Skrevet av Emne: KickBoxing og silikon  (Lest 11227 ganger)

Utlogget BlondVixen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

  • ¨¨¨*Kroppen er mitt tempel*¨¨¨
KickBoxing og silikon
« : 06. januar 2008, 10:07 »
Slik overskriften refererer til : jeg har silikon, og jeg ønsker og begynne på kickboxing. Noen som vet om det vil bli ett problem? Det er da slik at f.eks ett hardt karatespark KAN skade protesene ( det var det jeg fikk opplyst av legen min da jeg tok dem, om hva som måtte til for at de kunne bli ødelagt ).
Men er det så høye og kraftige spark i kickboxing?

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: KickBoxing og silikon
« #1 : 06. januar 2008, 10:12 »
Det jeg har sett av kickboksing, inneholder både høye og lave spark. Så jeg ville hvert litt forsiktig mtp. silikonen.

Men det er vel ikke umulig og være med på treningen, men samtidig unngå de verste sparkene. Du kan ta deg en tur på treningen, og se hvordan opplegget er, og kanskje snakke med noen der om hvordan mulighetene dine er.
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget BlondVixen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

  • ¨¨¨*Kroppen er mitt tempel*¨¨¨
Sv: KickBoxing og silikon
« #2 : 06. januar 2008, 10:16 »
Det jeg har sett av kickboksing, inneholder både høye og lave spark. Så jeg ville hvert litt forsiktig mtp. silikonen.

Men det er vel ikke umulig og være med på treningen, men samtidig unngå de verste sparkene. Du kan ta deg en tur på treningen, og se hvordan opplegget er, og kanskje snakke med noen der om hvordan mulighetene dine er.

Lurt... Ja for jeg tenkte at det må da dgå ann og få til en slags polstringsbh som jeg kan bruke? noe alla "susp" for puppene? *ler*
Og jeg ønsker ikke først og fremst og begynne på KB for og gå kamper og sånn, men for treningens skyld, teknikk og for at det ser gøy ut...

Utlogget tmgun

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 31

Sv: KickBoxing og silikon
« #3 : 06. januar 2008, 10:27 »
Jeg kan ikke så mye om kickboxing, har kun gått på boxing 1 år....
Men har nå sett på kamper der det kommer spark opp til hode.
Og de knocker deg ut vist du er ubeskyttet.
I karate og teakwondo osv. har dem jo spark som knekker ribbeina på folk...
Tror det er mulig at det kan gå gæli vist du er riktig uhelldig desverre.

Du kan jo også få slag mot brystet, en fin combo er magan, mellom gulvet også hodet.
Det er for å ødelegge guarden din for å ta hodet.
Det er jo en sjans for at motsanderen treffer og ødelegger.

Ville holdt meg unna konkurranse og trennet kun for kondisjon osv. med trenner og sparke på putter ol.
  Bedre føre var enn etter snar=)
Mvh. Tmgun

Utlogget BlondVixen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

  • ¨¨¨*Kroppen er mitt tempel*¨¨¨
Sv: KickBoxing og silikon
« #4 : 06. januar 2008, 10:44 »
Jeg kan ikke så mye om kickboxing, har kun gått på boxing 1 år....
Men har nå sett på kamper der det kommer spark opp til hode.
Og de knocker deg ut vist du er ubeskyttet.
I karate og teakwondo osv. har dem jo spark som knekker ribbeina på folk...
Tror det er mulig at det kan gå gæli vist du er riktig uhelldig desverre.

Du kan jo også få slag mot brystet, en fin combo er magan, mellom gulvet også hodet.
Det er for å ødelegge guarden din for å ta hodet.
Det er jo en sjans for at motsanderen treffer og ødelegger.

Ville holdt meg unna konkurranse og trennet kun for kondisjon osv. med trenner og sparke på putter ol.
  Bedre føre var enn etter snar=)

hmm.... sant så sant.....  *sukk* skulle ønske gud bara hadde gitt meg ett sett med the real thing med en gang, men nei da....=)
Da blir det nok bare putespark på meg ja, men som du sier også, kondisjonstreningen der er jo ganske effektiv, og sikkert mere moro enn og være på tredemølla.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: KickBoxing og silikon
« #5 : 06. januar 2008, 10:58 »
Jeg tror farene for innleggene er overdrevet her... jeg er hverken lege eller kickboxer, men har jævlig bra peil på PUPPER!!  Grin

(fra spøk til alvor)
Det er styrkeløfterjenter og strongwomanutøvere som har silikon. de får ganske mye juling tror jeg... men det virker å hemme dem lite.

jeg anbefaler deg å få prata med noen jenter i kickboxingmiljøet og høre hva de sier.  Smile

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

Sv: KickBoxing og silikon
« #6 : 06. januar 2008, 11:21 »
Det finnes brystbeskyttere for bruk til Kickboxing/kampsport.

Skåler: http://www.xtremesport.as/asp/webshop_vare.asp?vareID=230&varegruppeID=34&vareundergruppeID=24
Topp til å ha skåler i: http://www.xtremesport.as/asp/webshop_vare.asp?vareID=379&varegruppeID=34&vareundergruppeID=24

Her har de også ett utvalg her: http://shop.fighter.no/ Velg Beskyttelseutstyr og så brystbeskyttere i menyen.

Alle jenter som går kamper har slike, det er påbudt. Svært mange av disse bruker beskyttelse også på trening.
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget BlondVixen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

  • ¨¨¨*Kroppen er mitt tempel*¨¨¨
Sv: KickBoxing og silikon
« #7 : 06. januar 2008, 11:36 »
Tusen for mange svar og linker=)!! Jeg drar nok ned og prater med dem ja, for jeg tenker at jeg er HELT sikkert ikke den enste med innlegg som velger og gå kampsport=)
Så det finnes nok en løsning på problemet Grin

Utlogget BlondVixen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

  • ¨¨¨*Kroppen er mitt tempel*¨¨¨
Sv: KickBoxing og silikon
« #8 : 06. januar 2008, 11:38 »
Det finnes brystbeskyttere for bruk til Kickboxing/kampsport.

Skåler: http://www.xtremesport.as/asp/webshop_vare.asp?vareID=230&varegruppeID=34&vareundergruppeID=24
Topp til å ha skåler i: http://www.xtremesport.as/asp/webshop_vare.asp?vareID=379&varegruppeID=34&vareundergruppeID=24

Her har de også ett utvalg her: http://shop.fighter.no/ Velg Beskyttelseutstyr og så brystbeskyttere i menyen.

Alle jenter som går kamper har slike, det er påbudt. Svært mange av disse bruker beskyttelse også på trening.

Så de hadde bra utvalg på den siste linken din, tusen takk. Men da ordner det seg vettu! *smiler fornøyd*

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: KickBoxing og silikon
« #9 : 06. januar 2008, 11:52 »
Jeg hadde ikke nølt veldig om jeg hadde hatt innlegg i mine pupper og virkelig hadde hatt lyst til å prøve kickboksing; jeg hadde kjøpt det beskyttelsesutstyret som er nødvendig og begynt å trene. Smiley Og som du sier; du er helt sikkert ikke den eneste med innlegg som velger seg kampsport.

Lykke til!  Smile

(Egil har rett i det han skriver her; det er flere  både styrkeløfterjentene og strongwomen som har innlegg uten at dette hemmer dem veldig. Jeg vet at strongwomen med innlegg må forandre teknikken litt i noen av øvelsene, men som ettpar av dem fortalte meg på ESW; man kan ikke la være å holde på med det man liker bare fordi man velger seg pupper. Wink)
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: KickBoxing og silikon
« #10 : 06. januar 2008, 12:20 »
i begynnelse nivåene på kick boksing er det ofte ikke all verdens med sparring og du kan ofte velge om du vil være med på sparringen. så tror ikke det skal ha noke og si. og i begynnelsen er det ikke så veldig mange som klarer å spenne noke høyt heller;)

så det er bare til å begynne, så er det jo med all trenning. er det noe du ikke kan gjøre av ulike grunner kan du velge og la vær;) men selvfølgelig kommer du på et høyt nivå kan det bli litt vanskligere.

Utlogget BlondVixen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

  • ¨¨¨*Kroppen er mitt tempel*¨¨¨
Sv: KickBoxing og silikon
« #11 : 06. januar 2008, 15:29 »
Jeg hadde ikke nølt veldig om jeg hadde hatt innlegg i mine pupper og virkelig hadde hatt lyst til å prøve kickboksing; jeg hadde kjøpt det beskyttelsesutstyret som er nødvendig og begynt å trene. Smiley Og som du sier; du er helt sikkert ikke den eneste med innlegg som velger seg kampsport.

Lykke til!  Smile

(Egil har rett i det han skriver her; det er flere  både styrkeløfterjentene og strongwomen som har innlegg uten at dette hemmer dem veldig. Jeg vet at strongwomen med innlegg må forandre teknikken litt i noen av øvelsene, men som ettpar av dem fortalte meg på ESW; man kan ikke la være å holde på med det man liker bare fordi man velger seg pupper. Wink)


Ja der har du også ett annet poeng.. jeg har innlegg UNDER brystmuskelen, så jeg kan nesten ikke trene bryst. Innlegget blir ligganes i klem + det blir så unaturlig fasong på dem. Så når den tid kommer, og pengene er der,  skal jeg bytte dem ut og legge de over muskel. Men jeg er så tynn at det hadde ikke blitt fint på noe annen måte nå=)

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: KickBoxing og silikon
« #12 : 07. januar 2008, 00:00 »
At du gidder - fjern silikonen og sats på treningen :-)

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: KickBoxing og silikon
« #13 : 07. januar 2008, 00:14 »
Slik overskriften refererer til : jeg har silikon, og jeg ønsker og begynne på kickboxing. Noen som vet om det vil bli ett problem? Det er da slik at f.eks ett hardt karatespark KAN skade protesene ( det var det jeg fikk opplyst av legen min da jeg tok dem, om hva som måtte til for at de kunne bli ødelagt ).
Men er det så høye og kraftige spark i kickboxing?

Bare trent karate og vanlig boksing  i mine yngre daget Tongue , men brystkassen har fått mye bank. Så jeg hadde vært skeptisk til å begynne med kickboksing. Selv har jeg ikke brukket noe, men kjenner til noen ribbeinsbrudd.

Karate går det an å trene uten å gå kamp, kata er helt safe.  Å bare bokse på sekk blir veldig kjedelig.

Eller du kan ha en fordel i kickboksing: Med så mye å tape på et slag i brystkassen blir du fort en råskinn til å holde guarden. Grin

EDIT: Ushiro geri, eller bakspark, med rotasjon har saftig med power, og får du en fulltreffer inn i brystet flyr du. Regner med at samme spark er lov i kickboksing...?

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: KickBoxing og silikon
« #14 : 07. januar 2008, 19:48 »
er faktisk veldig lite sparring i kick boksing klubber de første årene, vist ikke du går selv ekstremt innpå det, er mye mye mer i boksing. har selv gått på kick boksing og har aldri sparret der. men i boksingen var det sparring enten jeg hadde tannbeskytter eller ei:P

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!