Skrevet av Emne: Hva synes dere om å gå på utested uten å drikke?  (Lest 8808 ganger)

Utlogget EndrePendre

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

  • Kickback or die!
man har det like morro, om ikke mer morro uten røyk og alkohol, alt kommer ann på innstillingen.
Hva vet du om det, når du ikke drikker?

Joda, man KAN ha det moro på byen uten å drikke, men hvorfor ta sjansen?

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Hva vet du om det, når du ikke drikker?

Joda, man KAN ha det moro på byen uten å drikke, men hvorfor ta sjansen?

Han har da aldri sakt han ikke har drukket, bare at han har vert avholds siden han var 18 Wink
Hvor gammel er du forresten? Bare lurer siden du tydeligvis har vert på byen så mye at du vet at man må drikke alkohol for å ha det moro. Huh Tongue

Utlogget Jens Pikenes

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

Går greit å gå på byen uten å drikke, men er langt ifra like gøy. Blir ikke kjent med like mange folk, får ikke like mange damer, danser ikke like mye, er ikke like glad osv. Klarer ikke å gå bort å sette meg og begynne å snakke med totalt fremmede folk hvis jeg er edru, det virker bare dumt. Men når du er full så er det den mest naturlige ting i verden  Smiley

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Apropo - det med at livet er kort og du lever bare en gang - enda en større grunn til ikke å drikke alkohol.

Livet er rikt uten rusmidler - dersom man er beskjeden og tilbakeholden, er det noe som blir bedre med alderen, og det finnes også bøker man kan lese om selvutvikling og psykologi for å skjønne mer det som skjer i ens eget hode.

Det er naturlig at man er usikker på ulike ting når man er ung.

Etterhvert som man blir eldre tørr man mer å stå for egne meninger, og er ikke så styrt av vennene sine.

Hemningene sitter i hodet, og man kan ofte bli like ruset på stemningen som av alkoholden selv.

La meg gi et eksempel:

På et utested i Bergen gjorde man et eksperiment. Man fylte på med alkoholfritt øl på alle tanker, og alle ølkranene ga ut 0 i promille den kvelden. Stemningen stod selvsagt i taket som vanlig, fordi alle trodde at det var alkohol de drakk.

Etter en stund gikk eksperimentlederen inn, bad om stillhet, og forkynte: "I kveld har vi gjort et eksperiment, all øl som er servert i kveld er uten alkohol!".

Det ble stille i lokalet, og flere forlot beskjemmet lokalet i all hast da de skjønte hvor tåpelig de hadde oppført seg, klink edru...

Men det ble selvsagt mye latter av det og, om det ble servert øl med alkhol resten av kvelden vet jeg ikke noe om.

I norge er det kultur for å være bajas når man drikker, men man skal ikke lengre enn til Frankrike for å se en helt annen drikke-kultur, hvor man kan nyte alkohol uten at man blir høgrøstet og bajas. Hvordan oppførselen blir etter alkoholinntak er nok ofte kulturbetinget.

Og for all del - folk må gjerne drikke, røyke, dope seg og slåss eller hva nå enn de finner morsomt og interessant, men attraksjonsverdien med en bytur faller ofte jo eldre man blir, og spesielt når man stifter familie blir helgefylla et minne fra ungdomstiden og student-tiden.

Jeg var selv ute hver fredag og lørdag da jeg var student, men drakk eller røyket heller ikke den gangen - for meg var det lett - fordi det var slik jeg var. Like lett for meg å ikke gjøre det - som for de som gjorde det.

Man endrer oppfatninger av hva som er verdifult i livet etterhvert som man blir eldre, og det som var råkult da man var 18-20 år gammel, vil nok vekke skeive smil når man nærmer seg 30...

Hver fase av livet har sin sjarm, og jeg tror de fleste bare har godt av en fest i ny og ne, gjerne med både røyk, sprit og øl.

At jeg selv velger å stå over nevnte nytelsesmidler anser jeg som uproblematisk.

Å påprakke andre mennesker verdisyn eller moral, slik som enkelte gladkristne / mennesker fra avholdsorganisasjoner gjør synes jeg heller ikke er positivt.

Til opplysning er jeg hverken personlig kristen eller medlem i noen avholdsorganisasjon.


Så lenge man har "kontroll" går det som regel bra, men jeg har kompiser som har kjørt seg ihjel i fylla, og det er nok noe de skulle ha sett ugjort...

Men den ungdommelige innstillingen er: "Kjøre på", - og som regel går det bra, og andre ganger går det slett ikke så bra.

Men hvilken ungdom er det som tenker på det ??

Man skal da ut med kompiser, drekke og kan hende få seg noe om man er heldig...

That's what life's about, eller hva? Wink

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Det må jo gå bra å gå på byen for å drikke uten å ha det morro..
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget MieMarie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 139
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 139

  • E e no bære me e ;)
trenger ikke drikke får å ha det morro;)
Trener hjemme i kjellern fortia, har mitt eget lille treningsrom der og har alt jeg trenger der Smiley
Blogger ikke i bloggen mer Smiley
Men trener like mye forde og nesten akkurat det samme, så bare spørre hvis dere lurer på noe Cheesy

Fræna atletklubb Smiley

Perser uten skjorte:
Benkpress pers : 60 kg     mål 70 kg
Markløft : 85 kg 
Knebøy :  75 kg

Skal ha MYE MERE muskler.
Styrkeløft,Strongman og muskler det er tingen .. Wink
- treningsstudioet er min leke plass..

Når stanga knekker, da har jeg kanskje løftet tungt nåkk, men faen meg ikke før..  Grin

Utlogget Nick95

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 328

  • ..
En trenger ikke ha det morro for å drikke heller...  Huh

Utlogget EndrePendre

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

  • Kickback or die!
Han har da aldri sakt han ikke har drukket, bare at han har vert avholds siden han var 18 Wink
Hvor gammel er du forresten? Bare lurer siden du tydeligvis har vert på byen så mye at du vet at man må drikke alkohol for å ha det moro. Huh Tongue
Nå dreit du deg ut. Sitat Mr. Trening: "jeg har gått ut uten å drikke hele mitt liv"

Sitat meg: "Joda, man KAN ha det moro på byen uten å drikke, men hvorfor ta sjansen?"

Jeg er 19 år gammel, om du absolutt må vite det.

Utlogget Pål Ulv

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 722
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 722

Nå dreit du deg ut. Sitet Mr. Trening: "jeg har gått ut uten å drikke hele mitt liv"

Sitat meg: "Joda, man KAN ha det moro på byen uten å drikke, men hvorfor ta sjansen?"

Jeg er 19 år gammel, om du absolutt må vite det.

er som regel ikke noe vits å fyre seg til mr.trening. Sjelden han taper en diskusjon..

Utlogget EndrePendre

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

  • Kickback or die!
er som regel ikke noe vits å fyre seg til mr.trening. Sjelden han taper en diskusjon..
Kan ikke se at Mr. Trening har argumentert for hvordan han kan vite at man har det minst like moro uten å drikke når han har vært avholdsmann hele livet.

Hvor moro man har det uten å drikke kommer svært mye an på hva slags person man er. Er man et typisk "hjørnemenneske" som jeg kaller det vil drikking simpelthen være nødvendig for å kunne slå seg løs - om det så er alkoholfritt øl man drikker og en ren placeboeffekt.

Er man veldig utadvendt klarer man seg kanskje fint uten, men det er jo ofte de mest utadvendte som drikker mest, mens "hjørnemenneskene" oftest er avholdsmenn.

Har forøvrig ingenting imot avholdsmenn og respekterer deres valg - så lenge de ikke går rundt og tror og sier at de er bedre enn alle andre fordi de ikke drikker og prøver å "omvende" folk. Det samme gjelder f.eks. vegetarianere og kristne.

Men alkohol bør selvsagt nytes med måte, og om man ikke klarer å moderere seg er det til alles beste at man holder seg unna.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Har det like gøy med brus. Jada, jeg har vært i begge leire jeg... Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
For å bli mer utadvendt anbefaler jeg å ta seg en jobb der man er tvunget til å være utadvendt.

Eksempler: Kundebehanding, helsestudioansatt, resepsjonist, butikkmedarbeider.

Jo mer smalltalk det er i jobben du gjør, jo mer trening får du i å bli utadvendt.

Selv var jeg svært sjenert inntill 20-års alderen hvor jeg flyttet for meg selv og ettersom årene gikk forsvant skyheten, og jeg ble mye mer utadvendt.

Frykt er noe man lager for seg selv i sitt eget hode, og driter man seg ut har de fleste glemt det ganske kort tid etter. Hvordan man reagerer på det å drite seg ut, velger man selv. Det er lov å bruke hodet! Wink

Et eksempel:

Man er ute på byen, ser en fin dame, og går bort til henne og prøver å starte en samtale.

Scenario 1.) Dama ser på deg som om du var et ekkelt insekt og snur seg vekk.

Du kan velge om du ønsker å la dette gå inn på deg, og la det ødelegge hele kvelden, eller du kan tenke: "Ha! Hun vet ikke hva hun går glipp av!!" og bare prøve videre.

Scenario 2.) Dama blir smigret av oppmerksomheten, og dere får en hyggelig samtale som kanskje kan lede til noe mer.

Dersom man er sjenert kan man øve seg i mindre farlige situasjoner: F.eks kan man prøve å flørte litt med dama i kiosken når man kjøper en brus eller avisa. Det er ikke mye som skal til, noen hyggelige ord, og et smil.


Og husk:  Dersom man skal prøve å sjekke en dame og man selv er single, har man alltid NULL som utgangspunkt, dersom man får avslag er man tilbake på NULL. Ergo har man intet å tape. Det eneste du risikerer er gevinst, innsatsen er til alle tider gratis.

Det er ens eget tankesett som er avgjørende i de fleste situasjoner her i livet, man kan velge å la ting gå inn på seg og ødelegge for seg selv, eller man kan velge å ikke la ting gå inn på seg - og gå videre med løftet hode.

Det finnes mye spennende litteratur om dette, og stikkord som NLP, affirmasjoner og selvutvikling er nyttige i denne sammenheng.

Et godt ordtak jeg kom på nå er dette: "Man er selv sin verste fiende", i det ligger det at man tenker ofte mer negativt om seg selv enn det andre gjør.

Alle vil aldri like deg, men noen vil alltid like deg...

"You can please some of the people some of the time, but not all of the people all of the time!"

Hehe - ble mange ordtak - men tror man skjønner poenget.


Over til det å ha det morro uten alkohol kontra med alkohol...

Hvordan kan jeg vite at man kan ha det like morro uten alkohol ute på byen som med, jeg som aldri har drukket alkohol ?

Man har alltid med seg sin egen fysiske kropp. Alkoholinntak gjør at man før sløvere sanser, tenker annerledes, og gjerne mister en del hemninger.

Er man edru kan man i like stor grad bli ruset på stemningen, av dansen, av energien, de hemningene man evt. måtte ha, de sitter i hodet - og har man mye hemninger, f.eks. er redd for å sjekke damer - så er det noe man kan jobbe med. Man kan trene for å få en bedre kropp, ha en fin frisyre, pene klær osv. Føler man seg vel med seg selv er det lettere å være utadvendt. Ser man bra ut, men er fremdeles veldig sjenert, da har man to valg - man kan prøve å bøte på det ved å drikke alkohol, som er letteste motstands vei, og ikke alltid den smarteste, eller man kan velge å forsøke å endre sin egen personlighet ved gradvis jobbe med de tingene som man synes er vanskelig. Ingenting er gjort på 1-2-3. Alt tar tid.

Man kan f.eks bestemme seg for at ikveld skal man gå og snakke med 3 damer. Så gjør man det, selv om det er pokker så skummelt. Man overlevde, ser man det! Ok, neste gang tør du litt mer... dere skjønner nok tegningen.

Så mitt svar på hvorfor man kan ha det like morro uten alkohol som med selv om jeg aldri har drukket selv, ligger i det at hemningene og sjenerthet sitter i hodet.

I tillegg til å være trygg på seg selv, ha det kjempemorro og være edru, er man faktisk fungerende neste dag også.

Som en bisetning kan jeg legge til at jeg har hatt mye morro i de årene jeg var student, og årene etterpå hvor jeg jobbet og var single - like morro hadde nok ikke JEG hatt det dersom ingen av damene som jeg traff hadde drukket.

Med damer gjelder det å smi mens jernet er varmt.

Mange trodde, ja var endog overbevist om at jeg drakk, men stemningen, og det at alle omtrent alle andre var alkoholpåvirket gjorde at terskelen for hva man kan tillate seg blir høgere.

Det å gå ut og bare ha det gøy, eller å sjekke - er en viktig del av livet. Det er godt å få bekreftelse fra andre mennesker på at man er attraktiv!

Over og ut!

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Jeg har det like moro på byen uten alkohol som med.
Syns faktisk det er deilig å våkne dagen etter en bytur uten hodepine, daff i kroppen osv...

Har faktisk vært på fester og byturer med Mr Trening , og han er overhodet ikke av de som henger med leppa i baren med brusglasset. For han er mer omgjengelig og sosial på byen/fester enn de som drikker seg til mot før de "tørr være seg selv"..
Så all honnør til Per , fordi Per er Per og ikke gjemmer seg bak alkoholen ( kanskje derfor Per ogå "dro en del mer damer" enn de fulle gutta Wink Hvem vet .. )
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Jens Pikenes

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

Mr. Trening: Er ikke det det handler om, kan lett gå bort å snakke til fremmede damer selv om jeg er edru, og starter lett samtaler med fremmede folk på bussen og hvor og med hvem det skulle være, har jobbet som kundebehandler i 1,5år, og å snakke med og å bli kjent med nye folk er noe av det morsomste jeg vet. Det er bare ennå mer morsomt med noen øl i kroppen Smiley

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Tommy T - hvorfor er det enda morsommere med noen øl i kroppen ? Smiley


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!