Skrevet av Emne: Hvordan holde benken?  (Lest 747 ganger)

Utlogget Nautilus88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 95

Hvordan holde benken?
« : 24. november 2007, 01:47 »
Hei

I dag da jeg var nede å trente benk så var den som komenterte hvordan jeg holdt benken.

Han mente jeg hadde for lite mellomrom mellom hendene, å sa det ville bli lettere om jeg hadde et bredere tak. Asså jeg sleit mer med det brede taket enn å holde armene litt nærmere hverandre.

Men det jeg vil fram til, er det noen måte som er best å holde på ? Er vel ikke galt å ikke ha så bredt grep?
Trening er min religion
Treningssenteret er mitt tempel !

Tren og smil for hver dag som går, så skal du se hvor mange muskler du får ! Grin

BP  ---  90kg 1RMI

37cm rundt arm Smiley

Utlogget ark

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: Hvordan holde benken?
« #1 : 24. november 2007, 02:25 »
Benken, hva skal du holde benken for, prøver folk å stjele den fra under ryggen din?

Men over til spørsmålet. Hold der det er naturlig (i den grad det kan kalles det da) for deg du.

Selv holdt jeg med lillefingern på ringen når jeg bynte med benk. Nå som jeg har blitt flinkere til å klemme sammen skulderbladene har grepet blitt litt smalere.

Men tror ikke det er noe som kan kalles rett og feil i denne sammenhengen, rett meg hvis jeg tar feil.

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Hvordan holde benken?
« #2 : 24. november 2007, 02:46 »
Du har vel selv hørt at hvor bredt grep du holder har en forskjellig effekt på hva du primært belaster, holder du smalt - så belastes triceps mer, holder du bredt - bryst.
Med olympiastang skal hendene være bredere en "ringen" for at løftet skal være godkjent.
Det blir også kortere veibane jo bredere du holder, smalt grep blir lengre løft - ergo så blir det lettere å løfte tyngre vekter med bredere grep.

Du sier selv at du synes det var tyngre, selvfølgelig blir det det, du er jo vant med en teknikk, så skal du plutselig kjøre øvelsen annerledes.
I det lange løp vil du løfte tyngre vekter om du holder bredere.

Sakser inn litt informasjon som kan hjelpe deg å finne "ditt" grep.
http://www.pponline.co.uk/blog/ideal-bench-press-grip-width-position-26097-38101

sakser inn:
After reading all the advice, it gets a little confusing on where you should place your hands to bench the most. Still there is pretty slick way of finding out your individual spot on the bar. It was discussed in Pushing for Power by world champion Bill Seno way back in 1984. He was the first official 198 and 220 pound class senior national champion and was also the world champion in his weight class.

This man was one of the early pioneers in the powerlifting sport and he knew a thing or two about moving the heavy iron.

He recommends having the athlete get down on the floor and do several pushups. Have them adjust their arms until they feel comfortable doing the exercise. Once this position is decided upon, measure the distance between each of the index fingers. Make a note and then transfer that distance to the bar.

This will be the ideal, or nearly so, grip width distance for the person at this stage of their lifting career. All things change and so will the width of the grip on the bar.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!