Skrevet av Emne: Hexagon's deff 2008  (Lest 1353 ganger)

Utlogget Hexagon

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Hexagon's deff 2008
« : 03. januar 2008, 01:44 »
Hei,

Litt om meg:
Jeg er en gutt på 17 år som kommer fra Oslo. Er 186 cm høy, veier 82kg og har 17% fett. Vanlig kcalforbrenning pr dag er ca 3000. Jeg er ikke helt fornøyd med fettprosenten min, og har som mange andre her bestemt meg for å fjerne det overflødige før badesesongen. Jeg har trent i ca et år, men jeg kan absolutt ikke kalle det veldig seriøs trening, ettersom det var mye til og fra og dårlig kosthold.

Plan:
Har nå i romjulen satt meg opp både et treningsprogram og en kostholdsplan som jeg skal begynne å følge (se vedlegg). Lurte derfor på om dere litt mer erfarne her kunne ta en titt på det og peke ut evt feil eller mangler. Jeg kommer til å starte programmet 7. januar, for da har jeg fått kosttilskuddene mine fra myoshop.no (som er en netshop jeg anbefaler på det sterkeste).
Har forøvrig opprettet en treningsdagbok her på TF som jeg kommer til å oppdatere etter hver treningsøkt.
Kommer nok også til å minke litt på kcal inntaket etter at jeg har deffet i 4-6 uker.

Mål:
Få fettprosenten ned til ca 8% innen 3 mnder. Satser ikke på noe ekstremdeffing da jeg heller tar det litt roligere for å være sikker på at jeg mister fett og ikke muskelmasse.

Hexagon Smile

Utlogget Hexagon

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Hexagon's deff 2008
« #1 : 03. januar 2008, 14:50 »
Kan i tillegg nevne at jeg skal innta EFA (glemte å skrive det i kostholdsplanen). Kommer også til å spise salat og grønnsaker for å få i meg mineraler.

Som dere ser fra treningsprogrammet mitt, har jeg separate dager for GK og styrketrening. Vil det være fordelaktig å legge disse på samme dag, eller er det gunstigere å ha det slik som jeg har det nå?
Har også ingen mulighet til å trene GK om morgenen, men Beefcake - "The Mythbuster", har jo skrevet at det ikke spiller noen rolle når på dagen man tar denne økten og det stoler jeg på. Dog lurte jeg likevel på om det har noe å si når man tar GK i forhold til måltidene. Vil f.eks GK rett etter eller rett før et måltid ikke gi like stor effekt som GK tatt noen timer unna et måltid?

Hexagon

Utlogget Hexagon

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Hexagon's deff 2008
« #2 : 04. januar 2008, 17:39 »
Kommentarer anyone? Eller kan jeg bare kjøre på? Tongue

Hexagon

Utlogget aleknu

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

Sv: Hexagon's deff 2008
« #3 : 06. januar 2008, 05:55 »
Ser bra ut! Lykke til Smiley

Tror ikke det skulle være noen nevneverdig forskjell om du kjører GK på treningrdager eller treningsfrie dager.

Selv pleier jeg å kjøre GK på treningsdager, rett etter styrkeøkta!
Kunnskap og planlegging er halve jobben... Smiley

Loggbok online: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64015.0

Utlogget Hexagon

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Hexagon's deff 2008
« #4 : 06. januar 2008, 12:54 »
Ser bra ut! Lykke til Smiley

Tror ikke det skulle være noen nevneverdig forskjell om du kjører GK på treningrdager eller treningsfrie dager.

Selv pleier jeg å kjøre GK på treningsdager, rett etter styrkeøkta!
Takker for svar. Vil komme med resultater i treningsloggen min fra i morgen av.

Utlogget boooks

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

Sv: Hexagon's deff 2008
« #5 : 06. januar 2008, 14:34 »
Det så veldig bra ut, Du har virkelig gjort leksa di. Når det gjelder Gk så funker dte fett og ta etter styrkeøkta, men det er veldig viktig  at du kjører deg ikke langt fra 100% ut. Du skal svette som gris etterpå. Får du ikke rask nokk fart på mølla, så springer du i oppåver bakke.
Train-eat-sleep-repeat

Utlogget boooks

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

Sv: Hexagon's deff 2008
« #6 : 06. januar 2008, 14:36 »
Husk: Drikk mye vann og spis litt frukt. Vitaminer:P
Train-eat-sleep-repeat

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Hexagon's deff 2008
« #7 : 06. januar 2008, 14:54 »
Skal ikke si hva jeg synes om matprogrammet med detaljer, men for og si det slik så det ut som et bulkeprogram med 1500kcal for lite.. og t.o.m da ikke så bra..

Hadde jeg vert deg hadde jeg kuttet ut alt som heter brød og melk.

startet med GRØNNSAKER(blomkål,brokkoli,asparges,spinach osv).
Grønnsakene bør være hoved karbohydrat kilden din.
Du bør også spise mye mer fett (nøtter,fisk osv)
prøv med 3måltid 3snack måltid
snack kan f eks være (litt nøtter eller litt ost)
Måltid = Frokost, lunch, middag

Til vert måltid har du selvføgelig dødelig mye grønnsaker og en ren kilde protein.
(ser du har havregryn til frokost, gjerne fortsett med det men jeg synes det er bedre med egg eller noe lignende + grønnsaker)


Utlogget Hexagon

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Hexagon's deff 2008
« #8 : 06. januar 2008, 17:08 »
@KjQrsvik

Takk så mye for kommentaren. Skal prøve å få i meg litt frukt også selv om jeg så og si ikke liker noen fruktsorter :/ Men klarer lett å få i meg litt eple. Drikker normalt ca 3-4L vann om dagen og jeg antar dette er nok. Kan evt gå opp noe hvis jeg føler at jeg trenger det siden jeg skal bruke kreatin.

@Kristofferw

Jeg kan forstå at du synes programmet linger på et bulkeprogram, og det hadde jeg forsåvidt som en baktanke når jeg lagde det. De fleste som er nye til trening klarer å legge på seg muskler og miste fett samtidig. Jeg vet at jeg har skrevet at jeg har trent i et år, men jeg har aldri presset meg hardt eller vært seriøs, så jeg tror også at jeg kan oppnå noe av denne "muskelvekst og fettminsking samtidig"-effekten. Dette er grunnen til at jeg lagde et deffeprogram med "bulkeoppsett" hvis du skjønner hva jeg mener.
Programmet jeg har satt opp er også et "dagseksempel". For jeg tror aldri jeg hadde holdt ut med den samme kosten over lengre tid. Vil lage noen flere eksempler og legge dem ut her senere i kveld.
Men du sier at jeg bør spise mer fett. Jeg leste i Janne's deffeguide at fettet bør stå for ca 15% av kaloriinntaket på en deff, og det er nøyaktig det det er i mitt opplegg. Har du opplevd bedre defferesultater ved høyere inntak av fett?

Tusen takk begge to for konstruktive innspill Smiley

O.T. Leste at man gir honnør ved å trykke på en "Gi honnør"-knapp under brukernavnet til den man vil gi honnør til. Trenger man et minimum antall innlegg for å kunne gi honnør, for jeg har ikke den knapppen :/


Utlogget Hexagon

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Hexagon's deff 2008
« #9 : 06. januar 2008, 17:18 »
Kom til å tenke på en ting. Den "øke muskelmasse, men miste fett"-effekten trening har på nybegynnere. Er det da slik at man må være i kcal balanse eller overskudd? Eller kan man også oppnå dette når man deffer, dvs kcal underskudd?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!