Skrevet av Emne: Mihoe trener NROL og Ashtanga (Nye bilder s.52 (gamle bilders:28,30,40,.48)  (Lest 100061 ganger)

Utlogget MieMarie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 139
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 139

  • E e no bære me e ;)
Sv: Mihoe trener NROL4W (Bilder s.28,30.Nye s.40)
« #660 : 06. august 2008, 23:29 »
He, he - sånt er tøfft Cheesy

Om noen år tviler jeg ikke på at du er sterkere enn de fleste av gutta på din egen alder som ikke trener noe særlig - og da kan du banke dem vettø Grin

banker ikke folk , blir bare tull av det å så er det teit  Tongue hehe.. men bryte kamp og handbakk å slik, ja takk Cheesy det er morsomt . hehe Smiley Du er jo sterekere enn gutta du oxo Wink
Trener hjemme i kjellern fortia, har mitt eget lille treningsrom der og har alt jeg trenger der Smiley
Blogger ikke i bloggen mer Smiley
Men trener like mye forde og nesten akkurat det samme, så bare spørre hvis dere lurer på noe Cheesy

Fræna atletklubb Smiley

Perser uten skjorte:
Benkpress pers : 60 kg     mål 70 kg
Markløft : 85 kg 
Knebøy :  75 kg

Skal ha MYE MERE muskler.
Styrkeløft,Strongman og muskler det er tingen .. Wink
- treningsstudioet er min leke plass..

Når stanga knekker, da har jeg kanskje løftet tungt nåkk, men faen meg ikke før..  Grin

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoe trener NROL4W (Bilder s.28,30.Nye s.40)
« #661 : 07. august 2008, 00:41 »
banker ikke folk , blir bare tull av det å så er det teit  Tongue hehe.. men bryte kamp og handbakk å slik, ja takk Cheesy det er morsomt . hehe Smiley Du er jo sterekere enn gutta du oxo Wink

He, he -mente ikke du skulle banke dem på ordentlig Smiley
Er nok ikke så mange gutter jeg er sterkere enn enda, men jeg jobber med saken Wink
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Mihoe trener NROL4W (Bilder s.28,30.Nye s.40)
« #662 : 07. august 2008, 01:38 »
Jeg har prøvd meg på dem, noen har jeg klart å få trege og noen har visst gått riktig så kjapt  Tongue Skal begynne å trene negativer snart igjen. Først 20 sekunders og deretter med ekstra vekt. Har klart 20 sek før så kanskje jeg må kjøpe meg noe kjetting eller noe - ha, ha (og ingen ser rart på meg der jeg trener fra før  :Smiley )

Skal du først være sær, kan du f. eks. prøve chins med strikk. Grin

Når du sier at en skal sparke vekk stolen, betyr det at du tar chins med strake ben? Blir alltid litt usikker på hva som er den beste beinposisjonen.

Jeg tar ofte chins med strake ben hvis stangen henger høyt nok over gulvet, ja. Det gjør det vanskeligere å jukse med beina, og krever litt ekstra balanse. Smiley Sparke vekk stolen ville jeg bare ha gjort hvis den stod rett under meg, og dermed ikke tillot en full eksentrisk bevegelsesbane. Det beste alternativet er vel å sette stolen/krakken/whatever litt lengre bakover, slik at føttene dingler foran den når du henger fra stangen.

(Håper forklaringen var noenlunde koherent, jeg har vært på Øya i drøye 11 timer, og skal nå spise og sove før det er på'n igjen i morgen.)

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoe trener NROL4W (Bilder s.28,30.Nye s.40)
« #663 : 07. august 2008, 12:38 »
Skal du først være sær, kan du f. eks. prøve chins med strikk. Grin

he, he - bra du minte meg på den der! Det er jo skrittet etter negativer - og jeg har veldig lyst til å prøve og får følelsen av at jeg gjør ordentlige i hvert fall Wink

Sitat
Jeg tar ofte chins med strake ben hvis stangen henger høyt nok over gulvet, ja. Det gjør det vanskeligere å jukse med beina, og krever litt ekstra balanse. Smiley Sparke vekk stolen ville jeg bare ha gjort hvis den stod rett under meg, og dermed ikke tillot en full eksentrisk bevegelsesbane. Det beste alternativet er vel å sette stolen/krakken/whatever litt lengre bakover, slik at føttene dingler foran den når du henger fra stangen.

(Håper forklaringen var noenlunde koherent, jeg har vært på Øya i drøye 11 timer, og skal nå spise og sove før det er på'n igjen i morgen.)

Jeg tror kanskje jeg først får ha ambisjoner om å gjøre dem med bena i kryss bak meg - må ta i bruk all hjelp jeg kan få Wink Forøvrig rekker jeg jo ikke opp til chinsstativet så jeg må gjøre dem i Smithen - og da kan jeg jo stille stanga så høyt at det bare er å hoppe opp.

Forklaringen var fullstendig forståelig ja - og jeg er misunnelig på deg som er på Øya. Men jeg vender nesa mot Barcelona i morgen tidlig så jeg skal vel ikke klage. Skal du få med deg Sonic Youth?
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Mihoe trener NROL4W (Bilder s.28,30.Nye s.40)
« #664 : 07. august 2008, 12:56 »
Forklaringen var fullstendig forståelig ja - og jeg er misunnelig på deg som er på Øya. Men jeg vender nesa mot Barcelona i morgen tidlig så jeg skal vel ikke klage. Skal du få med deg Sonic Youth?

Jeg er scenevakt, så jeg kan dessverre ikke pendle så mye fra scene til scene, og kommer nok da til å måtte prioritere Sigur Rós fremfor Sonic Youth, er jeg redd. Jeg fikk dog med meg selveste Mayhem i går, så jeg skal ikke klage over lite innholdsrikt program. Cool

Ha en riktig god tur til Barcelona! Smiley

Utlogget MieMarie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 139
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 139

  • E e no bære me e ;)
Sv: Mihoe trener NROL4W (Bilder s.28,30.Nye s.40)
« #665 : 08. august 2008, 20:57 »
He, he -mente ikke du skulle banke dem på ordentlig Smiley
Er nok ikke så mange gutter jeg er sterkere enn enda, men jeg jobber med saken Wink

de er ikke så sterke da Tongue hehe.. du er nokk strekere enn noen av de allerde Smiley
Trener hjemme i kjellern fortia, har mitt eget lille treningsrom der og har alt jeg trenger der Smiley
Blogger ikke i bloggen mer Smiley
Men trener like mye forde og nesten akkurat det samme, så bare spørre hvis dere lurer på noe Cheesy

Fræna atletklubb Smiley

Perser uten skjorte:
Benkpress pers : 60 kg     mål 70 kg
Markløft : 85 kg 
Knebøy :  75 kg

Skal ha MYE MERE muskler.
Styrkeløft,Strongman og muskler det er tingen .. Wink
- treningsstudioet er min leke plass..

Når stanga knekker, da har jeg kanskje løftet tungt nåkk, men faen meg ikke før..  Grin

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoe trener NROL4W (Bilder s.28,30.Nye s.40)
« #666 : 14. august 2008, 01:27 »
Trening 12.08 - 3.fase: 7. trening

Oppvarming:10 min oppoverbakke

One-armed DB snatch: 1x6 6kg, 2x6 8kg (hver arm)

Alternerende sett:

DB- singel leg romanian deadlift: 3x6 12kg
BB - bent over row: 3x6 26kg

Alternerende sett:

DB singel-arm overhead squat: 3x6 6 og 12kg (laveste vekt i arm strukket over hodet, høyeste mellom bena)
DB incline bench press: 3x6 10kg

Litt mage...

Er visst den eneste treningen jeg rekker mens jeg er i Barcelona. Dessuten hadde hotellet det jeg trengte for å kunne gjennomføre denne økta, men ikke den neste.

Men det har blitt lange dager med mye gåing eventuelt slanging på stranda. Dietten har definitivt vært under enhver kritikk - tror ikke jeg har spist så mye karbohydrater sammenlagt i måneden som jeg har gjort i løpet av de dagene jeg har vært her. Men ferie er ferie - og ferie er deilig Cheesy
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Taline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 359

Sv: Mihoe trener NROL4W (Bilder s.28,30.Nye s.40)
« #667 : 14. august 2008, 10:44 »
Nå ble jeg virkelig imponert her, så flink du er som fikk til en skikkelig styrkeøkt i det fjerne utland! Smiley

Håper du koser deg masse der nede, det unner jeg deg Wink

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Mihoe trener NROL4W (Bilder s.28,30.Nye s.40)
« #668 : 15. august 2008, 21:11 »
Ferie er fantastisk! Jeg også er imponert over at du fikk langt inn en god styrkeøkt. Kos deg alt du kan, det er velfortjent! Smiley

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoe trener NROL4W (Bilder s.28,30.Nye s.40)
« #669 : 17. august 2008, 19:58 »
Trening 17.08: 3.fase - 8. trening

Oppvarming: 10 min oppoverbakke

Rumensk markløft med roing:  1x6 18,5kg,  3x6 28,5kg

Alternerende sett:
Enfots delvis knebøy: 3x6 15kg
Nedtrekk med bredt grep: 3x6 34,3 kg

Alternerende sett:
Rygghev: 3x6 (med 5kg plate)
YTWL: 3x6 2kg

Crunches på ball i kabelstativet: 1x6 20,3 kg, 2x10 23,5 kg

Alternerende sett:
Reverserte crunches på skråbenk: 3x6
Lateral flex: 3x6

Prone cobra: 3x90 sek

Hadde planer om litt kardio, men hadde litt migrene så jeg valgte å være snill med meg selv. Kjennes i kroppen at jeg har spist dårlig i ferien, men det går seg sikkert fort til Smiley Godt å være tilbake på hjemmevant trening igjen.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoe trener NROL4W (Bilder s.28,30.Nye s.40)
« #670 : 17. august 2008, 20:00 »
Nå ble jeg virkelig imponert her, så flink du er som fikk til en skikkelig styrkeøkt i det fjerne utland! Smiley

Håper du koser deg masse der nede, det unner jeg deg Wink

Ferie er fantastisk! Jeg også er imponert over at du fikk langt inn en god styrkeøkt. Kos deg alt du kan, det er velfortjent! Smiley

Barcelona var kjempedeilig faktisk! Perfekt by å feriere i! Eneste minuset var at alle butikkene var stengt den ene dagen vi hadde satt av til shopping (pga en eller annen mystisk helligdag). Er godt å spise normalt igjen dog - blir nesten litt stressa når jeg føler at jeg bare fyller magen med dritt Wink
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoe trener NROL4W (Bilder s.28,30.Nye s.40)
« #671 : 18. august 2008, 22:37 »
Trening 18.08:

Kardio: 1 time på 70-75% av max puls. Deilig å få svettet ordentlig igjen Smiley
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoe trener NROL4W (Bilder s.28,30.Nye s.40)
« #672 : 21. august 2008, 22:14 »
Trening 21.08: Fase 4 - 1.trening:

Oppvarming: 10 min oppoverbakke

Frontbøy/push-press BB:  1x6, 8,5 kg, 1x8 7kg i hver hånd, 2x8 13,6 kg

Alternerende sett:
Step-up DB: 3x8 (hver fot) 8kg, (opp på benk).
Dumbell one-point row: 1x16 7kg (her rota jeg det til og husket ikke at jeg skal dele opp settet på to bein), 1x12 6kg, 1x10 6kg

Alternerende sett:
Static-lunge med passivt ben på step: 3x8 (hvert bein) 8kg
Push-ups 20 grader: 3x8

Planke: 3x60 sek (skulle egentlig ta dem i to minutter - men kroppen var pumpa).

Føltes som lang tid siden sist trening. Hatt masse migrene de siste dagene. Men deilig og svett var det.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Taline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 359

Sv: Mihoe trener NROL4W (Bilder s.28,30.Nye s.40)
« #673 : 21. august 2008, 22:35 »
Flink du er som kommer deg på trening til tross for migrene biggrin

Fase 4 nå altså? Lenge igjen av programmet?

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoe trener NROL4W (Bilder s.28,30.Nye s.40)
« #674 : 22. august 2008, 09:11 »
Flink du er som kommer deg på trening til tross for migrene biggrin

Fase 4 nå altså? Lenge igjen av programmet?

Har litt dårlig samvittighet fordi det har blitt lite kardio i det siste, men det er sikkert bare tull.

Er 7 faser totalt så er vel halvveis. Har mye moro foran meg. Har allerede begynt å tenke på å kjøre 5x5 - kanskje vi blir to?
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!