Skrevet av Emne: xxx  (Lest 20220 ganger)

Utlogget tranceman

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

xxx
« : 10. januar 2008, 04:40 »
edit: redigert bort

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fare for utroskap
« #1 : 10. januar 2008, 06:11 »
Jeg kjenner meg heldigvis ikke igjen, men tror jeg øyner en vinkel. Hvis sex ikke er så viktig for henne, men viktig for deg, da er det et stort sprik i deres behov.
Kanskje hun burde/kunne tillate deg å ha en elskerinne hvis dere hadde skikkelig ordning på opplegget?!

the again.. veien derfra og til at ekteskapet faktisk lider til tross for avtalen er ikke nødvendigvis lang. Hun vil nok se på utroskapet som sårende selv om hun ikke greier levere de ekte varene selv. Det er nok liten glede i seg man har måttet mase seg til.

kinkig sak denne.

Utlogget Spartacus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

  • BIBAMUS ... MORIENDUM EST!
SV: Fare for utroskap
« #2 : 10. januar 2008, 06:34 »
Snakk med henne om det, og hvordan hun har det ellers ... kanskje hun (ubevisst) er blitt skremt etter tidligere svangerskap.

Din egen kropp har også mye å si ... kanskje den i hennes øyne er blitt dvask og lite spennende med årene ... Ta henne med på noe dere aldri har gjort, men snakket om å gjøre for lenge siden.

Det er også blitt poppis og stue-rent å snakke med noen som har peiling på sånt ... hør også litt på "Pepper og Pasjon" på NRK P1 torsdager mellom 22:00 og 23:59  Smile

(nå nå Egil ... ikke si at jeg ikke har peiling på dette ... for det har jeg jo ikke Smiley)

EDIT : Selg campingvognen ... drit i naboer og statusjag, og gjør det DERE vil gjøre  Smile
Utroskap er for feiginger som ikke tør se virkeligheten i øynene og gjøre noe med det  Cool
HABEAS CORPUS

Utlogget BlondVixen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

  • ¨¨¨*Kroppen er mitt tempel*¨¨¨
Sv: Fare for utroskap
« #3 : 10. januar 2008, 07:07 »
Jeg ville prøvd og finne ut hvorfor hun kun "greier" seg me ett par ganger i året. Om det ligger noe bak det? Kan hende hun er usikker på kroppen sin? At hun ikke føler seg vel etter og ha fått barn? Og det er faktisk ganske mange kvinner som mister sexlysten etter og ha født barn.
Jeg ville snakket med henne igjen, sett deg ned og ta opp med henne om dine behov. For dine behov er like viktige som hennes (ikke-tilstedeværende) behov. Dere er tross alt 2, det er gi og ta.

Kanskje hun bare trenger og få opp lysten igjen! En forandring i hverdagen. Sett bort ungen/-ene for en helg, og ta henne med på en spahelg f.eks, få henne til og slappe av. Når dere koser dere med champis i boblebadet, så kan det nok hende hun løsner litt vettu Grin

Og ellers i hverdagen, kyss henne, klem på henne og gi komplimanger. Og vis at alle tilnærmelser ikke trenger og føre til sex, så kanskje hun ikke føler seg så presset, og vil heller være den som hopper på deg=)

Det er så utrolig mye man kan gjøre, og det er ingen fasit fra forhold til forhol, men an må bare prøve seg fram.

Men for ALL del, IKKE vær utro, det vil VIRKELIG være verdt og miste kone, hjem og barn bare og få dyppet den litt. Du vil angre for resten av livet. Det vil være godt der og da, men det er virkelig ikke det du ønsker og gjøre mot samboeren din. Selv om hun ikke vil få vite det, så gjør man ikke slikt mot en man elsker.
I gode og onde dager, er det ikke det man sier? Nå har de "onde" dagene kommet, til, og du/dere må komme igjennom det, sammen Wink


Utlogget tranceman

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

xxx
« #4 : 10. januar 2008, 20:55 »
edit: redigert bort

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Fare for utroskap
« #5 : 10. januar 2008, 21:12 »
Jeg ville prøvd og finne ut hvorfor hun kun "greier" seg me ett par ganger i året. Om det ligger noe bak det? Kan hende hun er usikker på kroppen sin? At hun ikke føler seg vel etter og ha fått barn? Og det er faktisk ganske mange kvinner som mister sexlysten etter og ha født barn.

Et annet alternativ er at det faktisk er hun som får utløp for sine lyster annensteds. (Jeg sier derimot ikke at dette her er tilfelle.)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fare for utroskap
« #6 : 10. januar 2008, 21:14 »
Et annet alternativ er at det faktisk er hun som får utløp for sine lyster annensteds. (Jeg sier derimot ikke at dette her er tilfelle.)
dette slo meg også, men jeg tenkte jeg skulle la være å gjøre dagen kjip for ham... nå derimot, er det natta som blir søvnløs. Smiley

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Fare for utroskap
« #7 : 10. januar 2008, 21:22 »
dette slo meg også, men jeg tenkte jeg skulle la være å gjøre dagen kjip for ham... nå derimot, er det natta som blir søvnløs. Smiley

Tenkte det samme, men det er vel best å ha alle alternativer i mente når en alvorsprat med partneren først skal tas.

Les det jeg skrev i parentes et par-tre ganger før du skal sove, tranceman. Smiley

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: Fare for utroskap
« #8 : 10. januar 2008, 23:43 »
Kan jo være det er meg som får avløpt mine lyster? TENKT PÅ DET??! Tongue hehe Wink


Komunikasjon er det viktigste, ta den praten så finner dere ut av det, ellers er det jo bare ta en runk Smiley
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: Fare for utroskap
« #9 : 11. januar 2008, 03:54 »
kjenner meg faktisk litt igjen her, siste tiden me hushjelpa var en skandale på sexrfonten.. men det endra jo seg fort når jeg ble singel.. men skal sies at jeg sitter igjen med et tomrom, dvs: savner å ha noen rundt meg.. så tenk deg godt om..

men ta det opp og funker ikke det så ta henne med til psykolog, så tar du det opp der, da bør det jaggu gå opp for henne! hehe
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget tranceman

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

xxx
« #10 : 11. januar 2008, 04:35 »
edit: redigert bort

Utlogget Tronder'n

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

  • Benzaholic...
Sv: Fare for utroskap
« #11 : 14. januar 2008, 13:09 »
Går hun på p-piller eller p-sprøyte? Kona mi har gått på p-piller stort sett i hele vår tid (16år) Etter vårt andre barn, synes jeg det var på tide at jeg tok støyten og steriliserte meg. Når hun da sluttet på denne p-dritten fikk jeg en ny kone Cheesy Nå klager jeg ihvertfall ikke, hihi...
Høyde 168
Vekt 73 kg, mål 80kg
Benkpress 2RM 100kg
Trent i litt over ett år

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Fare for utroskap
« #12 : 14. januar 2008, 13:16 »
Har en vanskelig problemstilling.

Jeg har aldri vært utro.  Er gift med samme dama som jeg ble kjæreste med fra videregående skole, og nå er vi begge to i 30-årene.  Vi har barn, hus, bil og campingvogn.  Nå er jeg ikke ute etter å være utro, men jeg erkjenner at, dersom elementer ligger til rette for det, så kan det skje.  Årsaken er veldig enkel: mangel på sex.  Jeg har behov for sengehygge flere ganger i uka, mens hun er fornøyd med noen ganger i året.  Det sier hun selv, etter at jeg har tatt dette opp.  La meg bare si at jeg har et motto "dama først", så ikke tro at hun ikke får sitt!  Hun er fan meg ikke interessert i sex. 

Men over tid blir man lei av å "mase" på seg mus, akkurat som man er en byrde.  Det er utrolig frustrerende, og jeg har spurt kona flere ganger "om å ta litt initiativ".  Resultatet av seksuell sulteforing er at sjangsen øker for at man sprekker og går ut av ekteskapet for å tilfredstille sine seksuelle behov.  Fra å være selvsikker på å kunne avise fristelser på byen, er jeg nå usikker.  Kommer rette dama opp til meg når jeg er hjemmenfra på jobbrelaterte forretninger eller på besøk og kamerater, så kan jeg gi fan og tenke "til helvete med det, jeg er bare sååå kåt, dessuten er det bare et knull, ikke sant?!"  Den seksuelle driften er utrolig sterk, og jo lengre tid det har gått siden sengehygge, dess sterkere blir den.

Om jeg hadde sagt noe etterpå eller ikke er jeg ikke sikker på.  Spørs hvordan samvittigheten er etterpå, og det er et teoretisk spørsmål.  Men en ting er sikkert, ansvaret for et slikt teoretisk utroskap må fordeles.

Jeg har faktisk tenkt tanken å si ifra om faren for utroskap dersom ikke sekslivet forbedrer seg.  Jeg kan ikke ha det slikt resten av livet, så kåt som man er  Tongue

Noen som kjenner seg igjen?

Gå til sexolog, dersom du føler ekteskapet er verdt det. Det kan være underliggende årsaker til manglende lyst hos begge kjønn.

Og så en høyst ukvalifisert mening fra en psykologistudent: Metastudier har vist at store forskjeller i sexbehov ( og det gjelder begge veier, om enten dama eller mannen ikke "får nok") svært ofte vil føre til at den parten som ikke blir tilfredstilt, sannsynligvis vil bryte ut av forholdet med dette som direkte grunn, eller at det skaper "gnissninger" i forholdet som til slutt blir så store at det ender med brudd pga disse.

Det er lett å være etterpåklok, men en grunnregel i valg av parnter er at sexbehov og seksuellse preferanser bør være nogenlunde samkjørte. Det er etter min mening alt for lite fokus på dette i samfunnet, spør bare en sexolog hvor mange forhold som går til helvete eller som får sterkt redusert kvalitet på grunn av slike problemer.

Utlogget jaadaa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 520
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 520

Sv: Fare for utroskap
« #13 : 15. januar 2008, 15:27 »
er det en problem stilling?? har aldri vært borti en dame som sier nei etter litt masing, hehe... da tror jeg du burde finne en ny en...

Utlogget Rampus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 56

Sv: Fare for utroskap
« #14 : 07. februar 2008, 11:22 »
Takker for konstruktive svar. 

Å ta henne med på spa og greier høres jo fint ut, men det blir en dyrt i lengden  biggrin
Jeg skjønner poenget med å stase litt opp for anledningen. 
Jeg har måtte gjort det veldig ofte de 13 årene vi har vært sammen.  Det har vært alt fra boblebad med mye stearinlys og ut i stua med dimmet belysning, mykt teppe på gulvet forran vedovnen, til å smøre oss inn i diverse glatte oljer kjøpt på kondomeriet.  Men alt slikt, selv om det er artig og spennende, er også strevsomt i lengden.  Og selfølgelig er det jeg som tar initiativ til alt.

Har kommet frem til at vi må ta en skikkelig prat om hvorfor sex behovet er så mye mindre hos henne.  Men jeg må vente på rette settingen til å ta det opp.  Dersom praten ikke fører frem, blir det muligens en tur til en samlivsrådgiver.  Alternativet da, slik jeg ser det, er enten en avtale på å "slippe meg fri", på en diskre måte, eller skillsmisse.  Det er synd, for vi har det ellers bra sammen.  Men det å være nærmest avholdsmann fra sex funker ikke for meg. 


Jeg synes dere burde gå til en familieterapeut, det er som noen av de andre sier også. Hun kan ha psykiske problemer uten å ville innrømme det og dårlig selvbilde. sånne ting gjør at man heller ikke vill ha sex, fordi man ikke liker seg selv og kansje ikke liker kroppen sin. Og da kan man ha problemer med at partneren skal ta på henne. det skjer ganske mange kvinner, sikkert noen menn også. Men  mange av oss kvinner har letter for å tenke kropp og sexualitet, at mann må føle seg vell for å orke at den andre skal få ta på oss og at vi tenker at mannen vår synes vi ikke er sexy nok. Så ikke vær uto, det ødelegger så mye, snakk med henne igjen og si hva du føler og spørr henne om åssen hun egentlig har det.  Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!