Skrevet av Emne: Proteinrike matvarer  (Lest 8035 ganger)

Utlogget gaasart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Proteinrike matvarer
« : 05. desember 2003, 21:33 »
Det slo meg plutselig at jeg burde finne flere proteinrike matvarer, og ikke bare tunfisk og kjøtt. Prøvde meg på Cottage Cheese, men det er likestilt med selvmord etter min mening. Ergo, jeg gjør det IKKE en gang til. Noe pulver kommer heller ikke på tale, for dyrt og jeg lever i den tro at jeg skal kunne få i meg det jeg trenger uten å bruke proteintilskudd i form av shaker. Finnes det noe pålegg/retter folk vil anbefale her som er proteinrikt?

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Proteinrike matvarer
« #1 : 06. desember 2003, 05:40 »
Tunfisk og rent kjøtt som du nevnte. Fjærkre, fisk generelt, fettfattige melkeprodukter, meger kesam, egg, bønner, linser, makrell i tomat. Begynn å les innholdsfortegnelsen og næringsinnholdet på matvarer.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Slave

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 219
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 219

  • Max stress
Re:Proteinrike matvarer
« #2 : 06. desember 2003, 12:27 »
Pulver er jo ikje dyrt da.. kjøper en boks på 3-4 kg så varer den i 3-4 mnd... og noe slikt koster bare 700-800kr avhengig av hvor du kjøper. Mye dyrere å kjøpe kjøtt og fisk sammenlignet med pulveret...

Irriterer grundig det der   Embarrassed

Utlogget b0rt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 417
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 417

Re:Proteinrike matvarer
« #3 : 06. desember 2003, 16:35 »
3-4 kg i 4 mnd ? tar du 10 g pulver om dagen da eller ?

Utlogget gaasart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Re:Proteinrike matvarer
« #4 : 06. desember 2003, 16:35 »
Pulver er jo ikje dyrt da.. kjøper en boks på 3-4 kg så varer den i 3-4 mnd... og noe slikt koster bare 700-800kr avhengig av hvor du kjøper.

Det er en prinsippsak. Jeg nekter å få i meg pulver, om det er billig eller ei. Jeg mener at det er på lik linje med juksing. Meninga mi trenger nødvendigvis ikke være riktig, men det er nå sånn det en gang er.

Utlogget gaasart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Re:Proteinrike matvarer
« #5 : 06. desember 2003, 19:12 »
Begynn å les innholdsfortegnelsen og næringsinnholdet på matvarer.

Ingen som har ei liste over hva de enkelte matvarene inneholder? ser litt suspekt ut hvis jeg tar meg en tur på Rema 1000 og roter butikken rundt mens jeg ser på næringsinnholdet på alt. Tror ikke det er så normalt, og kanskje folk kan se litt rart på det  :Smiley

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Re:Proteinrike matvarer
« #6 : 06. desember 2003, 23:45 »
Pulver er jo ikje dyrt da.. kjøper en boks på 3-4 kg så varer den i 3-4 mnd... og noe slikt koster bare 700-800kr avhengig av hvor du kjøper.

Det er en prinsippsak. Jeg nekter å få i meg pulver, om det er billig eller ei. Jeg mener at det er på lik linje med juksing. Meninga mi trenger nødvendigvis ikke være riktig, men det er nå sånn det en gang er.

"Juksing"? Kødder du?

Matvaretabell får du forøvrig kjøpt på billig på en bokhandel.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget gaasart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Re:Proteinrike matvarer
« #7 : 07. desember 2003, 00:03 »
"Juksing"? Kødder du?

Nei, gjør faktisk ikke det. Vil få i meg næring fra mest mulig "naturlige" matvarer. Det er ikke sånn at jeg ser ned på pulveret, og hvem som nå enn bruker det, men det er ikke noe jeg kunne tenkt meg å begynne med. Det er som om jeg skulle gå fra manuell over til automat-gir på bil... Det er mitt syn på saken  Tongue

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:Proteinrike matvarer
« #8 : 08. desember 2003, 12:34 »
Synes det er en bra innstilling du har der jeg. Men det er ikke alltid like lett å få i seg nok proteiner gjennom vanlig mat uten å ha lyst til å kaste opp en gang i blant. De siste 14 ukene har det gått på tunfisk, skummet melk, kylling og egg for meg. Tunfisken er det billigste man får tak i. Selv proteinpulver er ikke i nærheten lenger. Men smaken og lukten av tunfisk har en tendens til å kunne gjøre deg uvel så fort du får den i munnen etter å ha fortært 5-7 bokser nesten daglig i 14 uker. Derfor vil det være til hjelp for dietten å kunne erstatte et par tunfiskmåltider daglig med proteinpulver. Kylling er for øvrig godt det også men er noe dyrere. Laks for eksempel er alltid godt, men er fryktelig dyrt.

Soje

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:Proteinrike matvarer
« #9 : 08. desember 2003, 15:59 »
hmm, jeg er ikke helt enig i at proteinpulver nødvendigvis er dyrere enn tunfisk.. Wink men men, jeg spiser store mengder tunfisk OG kylling.. OG proteinpulver jeg.. Smiley skjønner ikke hva folk har imot proteinpulver egentlig, det er jo akkurat det samme som maten, bare i raffinert form.. Wink akkurat som om noen skulle begynne å spise rått og uforedlet kjøtt og si at koking og steking er juks... Tongue


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget gaasart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Re:Proteinrike matvarer
« #10 : 08. desember 2003, 16:09 »
ang. Sojes tilbakemelding; jeg spiser 2-3 bokser tunfisk hver dag jeg, og det funker fint. Synes ikke det smaker så ille med den omelett-oppskrifta jeg så her. Får i meg eggehvite og da! Grin  Ellers er det kylling-måltider ca. 5 ganger i uka, ikke råd til mer. Laks er jeg utrolig glad i, så det ligger alltids en pakke røkt laks i kjøleskapet.

til Cain; det er noe med min lille personlige tankegang som slår seg vrang når det kommer til pulver. Kanskje jeg er primitiv? Shocked  liker bare at ting ikke blir for mye tukla med. Det pulveret er jo ikke akkurat en matrett jeg får kjøpt i nærmeste dagligvarebutikk... Og ang. det med rå mat; jeg liker da sushi! Cheesy

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:Proteinrike matvarer
« #11 : 08. desember 2003, 16:48 »
laks og kylling er så dyrt:( synes politikken på slikt er helt latterlig her i norge! godterier og brus er billig.. men ting som kylling og laks? .. *sukke*


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget hannesen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 816
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 816

  • full-av-futt!!!
Re:Proteinrike matvarer
« #12 : 08. desember 2003, 17:07 »
Vi får ta oss en harry tur i ny og ne!! Der er kyllingen superbillig, og tror de treningsbutikkene (og ved tobakksforhandleren...??) selger proteinpulver og andre tilskudd mye billigere enn her hjemme.... Så harry eller ikke?? Her er det bare å fylle handlevogner og biler, folkens Smiley Grin Grin
Hanne

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:Proteinrike matvarer
« #13 : 08. desember 2003, 17:11 »
jaja, hvis noen har bil de kan låne meg eller har lyst på passasjer fra oslo så.. Wink


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget kalvbeint

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Re:Proteinrike matvarer
« #14 : 10. desember 2003, 00:42 »
Jeg liker ikke kaldt kjøtt. Jeg liker ikke fisk. Jeg liker ikke egg.

Jeg bruker forresten heller ikke pulver.. kommer jeg til å stagnere med min styrketrening innen få dager?  :Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!