avstemning
Spørsmål: Skal Espen Bøs Aune fortsette å loggføre trening osv på forumet?  (Avstemning er avsluttet: 18. februar 2008, 12:33)
Ja - 32 (25%)
Nei - 2 (1.6%)
Vet ikke - 2 (1.6%)
Ja for Faen!!! - 87 (68%)
Nei ha han ut av forumet!! - 5 (3.9%)
Stemmer totalt: 126

Skrevet av Emne: Espen Bøs Aune mot???  (Lest 1628533 ganger)

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: Espen Bøs Aune veien til VPC 2010
« #6585 : 25. mai 2010, 16:23 »
etter det jeg husker fra NIH kursing så skal du stabilisere hofter og slippe deg fram, sakte men sikkert, du vil treffe et punkt der du ikke vil klare å holde igjen lengre, da skal du prøve å stramme musklaturen slik at du kommer tilbake til utgangspunkt.. Mener å huske vi var ca 30pers på kurs og ut av oss var det 1 eller 2 pers som klarte hele bevegelsen ned til gulv og opp igjen.
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Espen Bøs Aune veien til VPC 2010
« #6586 : 25. mai 2010, 16:24 »
Hva er anbefalingen mtp utførelsen av øvelsen? Karen på videoen over gjør jo bare kvarte reps siden han lener overkroppen frem slik han gjør.

Kjører med partner, og bruker god tid på eksentrisk fase. Kjører helt ned til de er strake og dytter seg litt i gang med armene. At man kjører helt ned er nok sentralt for å få best mulig effekt, spesielt når man tenker på skadeforebygging. Korte reps som det der er jo synonymt med strekkskader...
Bør tas med at det var flere styrkeøvelser med i prosjektet og faste oppvarmingsrutiner var også en sentral del av intervensjonen.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Espen Bøs Aune veien til VPC 2010
« #6587 : 25. mai 2010, 16:31 »
Kjører med partner, og bruker god tid på eksentrisk fase. Kjører helt ned til de er strake og dytter seg litt i gang med armene. At man kjører helt ned er nok sentralt for å få best mulig effekt, spesielt når man tenker på skadeforebygging. Korte reps som det der er jo synonymt med strekkskader...
Bør tas med at det var flere styrkeøvelser med i prosjektet og faste oppvarmingsrutiner var også en sentral del av intervensjonen.

Hvor kommer partneren inn i bildet?
Mandal Treningssenter.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Espen Bøs Aune veien til VPC 2010
« #6588 : 25. mai 2010, 16:33 »
Hvor kommer partneren inn i bildet?

Holder bak på anklene, i stedet for å kjøre med bena låst i f.eks en ribbevegg.
Av en eller annen grunn kjennes det bedre ut å kjøre med partner.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Espen Bøs Aune veien til VPC 2010
« #6589 : 25. mai 2010, 16:37 »
Holder bak på anklene, i stedet for å kjøre med bena låst i f.eks en ribbevegg.
Av en eller annen grunn kjennes det bedre ut å kjøre med partner.

Så da gjør du bare dette på ei matte på gulvet eller noe? Må nesten ta å prøve denne øvelsen når jeg er frisk nok til å trene igjen! Smiley
Mandal Treningssenter.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Espen Bøs Aune veien til VPC 2010
« #6590 : 25. mai 2010, 16:51 »
Så da gjør du bare dette på ei matte på gulvet eller noe? Må nesten ta å prøve denne øvelsen når jeg er frisk nok til å trene igjen! Smiley

Ja bruker en matte under knærne bare Smiley
Om du er usikker på øvelsen, kan du i første omgang prøve i terapimaster. Da vil du ligge med strekk på hamstrings hele tiden, bra for tøying. Og den er lett å utføre med bra trykk på eksentrisk fase.
Den er litt lettere enn Nordic hams. Men kan være en god øvelse å starte med, for det er en del likhetstrekk mellom disse to Smiley

Tenker på den første øvelsen her:
http://www.redcord.no/Video.aspx?m=310

Jeg går ikke ned til bakken mellom hver rep, og prøver å løfte hoften mer i været.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Espen Bøs Aune veien til VPC 2010
« #6591 : 25. mai 2010, 16:54 »
Ja bruker en matte under knærne bare Smiley
Om du er usikker på øvelsen, kan du i første omgang prøve i terapimaster. Da vil du ligge med strekk på hamstrings hele tiden, bra for tøying. Og den er lett å utføre med bra trykk på eksentrisk fase.
Den er litt lettere enn Nordic hams. Men kan være en god øvelse å starte med, for det er en del likhetstrekk mellom disse to Smiley

Tenker på den første øvelsen her:
http://www.redcord.no/Video.aspx?m=310

Jeg går ikke ned til bakken mellom hver rep, og prøver å løfte hoften mer i været.

Meget interessant! Smiley  jeg kommer meg nok ikke på trening før om noen uker pga lungebetennelse og penicilinkur, men gleder meg til å prøve dette her! Smiley
Mandal Treningssenter.

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune veien til VPC 2010
« #6592 : 26. mai 2010, 19:01 »
Dagens økt:

Stokk:

1x3 115kg, 1x3 135kg, 1x3 145kg, 1x3 150kg, 1x3 140kg

Hantel roing:

4x15 50kg

Chins:

2x15, 2x10 KV

Biceps curl foran brystet-Droppsett:

1x8 35kg, 1x7 30kg, 1x7 25kg

Grei økt i dag også synes jeg.. Kroppen kjennes ikke på toppp ut, men helt okay Smiley

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Espen Bøs Aune veien til VPC 2010
« #6593 : 26. mai 2010, 19:24 »
Tommel opp for nordic hamstrings!
I starten er det nok vanlig å ha ganske kvarte reps, men etter hvert som du kommer deg inn i det er det lettere å holde hele kroppen rett. Var i alle fall slik med meg. NH jo en konsentrisk øvelse for bakside lår, men en dynamisk øvelse for korsryggen og hofteleddsbøyeren, så det er glimrende trening for rygg, hofteleddsbøyer, ass og hamstringen. Holde repetisjonene lave og konsentrere seg på den eksentriske fasen funket best for meg. Å hjelpe til med hendene for å komme seg opp igjen kan være lurt, for om du tar i selv med hamstringen er det fort gjort å bøye hofteleddsbøyeren. Er lettere å komme seg opp igjen om den er litt bøyd, nemlig. Konge øvelse, anbefales på det sterkeste! Cheesy

BØS:
Lykke til med pappaperm, bleieskift og veien mot VPC! Smiley
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget .:BULL:.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

Sv: Espen Bøs Aune veien til VPC 2010
« #6594 : 27. mai 2010, 08:09 »
Helllo, glemte og gratulere deg med 2 plassen sist vi møttes, uansett grattis med 2plassen Grin bedre sent enn aldrig.

Jeg var i Bø med noen kompiser fra kk og så på nsm det ble et bra show, helt konge med to trøndere i spissen Smiley

Lykke til med treninga mot VPC Wink

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune veien til VPC 2010
« #6595 : 27. mai 2010, 08:43 »
Helllo, glemte og gratulere deg med 2 plassen sist vi møttes, uansett grattis med 2plassen Grin bedre sent enn aldrig.

Jeg var i Bø med noen kompiser fra kk og så på nsm det ble et bra show, helt konge med to trøndere i spissen Smiley

Lykke til med treninga mot VPC Wink

Takk, takk Smiley

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune veien til VPC 2010
« #6596 : 28. mai 2010, 14:25 »
Grei start på pappa perm.. Unge med ørebetennelse Smiley Dag og natt jobbing det..Hoho..Skulle egentlig trene i dag, men er helt tom. Så utsetter det til i morgen. Fått medesin til Bøsa nå. Så blir vel bra fort..

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: Espen Bøs Aune veien til VPC 2010
« #6597 : 28. mai 2010, 14:28 »
Grei start på pappa perm.. Unge med ørebetennelse Smiley Dag og natt jobbing det..Hoho..Skulle egentlig trene i dag, men er helt tom. Så utsetter det til i morgen. Fått medesin til Bøsa nå. Så blir vel bra fort..

Du MÅ slutte med det her Bøsa tullet først som sist Espen!! Det er kort vei til tøsa fra bøsa, og det skal ikke mye til for at Bøsa blir gjeldende i lang tid fremover når du først har begynt med det..

Jeg vet også at flere er enige med meg her Grin

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune veien til VPC 2010
« #6598 : 28. mai 2010, 14:32 »
Du MÅ slutte med det her Bøsa tullet først som sist Espen!! Det er kort vei til tøsa fra bøsa, og det skal ikke mye til for at Bøsa blir gjeldende i lang tid fremover når du først har begynt med det..

Jeg vet også at flere er enige med meg her Grin

Faen , da må jeg vel høre på Dere da Smiley

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: Espen Bøs Aune veien til VPC 2010
« #6599 : 28. mai 2010, 14:36 »
Faen , da må jeg vel høre på Dere da Smiley

Husk bare at denne jenta en gang skal være fjortiss også, og du vil vel ikke gi henne noen ekstra påskudd for rebelsk oppførsel Grin Du har jo sagt selv at du er litt nervøs for den perioden.. Føler med deg der, kunne gjerne tenke meg ei lita jente (med tida), men jeg måtte ha låst henne inne når hun nådde puberteten Sad

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!