Skrevet av Emne: Bilder fra NSM på dvd??  (Lest 7320 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Bilder fra NSM på dvd??
« #30 : 31. mai 2007, 01:25 »
jeg tar statistikken med nok salt, mann... Wink bekymre deg ikke..

Samme 30 dagersgrensa eksisterer flere steder, til brukeres store irritasjon. Sålenge konkurrerende forum ikke gjør det samme, så vil nok de begge (3-4) fortsette praksisen med at alle som har registrert en gang også telles med...

Selvfølgelig er det mange som står pålogget når de ikke er ved pc'en.. Jeg kjørte hjemmefra og til Trondheim, 20 mil.. gikk inn her som gjest, og så Expedite som pålogget.. hehe!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Bilder fra NSM på dvd??
« #31 : 31. mai 2007, 01:48 »
HEhe - det var nok ditt alter ego!

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Bilder fra NSM på dvd??
« #32 : 31. mai 2007, 01:51 »
Her var det jo ganske mange krasse og sterke meninger om mitt valg av å selge bildene jeg tok på NSM 2007. Først og fremst var idèen å filme stevnet, men ettersom TV2 har rettigheter på førstevisning ble det luket vekk.

Da får jeg heller ta med kamerautstyret mitt, knipse bilder og lage en flott DVD med de kvalitetsbildene jeg tok på NSM og legge de ut for salg tenkte jeg.  Primært sett gjorde jeg dette for å skumme markedet og sjekke om dette er noe som selger. Hovedmålet er selvfølgelig å tjene penger. Det er det ikke noe å legge skjul på. Dette er jo business!  Hvis ikke kunne jeg jo sendt ut DVDene gratis....med et stort TAP kun til fordel for dere. Jeg hadde jo selvfølgelig utgifter til stevnet, jeg dro kl 9 om morgen, kjørte opp som tok 5 timer, hele dagen gikk, var hjemme ca kl 1 på natta.

Når jeg la ut bildene til Oslo Grand Prix visste jeg at dette var ikke noe som ville selge. Strongman er mer show og tøffere å se bilder av. Men når vi la ut 1900 bilder Online av Oslo GP hadde vi en båndbredde på 20 GB _PER DAG_, normalt er ca 7-10 GB per dag. Dette medfører jo en enorm belastning på servern vår. Vi må investere i mer båndbredde (serverlinjer), noe som er meget dyrt, men noe som må gjøres!

Jeg synes det var veldig mye surmuling her med min jobb jeg gjør FOR DERE! Ja, DERE. Stiller opp på stevner/konkurranser, knipser bilder og er det første mediumet som kan vise til bilder og rapport på ALLE stevner og konkurranser som har vært i år. For Oslo GP gikk det i overkant av 2000 kr med hotell , taxi og reise bare for at dere skulle få se bilder... Jeg synes det er tåpelig at folk har denne negative holdningen til at vi skal kunne tjene noen få kroner på denne DVD. Det er blitt lagt ut mange bilder både i forumet og i artikkelen. Aner vi en viss form for misunnelse her? Det kan virke sånn.

Treningsforum ble startet opp med et ikke-kommersielt grunnlag. Men ettersom siten har vokst og blitt Norges største ligger det jo et stort forretnings potensiale i Treningsforum. Han er dum som ikke utnytter den muligheten til å øke fortjenesten. Kanskje trådstarter ville gjort alt gratis? Reklame gratis, DVDer gratis... Smiley Jeg er 23 år gammel, studerer markedsføring ved siden av og dette er min business og livsverk. Jeg brenner for dette og legger ned MYE, MYE , MYE tid for mine brukere og lesere, og selvsagt for å tilfredstille mitt eget konkurranseinnstinkt og forretningssans. Da er det greit å kunne tjene litt penger på dette også når man nedlegger så vanvittig mye tid, ressurser og krefter på det. Jeg kunne valgt å ikke dra til Gol - og da ble det ikke noe bilder på forsiden i det hele tatt.... Det er fint med kritikk, men dette synes jeg ble litt lavmål...

Kort oppsummert: Dette ble lagt ut for salg for å teste markedet. Primært for å se om det var noe penger å hente på det. Selv om noen ikke liker min jobb, kommer jeg fremdeles til og gjøre mitt ytterste for å dekke alle stevner og konkurranser i fremtiden.

NB: det er 4 bilder av Helene Rask av 1.254. Resten er real pure VIKING power løft!!! Grunnen til at hun ble avbildet er fordi hun var reporter og intervjuet deltakerne etter hver øvelse.

Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Bilder fra NSM på dvd??
« #33 : 31. mai 2007, 02:06 »
Dersom du fjerner de Helene Rask bildene fra DVD'n tror jeg den vil selge bedre. Wink


Fra spøk til alvor.

Jeg er helt enig med det du skriver, og synes du gjør en bra jobb.

Det er slik i Norge og verden forøvrig at dersom man stikker hodet frem, eller gjør noe ut av seg, så får man alltid noe surmaget tilbake.

Utakk er verdens lønn!

Fortsett med det du gjør, og la kritikerene skrike til de blir blå i ansiktet, dersom det gleder dem.

Ikke bry deg om det!


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Bilder fra NSM på dvd??
« #34 : 31. mai 2007, 02:11 »
Folk bør få si sin mening, uansett! Uten latterliggjøring for sin uenighet....

Som de sier i banken; "uttak er verdens lønn..."

Utlogget Nevermind

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 188
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 188

  • KK67 -I see BIG people
Sv: Bilder fra NSM på dvd??
« #35 : 31. mai 2007, 02:16 »
Takk for arbeidet #1 2thumbsup, You're...eeh...Number1. Tongue
Hvis du tviler på alt så kan du ikke tvile på at du tviler, men da tviler du ikke på alt, gjør du vel?

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Bilder fra NSM på dvd??
« #36 : 31. mai 2007, 03:02 »
Folk bør få si sin mening, uansett! Uten latterliggjøring for sin uenighet....

Som de sier i banken; "uttak er verdens lønn..."

Hvem har latterligjort noen for sin uenighet?

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Bilder fra NSM på dvd??
« #37 : 31. mai 2007, 06:55 »
Dette forumet er jo trossalt gratis også, så syns det er helt greit at Number1 legger DVD'en ut for salg.
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Bilder fra NSM på dvd??
« #38 : 31. mai 2007, 09:16 »
Jeg synes det var veldig mye surmuling her med min jobb jeg gjør FOR DERE! Ja, DERE. Stiller opp på stevner/konkurranser, knipser bilder og er det første mediumet som kan vise til bilder og rapport på ALLE stevner og konkurranser som har vært i år. For Oslo GP gikk det i overkant av 2000 kr med hotell , taxi og reise bare for at dere skulle få se bilder... Jeg synes det er tåpelig at folk har denne negative holdningen til at vi skal kunne tjene noen få kroner på denne DVD. Det er blitt lagt ut mange bilder både i forumet og i artikkelen. Aner vi en viss form for misunnelse her? Det kan virke sånn.
Med den relativ ”tunge” markedsføringen synes jeg det ikke er rart at man får litt kommentarer på dette. Det er klart du skal tjene penger, med gjør du ikke dette best med flest medlemmer? Meget mange av medlemme her inne tror jeg er medlem for gode artikler, reportasjer fra stevner og bilder.
Og jo bedre tilbud du har her på forumet, jo flere medlemmer for du, og flere klikk pr dag, som bidrar til mer penger i kassen fra reklameaktørene, right Wink ?

Jeg reiste selv på Oslo GP, og jeg reiste på NSM på gol. I helgen hadde jeg utgifter for hotell, transport og mat. Men dette gjorde meg ingen ting, for jeg hadde en meget fin helg med en spennende konkurranse, bortsett fra at Expedite sneik i kaffekøen Wink
I tilegg er det vell stort sett noen personer fra forumet på hver eneste konkurranse som blir holdt i Norge. Som sagt tidligere i denne tråden kunne jeg gjerne ha knipset noen bilder til treningsforum og lagt ut, jeg hjelper gjerne til for å få et bedre innhold.
Og jeg sikker på andre personer på dette forumet kunne ha gjort det samme på fks. Sandefjord Open. Så da er mitt tips om at kanskje treningsforum.no kan samkjøre med ressurspersoner her på forumet som først skal ta turen. Da slipper du utgiftene med reise og hotell, og alle medlemmene får se bilder. Dette er ikke ment som noe negativ, men bare et hyggelig forslag.

Men hva er det vi skulle være missunelige på, det skjønte jeg ikke? Og du snakker om ”vi”, er det flere kommersielle aktører bak treningsforum.no? Smiley
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Bilder fra NSM på dvd??
« #39 : 31. mai 2007, 12:14 »
Men jeg var kjapp!? Wink Ikke lot jeg meg friste av vaflene og pølsene.... Smiley

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Bilder fra NSM på dvd??
« #40 : 31. mai 2007, 12:36 »
Men jeg var kjapp!? Wink Ikke lot jeg meg friste av vaflene og pølsene.... Smiley
Det gjorde jeg Grin
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Bilder fra NSM på dvd??
« #41 : 31. mai 2007, 13:11 »
Med den relativ ”tunge” markedsføringen synes jeg det ikke er rart at man får litt kommentarer på dette. Det er klart du skal tjene penger, med gjør du ikke dette best med flest medlemmer? Meget mange av medlemme her inne tror jeg er medlem for gode artikler, reportasjer fra stevner og bilder.
Og jo bedre tilbud du har her på forumet, jo flere medlemmer for du, og flere klikk pr dag, som bidrar til mer penger i kassen fra reklameaktørene, right Wink ?

Jeg reiste selv på Oslo GP, og jeg reiste på NSM på gol. I helgen hadde jeg utgifter for hotell, transport og mat. Men dette gjorde meg ingen ting, for jeg hadde en meget fin helg med en spennende konkurranse, bortsett fra at Expedite sneik i kaffekøen Wink
I tilegg er det vell stort sett noen personer fra forumet på hver eneste konkurranse som blir holdt i Norge. Som sagt tidligere i denne tråden kunne jeg gjerne ha knipset noen bilder til treningsforum og lagt ut, jeg hjelper gjerne til for å få et bedre innhold.
Og jeg sikker på andre personer på dette forumet kunne ha gjort det samme på fks. Sandefjord Open. Så da er mitt tips om at kanskje treningsforum.no kan samkjøre med ressurspersoner her på forumet som først skal ta turen. Da slipper du utgiftene med reise og hotell, og alle medlemmene får se bilder. Dette er ikke ment som noe negativ, men bare et hyggelig forslag.

Men hva er det vi skulle være missunelige på, det skjønte jeg ikke? Og du snakker om ”vi”, er det flere kommersielle aktører bak treningsforum.no? Smiley


Joda, men som sagt så var dette en test fra vår side. Vi kommer til å legge ut bildegallerier på nett i fremtiden. I og med at alle de beste annonseplassene er opptatt så må man jo finne på andre løsninger, da feks. banner i min signatur. Smiley

Jeg ser selvfølgelig på det som en bra investering for forumet å måtte betale for hotell, reise, mat etc. for å kunne dekke show og konkurranser med masse bilder, rapporter, resultatlister etc. Har derfor også investert i et bra kameratutstyr og objektiver/linser. Det er veldig hyggelig hvis folk sender inn bilder fra konkurranser etc, men i og med at vi selv har dekket alle konkurransene i år med ganske gode bilder med vårt utstur har vi ikke hatt noe behov for det i år.

Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!