Skrevet av Emne: Er sannheten alltid det beste?  (Lest 20937 ganger)

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #30 : 06. september 2007, 22:44 »
Mr. Trening:

Sånn jeg ser det er jeg selv ansvarlig for min egen lykke, og om enn mann skal kunne være ansvarlig for den slik du sier, tror jeg allerede jeg har møtt problem nr 1.

Om mannen jeg så hadde to barn med, forklarte det på en slik måte som du sa; forklarte hva han virkelig følte, ville jeg kanskje sett noe anderledes på det.  Men som du sier ville jeg sansynligvis mistet tiltro til ham. Det hadde sikkert også bygget seg opp et spørsmål i hode mitt om jeg virkelig kunne stole på mannen.

Men om mannen virkelig var så gla i meg, ville han risikert det for en kvinne han aldri skulle møte igjen?

Om mannen virkelig angret seg, og elsket meg, og vi hadde så god kjemi, og han kjente meg bedre enn noen andre, ville han ikke da også kjent til hvordan jeg ville reagere? ...

Hadde det vært greit for ham om jeg gjorde det samme? ...med den setningen ligger det vel kanskje en hevnrelatert følelse, og om jeg i en gitt situasjon hadde vært i stand til det hadde jeg nok mistet min kjærlighet til mannen allerede... bedre lykke neste gang...

Men gang på gang, ja, jeg ville foretrukket ærligheten.. Om så hele min tilværelse falt i grus, ville jeg heller bygget opp et nytt liv med noen som VIRKELIG likte meg, respekterte meg nok til å være ærlig, og viste jeg hadde styrken til å takle ordene uansett!!





Become your potential...

*Min profil

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #31 : 06. september 2007, 23:44 »
Men om mannen virkelig var så gla i meg, ville han risikert det for en kvinne han aldri skulle møte igjen?

Dersom han hadde tenkt rasjonelt gjennom det kunne han sikkert svart et klinkende klart nei på at han ville risikert det. Men noen menn tenker fort med feil hode når de er i farta...

Det er genetisk, og noe kvinner kanskje aldri vil skjønne.


Det forsvarer likevel ikke å gjøre noe slikt når man er i et forhold.

Jeg tror likevel på generelt grunnlag det er lettere for en kvinne å være trofast enn det er for en mann å være det.

Mannen er fra naturens side jegeren, den som skal spre sine gener, mens kvinnen er den som hegner om hjemmet og tar av seg avkommet.

Det vises også igjen på statistikkene at det er lettere å være utro for de som reiser mye enn for de som bare er hjemme, og det er også mer utroskap i større byer enn på mindre steder.


Utroskap er ikke bare bra, men en kjent skribent på t-nation sammenlignet det med å ha en kvinne hele livet som å ha en favoritt-dvd.

Når du har valgt deg en favoritt-dvd kan du ha den for resten av livet, og se på den så mye du vil. Men du kan ikke se på en eneste annen dvd. Det er strengt forbudt, og gjør du det kan du aldri mer se favoritt-dvd'n din.

Dette er nok en oversimplifisering, og kan virke svært overfladisk - men veldig mange menn som er i forhold ser likevel på mange andre kvinner, og tenker mye på sex. Det å erobre ligger inngravert i våre gener, og det kan undertrykkes av intellektet.

Dersom man har et bra sex-liv med sin egen partner vil heller ikke behovet eller lysten på andre kvinner være spesielt stor - men dersom en mann ikke blir tilfredsstilt seksuelt i et forhold - da er det ikke lett for han å omgås steder hvor det er mange fristende eksemplarer av det motsatte kjønn.

Vi kan være enige om at utroskap er noe som kan ødelegge det meste. Jeg tror likevel at ikke alle mennesker ser like alvorlig på det. Hvor går grensen? Er det ved kyssing, eller penetrasjon ?

Det å danse med en fremmed på byen, er det utroskap ?

Det å fantasere om å ta ekspeditrisen på REMA på ferskvaredisken, er det å være utro ?

Hva som er definisjonen på utroskap varierer fra menneske til menneske. Noen menn vil mene at det å ha sex med kondom ikke er utroskap (det er sykt, men noen mennesker er slik).

Men det virker som at du har voksne, modne og velutviklede tanker angående dette.

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #32 : 06. september 2007, 23:47 »
(...)
Det å fantasere om å ta ekspeditrisen på REMA på ferskvaredisken, er det å være utro ?
(...)

Mr.Trening røper sine egne fantasier Tongue

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #33 : 06. september 2007, 23:48 »
Nja , si ikke det Wink

Prater du av egenerfaring nå? :Smiley

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #34 : 06. september 2007, 23:48 »
Mr.Trening røper sine egne fantasier Tongue

Jeg ville foretrukket fruktdisken, enn du, fryserommet ? Wink

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #35 : 07. september 2007, 00:08 »
Mr. Trening:

Er vel dessverre sant det du sier, derfor ikke rart man er skeptisk til menn (esker) generelt Wink

Det at man kan legge en genetisk argumentasjon her, ser jeg klart. Siden jeg har blitt matet med såpass mye stoff om evolusjonen og sammenlignet menneskers og dyre genomer mang en gang, har jeg ingen problemer med å trekke likheter mellom dem. At "hunter" og til og med "voldtektlignende" handlinger er kjent fra dyreverden for å reproduksjon/status etc er velkjent, og at man sikkert kan finne genetiske adferdsmønstre av noe slag er ikke utenkelig. Men tror nok også det er mange miljørelaterte faktorer inne i bildet.

Tror ikke menn i like stor grad ser på kvinner og sex som en måte å få reprodusert seg selv på. Og viktigheten av å opprettholde en slik status er vel ikke heller like viktig, selv om menn ikke akkurat får en veldig dårlig status av å ligge rundt heller. At man har drifter og behov er vel strengt talt noe alle har, og at kvinner i sammenhenger kan være noe dårligere til å holde sin make tilfredstilt er jeg egentlig ganske sikker på. Sorry girls, men hodeverk holder ikke. Men man kanskje finne en sammenheng med hvor flink mannen er til å forstå hvordan kvinnen tennes også.

Tror absolutt det er lettere å holde en mann trofast om man klarer å tilfredstille ham på en måte som ingen andre har vært i nærheten av. Men sex alene vil heller aldri skaffe noen et perfekt forhold, enn om det blir lykkelige netter. Om det ikke er fulltreffer på et område er det helt sikkert noe annet som ikke er helt optimalt.

Tror heller folk må bli flinkere til å innse at ting aldri kan bli helt perfekt, men man kan jobbe mot et mål hvor forståelse og glede/lykke er tilstede i hverdagen. Og der mener jeg at uærlighet ikke hører hjemme.
Become your potential...

*Min profil

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #36 : 07. september 2007, 00:15 »
Et godt forhold kommer ikke av seg selv, det må jobbes for det av begge parter!

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #37 : 07. september 2007, 00:17 »
Et godt forhold kommer ikke av seg selv, det må jobbes for det av begge parter!

Helt enig. Dessverre mange som ikke forstår slikt... Evt jeg må bare bli litt eldre og omgåes folk som tenkt gjennom, en ting eller ti Wink
Become your potential...

*Min profil

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #38 : 07. september 2007, 00:19 »
jeg har blitt tjueni, og tenkt gjennom en ting eller ti.


stor forskjell på å være mann på 20 og mann på 29 mht tanker rundt forhold. Smiley

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #39 : 07. september 2007, 00:23 »
Hepp... derfor man liker menn i 30 åra;) Ler, men så skal ikke jeg gå inn på slike tema.. Store planer og å være skikkelig science og treningsgeek dette året.. så får vel heller ta slikt siden Wink
Become your potential...

*Min profil

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #40 : 07. september 2007, 00:26 »
du vet aldri når en mann treffer deg i hjertet.

selv er jeg så heldig å ha en dame som aksepterer min livsstil, og som av og til er med på trening selv. hun er ikke like ivrig som meg på treningen, men hun klager aldri hverken på kostholdet eller at jeg må trene.

å ha noenlunde samme livsstil tror jeg er en god plattform å bygge på!

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #41 : 07. september 2007, 00:31 »
Sant det, og tviler ikke på at han kommer en dag. At du har funnet en dame som trives med livstilen er veldig bra, du er heldig sånn sett.
Forstår jeg meg ikke på de jentene som vil nekte sine menn trening, eller andre fritidsaktiviteter in general.. Er bra at man vil ha tid sammen, men viktig å ha enkelte ting som er sine egne også. Ikke gi opp det man liker å gjøre selv om man deler livet med en annen person... Wink
Become your potential...

*Min profil

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #42 : 07. september 2007, 00:34 »
Du skjønner ikke de jentene som ikke ønsker at sine menn skal trene så mye fordi du er mer utviklet som menneske enn mange andre jenter, samt at du i tillegg trener selv, og da er det lettere å forstå.

Mennesker som ikke trener selv har ikke så mye forståelse for andres treningsbehov, generelt sett.

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #43 : 07. september 2007, 00:40 »
Du skjønner ikke de jentene som ikke ønsker at sine menn skal trene så mye fordi du er mer utviklet som menneske enn mange andre jenter, samt at du i tillegg trener selv, og da er det lettere å forstå.

Mennesker som ikke trener selv har ikke så mye forståelse for andres treningsbehov, generelt sett.

Ler, eller så er det en del av jentenes ultimate kontrollbehov.. eller i 2 fase, få dem til å joine hva jeg kaller oslo-knekkebrød-diett og rosa-skjorte-åltrang-bukse-aldri-over-70-kg-mannen... Farligfarlig sykdom disse jentene sprer Tongue *tror jeg ødlegger tråden her nå*  :Smiley
Become your potential...

*Min profil

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #44 : 07. september 2007, 00:41 »
oslo-knekkebrød-diett og rosa-skjorte-åltrang-bukse-aldri-over-70-kg-mannen


hahahah. dagens!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!