Skrevet av Emne: MDS - Kraftdreikampf!  (Lest 156771 ganger)

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #990 : 01. februar 2011, 23:18 »

Berre å leggje på meir vekter viss du ikkje kjem ned Grin Løftar du hovudet for å sjå stanga eller er deg pga skjorta? Uansett ser det bra ut til å være første økt med den skjorta. Du skal vel løfte på RM?

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #991 : 01. februar 2011, 23:49 »
Når eg e 21år (i juni) kan eg ta ein titt i speilet og finna ut ka eg vil. fram te det bare hobbytrening me fokus på press,fb og mark Smiley

Ok Smiley Har du tenkt ut noken alternativ? Skal muligens vere eit raw mesterskap i Sverige 2012(IPF), kunne jo vert noke å sikta seg inn på

Berre å leggje på meir vekter viss du ikkje kjem ned Grin Løftar du hovudet for å sjå stanga eller er deg pga skjorta? Uansett ser det bra ut til å være første økt med den skjorta. Du skal vel løfte på RM?

Ja, vi tenker det samme Wink Hadde lyst å sjå ka som foregikk hehe, hadde ikkje vore noke problem for meg å holdt hovet på benken om eg hadde hatt fokus på det. Men skal og seiast at skjorta var 5-10cm for långt framme på skuldra. Blir RM på meg ja, få litt stevneerfaring og prøve å få eit ok resultat i benk og mark.

Skal du løfte? Smiley



Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #992 : 02. februar 2011, 16:27 »

Skal du løfte? Smiley




Nei, eg er ute med skade på ubestemt tid. Kan hende eg tek meg ein tur for å sjå på, og for å få med meg festen etterpå Grin

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #993 : 02. februar 2011, 17:26 »
Ok Smiley Har du tenkt ut noken alternativ? Skal muligens vere eit raw mesterskap i Sverige 2012(IPF), kunne jo vert noke å sikta seg inn på

Bor eg videre i elverum = vektløfting eller bare fortsette å bli hobbysterk. (sannsynligvis sistnevnte)
Flytte eg te oslo = Grappling,vektløfting eller hobbysterk. (sannsynligvis nr1 og nr3)

Styrkeløft utgår nok fordi eg isje lige benkpress og drakter! generelt føle eg meg isje "bra nok" mentalt enda til konkurrering. Må læra meg å konkurrera mot meg sjøl før eg kan konkurrera mot andre.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #994 : 03. februar 2011, 20:34 »
Bor eg videre i elverum = vektløfting eller bare fortsette å bli hobbysterk. (sannsynligvis sistnevnte)
Flytte eg te oslo = Grappling,vektløfting eller hobbysterk. (sannsynligvis nr1 og nr3)

Styrkeløft utgår nok fordi eg isje lige benkpress og drakter! generelt føle eg meg isje "bra nok" mentalt enda til konkurrering. Må læra meg å konkurrera mot meg sjøl før eg kan konkurrera mot andre.

Skjønner! Ser ut som at det blir løfting uansett faen! Ser fram til videoer av tunge løft SmileySmiley

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #995 : 04. februar 2011, 00:11 »
Skjønner! Ser ut som at det blir løfting uansett faen! Ser fram til videoer av tunge løft SmileySmiley
Ja, digge videoene dine! ska ble litt flinkere te å kommentera framøve og..
Starte å update me filmer når eg isje e halvinvalid før/itte kver treningsøkt.. Nå pr dagsdato føles et nys ut som et knivstikk i magen

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #996 : 07. februar 2011, 00:29 »
Film av gårsdagens beste set med skjorta + ein liten trippel pers:

http://www.youtube.com/watch?v=08uaPefI_AA#noexternalembed

Fikk ikkje til eit einaste godkjendt løft sjølv med vatn på, 2veker til RM no. Neste helg bør det stemme.

Utlogget The boss

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 184

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #997 : 07. februar 2011, 00:40 »
så bedre ut det..kjør på med skjorte mot rm så blir det bra , måtte selv kjøre med skjorte 2ganger hver uke de siste 3ukene mot nm..så det kommer
KK-67
sponset av:
toppkropp.no
x-life.no


Skal bli rå sterk

Styrkelyft är som ett gift. . . ett underbart sådant!

I think that this contest need,s a little bit of kaz!

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #998 : 07. februar 2011, 01:15 »
Ja, du benka jo veldig bra på NM! Må nesten få til noken ekstra økter for å få kabalen til å gå opp ja. Vere meir bestemt i senkinga og øke farten litt samtidig som eg har fokus på å holde skuldrane på plass.

Utlogget The boss

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 184

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #999 : 07. februar 2011, 14:49 »
Ja, du benka jo veldig bra på NM! Må nesten få til noken ekstra økter for å få kabalen til å gå opp ja. Vere meir bestemt i senkinga og øke farten litt samtidig som eg har fokus på å holde skuldrane på plass.
jepp der du skal ha raw benk i programet , tar du skjorte istede Smiley
KK-67
sponset av:
toppkropp.no
x-life.no


Skal bli rå sterk

Styrkelyft är som ett gift. . . ett underbart sådant!

I think that this contest need,s a little bit of kaz!

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1000 : 13. februar 2011, 22:01 »
Fikk eit sett med skjorta igår, kom ned til lav kloss med 180 på andre rep. Men veldig lite trykk oppover. Pga skjorta fikk eg press på en nerve så høgre armen visna heilt vekk så kutta resten, klarte ikkje å knipe rundt stanga med handa. Det går nok bra om eg får ut plastfolien som er under skjorte armane. Så gikk eg opptil 2 single på 235 i markløft med bøydrakta mi bakfram for å kjenne om drakta fungerte. Litt laus i stroppane, men litt trykk er det i den. Har endå ikkje fått markløft drakta mi og kjem nok ikkje til å få den før etter RM.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1001 : 15. februar 2011, 23:36 »
Har sett på kneet med ultralyd og tatt trykkbølgebehandling idag. Alle strukturer såg fine ut med ultralyden, og det betennelsestilstandene var lave. Tjukkelsen på patellasenen var også normal, 0,33cm om eg hugser riktig. Ifølge fysioen skulle kneet bli bra med 1-2 behandlinger til, føles beidre ut nå etter første behandling.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1002 : 20. februar 2011, 16:03 »
RM Vest 2011

Kroppsvekt: 118,9kg

Knebøy:
1. 275kg - Godkjendt
2. 290kg - Godkjendt
3. Sto over

Benkpress:
1. 160kg - Raw, godkjendt
2. 190kg - Underkjendt, hodeløft
3. 190kg - Godkjendt...utrulig nok

Markløft:
1. 265kg - Godkjendt
2. 280kg - Godkjendt
3. 290kg - Godkjendt

770 sammenlagt og 443 poeng og norgesrekord i markløft og sammenlagt, hehe  :Smiley 

Med alle faktorane tilstades er eg igrunn fornøgd med dette stevnet; lite søvn, mengdeform, vekt-kutt, lite knebøytrening. Overnatta hos Tor Emil, og hadde ku med meg eit liggeunderlag på 2cm og sovepose, det endte med at eg ikkje fikk sove før halv åtte om morgenen, så fikk 20-30min søvn før vi sto opp klokka åtte. Dei 2 dagane i forvegen har eg også hatt problemer med å få sove så dette var det siste eg trengte.

Har kun trent lett og lite knebøy sidan jul på rundt 30% av 1rm pga kneet. Kjendte mest i kneet gjennom oppvarminga, når eg fikk på drakt og bind kjendte eg svært lite, men vektene var som forventa, uvanlig tunge. Kjendte allereie på 100kg i oppvarminga at den låg på nakken. Fikk tatt ein singel på 240 med utstyret før eg skulle på plattingen, såg stjerner i eit halvt min etterpå. Åpna på 275, ubalansert og datt litt frampå, men klarte å hente meg inn igjen. Gikk så på 290 i andre løftet og gjor det samme, bortsett frå at det va 15kg meir på stanga og veldig tungt. Verken fornøgd eller misfornøgd med dette.

I benkpress åpna eg på 160 uten skjorte for å ikkje ryke ut sida eg ikkje har fått til eit einaste godkjendt løft på trening hittil. Gikk så på 190 i andre løftet og fikk til eit greit hodeløft, men kom heilt ned så det var positivt. Gikk på 190 i tredjeløftet igjen og fikk det godkjendt, tidenes merkeligaste løft.

Fikk melding på dagen om at markdrakta mi var på plass på postkontoret, litt surt når eg var i Bergen. Løfta igjen med knebøydrakta bakfram. Markløft var den einaste øvelsen eg var mentalt klar for i forkant av stevnet, og det var her det klaffa mest. Fornøgd med 290 på en dag som dette.

Må takke Alexander Kirketeig, Frode Fjogstad og Lars Kilvik for hjelp og støtte gjennom stevnet SmileySmiley

Artikkel om løftinga til Førde IL på RM:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7515737


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1004 : 20. februar 2011, 21:59 »
Gratulerer med gjennomført!

Bra resultat, men er nok MYE mer som bor i deg om ting går din vei med tanke på alle variablene du nevnte som du ikke var fornøyd med.

800++ på NM!

Lykke til.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!