Skrevet av Emne: Hva FAEN!  (Lest 5914 ganger)

Utlogget Zuul

Sv: Hva FAEN!
« #30 : 18. mai 2007, 23:58 »
..? Helt til slutt: voksne folk kan ha mer respekt enn dette for de som er gamle og grå nå, de som var med å sloss under andre VK. De ofret livet sitt for landet, og til gjengjeld brenner vi flagget som underholdning og humor. Jeg gremmes.

De døde ikke for landet eller flagget. De kjempet for frihet. Og den friheten innebærer at enkelte gjør ting du ikke liker. Eller jeg. Men å nekte dem å gjøre det, eller mene noe, er et større hån mot alle som kjempet og døde for friheten

Utlogget Zuul

Sv: Hva FAEN!
« #31 : 19. mai 2007, 00:04 »
“Jeg er dypt uenig i det du sier, men vil til min død forsvare din rett til å si det.”

Voltaire

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hva FAEN!
« #32 : 19. mai 2007, 00:23 »
“Jeg er dypt uenig i det du sier, men vil til min død forsvare din rett til å si det.”

Voltaire

Honnør for den. Wink

TF må være det beste diskusjonsforumet på nettet. Stort sett det eneste forumet der man faktisk kan ha relativt saklige diskusjoner, med relativt smarte folk.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget lallemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Tada
Sv: Hva FAEN!
« #33 : 19. mai 2007, 02:19 »
De døde ikke for landet eller flagget. De kjempet for frihet. Og den friheten innebærer at enkelte gjør ting du ikke liker. Eller jeg. Men å nekte dem å gjøre det, eller mene noe, er et større hån mot alle som kjempet og døde for friheten

Sikker på det? Var kongen, som alle så opp til, et symbol på frihet eller nasjonalisme?

"Men are nearly always willing to believe what they wish." - Julius Caesar

hihi

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Hva FAEN!
« #34 : 19. mai 2007, 10:35 »
Honnør for den. Wink

TF må være det beste diskusjonsforumet på nettet. Stort sett det eneste forumet der man faktisk kan ha relativt saklige diskusjoner, med relativt smarte folk.

11. September skal jeg tasse rundt i New York med Bin Laden kostyme....


Vennligst trekk det tilbake, Warlock Tongue
Ingen vecka utan deca!

Utlogget moof

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Hva FAEN!
« #35 : 19. mai 2007, 11:17 »
Man bør i alle fall ikke heve fingeren mot andre kulturer som reagere når deres symboler blir angreper om man ikke tåler å smake samme medisin selv.

Flagger, og Norge, bør vere sterkt nok til å tråkkes på, brennes, spyttes på og hånes. Om det ikke er det er det faktisk ikke en dritt.

om det faktisk tåler medfarten skal jeg være den første til å synge ja vi elsker.

Nå blir dette to heeeelt forskjellige ting! De tegningene av muslimenes gud, var for det 1: Tegnet av en dansk klabb, men trykket av en norsk avis. Men ikke tegnet av oss. 2: I deres religion står det at deres gud ikke skal karikeres, men når noen i et land MILEVIS unna gjør det, som ikke tilhører den religionen blir det noe annet. 3: Å brenne det norske flagget på 17. mai, nasjonaldagen, for så å si at det er "humor" er bare dumt og respektløs når de selv er norsk og bor i dette landet. Fortjener å bli kastet ut av Norge! 4: Da muslimenes gud ble tegnet, gikk de til fysisk angrep, på ambassade, de knekte det norske krigsvåpenet og de brente og stod å hoppet på det norske flagg. Når det ikke var en norsk person som tegnet tegningene en gang. Dette viser hvor lite intelektuelle noen personer kan være.
Hva tror du hadde skjedd om det var noen fra muslimenes egen religion som hadde tegnet tegningene? De hadde bokstavelig talt blitt drept. Om noen andre hadde brent det norske flagg (ikke norske selv + at en norsk statskanal ikke hadde vist det offentlig) så hadde jeg absolutt ikke ville reagert så kraftig!

Dumt av NRK, dumt av folk som synes det er humor på 17. mai å brenne det norske flagg. Skjerp dere!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hva FAEN!
« #36 : 19. mai 2007, 11:18 »
Vennligst trekk det tilbake, Warlock Tongue
"Relativt saklige diskusjoner, med relativt smarte folk." Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget lallemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Tada
Sv: Hva FAEN!
« #37 : 19. mai 2007, 12:58 »
Vennligst trekk det tilbake, Warlock Tongue

En god sammenligning.....
Flagget symboliserer et land, som folk gjennom lange tider har dødd for. Frihet er bare bullshit, var det det Stalin lovte når han sente alle soldatene sine for å dø? Nope, han ba dem dø for landet, og jaggumeg gjorde de det og.
Bin Laden drepte mange mennesker i New York, men bare fordi det skjedde i nyere tid så er det SÅ ille. Derimot det med å kle seg ut som Quisling eller brenne norske flagg, det driter vi i......
Det er tross alt Norge....

Hvis man ikke respekterer de nasjonalistiske kvalitene i et land, og bare står for ytringsfriheten, så er ikke Norge en nasjon lenger. Hvorfor skal det være det i det hele tatt? I Oslo er det like mange fra andre land som det det er normenn, og vi driter oppi om noen pisser på nasjonen våres.

Kan vi ikke like godt bare oppheve landegrensene da?

Hvis deres "frihet" er så forbanna viktig, ja da kan dere like godt flytte til USA hvis det blir krig i Norge.

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Hva FAEN!
« #38 : 19. mai 2007, 20:28 »
Vigrid fordømmer flaggbrenninga, og har anmeldt NRK.

Sitat
NRK sitt bilde til venstre er gjengitt i VG sin artikkel om NRK's brenning av det fremste norske nasjonale symbolet: Flagget vårt. Litt nedenfor i VG's artikkel ser du også et bilde av super-selvhater Steinar Sagen.

Ja for det må vi vel ha rett til å kalle en fyr som skjender nasjonalsymbolet vårt helt bevisst og ondsinnet fordi: "...selvhyllesten til nordmenn 17. mai kan trenge et stikk i siden...". For folk som hater seg selv er det selvsagt provoserende å se så mange glade folk med et positivt selvbilde.

Vi har tidligere anmeldt NRK for oppfordring til ringeakt for nordiske kvinner og har sett resultatet av denne nedvurderingen i form av voldtektsbølgen av nordiske kvinner foretatt av negroide menn i NRK's naboskap.

Selvhat er typisk for anti-hvite rasister!

Det blir bedre:

Sitat
Klarere kan ikke NRK's hat mot alt norsk og nordisk sies.

NRK fremstår som en anti-hvit rasistisk propagandaorganisasjon som gjør alt de kan for å degradere vårt folk.


Partiet Demokratene har forøvrig anmeldt Steinar Sagen. Ironisk nok var nevnte parti en av de som brukte ytringsfrihets-argumentet flittig i karikatur-striden.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hva FAEN!
« #39 : 19. mai 2007, 21:20 »
Partiet Demokratene har forøvrig anmeldt Steinar Sagen. Ironisk nok var nevnte parti en av de som brukte ytringsfrihets-argumentet flittig i karikatur-striden.

 rofl

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hva FAEN!
« #40 : 19. mai 2007, 21:29 »
biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: Hva FAEN!
« #41 : 19. mai 2007, 22:19 »
Det er viktig å skille mellom verbale konfrontasjoner og drapstrusler/fysiske angrep.

Det er utvilsomt respektløst å brenne flagg, gjøre narr av guder, religioner og lignende (siden enkelte reagerer negativt på det, er det i seg selv ingen diskusjon!).

Tullete innslag. Ekstra imponerende at det var på statskanalen vår.

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
Sv: Hva FAEN!
« #42 : 20. mai 2007, 22:41 »
Her var det mange snørrvalper med fukt bak ørene som setter fingern på ting de ikke har peiling på. Å snakke om respekt kan dere heller gjøre på gaten blant gangstervennene deres. Istedet for å bli sinna på grunn av et PR-stunt, kan dere heller vokte landet (som dere tror dere eier og er så stor del av) ved å engasjere dere i politkk (som de fleste ungommer driter i), jobbe for naturen og miljøet.

Det er et flagg uansett, jeg ser klart paralellene til zuulroy. Det blir som et symbol, og store sterke Norge burde ikke brukt en kalori til å diskutere dette, til og med mandagspraten i røykeskuret til RV holder seg for gode.

Respekt blir for dere et fremmedord. Fremmerdord skal en ikke bruke dersom en ikke vet betydningen. Det verste er arrogante nasjonalister som vi finner så altfor mange av i Norge. Vi er liksom så mye bedre enn alle andre i alt.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: Hva FAEN!
« #43 : 21. mai 2007, 01:07 »
Hva betyr egentlig dette fremmedordet, superduper?

(Jeg antar at du også sikter til meg blant 'snørrvalpene' siden innlegget mitt inneholdt ordet.)

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Hva FAEN!
« #44 : 21. mai 2007, 12:38 »
til og med mandagspraten i røykeskuret til RV holder seg for gode.

Litt merkelig eksempel, da Rødt ikke akkurat er kjente for nasjonalistiske tendenser, eller sårbarhet overfor krenking av flagget. Spesielt med tanke på at det fremdeles er en del personer med troen på proletarisk internasjonalisme i partiet.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!