Skrevet av Emne: Et lite spørsmål  (Lest 8667 ganger)

Utlogget Force

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 412

Et lite spørsmål
« : 21. mai 2007, 21:38 »
Bar et lite spørsmål:P
Skal jeg streche ut RETT etter å ha trent muskelgruppen, eller skal jeg vente til slutt å ta alle da??

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 308
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 308

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Et lite spørsmål
« #1 : 22. mai 2007, 09:13 »
Gjør det som passer deg best. Helt enkelt. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kriweb

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 211

Sv: Et lite spørsmål
« #2 : 22. mai 2007, 09:20 »
Det er dog mest fordelaktig med stretching eller uttøying etter kardiotrening.
Etter styrketrening har du revet muskelfiber og jobbet de hardt, og da lønner det seg ikke å rive og dra i musklene etterpå (da dette også er en belastning).

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 308
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 308

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Et lite spørsmål
« #3 : 22. mai 2007, 10:39 »
Det kan du sikkert påstå, men hele filosofien bak Doggcrap er at dette nettopp ER hensiktsmessig i forhold til muskelvekst. Som du sier, det er en belastning, og mer hypertrofi er ikke nødvendigvis et onde, ei heller strekkingen av bindevevsstrukturene. Stretching i Doggcrap er ikke bare vanlig uttøyning heller.


Forøvrig er det å anbefale denne tråden her hvor dette ble inngående diskutert.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=10462.0
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kriweb

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 211

Sv: Et lite spørsmål
« #4 : 22. mai 2007, 10:55 »
Her det sikkert mange som påstår mye forskjellig, og jeg vet ihvertfall at jeg tøyer ut en del etter kardio (og ballett da Grin) og mye mindre etter hard styrke.
Her finnes det dokumentasjon på både for og mot, jeg holder meg på mot-siden  Wink

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 559
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 559

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Et lite spørsmål
« #5 : 22. mai 2007, 10:57 »
Erfaringsmessig vet jeg at Doggcrapp-stretchingen er MEGET effektiv, og hjelper til på muskelvekst. Anbefales på det varmeste. Wink
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget kriweb

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 211

Sv: Et lite spørsmål
« #6 : 22. mai 2007, 11:39 »
Av erfaring får jeg null ut av stretching, så her er det mye forskjellig som funker for enhver  Wink
Lykke til uansett hva du gjør

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 308
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 308

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Et lite spørsmål
« #7 : 22. mai 2007, 11:53 »
Poenget er jo om det er "vanlig" stretching du utfører, eller DC's "extreme stretching". Det er en forskjell her.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Et lite spørsmål
« #8 : 04. juni 2007, 11:47 »
Extrem stretching bør vel utføres rett etter settet for mest mulig trauma på muskelfibrene. Det er vondt, men litt godt og.

Gå til:  

Er du på jakt etter matkilder som er sunne? Se denne artikkelen,

Proteinbombe - pizza med kjøttbunn

Kosthold24.08.20192637

Og toppet med kyllingfilet!

Gikk ned 55 kg på 10 måneder

Intervju23.08.20198

Hun veide 160 kg på det meste og fikk så vidt plass i en vanlig personbil. Da tok hun grep!

Verdensrekord i Planken

Trening21.08.201973

Klarer du å stå i planken 2-3 minutter? Prøv å slå 4 timer og 20 minutter!

Slik forebygger du knesmerter

Trening19.08.2019519

I likhet med smerter og plager i skuldrene er det minst like vanlig med smerter i knærne.