Skrevet av Emne: Drakt til unger?  (Lest 18660 ganger)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Drakt til unger?
« : 12. januar 2008, 16:56 »
Jeg har en sønn som jeg tenkte skulle begynne med styrkeløft. Nå er det jo ikke slik at man begynner på drakter med en gang, spesielt siden han er ganske liten (3 år) Allikevel er han utrolig sterk og jeg tenker faktisk på å la han leke seg litt med vekter.....Han tar greit 30 kg i markløft bla..(han har prøvd en gang) jeg tør ikke la han holde på for mye....

Er det mulig å få skreddersydd en liten markdrakt slik at han kan venne seg til dette. Selvfølgelig løs i passformen???


Utlogget Dobbel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 041
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 041

Sv: Drakt til unger?
« #1 : 12. januar 2008, 16:57 »
.
17år - 111kg
220 - 140 - 245  = 605kg raw.
Loggbok

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Drakt til unger?
« #2 : 12. januar 2008, 16:58 »
Herregud.

Hvorfor en slik kommentar, det er da greit at unger står på ski, går på skøyter osv...? Men styrkesport skal de ikke drive med...Synes dette er trangsynt.....

Tenkte å skaffe ham et lite belte slik at han får buktrykk, han sliter nemlig litt med å holde ryggen strak...Vil ikke at han skal få problemer når han blir STOR.....

Utlogget Moe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 512
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 512

Sv: Drakt til unger?
« #3 : 12. januar 2008, 16:59 »
"Jeg har en sønn som jeg tenkte skulle begynne med styrkeløft."

Er du seriøs her nå?
Hva med å la gutten bestemme selv når han blir litt eldre?

Utlogget Dobbel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 041
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 041

Sv: Drakt til unger?
« #4 : 12. januar 2008, 16:59 »
.
17år - 111kg
220 - 140 - 245  = 605kg raw.
Loggbok

Utlogget Tannfeen

Sv: Drakt til unger?
« #5 : 12. januar 2008, 17:00 »
Litt i yngste laget kanskje.  Dessuten kommer jo en 3åring til å vokse ut av drakta iløpet av en måned.
Hva med å vente en liten stund, la oss si.....   10 år?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Hakono

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 913
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 913

Sv: Drakt til unger?
« #6 : 12. januar 2008, 17:02 »
Hvorfor en slik kommentar, det er da greit at unger står på ski, går på skøyter osv...? Men styrkesport skal de ikke drive med...Synes dette er trangsynt.....

Tenkte å skaffe ham et lite belte slik at han får buktrykk, han sliter nemlig litt med å holde ryggen strak...Vil ikke at han skal få problemer når han blir STOR.....

Når han blir stor ? i slossing du mener da ? du trener ikke opp en unge får å bli god i slossing.
Gymløft (raw) :   Bøy: 145kg, Benk: 125kg, Mark: 3x160kg

Stevnepers:        Bøy: 140kg, Benk: 120kg, Mark: 200kg


17år, 182+cm over bakken.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64997.0
Min logg Smiley

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Drakt til unger?
« #7 : 12. januar 2008, 17:04 »
Litt i yngste laget kanskje.  Dessuten kommer jo en 3åring til å vokse ut av drakta iløpet av en måned.
Hva med å vente en liten stund, la oss si.....   10 år?

Bare så det er klart, jeg presser ham selvfølgelig ikke. Men han har arvet mye etter meg og har stort talent. Ser ikke problemet med å la han være med på gymmet nå.. Skjønner ikke at barn kan spille fotball osv uten at noen reagerer.. Jeg snakker jo ikke om maks løft...Tror heller ikke han tar skade av å ha noen tunge løft innimellom, men det må jo ikke bli for mye selvfølgelig..Som alle andre må også barn ha progresjon...De vokser jo hele tiden..
Skjønner ikke at folk blir så opprørte altså...

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Drakt til unger?
« #8 : 12. januar 2008, 17:05 »
Når han blir stor ? i slossing du mener da ? du trener ikke opp en unge får å bli god i slossing.

Ingen som har snakket om slossing her da...Det tar jeg avstand fra...Snakker om at han skal bli STOR og kraftig...han er allerede en skikkelig plugg

JEg får kontakte stian på KAPPI og se om han kan lage et sett med drakter og belte som han kan starte med.....LØSE i formen selvfølgelig...

Utlogget Hakono

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 913
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 913

Sv: Drakt til unger?
« #9 : 12. januar 2008, 17:06 »
Lykke til. jeg ville ikke vær ungen din..
Gymløft (raw) :   Bøy: 145kg, Benk: 125kg, Mark: 3x160kg

Stevnepers:        Bøy: 140kg, Benk: 120kg, Mark: 200kg


17år, 182+cm over bakken.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64997.0
Min logg Smiley

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Drakt til unger?
« #10 : 12. januar 2008, 17:08 »
Lykke til. jeg ville ikke vær ungen din..

Hvis du hadde vært ungen min hadde du vært større og sterkere en du er i dag...DET MÅ STARTES TIDLIG!!! Kan ikke presisere dette nok. For mye slapp ungdom som skal fisle litt med vekter når de er 15 år. FOR SENT!!!!!!!!!

Utlogget Tannfeen

Sv: Drakt til unger?
« #11 : 12. januar 2008, 17:08 »
Bare så det er klart, jeg presser ham selvfølgelig ikke. Men han har arvet mye etter meg og har stort talent. Ser ikke problemet med å la han være med på gymmet nå.. Skjønner ikke at barn kan spille fotball osv uten at noen reagerer.. Jeg snakker jo ikke om maks løft...Tror heller ikke han tar skade av å ha noen tunge løft innimellom, men det må jo ikke bli for mye selvfølgelig..Som alle andre må også barn ha progresjon...De vokser jo hele tiden..
Skjønner ikke at folk blir så opprørte altså...

Fysisk aktivitet har vel aldri skadet noen. Og det er vel ikke akkurat bygge-trening du snakker om heller. Er det ikke vanskelig å lære pjokken teknikk og slikt da?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Drakt til unger?
« #12 : 12. januar 2008, 17:11 »
Fysisk aktivitet har vel aldri skadet noen. Og det er vel ikke akkurat bygge-trening du snakker om heller. Er det ikke vanskelig å lære pjokken teknikk og slikt da?

Jo der peker du på et viktig problem...De er veldig lite motoriske..Jeg hadde en økt i går der jeg brukte et lite tynt belte og festet rundt livet hans i benpressmaskinen. Dette slik at hoftene hans ikke skulle bevege seg opp fra underlaget...Det gikk greit, men jeg hadde nok overvurdert styrken hans noe....Heldigvis har man de stopperene slik at han ikke ble helt skvisa da.

Utlogget Ivar Aasen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

Sv: Drakt til unger?
« #13 : 12. januar 2008, 17:13 »
Altså, mange unger får sine føraste fotballsko og en ball før de er 3 år. Er styrkeløfting, korrekt utført vel og merke, noe mer skadelig en fotball? Neppe.

At barn ikke begynner på fotball før de er 6-7 år, betyr ikke at de nødvendigvis velger dette selv. Fra de lærer å gå, så vil en fotballfrelst far spille fotball med ungen, la ungen se fotball osv, noe som gir signaler til ungen om at fotball er tingen.

Det at trådstarter her vil lære sønnen sin styrketrening er i og for seg greit, men kansje vente en 3-4 år til frå nå før du begynner med drakt osv... Men at han skal begynne med elementær trening nå, det ser ikke jeg noe negativt med.

Men, om ungen ikke selv vil trene, så stopp!
17 år

KB: 90
BP: 75
ML: 120

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Drakt til unger?
« #14 : 12. januar 2008, 17:16 »
Altså, mange unger får sine føraste fotballsko og en ball før de er 3 år. Er styrkeløfting, korrekt utført vel og merke, noe mer skadelig en fotball? Neppe.

At barn ikke begynner på fotball før de er 6-7 år, betyr ikke at de nødvendigvis velger dette selv. Fra de lærer å gå, så vil en fotballfrelst far spille fotball med ungen, la ungen se fotball osv, noe som gir signaler til ungen om at fotball er tingen.

Det at trådstarter her vil lære sønnen sin styrketrening er i og for seg greit, men kansje vente en 3-4 år til frå nå før du begynner med drakt osv... Men at han skal begynne med elementær trening nå, det ser ikke jeg noe negativt med.

Men, om ungen ikke selv vil trene, så stopp!

Meget bra innlegg!!!! Jeg fikk mail fra Kappi, nå (takk for rask service) da skal det skreddersys 3 små drakter, benk, mark og bøydrakt, samt lages et lite belte...Dessverre er prisene samme som voksne..Kanskje noen andre foreldre her på forumet vil arve de..

Setter opp et lite Dietmar programm nå, kanskje jeg lager dagbok for ham også...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!