Skrevet av Emne: Bare tull og fjas..  (Lest 54971 ganger)

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #105 : 04. november 2007, 22:03 »
1       Domsutvalget    Sak 2006/13. Utøver født 1988 – fotball, avga dopingprøve den 15.10.06, som i følge analyserapport fra Aker universitetssykehus, Hormonlaboratoriet inneholder metabolitter av cannabis (dopingklasse S8, cannabis). Dømt for forsettelig brudd på dopingbestemmelsene.


3    Domsutvalget    Sak 2006/05. Utøver født 1989 – fotball, avga den 27.06.06 dopingprøve som i følge analyserapport inneholdt metandienon metabolitter (Anabole stoffer, gruppe S1). Dømt for forsettelig brudd på dopingbestemmelsene.

4    Domsutvalget    Sak 2006/04. Utøver født 1975 – fotball, avga den 18.06.2006 dopingprøve som i følge analyserapport inneholdt Clenbuterol (Anabole stoffer, gruppe S1). Dømt for forsettelig brudd på dopingbestemmelsene.

5    Domsutvalget    Sak 2005/27. Utøver født 1988 – fotball, avga den 26.07.2005 dopingprøve som i følge analyserapport inneholdt norandrosteron og noretikolanolon, metabolitter av nandrolon, norandrostendiol eller norandrostendion. (Konsentrasjonen av norandrostendion er om lag 30 ganger høyere enn rapporteringsgrensen på 2 ng/ml. (Anabolt stoff, dopingklasse S1.) Dømt for forsettelig brudd på dopingbestemmelsene.  Grunnet lav alder fikk utøver r

6    Domsutvalget    Sak 2005/26. Utøver født 1978 – fotball, avga den 26.06.2005 dopingprøve som i følge analyserapport inneholdt kannabis (Kannbinoider, dopingklasse S8.)


8    Domsutvalget    Sak 2005/01. NN, født 1985 - fotball, avga dopingprøve den 26.10.2004. Prøven var i følge analyserapport av 10.12.2004 positiv for norandrosteron og noretikolanolon, metabolitter av nandrolon, norandrostendiol eller norandrostendion, (konsentrasjon av norandrosteron er signifikant høyere enn rapporteringsgrensen på 2 ng/ml). Dette er anabole stoffer, dopingklasse S4.

9    Domsutvalget    Sak 2004/12. Utøver født 1984 – Fotball, avga den 08.09.2004 dopingprøve som i følge analyserapport inneholdt norandrosteron og noretikolanolon, metabolitter av nandrolon, norandrostendiol eller norandrostendion, (konsentrasjon av norandrosteron er mer enn 900 ganger høyere enn rapporteringsgrensen på 2 ng/ml). Dette er anabole stoffer, dopingklasse S4.

10    Domsutvalget    Sak 2004/11. Utøver født 1984 – Fotball, avga den 08.09.2004 dopingprøve som i følge analyserapport inneholdt norandrosteron og noretikolanolon, metabolitter av nandrolon, norandrostendiol eller norandrostendion, (konsentrasjon av norandrosteron er mer enn 80 ganger høyere enn rapporteringsgrensen på 2 ng/ml). Dette er anabole stoffer, dopingklasse S4.

11    Domsutvalget    Sak 2004/10. Utøver født 1985 – Fotball, avga den 08.09.2004 dopingprøve som i følge analyserapport inneholdt norandrosteron og noretikolanolon, metabolitter av nandrolon, norandrostendiol eller norandrostendion, (konsentrasjon av norandrosteron er mer enn 2 ganger høyere enn rapporteringsgrensen på 2 ng/ml). Dette er anabole stoffer, dopingklasse S4.


13    Domsutvalget    Sak 2004/06. Utøver, født 1978 – fotball, avga den 21. april 2004 dopingprøve, som i følge analyserapport inneholdt metabolitter av metandienon (Anabolt stoff, Gruppe S4).

14    Domsutvalget    Sak 2003/17. Utøver, født 1985 – styrkeløft og fotball, avga den 1. september 2003 dopingprøve, som i følge analyserapport inneholdt norandrosteron og noretiokolanolon, metabolitter av nandrolon, norandrostendion eller norandrostendiol (Anabolt steroid, dopingklasse IC).


Dette er i løpet av de SISTE 4 årene i lille norge.... tror du fotballspillere i resten av verden har et annet syn på doping enn de norske?? Tror du ikke prosentandelen i den idretten MINST tilsvarer snittet i andre idretter? Tallet kan tilogmed være høyere da sjansen for å bli testet er mindre.
1       Domsutvalget    Sak 2006/13. Utøver født 1988 – fotball, avga dopingprøve den 15.10.06, som i følge analyserapport fra Aker universitetssykehus, Hormonlaboratoriet inneholder metabolitter av cannabis (dopingklasse S8, cannabis). Dømt for forsettelig brudd på dopingbestemmelsene.


3    Domsutvalget    Sak 2006/05. Utøver født 1989 – fotball, avga den 27.06.06 dopingprøve som i følge analyserapport inneholdt metandienon metabolitter (Anabole stoffer, gruppe S1). Dømt for forsettelig brudd på dopingbestemmelsene.

4    Domsutvalget    Sak 2006/04. Utøver født 1975 – fotball, avga den 18.06.2006 dopingprøve som i følge analyserapport inneholdt Clenbuterol (Anabole stoffer, gruppe S1). Dømt for forsettelig brudd på dopingbestemmelsene.

5    Domsutvalget    Sak 2005/27. Utøver født 1988 – fotball, avga den 26.07.2005 dopingprøve som i følge analyserapport inneholdt norandrosteron og noretikolanolon, metabolitter av nandrolon, norandrostendiol eller norandrostendion. (Konsentrasjonen av norandrostendion er om lag 30 ganger høyere enn rapporteringsgrensen på 2 ng/ml. (Anabolt stoff, dopingklasse S1.) Dømt for forsettelig brudd på dopingbestemmelsene.  Grunnet lav alder fikk utøver r

6    Domsutvalget    Sak 2005/26. Utøver født 1978 – fotball, avga den 26.06.2005 dopingprøve som i følge analyserapport inneholdt kannabis (Kannbinoider, dopingklasse S8.)


8    Domsutvalget    Sak 2005/01. NN, født 1985 - fotball, avga dopingprøve den 26.10.2004. Prøven var i følge analyserapport av 10.12.2004 positiv for norandrosteron og noretikolanolon, metabolitter av nandrolon, norandrostendiol eller norandrostendion, (konsentrasjon av norandrosteron er signifikant høyere enn rapporteringsgrensen på 2 ng/ml). Dette er anabole stoffer, dopingklasse S4.

9    Domsutvalget    Sak 2004/12. Utøver født 1984 – Fotball, avga den 08.09.2004 dopingprøve som i følge analyserapport inneholdt norandrosteron og noretikolanolon, metabolitter av nandrolon, norandrostendiol eller norandrostendion, (konsentrasjon av norandrosteron er mer enn 900 ganger høyere enn rapporteringsgrensen på 2 ng/ml). Dette er anabole stoffer, dopingklasse S4.

10    Domsutvalget    Sak 2004/11. Utøver født 1984 – Fotball, avga den 08.09.2004 dopingprøve som i følge analyserapport inneholdt norandrosteron og noretikolanolon, metabolitter av nandrolon, norandrostendiol eller norandrostendion, (konsentrasjon av norandrosteron er mer enn 80 ganger høyere enn rapporteringsgrensen på 2 ng/ml). Dette er anabole stoffer, dopingklasse S4.

11    Domsutvalget    Sak 2004/10. Utøver født 1985 – Fotball, avga den 08.09.2004 dopingprøve som i følge analyserapport inneholdt norandrosteron og noretikolanolon, metabolitter av nandrolon, norandrostendiol eller norandrostendion, (konsentrasjon av norandrosteron er mer enn 2 ganger høyere enn rapporteringsgrensen på 2 ng/ml). Dette er anabole stoffer, dopingklasse S4.


13    Domsutvalget    Sak 2004/06. Utøver, født 1978 – fotball, avga den 21. april 2004 dopingprøve, som i følge analyserapport inneholdt metabolitter av metandienon (Anabolt stoff, Gruppe S4).

14    Domsutvalget    Sak 2003/17. Utøver, født 1985 – styrkeløft og fotball, avga den 1. september 2003 dopingprøve, som i følge analyserapport inneholdt norandrosteron og noretiokolanolon, metabolitter av nandrolon, norandrostendion eller norandrostendiol (Anabolt steroid, dopingklasse IC).


Dette er i løpet av de SISTE 4 årene i lille norge.... tror du fotballspillere i resten av verden har et annet syn på doping enn de norske?? Tror du ikke prosentandelen i den idretten MINST tilsvarer snittet i andre idretter? Tallet kan tilogmed være høyere da sjansen for å bli testet er mindre.

Klart folk doper seg i fotball, men det er absolutt ikke nødvendig for å bli best. At en fotballspiller benytter seg av anabole steroider har jo liten hensikt mtp å bli rask på fotballbanen liksom. At han røyker cannabis i helgene, eller hverdagene for den sags skyld, er også lite prestasjonsfremmende.

De fotballspillerne som boler gjør det vel for å få en bedre kropp tenker jeg. Men jeg er veldig klar over at det er mange som bruker andre stoffer også, selvfølgelig.
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Mr_Erik1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 735
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 735

  • Pumping iron..!:-D
Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #106 : 04. november 2007, 22:26 »
steroider ble brukt allerede under 2. verdenskrig for å få soldatene mer agressive i kamp.enkelte vikestoffer var utviklet før dette også.
så jeg skulle gjerne sett de bildene du snakker om


det er jeg helt klar over mister;)
og dem bildene jeg snakker om, har jeg sett i flere poster her inne på forumet..
det er såklart ett stykke bakover i tid.
eat,train,sleep,repeat.

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #107 : 04. november 2007, 22:32 »
det er jeg helt klar over mister;)
og dem bildene jeg snakker om, har jeg sett i flere poster her inne på forumet..
det er såklart ett stykke bakover i tid.

bare å legge ut link til bildene da Wink
jeg vil gjerne se dem

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #108 : 04. november 2007, 22:57 »
det er jeg helt klar over mister;)
og dem bildene jeg snakker om, har jeg sett i flere poster her inne på forumet..
det er såklart ett stykke bakover i tid.
Hvordan kan du vite at de bodybuilderen på de bildene du har sett ikke er dopet?

Og du må ikke tro at Eugen Sandow hadde hevdet seg i toppen på NM.
Passion trumps fucking everything!

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #109 : 04. november 2007, 22:59 »
bare å legge ut link til bildene da Wink
jeg vil gjerne se dem

1886:


1903:


1905:


1912:


1917:


1924:


Og dette er kun ment som hvor langt man må tilbake for å se "rene" kropper.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget fredderen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 619
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 619

  • Tempus fugit
Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #110 : 04. november 2007, 23:00 »
 Offtopic

Hvorfor i helvete sklir så mange tråder på dette forumet ut?

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #111 : 04. november 2007, 23:38 »
Klart folk doper seg i fotball, men det er absolutt ikke nødvendig for å bli best. At en fotballspiller benytter seg av anabole steroider har jo liten hensikt mtp å bli rask på fotballbanen liksom. At han røyker cannabis i helgene, eller hverdagene for den sags skyld, er også lite prestasjonsfremmende.

De fotballspillerne som boler gjør det vel for å få en bedre kropp tenker jeg. Men jeg er veldig klar over at det er mange som bruker andre stoffer også, selvfølgelig.


Mange som får  effedrin  som de bruker på treninger
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #112 : 05. november 2007, 08:06 »
Klart folk doper seg i fotball, men det er absolutt ikke nødvendig for å bli best. At en fotballspiller benytter seg av anabole steroider har jo liten hensikt mtp å bli rask på fotballbanen liksom. At han røyker cannabis i helgene, eller hverdagene for den sags skyld, er også lite prestasjonsfremmende.

De fotballspillerne som boler gjør det vel for å få en bedre kropp tenker jeg. Men jeg er veldig klar over at det er mange som bruker andre stoffer også, selvfølgelig.

obey:

Der hvor økt fysisk prestasjon i form av hurtighet og styrke vil føre til bedre resultater, forekommer doping.

To like gode tekniske fotballspillere med samme fysikk vil ikke lenger være like god dersom den ene doper seg.

Fotballtekniske kvaliteter kan ikke forbedres med dop.
Fysiske kvaliteter kan forbedres med dop.

Hos en fotballspiller kan følgende kvaliteter forbedres med prestasjonsfremmende midler:

- Styrke
- Hurtighet
- Spenst
- Kondisjon
- Generell arbeidskapasitet
- Smerteterskel

Dersom et helt lag med gode fotballspillere blir underlagt et systematisk dopingregime, vil de helt klart ha store fordeler i forhold til andre dop-frie lag.

Det er en grunn til at enkelte fotballspillere doper seg, og det er en grunn til at det er dopingtester.

Man blir ikke en god fotballspiller av doping alene, men en god teknisk fotballspiller med stor forståelse for spillet kan dra stor fordel av å forbedre fysiske kvaliteter ved hjelp av doping.

Dette til informasjon.

Fallhøgden for en bruker er imidlertidig stor. Ødelagt karriere, ødelagt rykte.

- Mr.Trening

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #113 : 05. november 2007, 08:54 »
Litt off topic, men siden andre har penset innom fotball og dopingtatte utøvere der så fortsetter jeg.

Vet ikke om alle som blir tatt i doping i fotball gjør dette bevist for å bli bedre i fotball. En liten selvopplevd historie for etter par, tre år tilbake.
Den gang trente jeg på ett Spenst gym. På dette gymmet trente det selvfølgelig også masse ungdom, og noen av disse i fotballskjorter med de lokale idrettslagene på.

En dag jeg under trening går i garderoben for å fylle vann, står det ett par av disse guttene i fotballskjorte og prater. Tipper de er ett sted imellom 16-18 år gamle. De ser at jeg kommer, men det virker ikke som om de bryr seg om det. Den ene forteller relativt høyt til han andre, at etter at han begynte på bol så synes han at han fikk bedre pump i tillegg følte han seg sulten hele tiden.

Jeg fyller flasken min med vann, og lurer fælt på om jeg skal si noe. Når jeg er ferdig, snur meg og spør: Du er ikke redd for å bli dårlig eller syk av dette da? Men da svarer han, at han brukte så lite, og alle andre han kjente som brukte eller ikke merket noe. Så spurte han hvorfor han gjorde det, dette fikk jeg vel ikke noe skikkelig svar. Han mumler noe om at mange av de andre han trener med gjør det, og det gikk så sent frem.
Jeg lurte også på om han ikke var redd for å bli tatt i dopingtest, og hva foreldrene hans da ville si. Da svarte han at han ikke kunne testes fordi det ikke var lov til å teste folk på helsestudio. Og hva gamlingene synes spilte ingen rolle.

Jeg så jo at han sto der med en fotballskjorte hvor navnet på det lokale idrettslaget sto over hele ryggen, så da jeg spurte om han spilte fotball. Fikk jeg jo svar på at det gjorde han, aktivt i på juniorlag i 3 div. Og du tror at du ikke kan testes sier jeg, som driver aktivt fotball i en organisert klubb. Da ble han plutselig litt mer tvilende, og spør meg tilbake om han kunne bli testet. Lurte da ett par sekunder, om jeg skulle svare nei. Men jeg svarte som sant var at han kunne bli testet. Og kunne ikke nekte, det ville være det samme som å levere positiv prøve.


Det er vel kanskje noen som har fått med seg at det ikke er lov til å teste mosjonister på helestudio, men har glemt at de er aktive i ett særforbund under NIF og da underlagt de dopingbestemmelser som ligger der?
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #114 : 05. november 2007, 09:06 »
Raggis - dette virker som en ganske dum ung mann. Hans handlinger er vel ikke enestående, at man kan glemme noe slikt, forekommer meg ubegripelig.

Dette er vel et typisk eksempel på uansvarlig bruk av steroider.

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #115 : 05. november 2007, 09:35 »
Raggis - dette virker som en ganske dum ung mann. Hans handlinger er vel ikke enestående, at man kan glemme noe slikt, forekommer meg ubegripelig.

Dette er vel et typisk eksempel på uansvarlig bruk av steroider.

Vil tro mangel av informasjon også, vet ikke hvor godt klubbene idrettslagene informerer guttene i lav alder om dette. Det var en hel del som mente det var ressurs sløsing av ADN at de var tilstende med stand og info på Norway Cup, kanskje dette er nødvendig. Skal ikke glemme at 4% av 16åringer i Akershus har svart ja på om de har prøvd sterioder.

Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #116 : 05. november 2007, 09:38 »
Jeg tror at informasjonsarbeid alltid er en god ting. At ADN er tilstede synes jeg er svært bra. Men de må informere, og ikke drive med skremselspropaganda som de har en tendens til.

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #117 : 05. november 2007, 10:24 »
Jeg tror at informasjonsarbeid alltid er en god ting. At ADN er tilstede synes jeg er svært bra. Men de må informere, og ikke drive med skremselspropaganda som de har en tendens til.

Ja, og det er vel denne skremselspropagandaen som kanskje har satt antidoping arbeidet blant "unge mosjonister" tilbake.  Husker en plakat som hang på fritidskubben når jeg var der som tenåring: "Stor der opp, liten der nede". Men synes vel at de har blitt bedre med årene.

Når du har drevet med kampanjer som delvis baserer seg på løgn, så skal det litt mer til for å vinne tillit. Antidopingarbeidet blant idrettsutøvere har kommet svært langt, men det gjenstår en del blant mosjonister.

Nå er vel kanskje ikke så nøye om vokse ansvarlige mennesker utenom organisert dopingfri idrett tar valget og hjelper til med kjemikalier, man kan jo diskutere om dette er noe verre enn silikon, røyking, alkohol osv. Personlig skjønner jeg ikke valget deres, men det får voksne folk selv ta ansvaret for. Jeg håper de er klar over at det finnes helserisikoer, og ikke alt de har hørt er skremselspropaganda. Dessverre har mange skylapper her. For meg dreier trening om å få bedre helse og komme/være i form, så det har aldri vært ett valg.

Men jeg mener problemet er langt alvorligere når barn i ungdomsskole alder begynner å eksperimentere med kunstige hormoner. De er ikke utvokste, mange er i en fase med hormonsvinger og dermed psykiske svinginger. Og her har samfunnet ett større ansvar med å informere og forebygge.

Men det er vanskelig å informere ungdom. Enkelte ”kan” jo mer en de fleste 40 åringer, og vil ikke høre på noen. Andre igjen kan man bli sjokkert over, enkelte er jo helt amøber. De ser ikke nyheter, leser ikke aviser. Vet ikke hvem som er statsminister osv.... de følger rett og slett ikke med i hele tatt. Dette gjelder heldigvis mindretallet.
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #118 : 05. november 2007, 10:38 »
Nå er det også slik at ofte blir ungdommen dratt mot det som er forbudt og ulovlig. Noen ungdommer kan av den grunn velge å prøve seg på steroider.

Hvilken tilnærmingsmåte som er best er vanskelig å si.

Ungdommer tenker ofte ikke på konsekvenser.

Det beste tror jeg er at både helsestudioansatte og ledere i fotballklubber har klare holdninger, og at man har informasjonsmøter hvor retningslinjer blir gjennomgått.

På helsestudioer i dette landet er holdningen til steroider slapp, så lenge et medlem betaler medlemsavgiften sin, så er det greit, og hvem bryr seg?

En ukultur kan derfor fort oppstå på mange steder, og ungdom som ellers ikke ville brukt steroider lar seg lokke av eldre ungdom. Hadde de samme ungdommene hatt forbilder som var dop-frie og gikk foran med gode eksempler, så hadde muligens saken vært annerledes.

Jeg har selv opplevd unge gutter som har kommet til meg (jobbet tidligere på helsestudio) og sa at de ville begynne med bol for å bli stå store som mulig. Jeg forklarte de da at de kunne bli ganske så store med god mat og skikkelig trening. Så jeg laget program, matplan og viste de øvelsene. Alle var fornøyd med dette, og ingen av de som mase om dop begynte med det så vidt jeg vet.

Trener man riktig og spiser riktig, så får man så bra fremgang at det burde holde enhver fornøyd. Dette er en sannhet, uansett genetisk potensiale man har. Trener man målrettet så får man fremgang.

Utlogget ranur

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #119 : 05. november 2007, 10:53 »
Syntes det er topp at ADN driver med infokvelder om doping og skadene dette medførere, men ble meget provosert da di trekker in kosttilskudd i denne samenhengen. En fra ADN burde vite bedre.
http://www.porten.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=Main_4915&Main_4915=4953:45837::0:4934:13:::0:0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!