Skrevet av Emne: Import av kosttilskudd  (Lest 983 ganger)

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

Import av kosttilskudd
« : 24. mai 2007, 15:53 »
Noen som vet når grønn te (kapsler) og dvergpalme (kapsler) ble klassifisert som legemiddel? Har ALDRI hatt problemer med å bestille dette fra statene før, men nå har jeg plutselig fått et brev fra FedEx hvor det står flg.:

"...iflg Tollvesenet inneholder denne forsendelsen legemiddel. Legemidler fra 3. land er ikke tillatt innført til Norge med mindre det foreligger tillatelse fra Statens Legemiddelverk....varene blir returnert..."

Noen som evt. har en link til en oversikt over urter/nautrmidler/substanser som kvalifiseres som legemiddel?

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Import av kosttilskudd
« #1 : 24. mai 2007, 18:10 »
Kjøp fra EU-land.  feks. www.discount-supplements.co.uk feks..Smiley
Ingen vecka utan deca!

Utlogget vannvakten

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 466
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 466

  • muscleraw.com
Sv: Import av kosttilskudd
« #2 : 24. mai 2007, 18:19 »
Alt kosttilskudd fra land utenfor EØS blir klassifisert som legemiddel. Kan ver heldig å få det inn, men som regel blir det stoppet i tollen.

Så vil du vær sikker på å få det bestill det fra EØS land
<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=39072.0" target="_blank">Min treningslogg[/url]

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=43288.0" target="_blank">Min bildeprofil[/url]

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

Sv: Import av kosttilskudd
« #3 : 24. mai 2007, 22:20 »
Alt kosttilskudd fra land utenfor EØS blir vel ikke klassifisert som legemiddel så vidt meg bekjent, men klart det er sikrer å bestille fra EØS land. Men utvalget er mye mindre og prisene høyere. Forøvrig har jeg bestilt en hel del utenfor EØS, også disse tingene, har aldri blitt stoppet i tollen.

Kommer til å ringe FedEx imrg, for evt å bli satt videre til Tollvesenet for en nærmere forklaring av denne klassifiseringen deres...blir for dumt at det norsk Tollvesenet bruker tid og penger på å stoppe denne type ting. De burde heller bruke tiden sin på andre saker.

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

Sv: Import av kosttilskudd
« #4 : 25. mai 2007, 15:51 »
Har snakket med FedEx nå og det viser seg at produkter som kommer fra blant annet produsenten HigherPower i 99 av 100 tilfeller vil bli stoppet. Da vet jeg det til neste gang...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!