Skrevet av Emne: MDS - Kraftdreikampf!  (Lest 156816 ganger)

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: MDS - Er på veg tilbake til bøy og mark!!
« #120 : 26. november 2008, 17:45 »
Fant et alternativ:
http://www.mobech.no/OLYMPIASTANG%20450/3139

Ellers har Kappi de jeg nevnte tidligere:
www.kappi.no
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Er på veg tilbake til bøy og mark!!
« #121 : 26. november 2008, 18:07 »
"Maks vektbelastning 450kg" Grin Held i massevis! Takk skal du ha! Grei pris, den bør ho ta seg råd til å kjøpe.

Har sett litt på kappi og, tvila ikkje på kvaliteten, men det kan bli vanskelig å få ho til å kjøpe ei stång til over 5k. Sjølv om ho absolutt ikkje burde holde igjen på prisen når det gjeld eit slikt kjøp.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Er på veg tilbake til bøy og mark!!
« #122 : 28. november 2008, 01:19 »
Dagens økt

Dietmar mengde (Måndag)
Veke 5
Dag 1

Dagsform: Ok

Skråbenk m. stopp: 1x5 70kg 3x5 75kg
Lårcurl: 1x15 1x12 1x8 Alle plater
Dips på benk: 5x7 40kg i fanget
Frontpress: 1x4 67,5kg 1x3 72,5kg 1x4 72,5kg
Rygghev: 2x12 15kg
Mage 3x15

Den som klare å fikse ræva/korsryggen min før nyåret skal få 2000 spenn! Lætt!

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Er på veg tilbake til bøy og mark!!
« #123 : 02. desember 2008, 00:03 »
Dagens økt:

"Dietmar mengde" (Onsdag)
Veke 5
Dag 2

Dagsform: Slapp te å begynde med

-Trisett-
Medium benk med stopp: 1x6 100kg 1x5 102,5kg 1x4 105kg 3x4 107,5kg
Biceps m manual: 6x7 22,5kg + 22,5kg
Latrow m.stang/: 3x8 77,5kg
Latrow kabel bredt grep: 3x8 15plater
-Trisett

Ståande skulderpress m. hantlar: 3x4 30kg + 30kg

Kort økt! Ser no at eg trente eitt sett meir enn eg skulle i trisett. Pga. at eg begyndte lågare i mid. benk enn kva eg skulle i og med at eg ikkje følte at eg var heilt iform etter en fuktig lørdagskveld, og alt for lite mat gjennom dagen. På 105 følte eg det kom te å gå like fint på 107,5 so det vart no ein gong sånn.

Latrow med stang vart for stor belastning for korsryggen, så eg gjekk over te sittande kabel roing med breidt grep.

Var med kiropraktoren i dag, og han sa at ryggen min hadde gått i lås som følge av feilbelastning, så det var betryggande å høyre at det ikkje var noke isjas eller lignande. Begyndte med manuell terapi, og skal gjere det annakvar dag, så då tar eg det mellom styrkeøktene. Det blir heller ingen bøy og mark inntil eg får beskjed om anna. Har time igjen førstkommande torsdag. Føler eg er på rett spor no.

Terapi programmet ser slik ut:
-Kneståande diagonalhev
-Armløft/benløft
-Seteløft, liggane på ryggen
-Planken
-Kosteskaft, rotasjon og sidebøy, sittande
-Terapiball, stabilisering sittande






Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: MDS - Er på veg tilbake til bøy og mark!!
« #124 : 02. desember 2008, 00:26 »
Dagens økt:

"Dietmar mengde" (Onsdag)
Veke 5
Dag 2

Dagsform: Slapp te å begynde med

-Trisett-
Medium benk med stopp: 1x6 100kg 1x5 102,5kg 1x4 105kg 3x4 107,5kg
Biceps m manual: 6x7 20kg + 20kg
Latrow m.stang/: 3x8 77,5kg
Latrow kabel bredt grep: 3x8 15plater
-Trisett

Ståande skulderpress m. hantlar: 3x4 30kg + 30kg

Kort økt! Ser no at eg trente eitt sett meir enn eg skulle i trisett. Pga. at eg begyndte lågare i mid. benk enn kva eg skulle i og med at eg ikkje følte at eg var heilt iform etter en fuktig lørdagskveld, og alt for lite mat gjennom dagen. På 105 følte eg det kom te å gå like fint på 107,5 so det vart no ein gong sånn.

Latrow med stang vart for stor belastning for korsryggen, så eg gjekk over te sittande kabel roing med breidt grep.

Var med kiropraktoren i dag, og han sa at ryggen min hadde gått i lås som følge av feilbelastning, så det var betryggande å høyre at det ikkje var noke isjas eller lignande. Begyndte med manuell terapi, og skal gjere det annakvar dag, så då tar eg det mellom styrkeøktene. Det blir heller ingen bøy og mark inntil eg får beskjed om anna. Har time igjen førstkommande torsdag. Føler eg er på rett spor no.

Terapi programmet ser slik ut:
-Kneståande diagonalhev
-Armløft/benløft
-Seteløft, liggane på ryggen
-Planken
-Kosteskaft, rotasjon og sidebøy, sittande
-Terapiball, stabilisering sittande







Låsninger er ikke noe farlig, så lenge du ikke går med dem over veldig lang tid..

Jeg har låsninger hver uke, knekker de opp selv, de fleste som trener mye bøy og mark får dette.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Er på veg tilbake til bøy og mark!!
« #125 : 02. desember 2008, 00:37 »
Ja, det virka ikkje for å vere så veldig alvorleg. Men no har eg gått rundt sånn i 4mnd, så eg veit ikkje. Mitt tilfelle var sikkert verre enn dei fleste. Under ei markøkt i sommar, mysta eg balansen å måtte ta eit steg bakover, på samme tid som eg sto på ein fot, sto eg veldig i ei veldig ugunsti stilling mtp ryggen (Framoverlendt, på ein fot, med 202,5kg i henda), så eg fekk i ganske stor feilbelastning.

Korleis oppstår desse låsningane med deg? Og kva gjer du for å knekke dei opp? Smiley

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: MDS - Er på veg tilbake til bøy og mark!!
« #126 : 02. desember 2008, 00:45 »
Ja, det virka ikkje for å vere så veldig alvorleg. Men no har eg gått rundt sånn i 4mnd, så eg veit ikkje. Mitt tilfelle var sikkert verre enn dei fleste. Under ei markøkt i sommar, mysta eg balansen å måtte ta eit steg bakover, på samme tid som eg sto på ein fot, sto eg veldig i ei veldig ugunsti stilling mtp ryggen (Framoverlendt, på ein fot, med 202,5kg i henda), så eg fekk i ganske stor feilbelastning.

Korleis oppstår desse låsningane med deg? Og kva gjer du for å knekke dei opp? Smiley


Det scenarioet der stemmer bra med å få låsning Wink

En låsning forekommer som oftest, ved at en eller flere ryggvirvler settes i en ugunstig posisjon og samtidig blir tungt belasted, den involverte musklaturen knyter seg, og skaper da en "låsning" i de aktuelle virvlene, som sitter helt til du får knekt dette opp.

Jeg får det som oftest på tung mark, men har forekommet i både militærpress, bøy og roing.

Jeg tar armene bak ryggen, slik at jeg får tak i hendene, tar de så høyt jeg klarer, og presser hardt og brått inn mot ryggen samtidig som jeg skyter brystet opp. Etter det strekker jeg armene i været, og skyter brystet opp og trekker skuldrene bakover.

Spesiell måte, men funker for meg.. De nederste virvlene er litt værre, da man oftest trenger hjelp.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Er på veg tilbake til bøy og mark!!
« #127 : 02. desember 2008, 01:03 »
Det scenarioet der stemmer bra med å få låsning Wink

En låsning forekommer som oftest, ved at en eller flere ryggvirvler settes i en ugunstig posisjon og samtidig blir tungt belasted, den involverte musklaturen knyter seg, og skaper da en "låsning" i de aktuelle virvlene, som sitter helt til du får knekt dette opp.

Jeg får det som oftest på tung mark, men har forekommet i både militærpress, bøy og roing.

Jeg tar armene bak ryggen, slik at jeg får tak i hendene, tar de så høyt jeg klarer, og presser hardt og brått inn mot ryggen samtidig som jeg skyter brystet opp. Etter det strekker jeg armene i været, og skyter brystet opp og trekker skuldrene bakover.

Spesiell måte, men funker for meg.. De nederste virvlene er litt værre, da man oftest trenger hjelp.

For en lettelse! Dette var veldig overbevisande, passte veldig inn Smiley Godt å vete at eg mest sannsynleg for trene skikkelig bøy og mark igjen.

Du virka for å ha veldig god kompetanse, spesielt til å vere 19 år, du kjem te å bli grisesterk, sjølv om du er det allerede. Wink

Hehe, den metoden har eg ikkje sjangs te å klare, er altfor stiv. Har du prøvd å ligge på magen på bakken,  få ein te å presse mellom skulderblada, mens du pustar ut? Då knekk det bra og ein føler seg veldig laus og ledig etterpå. Godt mulig eg har vore litt "låst" i ryggen tidligare også.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: MDS - Er på veg tilbake til bøy og mark!!
« #128 : 02. desember 2008, 01:09 »
For en lettelse! Dette var veldig overbevisande, passte veldig inn Smiley Godt å vete at eg mest sannsynleg for trene skikkelig bøy og mark igjen.

Du virka for å ha veldig god kompetanse, spesielt til å vere 19 år, du kjem te å bli grisesterk, sjølv om du er det allerede. Wink

Hehe, den metoden har eg ikkje sjangs te å klare, er altfor stiv. Har du prøvd å ligge på magen på bakken,  få ein te å presse mellom skulderblada, mens du pustar ut? Då knekk det bra og ein føler seg veldig laus og ledig etterpå. Godt mulig eg har vore litt "låst" i ryggen tidligare også.

Låsninger er som sagt absolutt ikke alvorlig, det forekommer hos de fleste. Men mange går i lang lang tid før de faktisk får knekt det opp, da de ikke legger merke til det.. Det er da det KAN bli skadelig, da andre deler av ryggsøyla får en ukurant belastning over tid.

Veldig hyggelig å høre! prøver å hente info på alle områder Smiley Du kan kalle meg sterk når jeg har 800 Smiley

Jepp, den er nok den beste metoden for å løsne opp midtre/øvre rygg Wink
En alternativ metode, er å ta en baklengs rulle, uten å rulle over, et par ganger, løsner da også.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Er på veg tilbake til bøy og mark!!
« #129 : 02. desember 2008, 01:20 »
Låsninger er som sagt absolutt ikke alvorlig, det forekommer hos de fleste. Men mange går i lang lang tid før de faktisk får knekt det opp, da de ikke legger merke til det.. Det er da det KAN bli skadelig, da andre deler av ryggsøyla får en ukurant belastning over tid.

Veldig hyggelig å høre! prøver å hente info på alle områder Smiley Du kan kalle meg sterk når jeg har 800 Smiley

Jepp, den er nok den beste metoden for å løsne opp midtre/øvre rygg Wink
En alternativ metode, er å ta en baklengs rulle, uten å rulle over, et par ganger, løsner da også.


Mulig eg er på villspor, men er dette noke som kan føre til prolaps når ein går med det over lengre tid?

Hehe, då har eg god tru på at eg med sikkerhet kan kalle deg sterk iløp av 2009. Wink

Då blir det vertfall rygg knekking etter tung bøy/mark i framtida. Smiley

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Er på veg tilbake til bøy og mark!!
« #130 : 04. desember 2008, 01:07 »
Dagens økt

Dietmar mengde (Fredag)
Veke 5
Dag 3

Dagsform: Litt slapp

Smalbenk m beina i lufta: 1x6 92,5kg 2x6 97,5kg 1x4 97,5kg
Pushdowns: 5x6 55kg
Chins: 2x7 Kv (115,5kg)
Latrow smalt grep: 1x12 85kg 1x12 75kg

Leg ext. masse sett og reps
Wristcurls: 4x7 22,5kg
Reversed wristcurls: 4x7 10kg

Brukte opp kruttet i smalbenken på dei 2 6'arane på 97,5kg. Så det vart ein seig fjerde rep på siste settet. På programmet sto det 3x 5-6.

Hadde ei rehab økt i går med masse ryggøvelsar, setemusklatur, rotatorcuff, bakside skuldre og mage. I mårå er det ny time med kiropraktor! Yess!

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Er på veg tilbake til bøy og mark!!
« #131 : 06. desember 2008, 15:16 »
Dagens økt:

Dietmar mengde (Mandag)
Veke 6
Dag 1

Skråbenk m.stopp 1x4 75kg 3x4 77,5kg
Lårcurl 1x15 1x12 Alle plater 1x8 Alle plater +5kg
Dips på benk: 5x7 45kg i fanget

Rotatorcuff i alle vinkler
Lett facepulls

Thats it! Kan knapt kallast ei trening. Kjørte litt rehab på skuldrene idag, skulle egentli ha frontpress. Men eg har hatt noken smerte so har såtte i etter tung nakkepress. Kutta ut nakkepressen, men holdt smertene i sjakk ved å kjøre frontpress.

Kiropraktoren fortalte meg at eg kom til å vere god igjen etter kunn eit par behandlingar. Håpar han har rett. Har time igjen førstkommande tirsdag.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Er på veg tilbake til bøy og mark!!
« #132 : 07. desember 2008, 23:20 »
Dagens

Dietmar Mengde
Veke 6
Dag 2

Mid benk på flaske m stopp: 1x6 107,5kg 1x5 110kg 3x4 112,5kgl.
BICEPSCURL m hantla: 2x7 22,5 + 22,5 3x7 25 + 25
Latrow maskin bredt grep: 5x8 80kg

Leg ex: masse set og reps
Bein press: masse set og reps


Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Er på veg tilbake til bøy og mark!!
« #133 : 09. desember 2008, 23:23 »
Dagens

Dietmar mengde (Fredag)
Veke 6
Dag 3

Dagsform: Middels

Smalbenk m beina i lufta: 1x4 97,5kg 3x4 102,5kg
Pushdowns: 5x8 55kg
Chins: 2x 5-6 KV(116kg)
Latrow smalt grep:1x12 17plater 1x12 18plater

-Boksing-

Wristcurls

Tynnt. Første sett på 102,5 i smalbenk tok eg noken reps der eine armen var høgre enn den andre. Konsa skikkelig på teknikken på dei to siste setta og smalbenken var lett som aldri før.

Hadde ei rehab økt i går der eg trente mage, korsrygg, setemusklatur, rotator cuff osv. Trena omtrent kvardag. Dag1: Styrke Dag 2: Rehab. osv.

Utlogget kaasanmedpåsan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

  • Strongman
Sv: MDS - Er på veg tilbake til bøy og mark!!
« #134 : 10. desember 2008, 22:16 »
nå har jeg lest hele tråden din. stå på gutt. du kommer til å bli bra igjen i fua di;) og det er nok ikke lenge til du tar 130 i benk heller:P lykke til videre! Cool Grin Cheesy Wink
Trener til Triathlon i Tuddal

BP: 100
ML: 170
KB: 140
FV: 100

187cm
115 kg
18 år

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!