Skrevet av Emne: Tips til å vedlikeholde/øke kroppsvekt (ikke bare vås, er dere snille)  (Lest 4861 ganger)

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Jeg sliter litt med å opprettholde kroppsvekten. Den har sunket sakte etter at jeg begynte å jobbe.
Har forsøkt med å helle solsikkeolje i alle proteinshakene mine (som for øvrig er kaloribomber på 1500 kalorier stk. nå). Jeg ble litt vel ivrig og helte i meg en halvliter olje på to dager, og da var det et under at 8 sett med 5ere i bøy gikk så bra som det gjorde  Tongue

Saken er at jeg HATER å spise, og gjør det i grunn kun av plikt. Shakene mine blir snart til grøt hvis jeg putter mer underligheter oppi der nå også.

Pleide å tvangsdrikke melk til jeg følte jeg skulle sprekke før jeg la meg. Det førte til at magesekken utvidet seg (slik at jeg orket mer mat i løpet av dagen), samt at jeg fikk i meg kaloriene fra melken.
Nå er det så som så med dette da jeg må komme meg i seng tidsnok, samt at kvalmen fortere melder seg pga. solsikkeoljen.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Zuul

lag havregrynsshaker. kjapt og lett å drikke ganske mye kcal, samtidig som man får bra trøkk i kroppen av det.

Kok makaroni/pasta som mellommåtlid, som du blander med litt smør og bløtkokt egg. Massevis av kcal kjapt og lett.

lag milkshaker i steden for proteinshaker. Litt bioloa/melk og fløteis med proteinpulver og litt olje i. Bombe.

bytt ut poteter og sånt med ris/pasta. Mye lettere å trøkke i seg kcal på den måten. Spiser lett 200 gram ris på en dag er 800 kcal.

Nøtter og mandler som mellommåtid. 200 gram nøtter på en dag gir noe sånt som 1200 kcal. Bare på de to siste her har du glatt mosa i deg 2000 kcal på 400 gram mat.

Bytt ut kcalfattig mat med kcalrikere mat: ut med tunfisk og kyllingfilet, inn med laks/makrell. ut med karbisdeig og renskåreret biff, og inn med kjøttdeig og entrecot. Dobler fort mengden kcal der. Skummet melk bort, inn med H melk. Osv osv osv.

sist men ikke: suck it up og et: Pyser klager, menn eter og løfter jern til de når målet

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Mange av forslagene dine ser ut til å være uforenelige med en sunn livsstil. Har du noen kommentarer, eventuelt enkelte forbedringer å komme med i så måte?

Ellers takker jeg for forslagene.
Makaroni, ost og smør er unektelig en velsmakende kombinasjon, men kvalitetsvekt oppnår jeg vel neppe?
Likeså med kombinasjonen is+karamellsaus  :Smiley

P.S: Havegryn gjør meg prompete Smiley




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Havregryn, muscle juice (eller annen gainer), olje, kanel (for smaken, blir nydelig) og melk i en blender x 5 hver dag. Holder du ikke vekta på det er det noe feil med deg...
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

sjef1

  • Gjest
Havregryn, muscle juice (eller annen gainer), olje, kanel (for smaken, blir nydelig) og melk i en blender x 5 hver dag. Holder du ikke vekta på det er det noe feil med deg...

Er du seriøs? Hivs ja, lever du på det der?

Da tar jeg heller til takke med noe annet og varient, sunt eller usunt! Fyff : )

Utlogget Mpzor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

legger heller ikke på meg noe særlig :S følger et 5x5 prog med trening på man,tirs,tors og fredag og kostholdet er som følger.

frokost: 100g havregryn, 45g protein (1shake) m/ 40g karbs, vitaminer og 2 tabletter kreatin
mellommåltid: 45g protein (1shake)
lunsj: 200g kylling, 200g ris
middag: Hva enn vi har siden jeg bor hjemme :p
trening: 45g protein (1shake) med 40g karbs 30min før trening, 45g protein (1shake) m/  40g karbs etter trening. Og 2 tabeletter kreatin 1time før trening.
kvelds: Brød med hva jeg enn føler for, for det meste egg (elsker egg Cheesy) 45g protein (1shake)

noen som er gode med kcal og slikt som kunne regnet ut hva jeg får i meg? <3

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
legger heller ikke på meg noe særlig :S følger et 5x5 prog med trening på man,tirs,tors og fredag og kostholdet er som følger.

frokost: 100g havregryn, 45g protein (1shake) m/ 40g karbs, vitaminer og 2 tabletter kreatin
mellommåltid: 45g protein (1shake)
lunsj: 200g kylling, 200g ris
middag: Hva enn vi har siden jeg bor hjemme :p
trening: 45g protein (1shake) med 40g karbs 30min før trening, 45g protein (1shake) m/  40g karbs etter trening. Og 2 tabeletter kreatin 1time før trening.
kvelds: Brød med hva jeg enn føler for, for det meste egg (elsker egg Cheesy) 45g protein (1shake)

noen som er gode med kcal og slikt som kunne regnet ut hva jeg får i meg? <3

Mindre shake, meir kaloririk mat.

Utlogget Mpzor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

kunne du svart litt mer utfyllende?

grunnen til alle shakene er at programmet jeg holder på med nå sier at jeg må få i meg 3.5g protein per kg Smiley

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Mange av forslagene dine ser ut til å være uforenelige med en sunn livsstil. Har du noen kommentarer, eventuelt enkelte forbedringer å komme med i så måte?

Ellers takker jeg for forslagene.
Makaroni, ost og smør er unektelig en velsmakende kombinasjon, men kvalitetsvekt oppnår jeg vel neppe?
Kvalitetsvekt oppnår du når du ikke spiser mye mer enn du trenger og du gir kroppen nok byggestoffer til å bygge opp kroppen etter dine treningsøkter. Hvis kroppen din trenger 5000 kcal for å jobbe, trene og leve pr. dag så vil kroppen din se nøyaktig likedan ut om kaloriene kommer fra kyllingfileter eller smør. Hvis kroppen trenger 200 gram proteiner for å opprettholde muskelmassen og bygge seg litt større etter en treningsøkt så får du ikke mer muskler av å spise 300 gram proteiner. Du må derfor sørge for å gi kroppen alle kaloriene den trenger for å fungere i dagliglivet uten at den tærer på muskelmassen din. Først når du har gitt den det den trenger så kan den benytte seg av byggestoffer som gir deg kvalitetsvekt. Finner kroppen bare fett eller karbohydrater når den etter å ha brukt opp de kaloriene den trengte under arbeidsøkta, under treningen og kommet så langt som mulig av hypertrofien så vil du kanskje legge på deg fett fordi kroppen må bryte ned muskelmasse for å finne proteiner til å bygge opp den muskelmassen du ødela på treningen. Finner den derimot proteiner så vil den gjøre ferdig hypertrofien og gi deg kvalitetsmasse. Du tenker altså feil hvis du ikke tror at marakoni, ost og smør ikke kan gi deg kvalitetsmasse. Sannsynligvis er vårt behov for proteiner mye mindre enn vi tror, men de fleste som trener vekter spiser mindre enn de trenger. Når så disse kjøper proteinpulver så oppnår de ofte mye større effekt av treningen og de tror da at det er proteinene som gjør at denne effekten blir større. I mange tilfeller er nok dette tilfelle, men hvis man drikker endel melk, spiser endel kylling, fisk og kjøtt forøvrig og på denne måten får i seg proteiner så er det ofte bare kaloriene fra proteintilskuddet som bidrar til den bedre effekten. Hadde disse kjøpt karbohydratpulver eller bare spist makaroni, ost og smør så hadde alt blitt like bra fordi kroppen hadde kunnet bruke disse kaloriene på forbrenningen mens de proteinene man faktisk får fra kroppen blir brukt til det de skal brukes til ; nemlig bygge hår, hud og celler (bl.a muskelceller).

Rådene til Zuul er altså meget gode.

Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

En fin måte å få opp kcalmengden på er som nevnt drikkende mat som havreshake med proteinpulver og olje i. Jeg er fan av tunfiskshake bestående av mengder tunfisk, ris og brokkoli. Dette er sunt også, ser ikke noen grunn til å fore seg opp på is og smør hvis du har tenkt å beholde helsa noen år til. Jeg hater også å overspise, derfor drikker jeg mesteparten av maten slik at jeg kan nyte de resterende måltidene uten å være matlei (middag og kvelds).
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget T.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

Kutt ut melk og hvitt mel. Da begynner tarmen din å ta opp næringsstoffer igjen. Havregryn med kanel, litt olje og soyacream er en bra frokost - hver dag hvis du ikke har tid til en "skikkelig" frokost. Og en shake. Pass på at du får i deg oljer sammen med shaken. Ikke så viktig om proteinet inneholder 70 eller 90 prosent, men viktig at resten av innholdet gjør at proteinene blir tatt opp i kroppen og ikke  bare er sukker. Shake (raskt opptagelige proteiner) innen 1/2 time etter trening. Og nøtter, masse nøtter hver dag. Bønner og linser sammen med langkornet ris (nesten gratis i innvandrerbutikker, men dit går du kanskje ikke). Mange forskjellige farger frukt og grønt hver dag (det finnes 7). Krydder, mye krydder er bra for kropp og smak. Og fiskefett (makrell, laks, sild osv.) Gjerne også pommes frites (stekt i for eksempel rapsolje) sammen med egg. Og soyaprodukter som cream, melk og lignende samt geitost eller andre produkter med geitemelk, eks. fetaost. Kokosprodukter kjenner jeg lite til, men kalloriinnholdet er høyt.

Men det viktigste tror jeg likevel er å kjøpe seg en kokebok eller 10 slik at maten blir variert og god. Det er like lett å lage god, velsmakende mat som dårlig. Alle måltider skal smake godt. 


Utlogget M3NTAL

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Onkelen min som er gammel bokser/bryter pleier å legge mandler i vann hver kveld slik at "skinnet" går av. Varmer opp en liter H-melk, for så å mixe melken, noen never mandler og kanel oppi en blender.

Tror nok det er en del kalorier i det, smaker utrolig godt og.




Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Å få i seg mye animalsk fett er ikke bra, og som en over her skrev kan det hindre opptak av næringsstoffer. Mye melk er ikke vi laget for Wink

Lag deg feks store kyllinggryter med linser og kylling, kokt i kokosmelk.
Samme kan du gjøre med feks torsk, torsk i kokosmelk med feks grønn karrypaste (Bippat på Strømmen selger det;)).
Spis masse makrell.
Laks i folie med olivenolje.
Røket laks med eggerøre.


Alt dette er kjapt å lage, porsjoner i plastbokser og ha med på jobb!
Blenda!

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Å få i seg mye animalsk fett er ikke bra, og som en over her skrev kan det hindre opptak av næringsstoffer. Mye melk er ikke vi laget for Wink

Lag deg feks store kyllinggryter med linser og kylling, kokt i kokosmelk.
Samme kan du gjøre med feks torsk, torsk i kokosmelk med feks grønn karrypaste (Bippat på Strømmen selger det;)).
Spis masse makrell.
Laks i folie med olivenolje.
Røket laks med eggerøre.


Alt dette er kjapt å lage, porsjoner i plastbokser og ha med på jobb!

Animalsk fett er så relativt. Fiskefett er animalsk, egg har mye sunt fett osv. osv. Å generalisere melk og kjøttdeig er ikke forenlig med sannheten, hvor det er mye sunt animalsk fett. Fett fra noen kilder rødt kjøtt (elg, rein og annet vilt) er flerumettet og enumettet, og har vist overraskende stort innhold av omega 3. Ikke vær redd for fett fra kjøtt, men vær bevisst på forskjellen i fettet. Det gjelder å få i seg kvalitetsfôr=)
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Kvalitetsvekt oppnår du når du ikke spiser mye mer enn du trenger og du gir kroppen nok byggestoffer til å bygge opp kroppen etter dine treningsøkter. Hvis kroppen din trenger 5000 kcal for å jobbe, trene og leve pr. dag så vil kroppen din se nøyaktig likedan ut om kaloriene kommer fra kyllingfileter eller smør. Hvis kroppen trenger 200 gram proteiner for å opprettholde muskelmassen og bygge seg litt større etter en treningsøkt så får du ikke mer muskler av å spise 300 gram proteiner. Du må derfor sørge for å gi kroppen alle kaloriene den trenger for å fungere i dagliglivet uten at den tærer på muskelmassen din. Først når du har gitt den det den trenger så kan den benytte seg av byggestoffer som gir deg kvalitetsvekt. Finner kroppen bare fett eller karbohydrater når den etter å ha brukt opp de kaloriene den trengte under arbeidsøkta, under treningen og kommet så langt som mulig av hypertrofien så vil du kanskje legge på deg fett fordi kroppen må bryte ned muskelmasse for å finne proteiner til å bygge opp den muskelmassen du ødela på treningen. Finner den derimot proteiner så vil den gjøre ferdig hypertrofien og gi deg kvalitetsmasse. Du tenker altså feil hvis du ikke tror at marakoni, ost og smør ikke kan gi deg kvalitetsmasse. Sannsynligvis er vårt behov for proteiner mye mindre enn vi tror, men de fleste som trener vekter spiser mindre enn de trenger. Når så disse kjøper proteinpulver så oppnår de ofte mye større effekt av treningen og de tror da at det er proteinene som gjør at denne effekten blir større. I mange tilfeller er nok dette tilfelle, men hvis man drikker endel melk, spiser endel kylling, fisk og kjøtt forøvrig og på denne måten får i seg proteiner så er det ofte bare kaloriene fra proteintilskuddet som bidrar til den bedre effekten. Hadde disse kjøpt karbohydratpulver eller bare spist makaroni, ost og smør så hadde alt blitt like bra fordi kroppen hadde kunnet bruke disse kaloriene på forbrenningen mens de proteinene man faktisk får fra kroppen blir brukt til det de skal brukes til ; nemlig bygge hår, hud og celler (bl.a muskelceller).

Rådene til Zuul er altså meget gode.



Det du prøver å få fram er at det ikke er forskjell på å få i seg 200g karbohydrater fra raffinert sukker og 200g fra havregryn? Tror du ikke den ene maten vil ha større funksjonalitet i muskeloppbygging enn den andre? Tror du ikke den ene promoterer fettlagring mer enn den andre? Det du sier er veiledende og i prinsippet rett, men i praksis er jeg uenig.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!