet til finnen var imponerende(eneste finnen som faktisk KAN posere,hehe)men og sette han som klassevinner??!......Stusset litt over at Pål snorre vant +90,han var rett og slett ikke iform,så litt heldig der.....er ikke vondt ment imot han som person,fyren er trivelig han,men sett han mye bedre før...


Utlogget fitnessboy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #96 : 23. april 2007, 21:01 »
Hun hadde fortjent 3 plassen, men var ikke hard nok..og hun poserte litt for likt en bygger. men KLART en av mine favoritter.jeg trodde hun ville bli det vanskeligste hinderet for Tea etter forbedømminga
Hvis hun
Hun hadde fortjent 3 plassen, men var ikke hard nok..og hun poserte litt for likt en bygger. men KLART en av mine favoritter.jeg trodde hun ville bli det vanskeligste hinderet for Tea etter forbedømminga

Hvis dybdal var for muskeløs så var tea oxo det. Siden Yvonne og Tea var i finalen skulle Dybdal også vært der. Syns ikke Øvrum var finale kandidat til tross en god def. Hun har rett og slett for lite utviklet muskelatur til. Men Tea var bløtere den siste runden. Mens Yvonne ble bare bedre så alt i alt så skulle hun vært på toppen av pallen. for hun var tiltross av at hun var stor så var det mer tonet og  harmonisk, eneste jeg reagerte på var spisse skuldere, mens tae har bygger rygg så det går oppi opp mener jeg......

Utlogget AnneP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 133

Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #97 : 24. april 2007, 09:16 »
Nu finns det lite bodyfitness bilder på Pakkotoisto.com

http://www.pakkotoisto.com/copper/thumbnails.php?album=104


Utlogget Liz

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 579
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 579

  • Tough aint enough
Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #98 : 24. april 2007, 09:30 »
Nann: Du syntes kanskje han var flott -men måtte jo nesten holde haka di oppe når Ayad Kadem Musa var på scenen  biggrin


Så over til noe helt annet :
Dette er den flotteste og fineste byggeren jeg NOEN gang har sett/møtt, og jeg hadde jaggu flytta til 40 minus (finland) om han hadde spurt :
Høyde: 173 cm
Vekt.. 58-64 kg (off season - 70 kg)

"I never saw a wild thing
sorry for itself.
A small bird will drop frozen dead from a bough
without ever having felt sorry for itself". 
DH Lawrence

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #99 : 24. april 2007, 10:20 »
Nann: Du syntes kanskje han var flott -men måtte jo nesten holde haka di oppe når Ayad Kadem Musa var på scenen  biggrin



Det var pga fysikken til Ayad, for det er superflott.

Men jeg vil ha Mika Nyyssöla til jul, så nå vet du at du må ta turen til Finland og hente han til meg Cheesy

Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #100 : 24. april 2007, 10:58 »
Jeg er så enig med Nann; den finnen er bare flott!! Ordet Vakkert surret i hodet på meg da jeg så filmen fra friposeringen hans!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #101 : 24. april 2007, 11:29 »
Jeg er så enig med Nann; den finnen er bare flott!! Ordet Vakkert surret i hodet på meg da jeg så filmen fra friposeringen hans!

jepp... Der var jeg også.
Måtte maile bildet av karen til brodern, og brodern hadde vist bestemor.. kommentaren var : "Han er ikke 100% finne.
Men han var fiiiiin"
(bestemor er halv finsk) ...
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #102 : 24. april 2007, 11:33 »
Nann: Du syntes kanskje han var flott -men måtte jo nesten holde haka di oppe når Ayad Kadem Musa var på scenen  biggrin



Aha, så den nye sekretariatpiken var deg? Smiley
Good looking!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #103 : 24. april 2007, 11:39 »
jepp... Der var jeg også.
Måtte maile bildet av karen til brodern, og brodern hadde vist bestemor.. kommentaren var : "Han er ikke 100% finne.
Men han var fiiiiin"
(bestemor er halv finsk) ...

Hva med den blåøyde finnen i de blå poseringsbuksene da?? Ikke verst smil på han heller.

Jeg for min del sa til Geir som satt ved siden av meg, at jeg som heterofil mann synes det var litt småubehagelig å se på den karen.....

Jeg hadde ikke hatt noe i mot å sett ut sånn for å si det sånn Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #104 : 24. april 2007, 11:50 »
Hva med den blåøyde finnen i de blå poseringsbuksene da?? Ikke verst smil på han heller.

Jeg for min del sa til Geir som satt ved siden av meg, at jeg som heterofil mann synes det var litt småubehagelig å se på den karen.....

Jeg hadde ikke hatt noe i mot å sett ut sånn for å si det sånn Smiley

Jeg må ærlig innrømme at jeg følte meg som en unge som hadde lyst på iskrem da jeg satt å titta på Mika.  Grin Grin

Fikk jo et heller ufrivillig, men særs heftlig titt på mannen backstages , in the nude   blush..  Men det endra ikke min oppfatning av å få mannen servert  på sorte silkelaken , helst med krem...  Deal

Nei faen, nå skal jeg slutte... Lover.. Skal bare titte på bilder til øyet blir stort og vått, og kanskje ta turen til Finland på leting ette drømmemannen senere i år ( mika ) ...

Over og ut...
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!