Skrevet av Emne: Baby i rettssalen...  (Lest 2468 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Baby i rettssalen...
« : 21. september 2007, 09:45 »
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=166935

- Dette er ingen barnehage og du burde ha skaffet deg barnevakt, skal det ha smelt fra en - ifølge klager - høyrøstet og illsint dommer i Oslo tingrett.
Jøss, her har vi en mann som kaller en spade for en spade...

Hun var ikke mor til barnet, men hadde påtatt seg oppgaven som barnepasser den aktuelle dagen.
Litt dårlig dømmekraft å ta med seg en baby i et rettslokale?

Hun skal ha fått klarsignal for å ha med seg babyen sin i rettssalen i Oslo tingrett.
Bjone mente det ikke var noen heldig løsning, men skal i utgangspunktet ha akseptert dette da kvinnen møtte i retten med barnevogn og baby. Det var først da babyen begynte å gi lyd fra seg at det sprakk for dommeren.

Men hun hadde da fått klarsignal...

Nå må Bjone tåle massiv kritikk fra dommernes disiplinærorgan som mener han har opptrådt helt utilbørlig og klart i strid med god dommerskikk.
Kvinnen skal ha blitt så sint etter dommerens utbrudd at hun ville forlate både vitneboksen og rettssalen.
Dommer Bjone skal da ha truet vitnet - altså voldsofferet i saken - med rettergangsbot.

- Det gir jeg faen i, skal kvinnen da ha svart.
- Det gjør du ikke, repliserte dommeren


For Bjone må også tåle krass kritikk for flere andre forhold under rettssaken:

* Han skal ha vært aggressiv mot tiltalte og slått i bordet med dommerklubben under tiltaltes forklaring.
* Et vitne som brukte begrepet «dritt» i sin forklaring skal også ha fått føle dommerens sinne.
* En tilhører skal regelrett ha blitt kastet på dør da han kom inn i rettssalen. - Ha deg ut, skal dommeren ha sagt til tilhøreren da han forklarte at han var bror til tiltalte.


Tror kanskje denne dommeren har hatt en ganske så dårlig dag på jobben jeg. Det kan skje den beste, men visse burde kanskje klare å kontrollere sinnet sitt da de er i en mer utsatt posisjon enn andre. :Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Baby i rettssalen...
« #1 : 21. september 2007, 09:51 »
Jeg har hatt med meg småen i retten, tror han var 6 uker gammel. Gikk helt fint og ble en litt "myk" stemning i salen Wink He he.
Denne dommeren er nok litt "humørsyk" og vil uten tvil ha god virkning av en skogstur hver morgen før han møter i retten Wink
Blenda!

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Baby i rettssalen...
« #2 : 21. september 2007, 09:55 »
Jeg synes dommerens reaksjon er helt på plass. Hvem i svarte liker barnegråt? Selv blir jeg rødglødende i blikket når jeg sitter på bussen og en eller annen drittunge bestemmer seg for å lage lyd..
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Baby i rettssalen...
« #3 : 21. september 2007, 09:57 »
Jeg synes dommerens reaksjon er helt på plass. Hvem i svarte liker barnegråt? Selv blir jeg rødglødende i blikket når jeg sitter på bussen og en eller annen drittunge bestemmer seg for å lage lyd..

Ha ha, og sikkert fryktelig mange som bryr seg om ditt "rødglødende" blikk Wink ....
Blenda!

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Baby i rettssalen...
« #4 : 21. september 2007, 09:58 »
Evigt testoklikk på den dommeren da... :Smiley

Jeg synes dommerens reaksjon er helt på plass. Hvem i svarte liker barnegråt? Selv blir jeg rødglødende i blikket når jeg sitter på bussen og en eller annen drittunge bestemmer seg for å lage lyd..

Å så tøff! Hvorfor kjører du ikke da hvis du ikke takler det som skjer på bussen? :Smiley

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Baby i rettssalen...
« #5 : 21. september 2007, 10:02 »
Ha ha, og sikkert fryktelig mange som bryr seg om ditt "rødglødende" blikk Wink ....

Det er klart..

Evigt testoklikk på den dommeren da... :Smiley

Å så tøff! Hvorfor kjører du ikke da hvis du ikke takler det som skjer på bussen? :Smiley

Takk takk.. Jeg kjører ikke fordi jeg ikke har bil
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Baby i rettssalen...
« #6 : 21. september 2007, 10:23 »
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=166935
Hun skal ha fått klarsignal for å ha med seg babyen sin i rettssalen i Oslo tingrett.
Bjone mente det ikke var noen heldig løsning, men skal i utgangspunktet ha akseptert dette da kvinnen møtte i retten med barnevogn og baby. Det var først da babyen begynte å gi lyd fra seg at det sprakk for dommeren.


Man kan ikke si ja først, og så ombestemme seg så fort ungen begynner å lage lyd!
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Baby i rettssalen...
« #7 : 21. september 2007, 12:12 »
Nå skal vi faenikke begynne å kødde rundt bare fordi jeg sa ifra ved et par anledninger!

Vil dere straffeforfølges hele gjengen?
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Baby i rettssalen...
« #8 : 21. september 2007, 12:13 »
Jeg synes dommerens reaksjon er helt på plass. Hvem i svarte liker barnegråt? Selv blir jeg rødglødende i blikket når jeg sitter på bussen og en eller annen drittunge bestemmer seg for å lage lyd..

Du er ett bra menneske. Resten her inne er bare drit.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Baby i rettssalen...
« #9 : 21. september 2007, 12:27 »
Nå skal vi faenikke begynne å kødde rundt bare fordi jeg sa ifra ved et par anledninger!

Vil dere straffeforfølges hele gjengen?

Flesknes Cheesy

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Baby i rettssalen...
« #10 : 21. september 2007, 12:38 »
Jeg synes dommerens reaksjon er helt på plass. Hvem i svarte liker barnegråt? Selv blir jeg rødglødende i blikket når jeg sitter på bussen og en eller annen drittunge bestemmer seg for å lage lyd..

Høhøhø, du er så søt når du er sint, Mester Torgeir! Grin
Når så er sagt er jeg helt enig. Prøver å sende avgårde et blikk som kan drepe til enten barn eller mor hvis hyling skulle oppstå. Visse steder må man naturligvis akseptere den slags, men i en rettssal burde det vært unødvendig. Det samme gjelder for øvrig forelesninger, og hvis jeg ser en viss kvinne med et barn komme på neste seminar skal jeg barrikadere døra.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Baby i rettssalen...
« #11 : 21. september 2007, 12:47 »
hehe tidi!
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Baby i rettssalen...
« #12 : 21. september 2007, 12:59 »
Sjekk bildet av han i avataren min, ser jo ut som en invalid bavian full av LSD og Rohypnol.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Baby i rettssalen...
« #13 : 21. september 2007, 13:25 »
Sjekk bildet av han i avataren min, ser jo ut som en invalid bavian full av LSD og Rohypnol.
Ja DET var det han så ut som!
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Baby i rettssalen...
« #14 : 21. september 2007, 13:37 »
Jeg synes dommerens reaksjon er helt på plass. Hvem i svarte liker barnegråt? Selv blir jeg rødglødende i blikket når jeg sitter på bussen og en eller annen drittunge bestemmer seg for å lage lyd..

En drittunge som ikke liker andre drittunger?

Aktiv styrkeløfter

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!