Skrevet av Emne: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.  (Lest 15088 ganger)

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #30 : 12. januar 2008, 21:41 »
kjipt og sitte på julebord med gutta på jobben når du er 30, og alle begynner og snakke om militæret, da sitter du for deg selv og angrer..


Haha. Jeg drar ikke i millitæret for å ha et samtaleemne når jeg blir 30.
I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

Utlogget JHH

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 568
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 568

  • Stavanger VK
Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #31 : 12. januar 2008, 21:43 »
Haha. Jeg drar ikke i millitæret for å ha et samtaleemne når jeg blir 30.

WORD!
HAHAHA, EVIG BRA! Den var dagens, jeg ler Cheesy
66 - 82 @ -69kg

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #32 : 12. januar 2008, 21:43 »
jeg var drittsekk på sesjon, hadde skrevet ned en 10-15 lidelser, leverte blankt på iq-testen, og hadde ikke fargesyn likevel ble jeg tjenestedyktig!!
 
hva må jeg gjøre nå vurderer sterkt å få legeerklæring å klage på vedtaket nå+
 
trenger hjelp/råd !?

Haha, her snakker vi om karma! Nå er vel strengt tatt karma en følge av noe man gjør i et liv og hvordan dette påvirker neste (hvis man tilhører de religionene som tenker i de baner), men i ditt tilfelle ble du vel oppfattet som en drittsekk (som du selv skriver) og måtte bli straffet umiddelbart!

Er det ikke herlig å ønske en ting, men ende opp med at man får alt annet enn ønsket sitt oppfylt? Velkommen til virkeligheten! Grin

Men men, det får være nok morsomheter fra min side - nå må jeg ut og se på chicks. :Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #33 : 12. januar 2008, 21:50 »
Honnør til Arnie fra meg iallefall!

Sikkert mange som vil hate meg også nå, men jeg har ikke tenkt meg inn i militæret, det kan ikke falle meg inn. Hadde det ikke vært militære organisasjoner her i verden ville det jo faen meg ikke vært noe krig. Det ville såklart alltids vært noe elendigheter, men tenk, vi kunne ha sluppet 1. og 2. verdenskrig, og flere andre større konflikter. Jeg ser ikke ned på noen i militæret, så de har heller ikke noen grunn til å se ned på dem som velger å ta den andre stien. Jeg liker ikke vold, har ytringsfrihet, og er stolt av det! Smiley

Når det er sagt, så selv hvor mye jeg er i mot vold, og noen jævler hadde tatt den sjansen og banket meg, hadde jeg selvfølgelig ordnet med slik de hadde blitt mørbanket, tatt i bruk litt blodstraff. Vold løser ingen problemer, men jeg hadde aldri latt meg godtatt at noen hadde brukt vold mot meg uten helt jævlige konsekvenser Smiley

Mvh
Joakim

Og dette folkens, dette er konklusjonen fra en åpenbart "sosialistisk" ung gutt.

Det å tolke førstegangstjeneste dithen at man sammenstiller det med krigshisselse, det er dere alene om. Mon tro hvordan Bosnia hadde sette ut nå om ikke "militære organisasjoner" hadde vært der.

*Kan ikke alle bare holde hverandre i hendene? 

- Å faen, Taliban sprengte nettopp vatikanet -

Skitt Pelle, prøv å løp ned til talibangutta og hold de i hendene!

Pelle?

PELLE?

PEEEEEELLEEEEE?!

Stjerne-slutt.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget JHH

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 568
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 568

  • Stavanger VK
Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #34 : 12. januar 2008, 21:57 »
sosialistisk? nei helvette heller! er en grisk liten materialist, ergo kapitalist >Cheesy
Men akkurat når det gjelder militære så vil jeg ikke der ass.. Og jeg liker ikke vold. Mener slettes ikke det du sier  "kan ikke alle bare holde hverandre i hendene", tenk om eventuelt hun ved siden hadde vært av det styggeste slaget :O nei, men altså, tror du skjønner. Såklart må det militær makt til, men man kan lett unngå en del om man kunne roet det ned et par hakk.. men kjære deg, ALDRI ALDRI ALDRI kall meg sosialist igjen, vær så snill!

..venter spennt på svar.
66 - 82 @ -69kg

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #35 : 12. januar 2008, 22:12 »
DEtte er er det stusseligste jeg noensinne har lest. Dersom man har så lav selvrespekt og verdighet overfor ens egen person at man må ty til de midler nevnt for å slippe en tjeneste man i grunn er pålagt etter loven så bør man inngå grundig selvransakelse. Maken til sutring og egoisme har jeg neppe hørt før.

Til trådstarter: Utifra hva du skriver så virker du som en person som på et mennesklig utviklingsnivå er blant de som trolig trenger et år i militæret for å kunne utvikle visse sider ved deg selv. Alternativet er selvsagt at du lyver på deg dopbruk og reiser hjem med halen mellom bena, safgtig bot og et rulleblad som for alltid vil følge deg videre i livet.

Selv gledet jeg meg, fikk et noe negativt inntrykk den første tiden, men etter en stund var militæret en utrolig flott opplevelse. Jeg tror rett og slett jeg hadde hatt en for grei oppvekst til å i det hele tatt kunne gjøre det godt i høyere utdanning, hadde det ikke vært for hva jeg lærte i militæret. Jeg er blitt et rikere og bedre menneske pga. det og jeg synes synd på de som går glipp av den personlige utvikling man gjennomgår etter noe slikt.

Har hatt folk som har skrytt meg opp i ansiktet hvor fett det var å lyve seg ut av tjeneste. Gjennomsnittlig har disse personene vært hva jeg vil kalle sosiale tapere. Er så herlig å kunne svare de at jeg synes synd på de da de ikke vet hva de går glipp av. Synd, trist, leit.

Utlogget glagainern

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 395
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 395

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #36 : 12. januar 2008, 22:14 »
Haha. Jeg drar ikke i millitæret for å ha et samtaleemne når jeg blir 30.

Det var ett eksempel, og det er blitt nevnt mange andre her også Smiley
mål: 250 mark i løpet av 2009

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #37 : 12. januar 2008, 22:44 »
Sitte å preike om da du var en kvisete attenåring som satt å prompa og spillte ps2 sammen med en gjeng andre sokkestinkende drittunger når du er 30 år er vel omtrent akuratt like patetisk som å møte en kompis etter 10 år og si " Fy faen russefeiringa var fet ass..husker du den klassefesten i andre klasse?" 

Håper for deres skyld at dere har andre ting å prate om når dere runder 30 Cheesy

Forøvrig skal det nevnes at det selvsagt kan oppstå fine minner når man er sammen med bare gutter i et år. Disse minnene dreier seg som oftest om "de sinnsyke fisen han olav hadde den kvelden dere runna gta3" eller, "bildet vi tok av jensemann der han poserte i tanga og ag3 over skulderen". 

Spør du meg så burde man bruke disse årene av livet på å reise eller kanskje jobbe et år i utlandet. På den måten lærer man seg å tolerere mennesker i andre land, knytte vennskap, lære seg å kjenne andre kulturer og ikke minst slippe å måtte gå inn i et militær der det eneste man lærer er hvordan forholde seg til kun gutter, ta ordre, og ellers oppleve fornedrelse i både direkte og indirekte form.  Militæret burde være for spesielt interesserte og ikke obligatorisk. De som vil, burde få lov til å dra i militæret, mot at de drar til afghanistan og får seg skutt etterpå. De som ikke vil burde få lov til å la seg slippe å bli frarøvet et år av livet sitt.

Nå høres det ut som om jeg bryr meg, noe jeg ikke gjør. Har ikke vært i militæret heller. Jeg var ute å reiste og levde livet i Las Vegas, og andre steder i 9 mnd. Men det var sikkert like fett og sitte å råtne i en sliten bu oppi nordland da!   2thumbsup
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #38 : 12. januar 2008, 22:54 »
DEtte er er det stusseligste jeg noensinne har lest. Dersom man har så lav selvrespekt og verdighet overfor ens egen person at man må ty til de midler nevnt for å slippe en tjeneste man i grunn er pålagt etter loven så bør man inngå grundig selvransakelse. Maken til sutring og egoisme har jeg neppe hørt før.

Til trådstarter: Utifra hva du skriver så virker du som en person som på et mennesklig utviklingsnivå er blant de som trolig trenger et år i militæret for å kunne utvikle visse sider ved deg selv. Alternativet er selvsagt at du lyver på deg dopbruk og reiser hjem med halen mellom bena, safgtig bot og et rulleblad som for alltid vil følge deg videre i livet.

Selv gledet jeg meg, fikk et noe negativt inntrykk den første tiden, men etter en stund var militæret en utrolig flott opplevelse. Jeg tror rett og slett jeg hadde hatt en for grei oppvekst til å i det hele tatt kunne gjøre det godt i høyere utdanning, hadde det ikke vært for hva jeg lærte i militæret. Jeg er blitt et rikere og bedre menneske pga. det og jeg synes synd på de som går glipp av den personlige utvikling man gjennomgår etter noe slikt.

Har hatt folk som har skrytt meg opp i ansiktet hvor fett det var å lyve seg ut av tjeneste. Gjennomsnittlig har disse personene vært hva jeg vil kalle sosiale tapere. Er så herlig å kunne svare de at jeg synes synd på de da de ikke vet hva de går glipp av. Synd, trist, leit.

Kan jeg spørre hvilke verdier du lærte deg i militæret som du mener er unike for militæret? Og som man ikke kan lære andre steder?
Sa brura

oli

  • Gjest
Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #39 : 12. januar 2008, 23:13 »
en ting er blandt annet det å presse grenser...  ta feks en mestringsøvelse, der du går 3-4 dagen helt uten mat meg et høyt aktivitetsnivå, blaut hele tida, befal som skriker på dag, å er kjipe uansett hva du gjør.. altså en situasjon som så å si ingen vil noen gang komme i utenom millitæret...

det er fint å se tilbake da hvis du befinner deg i en hard/kjedelig/tøff situasjon seinere i livet, å tenke tilbake på den gangen, å tenke, "hmm dette er ikke så ille avlikevel...

man havner også i en sitasjon at man må takle å hele tiden være rundt nye menesker som du overhodet ikke har noe til felles med, å er helt forskjellig fra noen andre du har møtt tidiliger. jeg har aldri truffet like mange figurer som jeg traff da jeg var inne:-)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #40 : 12. januar 2008, 23:27 »
en ting er blandt annet det å presse grenser...  ta feks en mestringsøvelse, der du går 3-4 dagen helt uten mat meg et høyt aktivitetsnivå, blaut hele tida, befal som skriker på dag, å er kjipe uansett hva du gjør.. altså en situasjon som så å si ingen vil noen gang komme i utenom millitæret...

det er fint å se tilbake da hvis du befinner deg i en hard/kjedelig/tøff situasjon seinere i livet, å tenke tilbake på den gangen, å tenke, "hmm dette er ikke så ille avlikevel...

man havner også i en sitasjon at man må takle å hele tiden være rundt nye menesker som du overhodet ikke har noe til felles med, å er helt forskjellig fra noen andre du har møtt tidiliger. jeg har aldri truffet like mange figurer som jeg traff da jeg var inne:-)

Vel, figurer kan man møte når man reiser, og lære seg å mestre uvante situasjoner er også noe man kan og burde ta ansvar for å takle selv, uten at en eller annen kjepphøy taper-idiot-korporal står og skriker til deg. Jeg har ikke vært i militæret, men ved en anledning for endel år siden kom jeg opp i en alvorlig bilulykke. Jeg var den første som løp bort, titalls andre menn stod og ventet på at noen skulle ta initativ. Det samme har hendt når det har vært oppløp til slosskamper, noen som har ligget skadet på bakken etc. Og jeg har ikke militærutannelse, eller truckførerkurs..( hence the relevance). Altså, militæret oppdrar ikke MENN. Å være standhaftig, hjelpsom og et bra menneske er ikke noe man lærer i militæret. Det krever en lenger og mer allsidig "utdannelse" som man får gjennom å oppleve variasjoner av ting. Ikke brette et laken, bli skreket til, og ta et vekterkurs. Fordi man har vært i militæret, takler man ikke nødvendigvis ekte situasjoner, som feks nevnt ovenfor. En rutinert SOLDAT , yrkessoldat, vil selvfølgelig ta kontroll i en slik situasjon, men nå snakker vi om umodne 19-åringer, som kommer rett fra o-fags timene på vidregående.

Jeg sier ikke at alt man lærer i militæret er unødvendig, men at du lærer deg om dypere menneskelige verdier er piss, selv om det selvsagt oppstår et kameratskap mellom soldater, så er dette et kameratskap i krig og isolasjon..(miliæret er nemlig sosial isolasjon) og noe man får liten, eller ingen glede av å ha opplevd i det sivile liv. Bare se på crime-raten blant soldater som ankommer hjemlandet etter krig. 

Presse grenser, mestre ting kan man fint få til uten å være i miliæret. Hver dag er en mestringsoppgave, og man ha SELV som oppgave å tørre og ta utfordringer og presse grenser. Det er feks derfor vi trener vekter, eller tør å sjekke opp ei dame, klatre en klatrevegg, eller ta sjangsen på en utdanning eller jobb..det er alt å presse grenser. Man trenger ingen loser-ape til å kjefte på deg for å bli presset.

Angående og gå uten mat, det kan du vel gjørra sjæl? Dra en lars monsen og pell deg ut i skauen uten mat og lev på det du finner. Trenger vel ikke en mongo-korporal og et ag3 for å klare det?

Og de fleste jeg vet om som var inkompetente, klønete, eller narkomane, slackers etc, de var akuratt like slackers når de kom ut igjen.
Sa brura

Utlogget buildern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 168
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 168

  • No pain, no gain
Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #41 : 12. januar 2008, 23:34 »
Enig med Unknown Soldier her..

oli

  • Gjest
Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #42 : 12. januar 2008, 23:48 »
ja jeg vil gjerne se statesikker på norske soldater som kommer hjem fra afganiskan som blir kriminelle.. usa er en hent annen sak men det regner jeg med at d skjønner siden det var d som kom med påstanden..


millitæret er selvfølgelig ikke det eneste stedet man lærer å presse grensene sine eller takle nye folk, det sier seg selv.. men at det er et godt sted mener jeg absolutt.. veldig mange klarer seg uten millitæret å, sånn som du som tok kontrollen i en bilulykke er jo selvfølgelig respekt:-)
men jeg tør påstå at de aller fleste har godt av det, du hadde hhelt sikkert ikke hatt vondt av det d heller.., det er altfor mange som fikk sydd puter under armene av mor, (meg selv inkludert,) som har godt av å få kjenne litt på at livet består ikke av en dans på roser alltid..at men kan ikke alltid gjøre som man vil...

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #43 : 13. januar 2008, 00:02 »
Ok, og man får IKKE sydd puter under arma i militæret? Det du mener ? Smiley

I militæret får man ikke lov til å ta NOEN selvstendige valg eller avgjørelser. Man lærer kun å ta ordre, og handle ut i fra den ordnen man får. Det er alt militæret dreier seg om. Rangsystem. Jo høyere rang, jo høyere verdi( makt).

Jeg kan ikke forstå hvordan du mener at man utvikler seg som menneske ved å bli undertrykt og tvunget til å gjøre ting. Dette er en typisk tradisjonell og konservativ tankegang som man finner i mest frp-hjem, men også endel høyrehjem.

Jeg vil definitivt si at det er å få sydd puter under arma når morra di ( eller skal vi si sersjanten din) sjekker om du har vaska underbuksa di, eller om du har redd opp laknet ditt. Og har du ikke gjort det skikkelig får du smekk på rompa. Sounds pretty gay to me  what
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #44 : 13. januar 2008, 00:03 »
ja jeg vil gjerne se statesikker på norske soldater som kommer hjem fra afganiskan som blir kriminelle.. usa er en hent annen sak men det regner jeg med at d skjønner siden det var d som kom med påstanden..


millitæret er selvfølgelig ikke det eneste stedet man lærer å presse grensene sine eller takle nye folk, det sier seg selv.. men at det er et godt sted mener jeg absolutt.. veldig mange klarer seg uten millitæret å, sånn som du som tok kontrollen i en bilulykke er jo selvfølgelig respekt:-)
men jeg tør påstå at de aller fleste har godt av det, du hadde hhelt sikkert ikke hatt vondt av det d heller.., det er altfor mange som fikk sydd puter under armene av mor, (meg selv inkludert,) som har godt av å få kjenne litt på at livet består ikke av en dans på roser alltid..at men kan ikke alltid gjøre som man vil...


Vel, Norske soldater i afghanistan..de femti som har hvert der har vel klart seg ganske greit. men de fire jeg kjenner til personlig var idioter i utangspunktet. Dreiv visst og moret seg med å skyte bikkjer..
Sa brura

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!