Skrevet av Emne: Kreatin är säkert, effektivt och etiskt.  (Lest 3968 ganger)

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Kreatin är säkert, effektivt och etiskt.
« : 31. august 2007, 11:13 »
... enligt en litteraturgranskning publicerad igår av "Journal of the International Society of Sports Nutrition".

De konstaterar bl.a.:

- Att kreatin (monohydrat) är det mest effektiva prestationshöjande (lagliga och säkra) tillskottet som finns för att öka kapaciteten för högintensitetsträning, och bygga muskler genom träning.

- Att det inte finns några säkra bevis för att någon kreatinformula är överlägsen någon annan.

- Att tillskott av kreatin är säkert, även för unga människor.

- Att det inte finns några vetenskapliga bevis för att användande av kreatin skulle vara skadligt vid varken kort- eller långvarigt bruk på i övrigt friska människor.
 
- Att kombination av karbo, eller karbo och protein med kreatin kan hjälpa för att hålla kreatinet kvar i musklerna längre, men att det för den skull inte är säkert att det ger någon större prestationshöjande effekt.

- Att kreatin-"loading" ger en snabbare men inte bevisat större effekt.


"It is the position of the International Society of Sports Nutrition that the use of creatine as a nutritional supplement within established guidelines is safe, effective, and ethical. Despite lingering myths concerning creatine supplementation in conjunction with exercise, CM remains one of the most extensively studied, as well as effective, nutritional aids available to athletes. Hundreds of studies have shown the effectiveness of CM supplementation in improving anaerobic capacity, strength, and lean body mass in conjunction with training. In addition, CM has repeatedly been reported to be safe, as well as possibly beneficial in preventing injury. Finally, the future of creatine research looks bright in regard to the areas of transport mechanisms, improved muscle retention, as well as treatment of numerous clinical maladies via supplementation."

International Society of Sports Nutrition position stand: creatine supplementation and exercise.

Published 30 August 2007


Utlogget bjorngranum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 347
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 347

Sv: Kreatin är säkert, effektivt och etiskt.
« #1 : 31. august 2007, 12:00 »
Yes! Kreatin =  headbang (Liker personlig den som er knust til potetmel-konsistens..)
Use your mind, it`s the source of all power.

Min blogg:
http://www.aktivforalltid.no/

Utlogget Woody

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 036
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 036

Sv: Kreatin är säkert, effektivt och etiskt.
« #2 : 31. august 2007, 12:35 »
Hmm, merket aldri noen effekt av kreatin når jeg brukte det for rundt 1 år siden. Vurderer å bruke opp boksen min for å se om jeg merker noe nå.

Utlogget Moe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 512
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 512

Sv: Kreatin är säkert, effektivt och etiskt.
« #3 : 31. august 2007, 23:52 »
Yes! Kreatin =  headbang (Liker personlig den som er knust til potetmel-konsistens..)

Aka pulverform..? Tongue

Utlogget Ørjan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: Kreatin är säkert, effektivt och etiskt.
« #4 : 31. august 2007, 23:55 »
Hmm, merket aldri noen effekt av kreatin når jeg brukte det for rundt 1 år siden. Vurderer å bruke opp boksen min for å se om jeg merker noe nå.

Samme her. Har brukt både monohydrat og kre-alkalyn, men ingenting fungerte. Ikke placeboeffekt engang Tongue

Utlogget Tannfeen

Sv: Kreatin är säkert, effektivt och etiskt.
« #5 : 01. september 2007, 00:02 »
Placebo er når du inntar et stoff som bevisst ikke skal ha noen effekt, i den tro at det skal ha en virkning.

Ang. kreatin så skal det ikke inntas rektalt.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Kreatin är säkert, effektivt och etiskt.
« #6 : 06. november 2007, 15:12 »
Placebo er når du inntar et stoff som bevisst ikke skal ha noen effekt, i den tro at det skal ha en virkning.

Ang. kreatin så skal det ikke inntas rektalt.

hahaha, nå lo jeg akkurat høyt i en forelesning så alle så dumt på meg. takk skal du ha!!

Utlogget Optimus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Kreatin är säkert, effektivt och etiskt.
« #7 : 14. november 2007, 11:29 »
Hhaha, genialt
Kniven i hjertet og du har skylda for du slo opp i fylla.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!