Skrevet av Emne: Hjemme kino  (Lest 6970 ganger)

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Hjemme kino
« #30 : 04. januar 2008, 07:31 »
Jeg ganske enkelt siler ut det jeg ikke ser på som informativt.

Så du siler ut innlegg ved å legge ytterligere fokus på dem gjennom sitering. Flotte saker. Kan forøvrig diskuteres hvor informativt de "sorry hvis du er helt n00b og synes den lyden der holder, liten erfaring = god lyd av dårlig lyd, noen vet ikke bedre og du er sikkert en av de"-linjene er kan sikkert diskuteres, så for å følge din doktrine velger jeg nå også å sile ut de. Tror jeg skal spise litt selv Smiley

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hjemme kino
« #31 : 04. januar 2008, 07:49 »
Så du siler ut innlegg ved å legge ytterligere fokus på dem gjennom sitering. Flotte saker. Kan forøvrig diskuteres hvor informativt de "sorry hvis du er helt n00b og synes den lyden der holder, liten erfaring = god lyd av dårlig lyd, noen vet ikke bedre og du er sikkert en av de"-linjene er kan sikkert diskuteres, så for å følge din doktrine velger jeg nå også å sile ut de. Tror jeg skal spise litt selv Smiley
Er jo opp til hvert enkelt hva de vil lese og ta til seg, vettu. Smiley
Skal spise jeg og. Jammen meg flere timer siden sist.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
Sv: Hjemme kino
« #32 : 04. januar 2008, 10:02 »
Bare til informasjon så sitter jeg og spiser.
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: Hjemme kino
« #33 : 04. januar 2008, 10:42 »
Merker nok ikke noe forskjell om du kjøper dyre kabler i et såpass rimelig anlegg, i hvert fall ikke om du kjøper et av de du linket til. Legg heller pengene i en bedre forsterker. Smiley (Noe som i grunnen blir litt dødfødt å skrive, fordi begge anleggene du linket til er komplett med forsterker, fra butikken) Prøvde du anlegget i et filmrom, eller var det sånt et som stod midt ute på golvet? Lydopplevelsen blir totalt forandret i et mindre/større rom..

Er jo omtrent umulig å si hva som er best av de to, men er verdt å merke seg at Samsungen etter sigende har en veldig irriterende viftestøy.

Det stod ute i lokalet rigget til tv, så satt i sofaen og hørte og så litt på en film, og jeg synst det virket greit nok jeg, altså det blir vel bare bedre når man kommer hjem,  da det ikke blir helt den samme "gjennlyden" som i et stort lokal, også blir vel lyden litt mer konsentret og virke høyere når man får det hjem, på et mindre areal. Jeg er vant med å høre på anlegg fra panasonic (tror jeg det var) til 3000-3500 kr. Er en kompis som har det, altså jeg vil bare ha kraftigere lyd enn det og at ikke stemmer i film,blir dårlig ved å ha litt lyd på. Så altså ved å legge i 2000 kroner mer regner jeg jo med å få et bedre anlegg en ett som er kjøpt for ca  2 år siden.
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Hjemme kino
« #34 : 04. januar 2008, 11:07 »
Det stod ute i lokalet rigget til tv, så satt i sofaen og hørte og så litt på en film, og jeg synst det virket greit nok jeg, altså det blir vel bare bedre når man kommer hjem,  da det ikke blir helt den samme "gjennlyden" som i et stort lokal, også blir vel lyden litt mer konsentret og virke høyere når man får det hjem, på et mindre areal. Jeg er vant med å høre på anlegg fra panasonic (tror jeg det var) til 3000-3500 kr. Er en kompis som har det, altså jeg vil bare ha kraftigere lyd enn det og at ikke stemmer i film,blir dårlig ved å ha litt lyd på. Så altså ved å legge i 2000 kroner mer regner jeg jo med å få et bedre anlegg en ett som er kjøpt for ca  2 år siden.

Akustikken i rommet du skal bruke har også mye å si. Det å drepe uønskede refleksjoner er en kunst i seg selv. Smiley

Hmm, jeg spiser også nå. Wink

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hjemme kino
« #35 : 04. januar 2008, 20:08 »
Akustikken i rommet du skal bruke har også mye å si. Det å drepe uønskede refleksjoner er en kunst i seg selv. Smiley

Hmm, jeg spiser også nå. Wink
Ja jammen! Lenge siden mat!

*kremt* demping av refleksjoner er en kunst ja. Det kan man feks gjøre ved å sette store planter i rommet (nei, ikke jungeltendenser, men feks en stor plante bak i rommet, i et hjørne), lange gardiner osv.. Poenget er å få "vekk" flater som kan reflektere lyden. Noen (les: min bror) har også troen på at å trekke frontene i kassene sine med en eller annen form for fin tekstil demper romresonans. Noe jeg forsåvidt er helt enig i har noe for seg.. Forskjellen er i høyeste grad hørbar. Skal da også sies at det var et referanse-sett fra Visaton han gjorde dette med.. Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Hjemme kino
« #36 : 04. januar 2008, 21:20 »
... Poenget er å få "vekk" flater som kan reflektere lyden. Noen (les: min bror) har også troen på at å trekke frontene i kassene sine med en eller annen form for fin tekstil demper romresonans. Noe jeg forsåvidt er helt enig i har noe for seg.. Forskjellen er i høyeste grad hørbar. Skal da også sies at det var et referanse-sett fra Visaton han gjorde dette med.. Wink

Hehe, jeg har en kamerat som er, hva skal man si, litt over gjennomsnittet interessert i lyd. Rent bortsett fra å bytte ut komponenter på løpende bånd og kabeltvinning så er støyfjerning på strømmen fra ledningsnettet og forming av akustikken av rom gjennomgående temaer. Han har hatt diverse kommersielle strømfiltre, bygget en haug selv, dandert ferrittringer, byttet deler i forsterker/etc. som ikke har helt holdt mål, dekket vinduer og vegger med akustikkdempende plater, fått spesialsnekret noen kasser montert på bakveggen for akustikken, noen små trekanter plassert i øverst i hjørnene i rommet osv.

Han har unektelig god lyd, og vi har hatt en del eksperimenter gjennom årene, og mye har vitterlig mye å si. Wink

Husk å spise, nå da! Wink

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hjemme kino
« #37 : 04. januar 2008, 21:27 »
Hehehe rått. Han (eller du og, forsåvidt) er vel ikke innom AVforum noe?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Hjemme kino
« #38 : 04. januar 2008, 21:41 »
Utvilsomt! Nei, jeg er betydelig mer avslappet enn ham på hifi-fronten, så jeg henger ikke på avforum.

For eksempel har jeg ikke ennå penslet innsiden av forsterkeren min med linolje.

Men det skulle ikke forundre meg om han var der, men noen søk på "linolje" og "duelund" gav alt for mange treff til at jeg kunne se noen gjenkjennelige meldinger. Men jeg skal høre me'n. Wink

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hjemme kino
« #39 : 04. januar 2008, 22:50 »
Hehe cool. Veit i allefall at det er mange der som har lagt ut bilder av lytterommet eller filmrommet sitt. Kanskje han er en av de, var det jeg tenkte.. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Hjemme kino
« #40 : 04. januar 2008, 23:55 »
Ah, slik å forstå. Smiley Det hadde overrasket meg, men man kan jo aldri vite... hehe

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!