Skrevet av Emne: FrP angriper Al Gore - jeg angriper begge...  (Lest 830 ganger)

Utlogget Allyse

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 644
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 644

FrP angriper Al Gore - jeg angriper begge...
« : 31. desember 2007, 13:39 »
Merker at FrP har angrepet Al Gore, og kaller han en bløffmaker i diverse medier de siste dagene. Skrev denne teksten på et annet forum, og paster den her, for å se om noen er enige i at miljø er en refleksjon, ikke en absolutt sannhet, eller er det noen agrgumenter mot?

***

Det jeg tror noen må lære seg er at det er forskjell på politisk korrekt miljø og miljø. Det som er politisk korrekt er å løpe rundt seg selv og hyle om noe CO2 og tror at å skattelegge lørdagsbiffen til en gammel tante med miljøavgift hjelper på miljøet.

Av de 2500 "forskerne" i dette panelet, må vi ikke glemme at disse verner om sine egne arbeidsplasser. FN-panelet er der for å ytre politisk korrekte meninger for å samhandle en felles aksjon. Dette er en ting: Økonomisk, og har svært lite med miljø å gjøre når det kommer til stykket. Det er ikke vanskelig å finne flere forskere som mener det stikk motsatte av FN-panelet, og her snakker vi f.eks NASA og ikke en liten fastgrodd professor som tok et samfunnsfag på si i 1964.

Poenget mitt er - slik jeg alltid har sagt at vi må kunne skille mellom hva vi blir fortalt, og hva sunn fornuft sier. Jeg tror vi alle kan være enige om at vi ikke skal unødig forutrense - det får så være å skyte opp raketter (oi! Er det ikke politisk korrekt å peke på at det faktisk ikke er miljøvennlig?), kaste plastposer i naturen, kjøre mer enn nødvendig, dra til syden to ganger i året mv. Tanken er at folk flest bare må ta de grunnleggende grepene, og være ansvarlige for sine egne handlinger - samt at staten selv er jo lammet av å ta i bruk et serdeles trygt, miljøvennlig og effektivt hjelpemiddel - atomkraft (som igjen er hypet opp til å faktisk være farlig. Virker som folk ser for seg en atombombe når de tenker på atomkraftverk, men glemmer at det i praksis er samme prinsipp som vannkraftverk...)

De store forskjellene, hvis vi skal angripe det påståtte menneskeskapte klimaovergrepet er f.eks kullkraftverkene i bla. kina som spyr ut uante dimensjoner av CO2 i motsetning til en mellomstor familiebil gjør her oppe i norge.

Det at klimaendringer er en normal del av jordens utvikling, og at temperatursvingninger skjer hele tiden er ikke noe politikere ønsker å snakke om, men det er ikke til å stikke under en stol at vi skal ikke tilbake så mange år tilbake i tid før vi både har hatt varme perioder, og svært kalde perioder. Vi skal jo ikke mer enn 30 år tilbake i tid før vi ser den store politiske saken var global nedkjøling...

Når det er sagt, så er det ikke utenkelig at det blir kaldere av den såkalte globale oppvarmingen av en naturlig konsekvens av havets saltnivå, men å tenke litt logisk fremover i tid er vel vanskelig?

Gjør det Al Gore til en bløffmaker? Mja. Jeg vil ikke bruke et så belastet ord, men det han ikke gjør er å være reflektert og stoler blindt på hva o-den-store-gud (les: staten) sier. Hvis folk begynner å la staten fortelle dem forskjellen mellom rett og galt (uten beviser til og med) så ser jeg med en stor redsel for frihetens fremtid.

Når det kommer til Sandberg, har jeg kanskje ikke det beste øyet for denne mannen, men FrP har etter hva jeg har fått med meg ikke lagt nekt på at det er en endring i miljøet (noe det også alltid har vært), men at det er lite trolig denne endringer er skapt av menneskelige handlinger. Hvis noen tror at å være miljøbevisst bare handler om å skattelegge biffen eller bensinen, så må en sette seg ned og ta en lang og god studie av jordens historie.


Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: FrP angriper Al Gore - jeg angriper begge...
« #1 : 31. desember 2007, 17:42 »
hehe sant det... Smiley  "biffen" er der like forbanna, selvom den skattelegges.
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!