Skrevet av Emne: Oslo Grand Prix21-22 april  (Lest 35261 ganger)

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #120 : 24. april 2007, 20:42 »


Rått!
dette bilde er bakgrunnsbilde å pc'n min Cheesy
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #121 : 25. april 2007, 10:25 »

Hvor for man tak i en slik skjorte  Grin

I en butikk som selger skjorter og slikt antar jeg. Du får spørre Ove - jeg tror det er sceneskjorta hans Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #122 : 25. april 2007, 10:29 »
ser ike bildet jeg..
Men den sceneskjorta har Ove hatt LENGE!!! Og tror ikke man får tak i slik skjorte...
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Rampus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 56

Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #123 : 25. april 2007, 11:13 »
Har vel ikke direkte brune heller lissom......  dry Mer som små gråblå griseøyne på en måte  Smile Griser er forøvrig greie dyr - særlig gamle griser!


Sorry kjære du har selvfølgelig pene blå øyne du også, men ikke så blåååå som sami sine.
lurer nesten på om det kunne være linser, men er det noen som skal bort dit, så ta nærbilde av de øynene. Grin Gammel gris sa du!!!!!hmmmm

Utlogget NKF-IFBB fit-rep

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #124 : 26. april 2007, 00:35 »
Chins er jo greit men det kom tilleggsinformajon om at beina skal være i ro ved start av draget men det var det samme hva vi gjorde med beina etter at vi hadde startet draget. Det tok jeg tok hensyn til, men med 11 underkjente chins, med en utførelse som jeg mener var mere strikt enn det jeg gjorde på Nordisk, så stusser jeg jo litt.

Når det gjelder dips så var det nå ikke lov å knekke i hofta, noe som var nytt for mitt vedkommende. Det kødder til balansen når jeg kjører slik at man blir veldig mye pendling i øvelsen og dermed ødelegger rytmen.

Tusen takk for det.  Cheesy
Jeg var usikker på om jeg faktisk kom meg til finalen etter styrkerunden.  Undecided
Hvor jevnt var det foresten ?
Jeg skal grattulere Aslaug fra deg når jeg kommer hjem.  Wink

For det første vil jeg gratulere deg med en velfortjent seier!!!

For å ta dipsen først:
Det jeg sa var at hoften skulle være fiksert. Etter at flere utøvere har lagt seg til en teknikk som gjør at de kun knekker fra hoften og fremover. Du kan se at føtene knapt går opp å ned.
Vi bruker jo selvfølgelig skjønn også, naturlig bevegelse som du antakelig refererer til er tilatt. Om du ser på de værste utøverne vet jeg du er enig Smiley

Chinsen forklarte jeg vel ikke presist nok for deg:
Jeg sa at man kunne løfte bein som man ville etter å ha startet dødt.
Men jeg tar utgangspunkt i at utøverne har lest reglene som klart forbyr pendlebevegelser som skaper moment. Ser at jeg burde tatt det med (for deg Wink)

Mitt mål er å få lagt ut en filmfil med klare instruksjoner og illustrert av feks deg? Om du er stiller opp. Har vært med i så mange konk. at jeg vet hvor frustrerende slike regler og håndhevelsen varierer.
Lover at det er en hovedprioritert å få ryddig.....

Uannsett - den beste vant!

Utlogget Atletix Jørn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 204
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 204

Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #125 : 26. april 2007, 21:16 »
For det første vil jeg gratulere deg med en velfortjent seier!!!

For å ta dipsen først:
Det jeg sa var at hoften skulle være fiksert. Etter at flere utøvere har lagt seg til en teknikk som gjør at de kun knekker fra hoften og fremover. Du kan se at føtene knapt går opp å ned.
Vi bruker jo selvfølgelig skjønn også, naturlig bevegelse som du antakelig refererer til er tilatt. Om du ser på de værste utøverne vet jeg du er enig Smiley

Chinsen forklarte jeg vel ikke presist nok for deg:
Jeg sa at man kunne løfte bein som man ville etter å ha startet dødt.
Men jeg tar utgangspunkt i at utøverne har lest reglene som klart forbyr pendlebevegelser som skaper moment. Ser at jeg burde tatt det med (for deg Wink)

Mitt mål er å få lagt ut en filmfil med klare instruksjoner og illustrert av feks deg? Om du er stiller opp. Har vært med i så mange konk. at jeg vet hvor frustrerende slike regler og håndhevelsen varierer.
Lover at det er en hovedprioritert å få ryddig.....

Uannsett - den beste vant!


Hei og tusen takk for det.

Når det gjelder dips hadde nok jeg lagt meg til en værstings teknikk siden jeg faktisk ikke trodde at det var noe som ble vektlagt. Altså det med knekk i hofta. Undecided

Når det gjelder chins tror jeg nok at jeg missforstod litt siden jeg bevist laget pendel bevegelse etter at draget var igang som jeg da trodde var greit.  what

Sånn går det når man er litt i svima under konkurransen. Huh

Det er kanoon at du tar tatt tak i dette.
Selvfølgelig vil jeg stille opp på det Smiley. Film forklarer jo alt og sjansen for missforståelser vil jo bli minimert.

Jeg kan jo sende deg en PM med info så si kan prates videre. Smile

Jørn
1.pl AF  Nordisk 2008
1.pl AF -180 NM 2008 og Overall Vinner
1.pl AF -180 Nordisk 2007
1.pl AF -180 NM 2007 og Overall Vinner
1.pl AF  Oslo GP 2007
1.pl FF  Sandefjord Open 2007
6.pl AF -180 Nordisk 2006 (Ryggproblemer)
1.pl AF -180 NM 2006 og Overall Vinner
5.pl AF -180 Oslo GP 2006 (Syk og dårlig deffa)
2.pl AF -180 NM 2003 (Debuterte)

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #126 : 26. april 2007, 21:58 »
Til dere som stilte, hvordan var det backstage? På NM så syns jeg det ble både trangt og kaldt der. Og de faktum at det dryppte fra taket og et par folk som ikke skulle konkurrere før langt ut på dagen hadde opptatt mesteparten av plassen med matter hjalp ikke mye på. Har Sentrum Scene forbedret forholdene nå?

Utlogget Action

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #127 : 29. april 2007, 13:21 »
Syns resultatene i BF til syvende og sist ble ganske bra. Vi hadde fått ganske klare retningslinjer å gå etter i forkant av konkurransen, og en av tingene som ble sagt var at utøverne IKKE skulle ha en byggerfysikk. Selv syns jeg Kristiana Dybdahl har en fantastisk fysikk, men på DENNE lineupen ble hun for en del dommere i største laget. Yvonne er også ganske stor, men hun er MYE høyere, og har da også en større ramme og fylle ut, og når hun atpåtil ikke er så hard i beina som Kristina, så gir det nok et litt annet inntrykk. Det er hele tiden den TOTALE pakken vi bedømmer, og det er 9 FORSKJELLIGE dommere som sitter der, hvorav 5 blir tellende. De 2 laveste og de 2 høyeste scorene blir strøket, og dermed skal det til syvende og sist bli ganske så rettferdig. Så kan man jo selvsagt være personlig uenig, det har man fullstendig lov til, og da anbefaler jeg at man forsøker å bli dommer selv. Det er eneste muligheten man har til å påvirke i noen som helst forstand.

Det snakkes om internasjonal standard, og jeg har selv vært av den opfatning av at man må være hardere og større internasjonalt enn her hjemme. Jeg har imidlertid funnet ut at det nok er bare tull. Hadde man satt IFBB Pro, overall EM vinner og 3. plass på VM, Monica Saur Høyer, på helgens lineup, hadde hun absolutt IKKE vært av de største. Og ved mye ettertanke har jeg funnet ut at det vel bør være en slik linje vi også bør legge oss på i Norge? Det er i hvertfall MIN mening etter en helg i Oslo, både som tilskuer og dommer.

Jeg håper ellers at publikum var fornøyd med at søndagen gikk såpass raskt og smertefritt som den gjorde. Jeg hadde aldri forventet at vi skulle være ferdig etter 3,5 timer, men det passet meg utmerket, for nå er jeg "mettet" for en liten stund.

Krysser fingrene for mine tre norske favoritter i Loaded Cup: Hanne B. Mathisen, Thea H. Eriksen og Hege Øvrum. Håper de gjør det knallbra I Danmark til helgen.

Jag förstår faktiskt inte fortfarande hur Kristina kunde bli så totalt bortdömd i denna tävling. Hon vinner överlägset i Sverige, sedan vinner hon även klart i Danmark, mot samma motstånd som i Norge. Men på denna tävling kom hon inte ens till final. Jag är dessutom övertygad om att hon skulle komma till final på både EM och VM om hon tävlar där.

Det måste finnas en linje genom samtliga tävlingar i Bodyfitness för att tävlingsformen ska hålla.

Tom flertalet domare som uttalat sig vara mycket förvånade över bedömningen i Norge, både de som var på plats och de som dömt henne både i Sverige och Danmark.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #128 : 29. april 2007, 13:43 »
Jag förstår faktiskt inte fortfarande hur Kristina kunde bli så totalt bortdömd i denna tävling. Hon vinner överlägset i Sverige, sedan vinner hon även klart i Danmark, mot samma motstånd som i Norge. Men på denna tävling kom hon inte ens till final. Jag är dessutom övertygad om att hon skulle komma till final på både EM och VM om hon tävlar där.

Det måste finnas en linje genom samtliga tävlingar i Bodyfitness för att tävlingsformen ska hålla.

Tom flertalet domare som uttalat sig vara mycket förvånade över bedömningen i Norge, både de som var på plats och de som dömt henne både i Sverige och Danmark.

Nå er det forskjellige dommere som sitter i de tre landene.
I Norge dømmes det i tråd med regelverket for bodyfitness, og reglene sjekkes grundig før en hver konkurranse. NKF er flink med å vektlegge regelverket , og dømmer så nær opp mot dette som mulig ut fra hvilken line-up de har forran seg.

En annen ting; så er faktisk ikke bare fysikken som spiller inn.
Damen det strides om har en flott fysikk! Men det hjelper fint lite om valg av drakt ikke er optimalt for vedkommendes figur, eller for øvrig  ikke har en farve på badedrakten som er kledelig . ( siste er min personlige mening)
En annen ting er poseringene hennes , de var ikke fremragende BF poseringer, og ofte førte hun seg å scenen som en bygger.

Når det skal sies , syns jeg personlig damen var utrolig flott, om en utrolig uheldig med valg av badedrakt, og poseringene ga feil intrykk av hennes fysikk her i oslo.
Sett bilder fra sverige , og der hadde hun en helt annen badedrakt på , hvilket var mye bedre for hennes fysikk og farver.

Som utøvere/klubber bør en kjøre en hardere linje på seg og sine ang poseringstreninger, slik at en ikke ender med å få trekk for dette.

Det var flere utøvere på OPG som kunne fått helt annet resultat , om de hadde hatt bedre poseringer på scenen.
Kan trekke frem en som stilte i AF : Jenta har vanvittig flott fysikk, men poserte ikke bra.
Hun er en fremragende utøver , men desverre manglet det på poseringstreningene.
Dette trenger ikke være utøvers feil, men rett og slett kan gå tilbake til klubben hun stiler for , som ikke har vært nøye nok med å hjelpe .

Det var noen av jentene i BF på OPG som faktisk ville hatt en del å hente på å rådspørre folk med mer peiling, ang hvordan en skal bære draktene . Både badedrakter og bikinier.
Enkelte hadde drakter som satt skjevt, noe som ødelegger inntrykket av symetrien. Andre hadde bakdeler som satt for høyt opp på ryggen, satt for smalt , eller rett og slett feil over ryggen for deres fysikk.
En skal ikke bare kle seg i noe som er pent, den skal justeres og passe den enkeltes fysikk og farver .

En siste kommentar:
Istedenfor å kritisere og rakke ned på dømminger, bør en heller sette seg ned å lese regelverket det dømmes ut i fra.


Nann
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Action

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #129 : 29. april 2007, 13:51 »
Nå er det forskjellige dommere som sitter i de tre landene.
I Norge dømmes det i tråd med regelverket for bodyfitness, og reglene sjekkes grundig før en hver konkurranse. NKF er flink med å vektlegge regelverket , og dømmer så nær opp mot dette som mulig ut fra hvilken line-up de har forran seg.

En annen ting; så er faktisk ikke bare fysikken som spiller inn.
Damen det strides om har en flott fysikk! Men det hjelper fint lite om valg av drakt ikke er optimalt for vedkommendes figur, eller for øvrig  ikke har en farve på badedrakten som er kledelig . ( siste er min personlige mening)
En annen ting er poseringene hennes , de var ikke fremragende BF poseringer, og ofte førte hun seg å scenen som en bygger.

Når det skal sies , syns jeg personlig damen var utrolig flott, om en utrolig uheldig med valg av badedrakt, og poseringene ga feil intrykk av hennes fysikk her i oslo.
Sett bilder fra sverige , og der hadde hun en helt annen badedrakt på , hvilket var mye bedre for hennes fysikk og farver.

Som utøvere/klubber bør en kjøre en hardere linje på seg og sine ang poseringstreninger, slik at en ikke ender med å få trekk for dette.

Det var flere utøvere på OPG som kunne fått helt annet resultat , om de hadde hatt bedre poseringer på scenen.
Kan trekke frem en som stilte i AF : Jenta har vanvittig flott fysikk, men poserte ikke bra.
Hun er en fremragende utøver , men desverre manglet det på poseringstreningene.
Dette trenger ikke være utøvers feil, men rett og slett kan gå tilbake til klubben hun stiler for , som ikke har vært nøye nok med å hjelpe .

Det var noen av jentene i BF på OPG som faktisk ville hatt en del å hente på å rådspørre folk med mer peiling, ang hvordan en skal bære draktene . Både badedrakter og bikinier.
Enkelte hadde drakter som satt skjevt, noe som ødelegger inntrykket av symetrien. Andre hadde bakdeler som satt for høyt opp på ryggen, satt for smalt , eller rett og slett feil over ryggen for deres fysikk.
En skal ikke bare kle seg i noe som er pent, den skal justeres og passe den enkeltes fysikk og farver .

En siste kommentar:
Istedenfor å kritisere og rakke ned på dømminger, bør en heller sette seg ned å lese regelverket det dømmes ut i fra.


Nann

Jag har full koll på regelverket i B-F. Och enligt mig och tydligen enligt många (de flesta) domare så ligger Kristina inom reglerna för B-F. Förutom då i denna tävling!

Norge har ju även tidigare haft lite konstiga bedömningar i A-F där killar dömdes ner för att vara för stora, och sedan gå tillbaka till att inte döma ner dessa.

Sedan håller jag med om att Kristinas baddräktsval i Norge var riktigt dåligt, men inte så dåligt att hon ska hamna utanför ett finalfält.

Om det inte döms på samma sätt genom alla tävlingar i alla länder riskeras B-F att tappa allt förtroende bland publik, tävlande etc. Kristina har ingen byggarfysik, iaf inte än. Däremot har hon extremt runda, fylliga muskelbukar och en X-form som alla B-F damer borde drömma om.

Peka gärna på vad i regelverket som säger att just denna atlet ska hållas ner så många placeringar?!

Jag har ett väldigt stort intresse av B-F och dess framtid, därav mitt engagemang och aningen frustration i detta fall!

Utlogget Action

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #130 : 29. april 2007, 19:39 »
Hei Mats.
Om du er ute etter HVORFOR hver enkelt dommer dømte som de gjorde, må du nesten spørre hver av dem om det, jeg kan kun svare for meg selv. Jeg har ikke noe problem med å forsvare min egen bedømning, så om du er intressert i å høre dem, får du gjerne sende meg en PM. Dette siden protokollene ikke er lagt ut enda. Når de er lagt ut, kan vi eventuelt ta det i det "offentlige rom".

Har Linda noen konkurranseplaner fremover forresten? Hun er kanskje i ferd med å forberede seg til VM? Anne Grethe skal dit, og jeg krysser fingrene for henne. Hun er i sitt livs form, som du sikkert så i Danmark, så det blir gøy.


Hilsen Janne.


Jag kan invänta tills det blir offentligt, än så länge vet jag endast någon enstaka domare. Är bara "orolig" för B-F´s framtid om det blir väldigt olika bedömningar beroende på var man tävlar. Jag är dock övertygad om att det kommer att ta tid innan det finns en väldigt tydlig riktlinje, även om det blir bättre hela tiden.

Angående Linda så siktar hon mot VM i höst, hon valde att vila ett helt år efter flera års tävlande på både vår och höst. Ska Anne-Grethe till EM också? Jag kommer själv att åka både på EM och VM som delegat.

Du då, ska du tillbaks i rampljuset snart igen? Eller nöjer du dig med att vara domare?

mvh

Utlogget Action

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #131 : 29. april 2007, 20:03 »
Huff, jeg skrev visst feil, jeg mente selvsagt EM, for det er dit Anne Grethe skal.

Selv nøyer jeg meg med å være dommer ett par år fremover. Arnfinn (min mann) og jeg skal bli foreldre for andre gang i august. Hvorvidt det blir sceneopptreden etter det får jeg avvente litt å se. Motivasjonen er i hvertfall på plass etter å sett på så mange bra utøvere på Oslo GP. Jeg har lyst å konkurrere internasjonalt, så veteran VM eller noe slikt frister jo litt, siden jeg blir 35 om ett par år Grin

Jag får gratulera!

Inspiration gör mycket för sin egen motivation, veteran VM låter som ett bra mål!

Utlogget Akilles.

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 386
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 386

  • 01 OKT. 2008
Sv
« #132 : 11. mai 2007, 23:51 »
Tea Havstein Eriksen skal også til EM  Grin
DU KAN BLI AKKURAT DET DU VIL. VIL DU DET BARE HARDT NOK!!

"du, det er ikke vektene som er tunge vet du, det er hodet ditt som sier til kroppen at vektene er tunge - kom igjen da..."

http://www.bjorgulfhansen.com/news.php



Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #133 : 11. mai 2007, 23:55 »
Tea Havstein Eriksen skal også til EM  Grin

Det visste jeg Wink
Hihihi...

Får ønske hennemasse lykke til Cheesy
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget AnneP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 133

Sv: Oslo Grand Prix21-22 april
« #134 : 16. mai 2007, 15:19 »
Ska några andra till EM från Norge eller "bara" Anne Grethe och Tea? Skulle vara intressant o veta Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!