Skrevet av Emne: Velox, Training for pleasure!  (Lest 34712 ganger)

Pinch_no

  • Gjest
Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #30 : 11. juni 2007, 01:19 »
Råd til dere som har vært inne:
Hold munn om opptaket. Tenk på hva dere sier.

Personel som har jobbet i MJK/HJK/FSK er av personlig erfaring ikke personer som flyr rundt og snakker om tjenesten i tykt og tynt. De som gjør det er (somoftest) de som skulle ønske hadde jobbet der.

Uansett, vil ikke si at det er negativt å stikke ut på en positiv måte. Ta ansvar, det er en positiv egenskap. I det store bilde så er opptaktsbefalet ute etter en vis type personlighet. Det fysiskform kan trenes, personlighet kan ikke (hvertfall ikke like raskt og enkelt som form).

Mye snakk om motivasjon, det er alfa omega, men om man er nok motivert vil bare tiden vise.

Nok en gang. lykke til :-)

Hilsen
Ret. infanteri offiser.


Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #31 : 11. juni 2007, 13:22 »
Hadde kanskje vært lurt å ta noen tester på hvordan du reagerer fysisk og psykisk på lite søvn og mat. Personligheter kan bli ganske drastisk forandret når du har sovet 2 timer på 2 døgn, og fått i deg 1/5 av ditt energibehov, og det kan være lurt å vite hvordan du selv reagerer på dette.
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

Utlogget Velox

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #32 : 14. juni 2007, 17:11 »
Råd til deg som skal inn:
Ikke stikk deg ut.
Ikke bli skadet.
Og hvis du ikke skal inn før neste år så ville jeg fortsatt å trent vekter til det er ca. 6mnd igjen, og så begynt med push og situpsene. Skal du bli marinejeger så MÅ du være konfortabel i vannet. Begynn å svømme, dykke, fridykke og øv opp vannfølelsen.  Vann kan gjøre oss alle til pyser.


Råd til dere som har vært inne:
Hold munn om opptaket. Tenk på hva dere sier.




Hadde lyst å begynne med dykking. Bare for å bli vant til område, men det kosta en del for utstyret som man trenger. Har fridykka i Tyrkia når jeg har vært på ferie og sånn. Har aldri hatt vannskrekk og er ikke redd for å kaste meg ut fra 10metern.. Det med lungekapasitet under vann er noe som må trenes opp fra tid til tid. Det må jeg bare øve på når jeg svømmer. Her oppi nord er det ikke mye sjangs for å svømme i havet! Iskaldt! Klarer ikke se for meg hvor jeg skulle ha svømt heller. Men skal svømme en del inne i basseng. Må lære meg å bli utholdene i crawl. Det klarer jeg ikke. Eller er ikke vant til det enda!

Har skjønt nå at motivasjon er viktig! Jeg vet av egne erfaringer at jeg kan til tider ha lett for å miste motivasjon eller lysten på noe. Spesielt der jeg ser at jeg ikke kommer noe lenger. Hvis jeg ser at andre derimot er bedre enn meg, blir jeg irritert og står på ekstra. Så gruer meg litt til akkurat det. Trur jeg er personen som ettehvert finner ut at "Neh, det e sikkert andre ting som e kulere enn det her!". Det får tiden vise! Håper bare at det er noe for meg. Absolutt..
-I'm sorry, if you were right, I'd agree with you-

Utlogget Velox

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #33 : 14. juni 2007, 17:15 »
Hadde kanskje vært lurt å ta noen tester på hvordan du reagerer fysisk og psykisk på lite søvn og mat. Personligheter kan bli ganske drastisk forandret når du har sovet 2 timer på 2 døgn, og fått i deg 1/5 av ditt energibehov, og det kan være lurt å vite hvordan du selv reagerer på dette.

Dette er noe jeg har prøvd ut før. Jeg kan holde ut lenge uten mat. Så lenge jeg får vann. Det har jeg prøvd før. Men det med lite søvn er noe som man må venne kroppen til! Før kunne jeg sitte oppe utover natta til 0200 eller 0300 og allikevel dra på jobb dagen etter 0700 og jobbe bra. Nå så har jeg blitt så vant til å legge meg i 11tia.. Spesielt med all den bilskruinga, treninga og jobbinga, føler jeg et mye større behov for avslapning. Kroppen sier iallefall mye mer ifra nå om dagene iforhold til før. Kanskje det endrer seg når jeg kommer i bedre form. Har jo mista mye av utholdenheta mi. Det er dette jeg prøver å bygge opp nå!


På lørdag skal jeg springe halv maraton i Tromsø. 21km.. Har ikke treng eller løpt skikkelig siden onsdag forrige uke. Har hatt 1uke med pause. Er i den tredje uka på en måte. Så i dag skal jeg ut å jogge 1mil ca. Og rett på treningssenteret etter det!

Sliter mye med anklene og leggene. Eller fremsia av leggene. Spesielt når jeg har ekstra med vekt med meg kjenner jeg at det sliter fælt på anklene og leggene. Er det bare jeg som er dårlig trent, eller er det noe med skoene f.eks?
-I'm sorry, if you were right, I'd agree with you-

Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #34 : 14. juni 2007, 17:50 »
Har du vondt på fremsiden av leggen og i ankelen kan det tyde på at du holder på å utvikle beinhinnebetennelse. Det er noe du absolutt bør unngå. Så du må muligens roe ned litt. Men hvilke sko bruker du når du løper, og hvilket underlag løper du på?
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #35 : 14. juni 2007, 19:12 »
virker som det er noen her som kan fortelle meg hvordan opptaket til BS er ?

også lurer jeg på om det noen her som har gått på krigskolen, eller vet mye om den som kan forklare meg litt ?


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Pinch_no

  • Gjest
Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #36 : 14. juni 2007, 22:13 »
virker som det er noen her som kan fortelle meg hvordan opptaket til BS er ?

også lurer jeg på om det noen her som har gått på krigskolen, eller vet mye om den som kan forklare meg litt ?

Er det noe spes. du lurer på. Skal ikke skryte på meg all kunnskap og svar, men kan prøve.

BS opptaket er litt forskjellig avhengig av skolen, men er uansett utfordrende.
Beste rådet jeg kan gi er å være vant til mye blodslit (lange marsjer og vekt i sekken), ha godt humør og klare å ikke la opptaksbefalet komme under huden på deg (du kommer til å få noen hjernedøde oppgaver, men det er med hensikt. eks. jeg måtte grave en MB garasje).

Utlogget Flisa88

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #37 : 15. juni 2007, 02:18 »
litt off topic, men er det noen her som har vurdert legioner styrkene?
er det noen som har litt kunnskap om den gruppen ?
vurderer det  litt for jeg kom ikke in i det norske miltæret. Pga at jeg ødla hørsern litt som barn, når vi skøyt i kjellern med salong rifle, + kinaputter osv Tongue . Hørselskaden gjort slikt at jeg nesten har sprengt vekk en viss tone så  jeg nesten ikke hører den, men det er lyden som kommer fra rifler, bomber osv. Den alle som skal inn i militæret antagligis vill få skade av uansett. Så skjønner faen meg ikke at ejg kunne komme inn Cheesy. Jeg som hadde planer om internasjonal tjenste også Sad

Utlogget ~mAchA~

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 218
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 218

  • OraH!
Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #38 : 15. juni 2007, 02:49 »
Har en kompis som jeg spiller p0ker med som var nede i frankriket for en stund siden.
Det var rundt de tider det var det var voldsomme opprør i frankriket av en grunn jeg selvsagt ikke husker.Hørte ikke fra han  på et halvt år (var redd han hadde strøket med..) før han en dag var tilbake tilbake på siden vi ofte spiller på.
Han og en venn hadde fått den geniale ideen å verve seg til fremmedlegionen.
Han hadde tideligere tatt førstegangstjeneste i Norge og selvsagt var det mye hardere i Legionen...Han var ikke i så god fysisk forfattning da han reiste ned,men skrøt veldig av hvor fort de hadde fått han i form.Han lærte desuten fransk utrolig raskt for det måtte han...hehe

Dette fikk meg til å lese opp på legionen.

Det jeg fikk intrykk av var at Legionen gjør mye av drittjobbene for den franske hæren...Slik jeg opfattet det så får du nok en MYE MYE tøffere og risikofyllte forhold i eventuell utenlandstjeneste i Legionen en du ville fått her hjemme og lavere lønn.


Han beskrev også at de i motsettning til norsk værneplikt ikke fikk sløve,men ofte måtte gjøre helt meningsløse oppgaver for å holde seg syselsatt.
Det stammet vist av at Legionen vist nok skal ha vært med på et kuppforsøk i Frankriket eller noe slikt for en del år siden etter som jeg har hørt.

Det hele endte med at han og kompisen hoppet av nettop pga mangel på fritid slik jeg oppfattet det.











(Tidligere Styrkeløfter) Nå glad mosjonist!
Bøy:230 Benk:160 Mark:265
Vekt:rundt 95+
høyde:182

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #39 : 15. juni 2007, 17:19 »
Er det noe spes. du lurer på. Skal ikke skryte på meg all kunnskap og svar, men kan prøve.

BS opptaket er litt forskjellig avhengig av skolen, men er uansett utfordrende.
Beste rådet jeg kan gi er å være vant til mye blodslit (lange marsjer og vekt i sekken), ha godt humør og klare å ikke la opptaksbefalet komme under huden på deg (du kommer til å få noen hjernedøde oppgaver, men det er med hensikt. eks. jeg måtte grave en MB garasje).

tenkte litt på å søke på hærens befalskole, så lurer på litt små ting.
får jeg trent mye styrke mens jeg går der ?
er det vanskelig å komme inn ?

tenkte etter dette skulle jeg prøve å komme inn på krigsskolen, politi skolen eller litt utenlandstjenste : )


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #40 : 16. juni 2007, 11:51 »
Jeg starter nå opp inntakskravene til min egen spesialstyrke, hvis noen her inne er interesserte idet.

Man får hverken mat eller søvn, og man får kjeft av meg hele tiden.

Det koster 10.000 kr å verve seg inn. Disse pengene ser man ikke mer til.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Velox

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #41 : 16. juni 2007, 12:37 »
Jeg starter nå opp inntakskravene til min egen spesialstyrke, hvis noen her inne er interesserte idet.

Man får hverken mat eller søvn, og man får kjeft av meg hele tiden.

Det koster 10.000 kr å verve seg inn. Disse pengene ser man ikke mer til.

hehe.. pimp..

Men nok av off topic her nå. Starter deres egen tråd hvis dere vil prate om andre ting enn MJK! Smiley NO offence, bare litt mye sider etterhvert med piss som jeg ikke bryr meg om!
-I'm sorry, if you were right, I'd agree with you-

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #42 : 16. juni 2007, 14:31 »
Har holdt meg bra til temaet jeg da, bare en liten sidesleng istad.

Håper du holder tråden oppdatert Velox, under og etter også.

Virker som du er meget godt igang med forberedelsene, og at du tenker riktig.

Train hard - fight easy
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Spartacus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

  • BIBAMUS ... MORIENDUM EST!
SV: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #43 : 16. juni 2007, 14:33 »
Men nok av off topic her nå. Starter deres egen tråd hvis dere vil prate om andre ting enn MJK! Smiley NO offence, bare litt mye sider etterhvert med piss som jeg ikke bryr meg om!

og det betyr at du vil bli "gakk gakk" okke som ?   Grin

Lykke til, og husk at du bør kjøpe de norske støvlene i stedet for NATO-støvler selv om de koster litt mer  Smiley
HABEAS CORPUS

Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #44 : 16. juni 2007, 14:36 »
Men har du kjent noe mer til de smertene på fremsiden av leggen og i anklene? Som sagt så kan dette være symptomer på beinhinnebetennelse. Og det kan i verste fall ødelegge store deler av oppkjøringa di. Gjentar spørsmåla mine, hvilke løpesko bruker du, og hvilket underlag løper du på?
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!