Skrevet av Emne: hjemmetrening..enslig mor  (Lest 1184 ganger)

Utlogget tobarn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

hjemmetrening..enslig mor
« : 14. desember 2003, 21:51 »
Hallois!?!?

Går det an å trene seg til en ok stram kropp hjemme på stuegulvet uten å måtte gå til dyre innkjøp? Jeg kommer meg ikke ut og helsestudio er for dyrt for meg!Har litt lite tid og, mellom to jobber og to barn..

Er 31 år og formen er forferdelig, det "henger" både her og der! Ryggmuskulatur og bukmuskulatur er DÅRLIG, og gjør at jeg får en kjip kroppsholdning.. Har tidligere holdt på med svømming og er slank.Har også trent på helsestudio tidligere og føler at jeg kommer fort i form når jeg først er kommet igang..Trenger å få "løftet" denne skralle kroppen litt!!!

Mulig jeg er kommet inn på et helt feil forum her altså, men NOE må vel dere veldrevne (veldreide) folk vite om sånt? Wink

Kan man legge opp et kosthold som gir evt raskere og bedre resultater, men som samtidig kan presenteres for de ungene man har i hus? Det er helt uaktuelt for meg å lage "individuelle" måltider!

Vær så snill å gi meg noen gode tips da, PLEASE!! Bare ikke bland inn ALT for mye fagterminologi, for da er jeg redd det vil gå trill rundt for en stakkars stuegris...;o)

Klem fra meg, slapp men grei..

Nameless

  • Gjest
Re:hjemmetrening..enslig mor
« #1 : 15. desember 2003, 00:26 »
Heisann. Selvsagt kan man utrette mirakler - det handler bare om å være kreativ.

La oss først se litt på kostbiten, som spiller en absolutt likestor rolle. Du kan bare med et godt kosthold uten trening utrette store resultater!

Men noen vitale mål som høyde og vekt, vil være et must for å si noe om hvordan du bør legge det hele opp.

Kan du skrive en tilfeldig dag for deg? og om du gradvis går opp i vekt av dette, har en stabil vekt(mest sannsynlig) eller går ned i vekt. En gradvis forandring ville vært mest hensiktmessig, da det vil være lettere å holde motivasjonen oppe. En vektnedgang på 0,5-1kg i uka vil være ønskelig.

Treningsmessig;
Har du ergometersykkel?
Har du andre muligheter til å kjøre kardiovaskulær trening? (Trening som skal brenne fett)

Du kunne gått til innkjøp av 2 billige hantler, i et sett. 399,- og du har 2 10kg hantler du kan skru ned å gjør lettere. I tillegg til sit-ups, og sykling vil dette være nok i starten.

Er det interessant, så kan jeg gi deg forslag til øvelser.

Tipper andre har endel å tilføye her, er ikke på mitt mest kreative 00:26 etter ei helg med lite søvn Smiley

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

Re:hjemmetrening..enslig mor
« #2 : 15. desember 2003, 01:45 »
Armhevinger, situps og spensthopp er gode øvelser du kan trene uten utstyr i heimen.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Re:hjemmetrening..enslig mor
« #3 : 15. desember 2003, 02:38 »
Chins og dips kan du gjøre stort sett hvor som helst. Å trene bein og rumpe kan bli litt vanskeligere. Vil du forbrenne fett kan f.eks gå deg en lang tur annenhver morgen før frokost. Vanlig jogging og intervalltrening er også effektivt.

Når det gjelder kosthold så er det egentlig ikke noe hokus-pokus, spiser du mindre enn du forbrenner vil gå ned i vekt. Imidlertid regner jeg med at du vil sunt også, så jeg kan skrive opp en (noe forenklet) liste over "ja-mat" og "nei-mat".

JA-MAT:
Mager rødt kjøtt
Grønnsaker
Frukt
4-Korn frokostblanding
Skummet melk
Fisk
Linser
Bønner
Reker/skalldyr
Nøtter (ikker ristede)
Oljer (olivenolje, linfrøolje, rapsolje)
Egg (men ikke overdriv)


Baser kostholdet ditt på disse matvarene, og du vil sannsynligvis gå ned i vekt uten å måtte telle kalorier.

I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 645
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 645

Re:hjemmetrening..enslig mor
« #4 : 15. desember 2003, 10:13 »
Bare en ting; skulle jeg trent hjemme ville jeg ordnet meg med et rom som jeg stort sett brukte til bare trening. Jeg får ikke til å gjøre lekser foran TV'n, for å si det slik, hehe.

I tillegg ville jeg satt av en fast tid til det. Om ikke dette hadde blitt til samme tid hver gang, ville jeg likevel sagt til meg selv at "i dag SKAL jeg trene mellom den og den klokkesletten". Dermed ville det blitt vanskeligere å sluntre unna, og jeg hadde også visst når jeg IKKE skulle trene.

Ville i tillegg ordnet meg med musikk inne på treningsrommet. Får både pes og oppmuntring fra de jeg trener sammen med på gymmen, og skulle jeg trent alene tror jeg det ville vært lettere å holde tempoet oppe med litt musikk.

Men, der nå bare meg, da Wink

Til slutt; honnør til deg for at du faktisk tar et tak i din egen livssituasjon. Finnes nok mange folk som er i en liknende situasjon, men som ikke klarer å hive seg rundt.

Du skriver at du har vært i god form, og jeg tror det er riktig som du sier at du da relativt raskt vil kunne oppnå resultater, bare du står på.

En ganske grei strategi for å få bukt med dårlig kroppsholdning er rett og slett å rette seg opp i ryggen. Sitt med rumpa godt inn på stolen, trekk skuldrene bak når du går, og rett blikket framover, ikke ned i bakken. Bare man sier til seg selv at man ser bra ut, har man kommet langt her.

Tror det blir bra dette, du virker motivert nok til å greie det. Lykke til, og bare spør om du lurer på noe mer Smiley
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Robert1975

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 204
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 204

Re:hjemmetrening..enslig mor
« #5 : 15. desember 2003, 15:29 »
Er også alenefar til to barn  og jobber rundskift men har et trenings senter med barneparkering. Barna stortrives der den lille timen / 1 1/2timen jeg er der.
You got to stand the pain to get your mucle gain

Utlogget Robert1975

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 204
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 204

Re:hjemmetrening..enslig mor
« #6 : 15. desember 2003, 15:33 »
Chins og dips kan du gjøre stort sett hvor som helst. Å trene bein og rumpe kan bli litt vanskeligere. Vil du forbrenne fett kan f.eks gå deg en lang tur annenhver morgen før frokost. Vanlig jogging og intervalltrening er også effektivt.

Når det gjelder kosthold så er det egentlig ikke noe hokus-pokus, spiser du mindre enn du forbrenner vil gå ned i vekt. Imidlertid regner jeg med at du vil sunt også, så jeg kan skrive opp en (noe forenklet) liste over "ja-mat" og "nei-mat".

JA-MAT:
Mager rødt kjøtt
Grønnsaker
Frukt
4-Korn frokostblanding
Skummet melk
Fisk
Linser
Bønner
Reker/skalldyr
Nøtter (ikker ristede)
Oljer (olivenolje, linfrøolje, rapsolje)
Egg (men ikke overdriv)


Baser kostholdet ditt på disse matvarene, og du vil sannsynligvis gå ned i vekt uten å måtte telle kalorier.


Trene rompa i trapper!
Spring opp hvert trappetrinn og tenk rompemuskelatur og jogg sakte ned igjen..Gjenta x ganger

Eller spring opp annethvert trapetrinn deter litt tyngere

Finn to like tunge ting (Hantler kan du få billig på Europris) Og start tren utfall
Situps for magen og du er godt på vei med de tingene jenter vil ha bra..
Rompe og mage
Og det var ikke meningen og virke frekk i forrige innlegg bare vise at med litt vilje går det meste
You got to stand the pain to get your mucle gain

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:hjemmetrening..enslig mor
« #7 : 15. desember 2003, 18:37 »
Du kan jo lese tråden her:  http://www.treningsforum.no/index.php?board=1;action=display;threadid=3124;start=0

Vet hvor vanskelig det kan være å få tid til trening i tillegg til barn, jobb, husarbeid m.m. Nå er jeg så heldig at jeg kan trene mens dattera er i barnehagen, de har også barnepass der jeg trener, en fin løsning de få gangene det er nødvendig. Men må man trene hjemme så har man mange muligheter, er bare fantasien som setter grenser.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget tobarn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Re:hjemmetrening..enslig mor
« #8 : 15. desember 2003, 22:52 »
Wow! Dette var stilig! Mange hjelpsomme sjeler her jo! Cheesy Det hjelper mye på motivasjonen å få noen gode tips og råd! Nå er det bare om å gjøre at jeg ikke blir sittende her foran denne skjermen og bare lese om de gode rådene...*ler*..Opp og hopp!!! Grin

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: hjemmetrening..enslig mor
« #9 : 14. april 2004, 11:39 »
Hallois!?!?

Går det an å trene seg til en ok stram kropp hjemme på stuegulvet uten å måtte gå til dyre innkjøp? Jeg kommer meg ikke ut og helsestudio er for dyrt for meg!Har litt lite tid og, mellom to jobber og to barn..

Er 31 år og formen er forferdelig, det "henger" både her og der! Ryggmuskulatur og bukmuskulatur er DÅRLIG, og gjør at jeg får en kjip kroppsholdning.. Har tidligere holdt på med svømming og er slank.Har også trent på helsestudio tidligere og føler at jeg kommer fort i form når jeg først er kommet igang..Trenger å få "løftet" denne skralle kroppen litt!!!

Mulig jeg er kommet inn på et helt feil forum her altså, men NOE må vel dere veldrevne (veldreide) folk vite om sånt? Wink

Kan man legge opp et kosthold som gir evt raskere og bedre resultater, men som samtidig kan presenteres for de ungene man har i hus? Det er helt uaktuelt for meg å lage "individuelle" måltider!

Vær så snill å gi meg noen gode tips da, PLEASE!! Bare ikke bland inn ALT for mye fagterminologi, for da er jeg redd det vil gå trill rundt for en stakkars stuegris...;o)

Klem fra meg, slapp men grei..
Wink jepp se etter øvelsene her inne, og bruk 2 stoler + en stang å heve deg opp i, så skal du nok bli stram og flott ja. hugs Cheesy
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Gå til:  

Kosttilskudd - bruker du for mye?

Kosthold11.12.201939

Hvor mye kosttilskudd bruker du egentlig?
Progresjon er viktig for å få resultater av treningen.
Dette er 500 kcal!

Sunn proteinrik julebakst

Kosthold05.12.2019249

Er du i gang med bakingen til jul? Prøv dette.
Se studien.