Skrevet av Emne: 46"-50" LCD på tilbud?  (Lest 2362 ganger)

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
46"-50" LCD på tilbud?
« : 10. desember 2007, 16:45 »
La ut dette spørsmålet på AVforum, men kan jo slenge det ut her også. Sikkert noen som har litt oversikt over skjermer her inne også.

Hei.

Høres sikkert ut som et idiotisk spørsmål, men det jeg lurer på er om jeg kan forvente at skjermer på denne størrelsen vil komme på kanontilbud rett over jul. Jeg skal ha meg ny TV og har selvfølgelig lyst på dette i går. Alle anonser jeg har sett i reklameblader, på TV osv. er gjerne av mindre skjermer. Er det bare jeg som ikke følger med eller pleier det ikke å være særlig med rabat på disse?

Samtidig så hadde det jo vært greit med noen anbefalinger av modeller (og hvor de eventuellt selger disse til en anstendig pris). Føler meg forholdsvis oppdatert på annen elektronikk, men på skjermer skorter det litt dessverre. Det jeg vet jeg vil ha er full HD, minst 2 HDMI tilkoblinger og helst (har ikke sett noen når jeg har tittet rundt) 2 scart med mulighet for RGB. Og dette vil jeg ha til rundt 20k. Ikke mye mer ihvertfall....
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 46"-50" LCD på tilbud?
« #1 : 10. desember 2007, 16:54 »
Ett ord: import.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Liern

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 529
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 529

Sv: 46"-50" LCD på tilbud?
« #2 : 10. desember 2007, 16:56 »
lcd på den størelsen er det ikke noe vits å kjøpe enda. for dålrig kvalitet om man ikke kjøper det beste på markedet.
sier bare panasonic plasma jeg Wink
UNKNOWN

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
Sv: 46"-50" LCD på tilbud?
« #3 : 10. desember 2007, 17:03 »
lcd på den størelsen er det ikke noe vits å kjøpe enda. for dålrig kvalitet om man ikke kjøper det beste på markedet.
sier bare panasonic plasma jeg Wink

Jeg vil gjerne ha muligheten til å koble PC'n til skjermen også og etter å ha sett resultatene av PC på Plasma så er ikke det veldig interesant. En kompis av meg har en 46" lcd og faren min har en 47" og foret med anstendig signalkvalitet så har ikke jeg noe å klage på på disse skjermene....

Mulig det er jeg som har lave krav da.....
Mer opptatt av lyd enn bilde, men jeg mener da at jeg ser det om en skjerm viser elendige bilder.
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Utlogget bjarnebanan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 648
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 648

Sv: 46"-50" LCD på tilbud?
« #4 : 11. desember 2007, 14:34 »
Hva skal du bruke pcen til på tven a? Film eller mer som skjerm til surfing etc.?

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: 46"-50" LCD på tilbud?
« #5 : 11. desember 2007, 14:39 »
har du ikke hørt det? LSD er det nye LCD. koster ikke penger i strøm heller... desuten får du jo bildene på netthinnen  Grin
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: 46"-50" LCD på tilbud?
« #6 : 11. desember 2007, 18:35 »
Mitt ord. Kjøp projektor. MYE mer morro for pengene!

En slik morrosak er absolutt verdt å ha. Den har ikke 2 stk HDMI innganger, men for de 3000 kr du sparer, kan du kjøpe en HDMI-hub. Er ikke lenge siden denne projektoren kostet rundt 55000,-
http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:1469235


Ps. Den er ganske svær, men so what?

Edit: Ved kjøp av projektor forutsetter dette at du har tv-tuner som i form av en digitalboks, hvis du vil se på tv.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Allyse

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 644
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 644

Sv: 46"-50" LCD på tilbud?
« #7 : 11. desember 2007, 18:47 »
Utvilsomt er en prosjektor det beste hvis en skal ha en skikkelig filmopplevelse, men problemet er jo at en prosjektor krever mer tilrettelegging enn en tv. Personlig holder jeg på å bygge en ny "tv-krok" Bestiller noe ala dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340027 rett etter nyttår. Velger plasma rett og slett fordi det er bedre på film (etter mitt syn) med bedre svartkontrast og bedre flyt i bildet. Bruker prosjektor nå, men er drittlei av at alt må være mørkt og du må ofre så mye veggplass for lerret.

Handler også inn B&W-høyttalere, så skal presse trøkket et par hakk opp (ikke i den forstand jeg skal spille høyt. For min del skal det ikke spilles høyt, men være bra og klar lyd).

Uansett kommer det jo garantert tilbud på LCD etter jul. Nå før jul er det vel bare tull å kjøpe noe tv.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: 46"-50" LCD på tilbud?
« #8 : 11. desember 2007, 19:01 »
Klart, er man ute etter en enkel tv-krok, der selve filmopplevelsen ikke er hovedønsket, lønner det seg med tv. Er man ute etter filmopplevelse, og godtar kun det beste, er noe annet enn projektor ikke et alternativ. Da snakker vi ikke om en uskyldig krok i stua, men en hjemmekino, der alt er nøye planlagt på forhånd. Hvor stort lærretet skal være, hvor grotesk projektoren skal være, hvor stort rommet skal være, hvor mange høyttalere, hvor stor subwoofer, hva slags forsterker man skal bruke til surround, og hvor mange monoblokker man skal bruke på fronthøyttalerne, osv osv...

Med andre ord, dette er en veldig dyr hobby.

Her har man et eksempel på en hjemmekino der ingenting er lagt til tilfeldighetene.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/ambiance

Edit: Må bare beklage hvis dere syns jeg drar det litt langt. Har bare en tendens til å la meg rive med, da dette er en av mine store hobbyer.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
Sv: 46"-50" LCD på tilbud?
« #9 : 12. desember 2007, 08:21 »
Hadde jeg hatt muligheter for et dedikert hjemmekinorom så hadde det utvilsomt blitt prosjektor, men det ville fungert fryktelig dårlig i stua mi. Det ville blitt en evig kamp mot lyset og garantert endt opp med et elendig resultat uansett.

Selv om jeg har brukt mye penger på anlegget mitt (jeg synes drøyt 100k er mye penger) så blir det dessverre veldig lite filmtitting om dagen. Jeg bruker fryktelig mye tid på pendling til og fra jobb og når jeg ikke driver med det så blir det jo mye trening. Dermed blir det nok mest TV-titting på skjermen. Ønsker selvsagt at filmopplevelsen skal være bra når jeg finner det for godt å snurre i gang, men etter å ha sett et par filmer hos en kompis (på en forholdsvis rimelig 46" LCD, men matet med anstendige signaler) så synes jeg prestasjonene var ganske så bra faktisk.
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: 46"-50" LCD på tilbud?
« #10 : 12. desember 2007, 10:58 »
Skjønner ikke hvorfor du skal ha lcd. Er ingen problem å koble PC til en bra plasmaskjerm.

Det kommer garantert en del tilbud i januar. Sparte 7000,- med å vente 3 uker på samme tid i fjor.

Forøvrig så jeg en 46" lcd til 19.000 i en reklameavis i går. Var enten Elkjøp eller Expert.



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Sv: 46"-50" LCD på tilbud?
« #11 : 12. desember 2007, 13:46 »
det meste er jo til salgs etter jul så du får bare se deg rundt på forskjellige butikker, nettshopper, og slikt ,, men jeg svarer uten å ha lest hva de andre sier nå da..
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget Spartacus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

  • BIBAMUS ... MORIENDUM EST!
SV: 46"-50" LCD på tilbud?
« #12 : 12. desember 2007, 14:18 »
Med mindre du har planer om å kjøpe en spiller med Blue-Ray eller HD-DVD er Plasma "bortkastet" ... spesielt hvis du vil hekte på en PC eller spillboks.
(gammel "regel" er at Plasma er best hvis du skal se på DVD, og LCD er best hvis du skal spille på skjermen. Det vil fortsatt ta noen år før vanlige TV-sendinger kommer i ekte HD.)

Hvis du kan vente vil jeg også foreslå at du venter til nyåret når mange (fler) TVer kommer med innebygget digital tuner (hvis du får TV-signalene fra luften).

SONY har allerede noen modeller som allerede har dette samt ypperlig oppløsning (1080p), men de koster.

Du bør uansett sette av 15'-20.000,- for dette samt (sterkt) vurdere egen 5.1 forsterker (anlegg) i stedet for lyd fra TVen selv om "bare" har en vanlig stue.

Hvis du får TV-signalene fra kabel eller parabol bør du også få noen til å skru (/lodde) ut den innebygde TV-mottageren slik at du slipper å betale NRK-lisens (ja, mange gjør det ikke i dag, men enda flere vet ikke at hvis en kjøper ny TV eller VHS i butikken får NRK automatisk beskjed om dette, og så detter lisensen ned i postkassen hvis en ikke allerede har betalt).

Jeg sitter selv og venter på å kjøpe ny (SONY) TV etter jul  Smile
HABEAS CORPUS

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: 46"-50" LCD på tilbud?
« #13 : 12. desember 2007, 14:21 »
Litt O/T, men hva er det med nyere TV'er å vise film og program osv i "3d" med ett resultat av at alt ser rart/kunstig/jævlig ut?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
Sv: 46"-50" LCD på tilbud?
« #14 : 12. desember 2007, 15:11 »
Med mindre du har planer om å kjøpe en spiller med Blue-Ray eller HD-DVD er Plasma "bortkastet" ... spesielt hvis du vil hekte på en PC eller spillboks.
(gammel "regel" er at Plasma er best hvis du skal se på DVD, og LCD er best hvis du skal spille på skjermen. Det vil fortsatt ta noen år før vanlige TV-sendinger kommer i ekte HD.)

Det blir nok Blue-Ray eller HD-DVD spiller etterhvert også, men kanskje ikke helt umiddelbart. Det blir nok en del film, men mest TV-titting som tidligere sagt. Vil også ha mulighet til å få gode bilder med PC tilkoblet og dermed blir det LCD og ikke Plasma på denne karen.

Hvis du kan vente vil jeg også foreslå at du venter til nyåret når mange (fler) TVer kommer med innebygget digital tuner (hvis du får TV-signalene fra luften).

SONY har allerede noen modeller som allerede har dette samt ypperlig oppløsning (1080p), men de koster.

For øyeblikket får jeg signalene mine gjennom en boks fra GET. Med RGB signaler derfra så får du ganske greie bilder. Ikke noe å bli kåt av, men greit nok.

Hvis du leser på toppen her så har jeg satt opp som et krav at jeg skal ha full HD. Altså muligheter for 1080p.

Du bør uansett sette av 15'-20.000,- for dette samt (sterkt) vurdere egen 5.1 forsterker (anlegg) i stedet for lyd fra TVen selv om "bare" har en vanlig stue.

Som du kanskje ser i mitt forrige innlegg så har jeg et hjemmekinoanlegg som koster mange ganger det jeg kommer til å bruke på TV så der føler jeg at ting er i orden. Er som sagt mer opptatt av lyd (både i stereo og surround) enn bilde.

Får mange skjermer på 46" med full HD til under 20.000,- uten ekstra tilbud også om dagen. Problemet er å skille kvaliteten på de ulike panelene etter at man har funnet noen alternativer som oppfyller kravene man har satt ned på arket. De bør jo da helst sees ved siden av hverandre med samme bildekilde osv. og det er ikke så lett å få til. Kan ikke sammenligne to TV'er i to ulike butikker, med to ulike bildekilder og kanskje uten mulighet til å gjøre justeringer. Da skal man ihvertfall ha bedre øye for detaljforskjeller enn jeg kan skryte på meg.

Hvis du får TV-signalene fra kabel eller parabol bør du også få noen til å skru (/lodde) ut den innebygde TV-mottageren slik at du slipper å betale NRK-lisens (ja, mange gjør det ikke i dag, men enda flere vet ikke at hvis en kjøper ny TV eller VHS i butikken får NRK automatisk beskjed om dette, og så detter lisensen ned i postkassen hvis en ikke allerede har betalt).

NRK har allerede fått kloa i meg så jeg slipper nok ikke unna lisens.

Jeg sitter selv og venter på å kjøpe ny (SONY) TV etter jul  Smile

Gjort deg opp noen mening om hvilken skjerm du vil ha?
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!