Skrevet av Emne: Har møtt veggen helt!  (Lest 2777 ganger)

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
Har møtt veggen helt!
« : 05. november 2007, 18:57 »
Hei. Jeg setter utrolig stor pris på folk som gidder å ta seg tid til og slenge med et innspill eller to. Takk.

Har trent regelmessig i litt over et år nå.

Før jeg begynte å trene veide jeg 60kg+, i dag veier jeg 90. Er for så vidt 183 høy, uten at det spiller så veldig stor rolle. Synes selv at jeg har hatt rimelig gode gains det siste året, men nå har jeg altså møtt veggen. Noe som kanskje bare måtte skje før eller senere?

Opplevde nylig dette problemet. Kort fortalt tok jeg helt treningsfri i uka som nettopp var, for å gi skulderen helt fred. Trener RYP, og begynte å få problemer i slutten av uke 3. I dag begynte jeg å trene igjen, hoppet tilbake til uke 2 i programmet og satte i gang. Hadde ingen problemer med skulderen, men hadde problemer med vektene. Spesielt opplevde jeg at hantelpress var utrolig tungt. Jeg føler liksom at jeg har blitt svakere enn hva jeg var da jeg begynte, 10RM min har sunket!

Spørsmålet blir som følger: Hva skjer? Jeg føler meg HELT på bunn. Er det mulig at jeg er overtrent? Kan det hende at RYP rett og slett er et program som overhodet ikke fungerer for meg?

Kan like godt legge til litt til. Jeg går for tiden på diverse medikament. Remeron og Risperdal. Jeg sliter med angst og depresjon (flere år). Har kun gått på nevnte medikamenter i et par mnd. Har noen erfaring med disse medisinene, er det mulig at disse kan virke negativt på kroppen i henhold til fysisk aktivitet? Det siste året er liksom treningen det eneste som har holdt meg gående... så jeg føler meg litt fortapt.

In conclusion
Burde jeg satse på å ta enda en uke helt fri? En uke hvor jeg bare trener med 50-60% innsats? Droppe hele RYP opplegget og finne noe nytt? Andre ting jeg kanskje burde gjøre?

Mvh, setter pris på svar. Smiley
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Utlogget Bygger'n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 111

Sv: Har møtt veggen helt!
« #1 : 05. november 2007, 19:41 »
Hei!

Nå er jeg egentlig ikke i stand til å komme med råd, men hadde jeg vært i din posisjon hadde jeg forholdt meg først og fremst til skulderen. La den få sin tid til å hvile. Hvis du føler deg fit to fight så fortsetter du med RYP som vanlig; det kan vel hende du heller kjørte litt striktere teknikk den dagen det ble tungt enn vanligvis.

Dessuten skjer overtrening over lengre tid, ikke over 2 uker Smiley
If you want great things out of your body, you need to put great fuel in it.  - Iron Addict

Gratulerer med å ha sett lyset, og velkommen til menigheten! Knebøyracket er ditt alter, og magnesium ditt englestøv. Blod, svette og tårer skal du ofre, og muskler og makt skal du få! - Stallion

2 stk. meniskskader.

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
Sv: Har møtt veggen helt!
« #2 : 05. november 2007, 20:37 »
Kjenner meg ikke fit for fight, er det som er problemet. Men kjente som sagt ingenting til smerte i skulderen under dagens trening, så det var jo i alle fall positivt.
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Utlogget Bygger'n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 111

Sv: Har møtt veggen helt!
« #3 : 05. november 2007, 22:30 »
Ok; kjør en trening til og sjekk om styrken virkelig har gått ned fra over en uke siden, noe jeg tviler på, så kan du heller beregne det etter den økten. Stopp umiddelbart uansett om skulderen sier fra.
If you want great things out of your body, you need to put great fuel in it.  - Iron Addict

Gratulerer med å ha sett lyset, og velkommen til menigheten! Knebøyracket er ditt alter, og magnesium ditt englestøv. Blod, svette og tårer skal du ofre, og muskler og makt skal du få! - Stallion

2 stk. meniskskader.

Utlogget Kcalguy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 137
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 137

Sv: Har møtt veggen helt!
« #4 : 11. november 2007, 11:54 »
Angs og depresjon er ikke så velldig gøy når du holder på med styrke trening for det sliter sånn på kroppen. Remeron gjør at du blir trøtt og sulten, det er folk som får Remeron som sove medisin. Om jeg ikke tar heilt feil har er det også tretthet ved Risperdal.  Så du får bare prøve deg frem, husk at kroppen har eit unikt måleinstrument så lytt til kroppen når du trenger hvile !

Lykke til Smiley

Daniel
Alder: 17
Vekt: 108
Høyde: 179

Pers
                Trening                Stevne (godkjent)
Benkpress: 120x1*               130
Knebøy:     160x1*                200
Markløft:    183x2*                210 

*Utstyrsfritt

Min treningslogg

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
Sv: Har møtt veggen helt!
« #5 : 11. november 2007, 12:58 »
Takk. Smiley

Har kuttet remeron de siste 3-4 dagene, og føler meg allerede littegrann mer "våken" om dagene. Styrketrening/kosthold er det eneste jeg "har". Det eneste jeg ser litt frem til, en grunn til å stå opp om morgenen. Det meste annet er desverre meget svart, så jeg er glad at jeg i alle fall har noe. Men som du sier er trening og angst/depresjon en dårlig kombinasjon, hehe.
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Utlogget TommyO

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

Sv: Har møtt veggen helt!
« #6 : 12. november 2007, 13:15 »
Hei. Synd å høre at du sliter med angst. Sleit selv med Angst og gikk på Remeron. Fant ut at det var best å kjøre rolig på reps og løfte lett
"No pain, no gain"

Perser:                                  Mål til sommeren:

Knebøy 92.5kg                        100kg
Markløft 85kg                         95kg
Benkpress 90kg                      100kg

Utlogget Bygger'n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 111

Sv: Har møtt veggen helt!
« #7 : 12. november 2007, 15:07 »
Angst/deperesjon og trening er i mitt tilfelle ikke en dum kombinasjon. Det får meg til å konsentrere meg om noe og ha noe å se frem til.
If you want great things out of your body, you need to put great fuel in it.  - Iron Addict

Gratulerer med å ha sett lyset, og velkommen til menigheten! Knebøyracket er ditt alter, og magnesium ditt englestøv. Blod, svette og tårer skal du ofre, og muskler og makt skal du få! - Stallion

2 stk. meniskskader.

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
Sv: Har møtt veggen helt!
« #8 : 12. november 2007, 16:03 »
Angst/deperesjon og trening er i mitt tilfelle ikke en dum kombinasjon. Det får meg til å konsentrere meg om noe og ha noe å se frem til.

Exactly.

Er nok ikke en god kombinasjon i form av at mye psykologisk stress ikke er bra for trening sånn direkte, men det er MYE bedre enn ingenting.
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Utlogget aMo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 746
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 746

Sv: Har møtt veggen helt!
« #9 : 14. november 2007, 17:29 »
Exactly.

Er nok ikke en god kombinasjon i form av at mye psykologisk stress ikke er bra for trening sånn direkte, men det er MYE bedre enn ingenting.

*kremt* Trening er bra for psykologisk stress Wink

Utlogget EvidenCe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 612

Sv: Har møtt veggen helt!
« #10 : 14. november 2007, 17:33 »
Jeg måtte veggen og tok 6 (ja dere leser riktig Grin) uker pause og kom meg igjen, men tror jeg var overtrent da..

Utlogget aMo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 746
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 746

Sv: Har møtt veggen helt!
« #11 : 14. november 2007, 21:57 »
Vet dere hva som er kjipt?`Å møte veggen med ståkuk og bare få vondt i nesa!

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Sv: Har møtt veggen helt!
« #12 : 15. november 2007, 09:45 »
lol, men til tråd starter - ta deg en pause ja, kos deg med treningen, synd du sliter med angst, men håper du blir bedre. Fint at skuldra di har blitt bedre Cheesy stå på!
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
Sv: Har møtt veggen helt!
« #13 : 15. november 2007, 10:17 »
Will do. Wink Thanks.
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Utlogget buildern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 168
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 168

  • No pain, no gain
Sv: Har møtt veggen helt!
« #14 : 15. november 2007, 10:22 »
Vet dere hva som er kjipt?`Å møte veggen med ståkuk og bare få vondt i nesa!
Hehehe

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!