Skrevet av Emne: Kampen mot AAS bør kanskje stanses  (Lest 6182 ganger)

Utlogget Diver

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Kampen mot AAS bør kanskje stanses
« : 25. juli 2007, 11:48 »
Burde vi ikke egentlig snart innse at AAS er kommet for å bli i Norge? Er ikke på tide å erkjenne at mengden AAS som brukes i Norge, vil øke betrakelig i kommende år?

Jeg er egentlig en innbitt motstander av at unge mennesker skal selvmedisinere seg selv med sterke preparater som AAS, men jeg har etterhvert resignert. Det nytter ikke å kjempe mot så sterke krefter som AAS representerer.

Myndighetene i Norge gjør praktisk talt ingenting, men er oppdatert om utviklingen. Det bevilges penger til en halv stilling i Antidoping Norge og en hel stilling i Dopingtelefonen. Ikke akkurat helhjertet innsats. Steroider.net har et samarbeid med rusmiddeletaten i Oslo Kommune, men den nettsiden driver mer oppfordring til misbruk enn skadeforebygging.

I mellomtiden offentliggjør tollvesenet årlige og månedlige rapporter som viser at beslagene av AAS øker jevnt og trutt, og har gjort dette i mange år.

Kriminalisering av AAS vil neppe endre noe. Poliet har knapt nok ressurser til å håndtere narkotika-kriminalitet. Doping nedprioriteres garantert i politiets arbeid.

Det virker på meg som om ungdom generelt har et avslappet forhold til AAS, og anser skadepotensialet ved AAS-bruk som begrenset. Den samme holdningen gjelder vel også blant mange som er "fast inventar" på treningssentre og her på treningsforum.no. Det betyr kanskje at det knapt finnes noen unge mennesker, trenende eller ikke, som tar til motmæle mor AAS-bruk. Snarere tvert imot.

Jeg registrerer at jeg er blant de ytterst få som ikke sier "Folk får gjøre hva de vil med egen kropp, så lenge de ikke skader andre". Jeg synes det er ansvarsløst og korttenkt. Så lenge denne holdningen får rå, vil markedet for AAS bare øke, og stadig flere av oss vil bli berørt direkte eller indirekte.

Men jeg har altså gitt opp. Jeg skal forsøke å hindre at sønnene mine begynner med AAS, og den holdningen deler jeg sikkert med andre her på treningsforum. Kanskje en tankevekker for noen..


Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Kampen mot AAS bør kanskje stanses
« #1 : 27. juli 2007, 19:08 »
Myndighetene i Norge gjør praktisk talt ingenting, men er oppdatert om utviklingen. Det bevilges penger til en halv stilling i Antidoping Norge og en hel stilling i Dopingtelefonen. Ikke akkurat helhjertet innsats. Steroider.net har et samarbeid med rusmiddeletaten i Oslo Kommune, men den nettsiden driver mer oppfordring til misbruk enn skadeforebygging.

Stemmer, men så er da ikke Ståle den skarpeste kniven i skuffen heller... Wink

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Kampen mot AAS bør kanskje stanses
« #2 : 27. juli 2007, 21:50 »
Stanse kampen mot organisert kriminalitet? hvorfor det?
Hvor tror du de som bruker doping kjøper det? det er fra tunge kriminelle som også selger og skaffer til veie tyngre stoffer o.l. Man kan ikke stoppe kampen mot de.

Selv om du synes antikampanjene ikke holder mål, så har de faktisk en misjon som sier at dette er ting dere ikke burde holde på med. Ofte er det viktig å vise at man er der.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Kampen mot AAS bør kanskje stanses
« #3 : 27. juli 2007, 22:20 »
Kampen må aldri stoppes.

Utlogget Pepz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

Sv: Kampen mot AAS bør kanskje stanses
« #4 : 27. juli 2007, 22:42 »
Burde vi ikke egentlig snart innse at AAS er kommet for å bli i Norge? Er ikke på tide å erkjenne at mengden AAS som brukes i Norge, vil øke betrakelig i kommende år?

Jeg er egentlig en innbitt motstander av at unge mennesker skal selvmedisinere seg selv med sterke preparater som AAS, men jeg har etterhvert resignert. Det nytter ikke å kjempe mot så sterke krefter som AAS representerer.

Myndighetene i Norge gjør praktisk talt ingenting, men er oppdatert om utviklingen. Det bevilges penger til en halv stilling i Antidoping Norge og en hel stilling i Dopingtelefonen. Ikke akkurat helhjertet innsats. Steroider.net har et samarbeid med rusmiddeletaten i Oslo Kommune, men den nettsiden driver mer oppfordring til misbruk enn skadeforebygging.

I mellomtiden offentliggjør tollvesenet årlige og månedlige rapporter som viser at beslagene av AAS øker jevnt og trutt, og har gjort dette i mange år.

Kriminalisering av AAS vil neppe endre noe. Poliet har knapt nok ressurser til å håndtere narkotika-kriminalitet. Doping nedprioriteres garantert i politiets arbeid.

Det virker på meg som om ungdom generelt har et avslappet forhold til AAS, og anser skadepotensialet ved AAS-bruk som begrenset. Den samme holdningen gjelder vel også blant mange som er "fast inventar" på treningssentre og her på treningsforum.no. Det betyr kanskje at det knapt finnes noen unge mennesker, trenende eller ikke, som tar til motmæle mor AAS-bruk. Snarere tvert imot.

Jeg registrerer at jeg er blant de ytterst få som ikke sier "Folk får gjøre hva de vil med egen kropp, så lenge de ikke skader andre". Jeg synes det er ansvarsløst og korttenkt. Så lenge denne holdningen får rå, vil markedet for AAS bare øke, og stadig flere av oss vil bli berørt direkte eller indirekte.

Men jeg har altså gitt opp. Jeg skal forsøke å hindre at sønnene mine begynner med AAS, og den holdningen deler jeg sikkert med andre her på treningsforum. Kanskje en tankevekker for noen..



Jeg er forsåvidt enig med deg angående ungdom og at de fleste generelt har 0 peiling på hva de gjør med kroppen sin, dermed skader seg. Men så har man jo også eldre personer, som tar et valg pga diverse årsaker, gjerne et stort ønske om å konkurere aktivt, det være seg i bygging / strongman, da er jeg såpass åpensinnet at jeg godtar valget dems.

Når vi snakker om steroider.net og Ståle Wadsworth, så er han en utrolig oppbegående og hyggelig fyr. Siden hans er til _STOR_ hjelp for unge som har bestemt seg for å bruke aas, men ikke helt vet hvordan de skal gjøre dette. Men å ta råd ifra han / steroideprofilene hans er ikke et smart valg. Mye feil er det første jeg legger merke til når jeg leser der. På forumet derimot er endel folk med mye info.

La oss si at Petter vil kjøre en kur, og konktakter den lokale 'bolern' på gymmet for å få hjelp til oppsett og til å skaffe varene. Det som ofte skjer er at selgeren anbefaler han doser som er helt høl i huet, bare for å tjene noen kr på en persons dummhet. Istedet for å stole blindt på han, kan Petter gå på internett å forhøre seg med andre folk, som gjerne har lengre erfaring.
Er vell dette du mener med oppfordring til bruk.

Stanse kampen mot organisert kriminalitet? hvorfor det?
Hvor tror du de som bruker doping kjøper det? det er fra tunge kriminelle som også selger og skaffer til veie tyngre stoffer o.l. Man kan ikke stoppe kampen mot de.

Selv om du synes antikampanjene ikke holder mål, så har de faktisk en misjon som sier at dette er ting dere ikke burde holde på med. Ofte er det viktig å vise at man er der.

Jeg må bare korrigere deg her. Selgerne pr dags dato er faktisk ikke det samme som for kanskje 10 eller mer år siden.

Majoriteten er personer som gjennnom sin brukertid har opparbeidet seg kontakter som gjør at man kan skaffe varer relativt billig i forhold til den 'fastsatte' prisen. Og trenger penger for å finansiere sitt eget bruk, derfor begynner de å selge.
Så mitt poeng er at de som selger gjerne er helt vanlige personer, som bare gjør dette på si, og holder seg kunn til aas, fettforbrennere og vekst hormon, eller kroppsbyggging relaterte stoffer. Altså ting som bygger, forbrenner, gir deg energi osv.

Men så har vi jo selføgelig også de som selger narkotika i tilegg, nekter ikke for det. Bare syns ikke du trenger å ta alle under en kam.
oh yeah baby Cheesy

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Kampen mot AAS bør kanskje stanses
« #5 : 27. juli 2007, 22:52 »
Det er viktig å vise de rette holdningene mot bruk av AAS, og selv om myndighetene ikke ser ut til å bry seg stort må vi som trener ikke nødvendigvis akseptere at den slags har kommet for å bli. Jeg tror uansett folk vil gjøre som de vil uavhengig av hva vi eller andre mener, men det er viktig at de blir opplyst om at man faktisk kan nå lagt seg uten bruk av den slags.

Det er, slik jeg ser det, bedre å trekke fram personer som Olaf Dahl, Frode Rui og Asbjørn Randen som veldig gode eksempler på hvor stor og sterk man kan bli hvis man dedikerer seg til det man driver med, og ikke la unge få inntrykk av at IFBB byggerne er et ideal.

Nei, hver og en kan se bli sterk og se bra ut hvis man trener riktig, spiser bra og hviler nok. Dette er ting man ikke kan få på boks eller i pilleform, men det er langt ifra umulig. Det tar bare litt lenger tid, men til gjengjeld føles det så meget bedre når man først når målene sine. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Pepz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

Sv: Kampen mot AAS bør kanskje stanses
« #6 : 27. juli 2007, 22:57 »
Det er viktig å vise de rette holdningene mot bruk av AAS, og selv om myndighetene ikke ser ut til å bry seg stort må vi som trener ikke nødvendigvis akseptere at den slags har kommet for å bli. Jeg tror uansett folk vil gjøre som de vil uavhengig av hva vi eller andre mener, men det er viktig at de blir opplyst om at man faktisk kan nå lagt seg uten bruk av den slags.

Det er, slik jeg ser det, bedre å trekke fram personer som Olaf Dahl, Frode Rui og Asbjørn Randen som veldig gode eksempler på hvor stor og sterk man kan bli hvis man dedikerer seg til det man driver med, og ikke la unge få inntrykk av at IFBB byggerne er et ideal.

Nei, hver og en kan se bli sterk og se bra ut hvis man trener riktig, spiser bra og hviler nok. Dette er ting man ikke kan få på boks eller i pilleform, men det er langt ifra umulig. Det tar bare litt lenger tid, men til gjengjeld føles det så meget bedre når man først når målene sine. Smiley

Så du mener at folk som bruker AAS ikke føler seg bra når de når målet sitt? I det utsagnet er du veldig naiv og trangsynt.

Angående Olaf Dahl og Asbjørn Randen så er det bare å ta av seg hatten. Norges sterkeste styrkeløftere. Smiley
oh yeah baby Cheesy

Utlogget Juicy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: Kampen mot AAS bør kanskje stanses
« #7 : 27. juli 2007, 22:59 »
Hva er egentlig kampen mot aas?
Det vil ALLTID være kjøp og salg av aas. Bruken vil øke i framtiden, det vilrett og slett bli mer populært.
Dette er noe folk burde innse... eller hva?

Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: Kampen mot AAS bør kanskje stanses
« #8 : 27. juli 2007, 23:30 »
.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Kampen mot AAS bør kanskje stanses
« #9 : 27. juli 2007, 23:53 »
Så du mener at folk som bruker AAS ikke føler seg bra når de når målet sitt? I det utsagnet er du veldig naiv og trangsynt.

Angående Olaf Dahl og Asbjørn Randen så er det bare å ta av seg hatten. Norges sterkeste styrkeløftere. Smiley

Nei, det var ikke det jeg mente. Det jeg mener er at det må føles litt bedre hvis man når målet sitt uten å ha måttet ty til prestasjonsfremmende midler. Jeg ser for øvrig ikke hva dette har med verken naivitet eller trangsynthet, det er bare slik jeg tror det må føles. Det at det tar lengre tid å oppnå samme resultater uten AAS er det vel neppe noen som vil bestride, men jeg påstår da bare at det må føles vel så bra når man først kommer dit. Tror du forstår hvor jeg vil. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Pepz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

Sv: Kampen mot AAS bør kanskje stanses
« #10 : 28. juli 2007, 00:36 »
Nei, det var ikke det jeg mente. Det jeg mener er at det må føles litt bedre hvis man når målet sitt uten å ha måttet ty til prestasjonsfremmende midler. Jeg ser for øvrig ikke hva dette har med verken naivitet eller trangsynthet, det er bare slik jeg tror det må føles. Det at det tar lengre tid å oppnå samme resultater uten AAS er det vel neppe noen som vil bestride, men jeg påstår da bare at det må føles vel så bra når man først kommer dit. Tror du forstår hvor jeg vil. Smiley

Tror jeg skjønner hva du mener, noe som jeg mener er helt feil. Men fortsatt, hvis målet mitt hadde vært å vunnet 90+ klassen på NM, så er det desverre umulig uten bruk av steroider o.l.

Og hvis man trener for å bygge, ikke for max styrke, så kommer man bare så langt uten aas hvis vi snakker gjennomsnitts gener.
I tilleg, du kan ikke oppnå samme resultater rent, UANSETT HVOR LENGE DU TRENER, hvorfor spør du kanskje? Det kalles genetisk potensiale!
Det er mange som trener seg dit, for så å begynne å bruke steroider, noe som forøvrig er den 'smarteste' måten, mener jeg.

Vær så snill, å ikke trekk frem Randen / Dahl her, de er store karer(med langt over gjennomsnitts gener), men ikke glem at de også har en relativt høy fett %.

La oss egentlig bare gi oss her, å diskutere med deg blir som å lese Andtidoping- Norge sine skremmsels artikler, tull å tøv. Smiley
oh yeah baby Cheesy

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Kampen mot AAS bør kanskje stanses
« #11 : 28. juli 2007, 00:45 »
Jeg kan forstå hvorfor visse velger å ty til AAS og jeg fordømmer ingen, jeg sier bare at man kan nå ganske langt uten. Genetisk potensial setter naturligvis grenser for hvor stor og sterk man kan bli, men de fleste klarer ikke engang komme dit. Uansett, la oss bare være enige om å være uenige. Vi kommer neppe noen vei med å diskutere og argumentere likevel. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget speediie

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

Sv: Kampen mot AAS bør kanskje stanses
« #12 : 01. august 2007, 15:10 »
Jeg er 100% enig i at vist man trener seg frem til måle sitt uten og bruke hjelpemidler etc så er det en mye bedre feeling. Det er det med alt!

Svajn hvorfor støtter du alltid ting med bruk av steroider ?
De fleste viktige ting i verden er gjennomført av personer som har fortsatt å prøve selv når det har sett ut som om alt håp har vært ute.

Utlogget E. Nygård

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

  • Pro Bunnybuilder
Sv: Kampen mot AAS bør kanskje stanses
« #13 : 01. august 2007, 22:06 »
Det er viktig å vise de rette holdningene mot bruk av AAS, og selv om myndighetene ikke ser ut til å bry seg stort må vi som trener ikke nødvendigvis akseptere at den slags har kommet for å bli. Jeg tror uansett folk vil gjøre som de vil uavhengig av hva vi eller andre mener, men det er viktig at de blir opplyst om at man faktisk kan nå lagt seg uten bruk av den slags.

Det er, slik jeg ser det, bedre å trekke fram personer som Olaf Dahl, Frode Rui og Asbjørn Randen som veldig gode eksempler på hvor stor og sterk man kan bli hvis man dedikerer seg til det man driver med, og ikke la unge få inntrykk av at IFBB byggerne er et ideal.

Nei, hver og en kan se bli sterk og se bra ut hvis man trener riktig, spiser bra og hviler nok. Dette er ting man ikke kan få på boks eller i pilleform, men det er langt ifra umulig. Det tar bare litt lenger tid, men til gjengjeld føles det så meget bedre når man først når målene sine. Smiley

Bra sagt.
Jeg vil fortsette innlegget med et sitat fra Asbjørn Randen, som også må sies å være bra sagt:
"En annen motivasjonsfaktor er alle de som er sterkere enn meg - jeg liker ikke at det finnes noen som er sterkere enn meg :-)  At mange av disse i tillegg er dopet, er en enda sterkere motivasjonsfaktor: (Tenk å løfte mer enn de under de forutsetningene...)"

Kilde:
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=269

Utlogget Julenisse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 824
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 824

  • lei nå.
Sv: Kampen mot AAS bør kanskje stanses
« #14 : 02. august 2007, 13:47 »
Stemmer, men så er da ikke Ståle den skarpeste kniven i skuffen heller... Wink

saklig???


Ja
Burde vi ikke egentlig snart innse at AAS er kommet for å bli i Norge? Er ikke på tide å erkjenne at mengden AAS som brukes i Norge, vil øke betrakelig i kommende år?

Jeg er egentlig en innbitt motstander av at unge mennesker skal selvmedisinere seg selv med sterke preparater som AAS, men jeg har etterhvert resignert. Det nytter ikke å kjempe mot så sterke krefter som AAS representerer.

Myndighetene i Norge gjør praktisk talt ingenting, men er oppdatert om utviklingen. Det bevilges penger til en halv stilling i Antidoping Norge og en hel stilling i Dopingtelefonen. Ikke akkurat helhjertet innsats. Steroider.net har et samarbeid med rusmiddeletaten i Oslo Kommune, men den nettsiden driver mer oppfordring til misbruk enn skadeforebygging.

I mellomtiden offentliggjør tollvesenet årlige og månedlige rapporter som viser at beslagene av AAS øker jevnt og trutt, og har gjort dette i mange år.

Kriminalisering av AAS vil neppe endre noe. Poliet har knapt nok ressurser til å håndtere narkotika-kriminalitet. Doping nedprioriteres garantert i politiets arbeid.

Det virker på meg som om ungdom generelt har et avslappet forhold til AAS, og anser skadepotensialet ved AAS-bruk som begrenset. Den samme holdningen gjelder vel også blant mange som er "fast inventar" på treningssentre og her på treningsforum.no. Det betyr kanskje at det knapt finnes noen unge mennesker, trenende eller ikke, som tar til motmæle mor AAS-bruk. Snarere tvert imot.

Jeg registrerer at jeg er blant de ytterst få som ikke sier "Folk får gjøre hva de vil med egen kropp, så lenge de ikke skader andre". Jeg synes det er ansvarsløst og korttenkt. Så lenge denne holdningen får rå, vil markedet for AAS bare øke, og stadig flere av oss vil bli berørt direkte eller indirekte.

Men jeg har altså gitt opp. Jeg skal forsøke å hindre at sønnene mine begynner med AAS, og den holdningen deler jeg sikkert med andre her på treningsforum. Kanskje en tankevekker for noen..




Ringvirkningene av ass bruken vil komme og er allerede sneket seg på. Tipper vi venter en 10-15 år til, så vil folk vite mer om hvordan dette kan skade kroppen.. Mye unødig psykiske problemer osv... Kartleggingen av dette tar tid.
Det som er så farlig også, fordi folk finner det ikke farlig nok til å avstå. Kun de med moralen og selvrespekten i behold som ikke begynner...
Gikk en tur i skogen, hørte skogens ro, ko , ko , ko.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!