Skrevet av Emne: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.  (Lest 15081 ganger)

oli

  • Gjest
Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #45 : 13. januar 2008, 00:12 »
bikjeskytinga som det var opslag om var i kosovo, en sak som blei helt tullete fremstillt siden det var lausbikjer som løp rundt skabbete å led siden de ikke fikk behandlig, s de gjorde de en tjeneste ved å skyte de..

at det samme er i afganistan tviler jeg ikke på..
nå skal det også sies at jeg synes utvelgelsen av soldater som skal få lov til å reise utenlands er altfor slakk.. jeg veit om enkelte som absolutt ikke burde ha vært der jeg å.. men det har egntlig ikke noe med sesjonspliken å gjøre;-)

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #46 : 13. januar 2008, 00:13 »
Jeg skal ikke i millitæret. Enkelt og greit fordi jeg drar ikke vekk fra madammen i 1 år til , jeg kommer ikke til å takle å bli styrt 100% av befaler osv, tror seriøst jeg kommer til å gå amokk i millitæret. Jeg er meget voksen for alderen (19) , men folk som skal bestemme over meg i andre situasjoner enn jobb og skole går jeg ikke med på. Er egentlig litt trist at det er sånn, men jeg fyrer på alle plugger veldig lett vis noen prøver å bestemme over mitt eget liv.

kanskje dere mener jeg er håpløs, men det får egentlig bare være sånn.  


oli

  • Gjest
Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #47 : 13. januar 2008, 00:14 »
ut ifra den beskrivelsen der hørtes det ut som om du hadde hatt godt av et år inne:-)

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #48 : 13. januar 2008, 00:17 »
ut ifra den beskrivelsen der hørtes det ut som om du hadde hatt godt av et år inne:-)

Hvorfor hadde han det?

Han sier at han ikke har noen problemer med å bli styrt på jobb og skole, men resten av livet vil han styre selv. Det gjør han da ikke i militæret.

oli

  • Gjest
Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #49 : 13. januar 2008, 00:21 »
når du er i millitæret er det jobben din, så enkelt er det bare....

Utlogget Tannfeen

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #50 : 13. januar 2008, 00:38 »
Til dere slasker og lakkalaurer som skrøner på dere dårlig helse og rusbruk:
Hva med å gjøre en innsats på sesjon og opptak, slik at dere faktisk får muligheten til velge veien gjennom førstegangstjenesten selv? Dere som trener så mye har sikkert mulighet til å velge innen jegerdivisjonene, fallskjerm-, kyst, eller marinejegerkommandoen etc. Hvis dere daffer gjennom sesjon så kan dere risikere å ende opp i mannskapsmessa i Varanger som kokkeassistent, og da sier det seg selv at tjenesten ikke blir spennende. Selv var jeg i TmBn og verva meg for et par kontigenter på Balkan, og på mange måter vil jeg si at det var mindre detaljestyrt enn flere sivile jobber jeg har hatt i ettertid. At førstegangstjenesten er et helvete er bare en myte. Det stilles krav til samarbeidevne og disiplin, og driter du deg konstant ut på det så risikerer du å bli sparka rundt av befalet. Akkurat på samme måte som i det sivile.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

oli

  • Gjest
Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #51 : 13. januar 2008, 00:49 »
90 prosent av guttungene her inne ar jo så svære at låra går inntil hverandre fra knea å opp.. å så breie over ryggen at de ikke kan sove i annet enn  dobbeltseng uten å ha latsen på utsiden.. men de har liten biceps siden de ikke gidder å trene den, å benk er ikke kult lenger...

Utlogget fredderen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 619
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 619

  • Tempus fugit
Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #52 : 13. januar 2008, 00:52 »
Herregud, ta deg sammen din jævla fitte. Kom deg i millitæret du har godt av det! Er du innstilt på at ting blir drit så blir det drit. Vær positiv, du får trossalt leke med ag=) Blir det for jævlig skyter du deg bare i foten... Dog ikke å anbefale.

Utlogget nufan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #53 : 13. januar 2008, 01:00 »
Tipper freddern blir dimmet.
I am so smart! I am so smart! S-M-R-T, I mean S-M-A-R-T.

Utlogget boooks

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #54 : 13. januar 2008, 01:01 »
90 prosent av guttungene her inne ar jo så svære at låra går inntil hverandre fra knea å opp.. å så breie over ryggen at de ikke kan sove i annet enn  dobbeltseng uten å ha latsen på utsiden.. men de har liten biceps siden de ikke gidder å trene den, å benk er ikke kult lenger...

Sorry at jeg spør med hva har det med militæret å gjøre?

Dere som velger å lure dere unna førstegangstjeneste osv, det er bare tull imo. Det handler om å være forberedt hvis noe skal skje. For alt vi ved mobiliserer svenskene nå, invaderer oss i neste uke. Hadde alle tenkt som en del av dere her, ville vi blitt beseiret på kort tid. Og kong karl gustav av sverige stapper noe stort i rompa på vår kjære stoltenberg eller han harald.

You get my point? Vet dere det, at når 2.verdenskrig kom, så var norge ikke langt fra uforbredt. Flere "festninger" var tomme, og det norske forvaret var i generell dårlig forfatning. Det var snakk om tilfeldigheter og flaks at kong haakon kom seg unna. Dette kan skje igjen.

Alt kan skje, da er det vår plikt å være forberedt.

Nuff SAID...
Train-eat-sleep-repeat

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #55 : 13. januar 2008, 01:02 »
Tvilsomt at man får leke med AG så veldig mye lenger, siden AGen snart blir byttet ut mot HK 416.
Støttes av Lånekassen

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #56 : 13. januar 2008, 01:08 »
Tvilsomt at man får leke med AG så veldig mye lenger, siden AGen snart blir byttet ut mot HK 416.

På tide spør du meg. Det negative er vel bare at du mister en del trening pga. et mye lettere våpen
I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

oli

  • Gjest
Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #57 : 13. januar 2008, 01:10 »
Sorry at jeg spør med hva har det med militæret å gjøre?

Dere som velger å lure dere unna førstegangstjeneste osv, det er bare tull imo. Det handler om å være forberedt hvis noe skal skje. For alt vi ved mobiliserer svenskene nå, invaderer oss i neste uke. Hadde alle tenkt som en del av dere her, ville vi blitt beseiret på kort tid. Og kong karl gustav av sverige stapper noe stort i rompa på vår kjære stoltenberg eller han harald.

You get my point? Vet dere det, at når 2.verdenskrig kom, så var norge ikke langt fra uforbredt. Flere "festninger" var tomme, og det norske forvaret var i generell dårlig forfatning. Det var snakk om tilfeldigheter og flaks at kong haakon kom seg unna. Dette kan skje igjen.

Alt kan skje, da er det vår plikt å være forberedt.

Nuff SAID...


det var bare en liten spøk siden mofo sa et folka her inne trente så me, noe som i og forseg er rikting, men de fleste trener utelukkede for å bli svære;.-) men nok om det..

forøvrig er siuasjonen nå en  ganske annen enn den var i 1940, det er en grunn til at forsvaret satser med på antiterror.. hvis du hadde fulgt litt med så hadde du visst at forsvaret ikke er som det engang var, med mobilisering og alt det der.. siktignok ar vi noen hundre leoparder stående i fjellhaller nordover, men det hjelper ikke når de har slutta å gi ut krigskort;-)

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #58 : 13. januar 2008, 01:10 »
Sitte å preike om da du var en kvisete attenåring som satt å prompa og spillte ps2 sammen med en gjeng andre sokkestinkende drittunger når du er 30 år er vel omtrent akuratt like patetisk som å møte en kompis etter 10 år og si " Fy faen russefeiringa var fet ass..husker du den klassefesten i andre klasse?" 

Håper for deres skyld at dere har andre ting å prate om når dere runder 30 Cheesy

Forøvrig skal det nevnes at det selvsagt kan oppstå fine minner når man er sammen med bare gutter i et år. Disse minnene dreier seg som oftest om "de sinnsyke fisen han olav hadde den kvelden dere runna gta3" eller, "bildet vi tok av jensemann der han poserte i tanga og ag3 over skulderen". 

Spør du meg så burde man bruke disse årene av livet på å reise eller kanskje jobbe et år i utlandet. På den måten lærer man seg å tolerere mennesker i andre land, knytte vennskap, lære seg å kjenne andre kulturer og ikke minst slippe å måtte gå inn i et militær der det eneste man lærer er hvordan forholde seg til kun gutter, ta ordre, og ellers oppleve fornedrelse i både direkte og indirekte form.  Militæret burde være for spesielt interesserte og ikke obligatorisk. De som vil, burde få lov til å dra i militæret, mot at de drar til afghanistan og får seg skutt etterpå. De som ikke vil burde få lov til å la seg slippe å bli frarøvet et år av livet sitt.

Nå høres det ut som om jeg bryr meg, noe jeg ikke gjør. Har ikke vært i militæret heller. Jeg var ute å reiste og levde livet i Las Vegas, og andre steder i 9 mnd. Men det var sikkert like fett og sitte å råtne i en sliten bu oppi nordland da!   2thumbsup
Jeg bare lurer, hvordan hadde du råd til det? Jobba du der eller noe sånt?

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #59 : 13. januar 2008, 01:16 »
kjipt og sitte på julebord med gutta på jobben når du er 30, og alle begynner og snakke om militæret, da sitter du for deg selv og angrer..
Jeg har passert tredve og har aldri hatt problemer med militærpreik på julebord. Kan ikke huske sist noen nevnte det, så akkurat det er ikke noe nødvendigvis store problemet.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!