Skrevet av Emne: Provoserende ting du hører fra personer med liten peiling, om trening  (Lest 22671 ganger)

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
Den "normale" dama:

Frokost: 2 knekkebrød
Lunsj: 2 knekkebrød
Middag: en baguett med skinke og ost/evt en pakke mr.lee nudler/evt noe ferdiggreier fra en ferskvaredisk.
kvelds: en kopp te og 2 knekkebrød

kjenner opp til flere jenter som lever sånn dag ut og dag inn - uke etter uke - legg på noen øl i helgene og en og annen ferdigpizza dagen derpå og du har kostholdet.

Den normale ung voksen "mannen"

Frokost: som oftest ingenting, av og til en skive brød eller to om de har tid til det
Lunsj: cola og baguette +evt en snickers eller lignende
middag: grandiosa eller noe ferdig greier om de ikke bor hjemme hos mor
kvelds: potetgull, cola og litt smågodt



Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Den "normale" dama:

Frokost: 2 knekkebrød
Lunsj: 2 knekkebrød
Middag: en baguett med skinke og ost/evt en pakke mr.lee nudler/evt noe ferdiggreier fra en ferskvaredisk.
kvelds: en kopp te og 2 knekkebrød

kjenner opp til flere jenter som lever sånn dag ut og dag inn - uke etter uke - legg på noen øl i helgene og en og annen ferdigpizza dagen derpå og du har kostholdet.
Nå er jeg ferdig med studentlivet. Tenkte mere på vanlige familiefolk, men gir meg der.Smiley
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
Vanlige familiefolk

Frokost: som regel frokost blanding i melk evt brød og melk
Lunsj: matpakke bestående av brød evt knekkebrød. Enkelte kjøper mat på cafe etc i lunsjen
middag: Oftest noe hjemmelagde greier, skjeldent "take away" eller ferdig mat*
*(denne trenden er vist i ferd med å snu)
kvelds: brød og melk evt frozen pizza som kveldskos



Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Vanlige familiefolk

Frokost: som regel frokost blanding i melk evt brød og melk
Lunsj: matpakke bestående av brød evt knekkebrød. Enkelte kjøper mat på cafe etc i lunsjen
middag: Oftest noe hjemmelagde greier, skjeldent "take away" eller ferdig mat*
*(denne trenden er vist i ferd med å snu)
kvelds: brød og melk evt frozen pizza som kveldskos


Blir fort 110 gr. dette.Smiley
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Skremmende hvor dårlig kosthold det er blant mange mennesker, unge som gamle. Det skal mye til å ikke ha tid til å lage seg et skikkelig måltid enten det være seg frokost, lunsj, middag eller kvelds. Må innrømme at jeg tidvis er sløv selv når det kommer til kosten, men i det store og hele prøver jeg å tenke på den slags. Det skal dog sies at jeg også har kjennskap til noen jenter som lever slik Apaco skriver, hvilket skremmer meg. Det er jo også en del gutter som spiser slik Benpressmannen skriver, hvilket ikke er det spor bedre. Hvordan skal det gå med folkehelsa hvis det ikke blir framgang på dette feltet? Er jo en god del som verken trener eller spiser sunt, men som prøver å "holde figuren" ved å spise lite eller ingenting...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

ei venninde av fruen hadde blitt fortalt av instruktørene(?!?) der hun trener, at utfall var knebøy. eller, de viste henne uftall å sa det het knebøy. når jeg sa at det het utfall, å viste henne knebøy sa hun at det het noe annet men hun husket ikke hva. å dette hadde instruktørene på studioet fortalt henne, å de måtte jo ha rett! ble ca 3 sekunders diskusjon fra hennes side, før jeg fant frem til en side på nettet der de viser øvelser. da ga hun opp...

å nå har dama mi tenkt å begynne på samme studioet (er forøvrig nautilus på furuset), men er litt skeptisk. når en eller annen fjonball som jobber på et treningsstudio å får betalt for det, klarer å blande utfall å bøy bør folk styre unna.  utfall var visst den beste øvelsen for hele kroppen også, ifølge dem.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
ei venninde av fruen hadde blitt fortalt av instruktørene(?!?) der hun trener, at utfall var knebøy. eller, de viste henne uftall å sa det het knebøy. når jeg sa at det het utfall, å viste henne knebøy sa hun at det het noe annet men hun husket ikke hva. å dette hadde instruktørene på studioet fortalt henne, å de måtte jo ha rett! ble ca 3 sekunders diskusjon fra hennes side, før jeg fant frem til en side på nettet der de viser øvelser. da ga hun opp...

å nå har dama mi tenkt å begynne på samme studioet (er forøvrig nautilus på furuset), men er litt skeptisk. når en eller annen fjonball som jobber på et treningsstudio å får betalt for det, klarer å blande utfall å bøy bør folk styre unna.  utfall var visst den beste øvelsen for hele kroppen også, ifølge dem.
Egentlig har jeg vanskelig for å tro at det finnes instruktør med så liten kompetanse som nevnt her. Det er meget mulig, men har som sagt liten tro på det.Tongue
Nordisk mester i håndbak 2014.


dodraugen2k

  • Gjest
På forrge torsdag var det to gutter som prata om proteiner. Han ene sa noe om en venn som drakk proteinshake etter trening. Han andre lo sarkastisk og fortalte at kroppen faktisk ikke trengte proteiner. De gjør oss nemlig feite, og i noen tilfeller kan musklene bli "oppblåste", litt som en ballong altså. Etter en liten leksjon i proteinets egenskaper anbefalte han å droppe næringsinntak etter trening. Da bygget man muskler "fra bunnen av".

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Egentlig har jeg vanskelig for å tro at det finnes instruktør med så liten kompetanse som nevnt her. Det er meget mulig, men har som sagt liten tro på det.Tongue

vel, om de er utdannet eller ikke vet jeg ikke. men de hadde sagt så, ifølge henne. å jeg tviler ikke, har en bekjent som også trener der fra tid til annen som skulle dra tung mark. da fikk han bare beskjed om å ta av vekter, for å ta så mye i markløft var skadelig.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Åh, jeg merker jeg blir varm i hodet jeg også. Det dummeste er at folk kan få seg til å mene så forbanna mye om ting når de VET at de ikke har peil. Apropos folk som bør ha peil men som absolutt ikke har det; heimkunnskaplærere. Kvinner i overgangsalderen som aldri har løfta en muskel. Tenk om man kunne lært dumme barn litt kosthold og ernæring i gymteoritimene.. og da ikke feilinformasjon. Mest sannsynlig bare en drøm..
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Celdiir

  • Gjest
har en bekjent som også trener der fra tid til annen som skulle dra tung mark. da fikk han bare beskjed om å ta av vekter, for å ta så mye i markløft var skadelig.


Det er jo i og for seg ikke nødvendigvis et dårlig råd, slik du formulerer deg her i alle fall.

Svært ofte er det absolutt på sin plass å korrigere noen som drar for tung markløft. Alt for mange mangler selvinnsikt til å se sine egne svakheter når de trener og benytter seg av alt for tung vekt. Går den opp, ja da er de fornøyd uansett hvor fæl teknikken var. Neste uke øker de med 2,5-5 kg fordi man må jo ha progresjon. Der hvor jeg trener, markløfter nesten samtlige med bøyd korsrygg - enten fordi de er for svake til å løfte den vekta de så gjerne vil løfte, at de har for dårlig bevegelighet eller dårlig teknikk (slurver med utgangsposisjon, buktrykk etc).

Bare å se på alle som kvartbøyer eller løfter rumpa i benkpress. De tror jo gjerne at de gjør alt rett. Ser for meg at et par slike har skrevet noen sinte innlegg over at noen våget å komme med konstruktiv kritikk til dem. Tongue

Utlogget Hege N

ei venninde av fruen hadde blitt fortalt av instruktørene(?!?) der hun trener, at utfall var knebøy. eller, de viste henne uftall å sa det het knebøy. når jeg sa at det het utfall, å viste henne knebøy sa hun at det het noe annet men hun husket ikke hva. å dette hadde instruktørene på studioet fortalt henne, å de måtte jo ha rett! ble ca 3 sekunders diskusjon fra hennes side, før jeg fant frem til en side på nettet der de viser øvelser. da ga hun opp...

å nå har dama mi tenkt å begynne på samme studioet (er forøvrig nautilus på furuset), men er litt skeptisk. når en eller annen fjonball som jobber på et treningsstudio å får betalt for det, klarer å blande utfall å bøy bør folk styre unna.  utfall var visst den beste øvelsen for hele kroppen også, ifølge dem.

Trist at de som burde vite bedre ikke gjør det og attpåtil lærer andre det samme skvipet. En av trenerne der jeg trener lærer alle damene han trener til å slutte å drikke cola light og annen lett brus fordi "kullsyren blåser opp fettcellene i kroppen".  Undecided

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014


Det er jo i og for seg ikke nødvendigvis et dårlig råd, slik du formulerer deg her i alle fall.

Svært ofte er det absolutt på sin plass å korrigere noen som drar for tung markløft. Alt for mange mangler selvinnsikt til å se sine egne svakheter når de trener og benytter seg av alt for tung vekt. Går den opp, ja da er de fornøyd uansett hvor fæl teknikken var. Neste uke øker de med 2,5-5 kg fordi man må jo ha progresjon. Der hvor jeg trener, markløfter nesten samtlige med bøyd korsrygg - enten fordi de er for svake til å løfte den vekta de så gjerne vil løfte eller at de har for dårlig bevegelighet.

Bare å se på alle som kvartbøyer eller løfter rumpa i benkpress. De tror jo gjerne at de gjør alt rett. Ser for meg at et par slike har skrevet noen sinte innlegg over at noen våget å komme med konstruktiv kritikk til dem. Tongue

jeg skjønner hva du mener, men det var dårlig formulert av meg. han trener egentlig et annet sted, men hender han trener på nautilus av praktiske årsaker, han bor nemlig på furuset. hehe

å han er en kraftig kar som kan løftingen sin, å har trent i mange år. sett noen filmer av løftinga hans å han løfter helt eksemplarisk såvidt jeg kan se. rett korsrygg i markløft, ass to the grass knebøy å ikke antydning til løft på rompe i benkpress. å han er mer enn nok mottagelig for konstruktib kritikk, men at det skal komme en å si at han må ta av vekter fordi det er for tungt(selv om han løfter riktig), da blir man litt irritert. spesielt når han trener med 8-10 reps Tongue

Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Moe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 512
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 512

ei venninde av fruen hadde blitt fortalt av instruktørene(?!?) der hun trener, at utfall var knebøy. eller, de viste henne uftall å sa det het knebøy. når jeg sa at det het utfall, å viste henne knebøy sa hun at det het noe annet men hun husket ikke hva. å dette hadde instruktørene på studioet fortalt henne, å de måtte jo ha rett! ble ca 3 sekunders diskusjon fra hennes side, før jeg fant frem til en side på nettet der de viser øvelser. da ga hun opp...

å nå har dama mi tenkt å begynne på samme studioet (er forøvrig nautilus på furuset), men er litt skeptisk. når en eller annen fjonball som jobber på et treningsstudio å får betalt for det, klarer å blande utfall å bøy bør folk styre unna.  utfall var visst den beste øvelsen for hele kroppen også, ifølge dem.

Når jeg leser det der får jeg inntrykk av av nautilus er en treningssenter-kjede med lite kompetanse. Det er sikkert ikke det som er tilfellet overalt, men uansett..

På nautilus i Hamar hadde jeg akkurat samme inntrykket.. Der er et en etasje med masse jalla apparater, og i kjellern er det en frivektavdeling. Første dagen, på prøvetimen, ble jeg vist rundt og fikk satt opp et program. Programmet besto kun av øvelser på apparatene oppe. Uten unntak! Også heeelt på slutten av timen, etter at programmet var satt opp, gikk vi ned i kjellern, bare for å kikke inn. Kan vedde ræva mi på at hun ikke kunne svart på hva markløft var, om jeg hadde spurt henne om det.
Finnes ikke folk med kunnskap om trening der, bortsett fra én kanskje.

De viser folk apparatene oppe, og setter opp et program basert på det, fikser medlemskap og får betalt. Deretter gir dem blanke.

Utlogget Marthe

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 840
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 840

Læreren på skolen vil lære meg og Susanne her på forumet¨å ta knebøy. For han mener at dyp knebøy ødlegger hofta og derfor så må man ta kvartbøy.
Nå har vi fått overbevist ham om at dyp knebøy ikkje er farlig, men han kan ikkje ta dyp knebøy fordi han er fotballspiller og fotballspillere kan ikkje ta dyp knebøy. Derfor lærer han resten av klassen kvartbøy. Og dette må selvsagt diskuteres hver time Tongue
Fræna Atletklubb

Retard strength

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!