Skrevet av Emne: Trenger hjelp!JAJ - Johan starter opp!  (Lest 2052 ganger)

Utlogget JAJ

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Trenger hjelp!JAJ - Johan starter opp!
« : 30. juni 2007, 21:29 »
Hoho! Alt for lenge har jeg vært for useriøs i treningen min. Klarer å holde på en kort periode men faller av til slutt siden jeg ikke har et sikkelig program jeg følger.

Har lenge vært en passiv bruker på treningsforum og har satt meg inn i en del begreper men er enda mye jeg ikke har forstått.

Derfor skriver jeg dette innlegget, jeg trenger hjelp fra deg/dere til et treningsprogram jeg kan følge. I dette programmet vil jeg at hele kroppen skal bli trent. Fremhever at jeg spesielt vil ha magen i ”sikkelig form”.

Til vanlig trener jeg en del, har enormt god kondisjon (etter testene jeg har tatt) men føler at jeg har problemer med fettprosenten.
 
Målet med treningen er selvfølgelig å holde seg sunn og frisk men også ta seg bra ut og bli sterk.

Jeg har ingenting imot å gå i fjell, skog og mark så legg det gjerne inn i programmet.
Øvelsene bør helst kunne bli gjort hjemme (har manualer og skal gå til anskaffelse av benkpress).

Vil bare tilføye til slutt at jeg ofte føler meg slapp under trenig og som et resultat av dette føler jeg at jeg ikke klarer og ta meg helt ut. Kosttilskudd?


Alle tips tar jeg imot men mest av alt er jeg ute etter et treningsprogram..

Takk for alle svar på forhånd!     

Utlogget moof

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Trenger hjelp!JAJ - Johan starter opp!
« #1 : 30. juni 2007, 22:01 »
Ser ingen bilder her, så dette emnet skulle vel heller hadde blitt laget under "nybegynner"- delen eller noe?

Føler du deg slapp under trening så kan det ha noe med kostholdet å gjøre, spiser man for lite, blir man gjerne slapp. Kreatin er et kosttilskudd som kan "sprite" deg litt opp på trening!
Nå vet ikke jeg hvor lenge du har trent, men hadde jeg vært deg ville jeg ha sett litt på de forskjellige programmene som ligger ute på nettet, blant annet her på TF. Kjør et fullkropps- program som inneholder de store baseøvelsene er vel det lureste.
Min trenings erfaring er for liten til at jeg kan sette opp et optimalt program til deg, spesielt da jeg vet så lite om deg, og dine mål. F. eks: Noen spesielle muskelgrupper du vil fokusere på? Hvor lenge har du trent? Osv...

Moof.

Utlogget JAJ

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Trenger hjelp!JAJ - Johan starter opp!
« #2 : 30. juni 2007, 22:10 »
Bilder kommer, må få tatt og har ikke kamra for øyblikket.
Når det kommer til styrketrening er jeg helt på scratchen nesten. Har ikkemye erfaring med vektløfting. Utholdenhetstrening har jeg holdt en del på med, springing etc.

Vil fokusere på å få trent hele kroppen, men jeg trenger spesielt hjelp til overkroppen, det er det jeg vil at dere skal hjelp meg med.. Vil sesielt fokusere på magen, rygg og armer da.

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Trenger hjelp!JAJ - Johan starter opp!
« #3 : 30. juni 2007, 22:13 »
Hvorfor gidder du lage en bildetråd uten bilder? hallo Shocked

Utlogget moof

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Trenger hjelp!JAJ - Johan starter opp!
« #4 : 30. juni 2007, 22:25 »
Bilder kommer, må få tatt og har ikke kamra for øyblikket.
Når det kommer til styrketrening er jeg helt på scratchen nesten. Har ikkemye erfaring med vektløfting. Utholdenhetstrening har jeg holdt en del på med, springing etc.

Vil fokusere på å få trent hele kroppen, men jeg trenger spesielt hjelp til overkroppen, det er det jeg vil at dere skal hjelp meg med.. Vil sesielt fokusere på magen, rygg og armer da.

Dag 1;
Benkpress 5x8-10
Chins 3x5-10
Hantelroing 2x5
Militærpress 3x8
Foroverbøyd sidehev 3x8-10
Smalbenk 2x5-7
Biceps curl 2x8-10

Dag 2
Knebøy 4x8-10
Markløft 3x8-10
Strake markløft 3x8-10
Legg 3x10
Mage 4x8-10

Legg; Stå på en planke med tåballene, hold en vektstang med mye vekter og heis deg opp.
Mage: Enten ta situps med vekter, eller finn deg en plass hvor du kan ligge i en "nedoverbakke" og ta situps (Eventuelt gå til innkjøp av en situpsbenk), bruk vekter.

Som du ser, er det på mange av øvelse 8-10 rep. På de store øvelsene, markløft, benkpress, chins, s. mark og knebøy så starter du på en lett vekt med 8 repitisjoner på hvert sett, neste trening tar du 10 repitisjoner på samme vekt. Neste gang øker du med 2-3 kg, og gjør det samme om igjen. Gjenta dette til du ikke greier å øke lengre. På Chins skriver jeg 5-10 på repitisjoner, da det er vanskelig å øke med 2-3 kg hver tredje trening, derfor kan du kjøre med f. eks 5 kg i en sekk på første trening med 5 rep, så 6 rep, osv til du kommer til 10 repitisjoner, da kan du øke til f. eks 7,5kg. Da må du begynne på 5 rep igjen! Det samme kan du gjøre på mage!

Dette er bare et lite forslag, og alt med frivekter. Om det er optimalt for deg, vet jeg ikke.

Utlogget JAJ

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Trenger hjelp!JAJ - Johan starter opp!
« #5 : 30. juni 2007, 22:29 »
takk!

Utlogget JAJ

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Trenger hjelp!JAJ - Johan starter opp!
« #6 : 30. juni 2007, 22:36 »
Skal jeg ikke kjøre noe på de andre dagene eller fortsetter jeg på dag 1 etter dag 2?

Utlogget moof

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Trenger hjelp!JAJ - Johan starter opp!
« #7 : 30. juni 2007, 22:45 »
Skal jeg ikke kjøre noe på de andre dagene eller fortsetter jeg på dag 1 etter dag 2?

Kjør annenhver dag. Altså f. eks; Mandag = Dag 1, Onsdag= Dag 2, fredag= Dag 1, Søndag= Dag 2 Osv.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!