Skrevet av Emne: Dine 5 all time yndlingsserier på tv. (Les første post)  (Lest 3909 ganger)

Utlogget Gemellus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 118

-

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Kunne nok uten problemer ramset opp femten tvserier som jeg liker veldig godt, og å rangere dem klarer jeg ikke, men det er noen serier som ikke er blitt nevnt her og da kan jeg jo reklamere litt.


John doe - serien hadde bare en sesong, med tidenes beste cliffhanger, selv om det var masse feil og rot i logikken på serien (en gang enkelt en annen gang kjempevanskelig) så er det nok den serien som har gitt meg mest, den fikk meg på en rar måte opp fra grøfta når det sto på som verst i mitt tidligere liv.
Kort fortalt handler det om en som våkner på en øde øy og tilsynelatende vet og kan alt som mennesker noengang har kunnet - bortsett fra en ting, hvem han selv er.
Den ble kansellert pga dårlige seertall, og det tok virkelig av i siste episode, men har lest litt på nettet og det hadde nok vært vanskelig å få igjennom det serien var på vei imot.
(kyle xy er en dårlig ripoff av denne)

Farscape - tidenes beste scifi for min del, har vært tilhenger av scifi siden jeg var liten, men denne serien var det som virkelig våknet "trekkien" i meg.
Handler om John Criton som driver med forskning på jorden, hvordan vi kan klare å reise i lysets hastighet, men blir lager ett "wormhole" og havner i en helt annen galakse, det første han gjør er å kræsje i og drepe broren til en av de mektigste personene i den galaksen og det blir liksom litt sånn serien fortsetter, John Criton som roter seg opp i giganttrøbbel med den ene mektigere en den andre, serien begynner dårlig (forutenom piloten som er fantastisk) men tar seg opp i andre sesong og tredje og fjerde er ett fryd for øyet.

Red Dwarf - blir mye scifi her, men denne serien er helt genial, begynner mer som en slags sketsjesak bbc lagde på tidlig åttitall, lavbudsjett-deluxe, men har en vanvittig humor (haikerenes guide til galaksen på syre!).
Den er først over fire sesonger, hvor den ene sesongen blir bedre en den andre, tar en pause og kommer tilbake med fire sesonger til.
Noe av det morsomste med denne serien er at den bygger seg opp fra å være lavbudsjett til å være en av de mest avanserte scifi-seriene som ble laget i england, man kan faktisk se kvalitetsendringer fra episode til episode!
Den tar for seg forskjellige kunstneriske Versjoner av evolusjon, tidsreise, dimensjonsreise, sorte hull, nano-roboter osv.
Ting som skjer i første sesong blir ikke forklart før i syvende sesong og ting som skjer i sjette sesong forklarer ting som har skjedd i andre sesong, helt fantastisk.

Silverfang - hehe, japansk(?), gammel anime omhandlende en hund som skal ta knekken på store stygge grizzly-sjefen. Dette er hvordan anime skal være, overdrevet, masse propaganda, skjulte superkrefter, gjennbruk på animasjon og skikkelig heltedyrkelse som bare kan gjøres i anime.

Futurama - Helt genialt, 5 sesonger uten ett eneste feilskjær. (mine favorittepisoder er roswell that ends well og når hele gjengen får 300 dollar av nixon.)  Synes forøvrig også filmen var bra, selv om den ikke var like kraftig som serien.

How i met your mother - denne serien er den absolutt beste feelgood sitcom'en som finnes for øyeblikket, hands down. Litt friends lignende, bare tidsriktig.

Andre serien man kan kikke litt på, scrubs, 30 rock, house, dexter, my name is earl, smallville (ikke bra, men litt såpe må man se på), nip tuck (ja, denne skulle vært med på de fem egentlig), two and a half men, stargate atlantis (litt scifi finnes det nå ennå), star trek (deep space 9), family guy, simpsons (egentlig ikke.), heroes.

Utlogget boooks

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

House

Dexter

24

Prison break

Heroes.

Der har du mine top 5. Det er fordi de er spennende og underholdene. Alle ligger nogen lunde likt for meg:)
Train-eat-sleep-repeat

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Ingen som har nevnt de gode gamle "happy hour"-seriene på tv norge enda?!?!
Full house, family matters (steve), fresh prince og step by step kick ass!

Men...my name is earl er bra...alvorlig.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget thorsrud

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

ikke glem sister,sister Wink

mine topp 5, in random order

Twin Peaks
Entourage
Torpedo
Simpsons
Seinfeld

Utlogget RickBlaine

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 398

  • Homo mutabilis
X-files: Fantastiske og gjennomtenkte historier, og masse konspirasjonsteorier! Cheesy The truth is out there!
Rome: Bra historie og realistisk laget. Skildrer alt.
24: Adrenalin bombe og avhengighetsskapende. Må se neste episode!
Macgyver: Barndomshelten og handyman deluxe. Danker ut chuck norris anytime.
Magnum P.I: Liker historiene og karakterene. Ferrarien er digg!!!
Suksess måles ikke i penger, men i medmenneskelighet.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!