Skrevet av Emne: Rå vold...  (Lest 15146 ganger)

Utlogget Radio Starr

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 729
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 729

  • Eid..
Sv: Rå vold...
« #75 : 10. november 2007, 19:28 »
Nå var ikke trådstarten min ment til å bli en innvandringsdebatt. 

Heller en debatt om hvordan det er mulig at det norske rettsvesen kan la denne tullingen gå løs i to år uten å sitte inne.  Jeg forstår det bare ikke?  Fetteren min har ikke tort å gå ut i Stavanger sentrum etter dette, og hans søster har møtt tullingen i byen... 


Nei tokk bare hensyn til at han var det.. Smiley Ellers er det jo helt absurd at de gir han så lav straff, utlending eller ikke så klart..
Styrke, Explosivitet, og ikke utholdenhet Grin

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Rå vold...
« #76 : 10. november 2007, 19:40 »
Noen digresjoner angående "tøffere metoder mot kriminelle". Selv om mange har det tøft i fengslene er våre metoder bare neglefiling i forhold til metodene brukt før i tiden.

Leser litt om gamle henrettelsesmetoder. Sterke saker. Ikke for sarte sjeler, men tar det med som en "kuriositet":

- Flåing: Bl.a. brukt av Aztekere og i Europa.
- Koking til døde: Europa og Asia
- Katrinehjulet: De dømte ble bundet til et hjul. Så slo de i filler lemmene slik at de ble myke og kunne veves inn i eikene, for deretter å bli heist opp på en påle, slik at fuglene kunne spise stakkaren. Dødsprosessen kunne ta flere dager. Brukt i Europa.
- Knusing/klemming: Gammel metode. Brukt flere steder i verden.
- Guillotine: En mer "human" henrettelsesmetode i dette selskapet. Avkutting av hodet. Europa.
- Hengt, dradd og kvartert: En grusom metode. Stakkaren ble først dradd på en slede til henrettelsesstedet, deretter hengt en kort stund så han nesten døde, for deretter å bli...(svelg)...skåret av kjønnsorganet, dratt ut tarmene og innmat mens offeret så på, brenne dette, for deretter å hugge av hodet. William Wallace ble henrettet på denne måten. Brukt i England.
- Sydd inn i dyreskinn: Skinnet hadde som regel litt kjøtt igjen da det ble sydd rundt offeret. Etterpå ble han bundet på en høyde i ødemarken. Dette tiltrakk åtseletere og resten kan dere selv tenke dere. Dette gikk langsomt og var en grusom måte og dø på.
- Spidding: Offeret ble spiddet og satt opp på påle. Brukt i flere gamle sivilisasjoner.
- Saging: Offeret ble hengt opp ned og ble saget fra...(gulp)...skrittet og nedover. Offeret levde en stund pg.a. mye blodtilførsel til hodet tross blodtapet. Brukt i Europa (syke europeere!), Romerriket, Asia.
- Skapisme: Offeret ble bundet på en slags båt og ble tvangsfôret med melk og honning helt til han utviklet diaré. Deretter ble han smurt inn med honning for å tiltrekke seg insekter. Diareen tiltrakk seg også innsekter og offeret døde til slutt av dehydrering, sult og septisk sjokk. Brukt i Persia
- Kutting i småbiter: Kina.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_methods_of_capital_punishment

Men de var mennesker på den tiden også, og det samme hatet som de hadde til kriminelle har mennesker i dag også. Derfor kommer det sånne uttalelser som "sånne folk burde ikke levd", "hadde det vært opp til meg hadde vi gjeninnført dødsstraff for sånne overgripere..." Men jammen var det kriminelle i den tiden også, tross disse truslene.

I dagens samfunn er det minst kriminalitet i strenge islamske land.

I USA har vi en som kaller seg "America's toughest sheriff", Joe Arpaio, som bl.a. får fanger til å gå med rosa undertøy, har gjeninnført "lenkegjengen", har, i mangel på fengselsplasser, innført inngjerdede teltfengsler med mer. "This isn't Ritz. If you don't like it, don't come back!" Resultat: Gjentagelsesstatistikken har sunket kraftig.

Så tøffere metoder funker, men alt har sine grenser.

Jeg er ikke for dødsstraff og tortur, men jeg spør meg om vi har gått i den andre grøfta, at man omtrent ikke kan ta på folk uten at det er "overgrep". Ser dette på flere områder. I skolen har man knapt lov til å sette folk igjen etter skolen, og vi fikk beskjed av rektor at vi ikke kunne sette folk på ganga, for på den måten å "ekskludere" eleven. Jeg prøvde en periode å gi ekstralekser til de som bråkte, men da ble jeg kalt inn på teppet til rektor etter foreldreklager og ble bedt om å finne noe annet. Hvis vi bruker tvang, f.eks. fysisk hindrer eller bærer en vrang elev, må vi fylle ut tvangsmelding og sende til fylkesmannen. Tror det er litt det samme i rettsvesnet. Politiet og rettsvesen kan liksom ikke gjøre så mye, og gjentagelsesraten er skyhøy etter fengselsstraffen. Nei, jeg tror vi har gått i den andre grøfta, men det handler selvsagt også om forebygging og effektivitet i straffebehandling. Kanskje de to sistnevnte egentlig er det viktigste?

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Rå vold...
« #77 : 10. november 2007, 19:47 »
Men det hadde ikke fungert, for om jødene hadde vært med hadde muslimene nekta, om muslimene hadde vært med hadde jødene og mange kristne nekta, hadde religiøse nekta hadde kommunistene lett blitt med, hadde kommunistene blitt med hadde naziene blitt med de og, ene og alene for å lage bråk, og det samme hadde de gjort om folk med annen farge enn dem selv hadde blitt med. Videre hadde hinduene sagt at alle må være snille med hverandre, mens militæret hadde skutt på munkene i røde kapper, samtidig som en svensk prest hadde drept kona og en av elskerne sine. Alle kristne dreper jo kona og elskerne sine og de er skyld i alt vondt i verden og det er deres skyld at vi nå ikke holder hender og synger. Dessuten hadde muslimene uansett benyttet anledningen til å blåse seg sjøl i lufta, som hevn for at katolske prester misbruker smågutter og jødene setter opp en svær mur. De eneste som klarer å holde fred er de fra Island og Canada. Sikkert fordi det er så kaldt der at de bare må konstentrere seg om å holde seg varme i stedet for å plage hverandre..  :Smiley

Å ikke prøve fungerer ihvertfall ikke. 
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Rå vold...
« #78 : 10. november 2007, 19:47 »
Er nok et større problem enn at løsningen ligger hos rettsvesenet.

Løsningen ligger i strotinget og budsjettkompromissene opp igjennom årene... ikke nok soningsplasser til de domfelte. Enda et resultat av "import" av kriminelle.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Radio Starr

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 729
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 729

  • Eid..
Sv: Rå vold...
« #79 : 10. november 2007, 19:48 »
Grove voldtektere skulle blitt skåret av penis..  >Cheesy
Styrke, Explosivitet, og ikke utholdenhet Grin

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Rå vold...
« #80 : 10. november 2007, 19:48 »
Er nok et større problem enn at løsningen ligger hos rettsvesenet.

Løsningen ligger i strotinget og budsjettkompromissene opp igjennom årene... ikke nok soningsplasser til de domfelte. Enda et resultat av "import" av kriminelle.
Enkelte innsatte trenger nødvendigvis ikke å sitte inne.
Jeg er tilhenger av det "nye" de skal sette igang, husarrest. Kjempeforslag synes jeg.Smiley
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Radio Starr

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 729
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 729

  • Eid..
Sv: Rå vold...
« #81 : 10. november 2007, 19:49 »
Er nok et større problem enn at løsningen ligger hos rettsvesenet.

Løsningen ligger i strotinget og budsjettkompromissene opp igjennom årene... ikke nok soningsplasser til de domfelte. Enda et resultat av "import" av kriminelle.

mhm. og derfor hvis de gjøre noe alvorlig, send de tilbake! og hvis de gjør gjentagende kriminelle saker, som ikke er like alvorlig.. så blir de også sendt hjem Smiley

"Siiile ut dritten, og la gullkorna være igjen".
Styrke, Explosivitet, og ikke utholdenhet Grin

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rå vold...
« #82 : 10. november 2007, 19:53 »
mange fengselsplasser blir kastet bort på folk som kunne gjort mye bra med sine kunnskaper i samfunnstjeneste, eller jobbet hjemmefra under hjemmesoning/husarrest...

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Rå vold...
« #83 : 10. november 2007, 19:54 »
Nå var ikke trådstarten min ment til å bli en innvandringsdebatt. 

Heller en debatt om hvordan det er mulig at det norske rettsvesen kan la denne tullingen gå løs i to år uten å sitte inne.  Jeg forstår det bare ikke?  Fetteren min har ikke tort å gå ut i Stavanger sentrum etter dette, og hans søster har møtt tullingen i byen... 

Dette synes jeg er ille. Det virker som de pårørende som skal ha størst straff.

Selv om de begge startet dette slagsmålet synes jeg alikevel at den som mishandlet skal ha streng straff. Et slagsmål i seg selv kan være ganske uskyldig, men den mishandlingen han påførte offret etterpå er så ille at det burde strengt tatt ført til forvaring synes jeg. Parsonen har ingenting ute blandt normale folk å gjøre, han har jo vist hva han kan gjøre uten skrupler og hvor langt går han neste gang?
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Rå vold...
« #84 : 10. november 2007, 19:54 »
Sitat
Å ikke prøve fungerer ihvertfall ikke. 

Poenget var jo å understreke at nevnte motsetninger aldri vil kunne bli i stand til å holde fred.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Rå vold...
« #85 : 10. november 2007, 20:01 »
Poenget var jo å understreke at nevnte motsetninger aldri vil kunne bli i stand til å holde fred.

Hvis man resignerer på denne måten blir det jo ihvertfall ikke fred.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Rå vold...
« #86 : 10. november 2007, 20:04 »
Hvis man resignerer på denne måten blir det jo ihvertfall ikke fred.

Du av alle tok det jeg skrev på alvor. Ganske fantastisk.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Rå vold...
« #87 : 10. november 2007, 20:08 »
Jeg tenkte vel mer på alle de andre idiotene.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Rå vold...
« #88 : 10. november 2007, 20:28 »
Da så.. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Rå vold...
« #89 : 10. november 2007, 20:59 »
Egentlig hadde jeg tenkt til å bruke deler av kvelden på å kaste meg inn i diskusjonen rundt innvandrere og generalisering. Jeg skulle kommentere den gjennomhullede argumentasjonen til morni, prate litt om at det å gjemme seg bak fraser som at "jeg tør vel bare å ikke være politisk korrekt, noe ingen andre gjør!" stort sett er like velfungerende som når en emo ikler seg svart i sin streben etter å være anti-mainstream, men ender opp med å dele klesstilen med så mange at begrepet blir verdiløst, skrive litt om at det å snakke om innvandrere som en gruppe med monolittisk tankegods og iboende anti-kvaliteter faktisk er langt mer politisk korrekt enn det motsatte på dette forumet (sjekk tidligere skriverier på forumet om emnet, prøv å finne ut hva den gemene hop faktisk mener om dette), og så jævla mye annet som jeg har gjort så jævla mange ganger før.

Det gidder jeg ikke. Jeg synes det er respektløst å å gjøre denne kvalme saken til et billig poeng for å støtte egen politisk agenda.

Forøvrig helt fantastisk å se en diskusjon som så ut til å komme til en ende. På TreningsForum, liksom.


Aktiviteten: Jævlig kjipt å høre om slikt som dette. Håper det går bra med søskenbarnet ditt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!