Skrevet av Emne: Drakt til unger?  (Lest 18669 ganger)

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Drakt til unger?
« #75 : 13. januar 2008, 01:44 »
Jeg blir faen meg ganske sjokka over alle som reagerer på at barnet får kosttilskudd. Kreatin er kanskje å ta det litt langt. Jeg veit ikke jeg, men det ville jeg undersøkt NØYE.

Men til sammenligning: Hva er verst? At ungen spiser loff med nugatti/cornflakes med sukkerstappa jordbærsyltetøy til frokost, frossenpizza til lunsj og snacks til kvelds, eller at han får litt kosttilskudd, og ikke godteri annet enn lørdager? Å holde godteret utenfor lørdagene er en tradisjon som burde vært gjeninnført i langt større grad. Foreldrene mine tillot lillebroren min godter når han ville ha det, og hadde alltid store skåler fremme. Han er ganske feit nå, i en alder av 10 år, og det ødelegger såklart for det sosiale. Fy faen så råttent dere tenker! (beklager utbruddet, men jeg tenker bare at folk er vel lite reflekterte).
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Drakt til unger?
« #76 : 13. januar 2008, 13:38 »
I begynnelsen trodde jeg det var seriøst men nå blir det litt for mye av det gode... hvorfor skal liksom en 3 åring ha styrkeløft drakter, kreatin og andre tilskudd liksom? Tongue regner med det er en spøk.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Drakt til unger?
« #77 : 13. januar 2008, 14:09 »
I begynnelsen trodde jeg det var seriøst men nå blir det litt for mye av det gode... hvorfor skal liksom en 3 åring ha styrkeløft drakter, kreatin og andre tilskudd liksom? Tongue regner med det er en spøk.

Typisk janteloven..Du kan stappe ungen full av potetgull, pølser og smågodt uten at noen reagerer. Men et sunt kosthold med grønnsaker, rent kjøtt og en gainer i ny og ne da reagerer folk?Huh?Utrolig for et nisseland vi lever i. Jeg snakker ikke om doping til guttunge, vi snakker rene fine tilskudd som vil øke prestasjonene hans...Ang drakter, det er jo mest for gøy selvfølglig, gutten skal jo ikke makse hver trening!!!GET REAL

Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: Drakt til unger?
« #78 : 13. januar 2008, 14:27 »
Du skjønner vel at folk reagerer på dette? Jeg skal ikke kritisere deg fordi du vil at barnet ditt skal ha en fremtid innen styrkeløft så lenge det ikke er pressing. Kreatin og slikt syns jeg du skal vente med til ungen din faktisk i det hele tatt forstår hva det er for noe. Eneste jeg syns du skal tenke over er at hva om ungen din plutselig skader ryggen sin noe helt forferdelig f.eks, fordi du blir overivrig. Vil du klare å leve med noe slikt? Det jeg frykter at du ser et for stort potensiale og at du kommer til å presse ham mer og mer og plutselig en dag går det galt. Ha i det minste noen rundt deg som sier i fra at dersom du går for langt Wink

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Drakt til unger?
« #79 : 13. januar 2008, 14:37 »
Jeg er sterkt tilhenger av sunt kosthold til unger, og her i hus serveres rent kjøtt, ren fisk, masse grønnsaker, vann i mengder, frukt og en gainer/shake i ny og ne og hun får sin Eskimo-olje eller Udos en gang om dagen.

Hun har på seg belte når vi er på gymmet, hun er sterk i mark, bøy fungerer ikke bra enda men derimot er hun rimelig flink til hantelcurl og pushdown. Benk fungerer også dårlig enda siden hun ikke helt rekker opp til stanga når hun ligger, men jeg er ganske sikker på om jeg løfter stanga ned til henne vil hun klare å presse opp noen kilo. Hun har lært seg å posere litt foran speilet, og jammen er hun rå på farmers og steinløfting også. Hun dyttet bil på NSK/ESW, og hun kan velte dekk.

Hun foretrekker frukt og grønnsaker fremfor snop, hun er tydeligvis like komfortabel med ett gym som hun er med en lekeplass eller ved tv'n, og slik har vi planlagt at det skal fortsette å være.

Jeg har ledd godt flere ganger gjennom denne tråden, og jeg må ha tak i Vilja sin fadder slik at jeg får nummeret til sydamen som sydde den første Metal-drakten til henne. Den er nemlig for liten nå, så hun må ha ny.

Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

oli

  • Gjest
Sv: Drakt til unger?
« #80 : 13. januar 2008, 15:01 »
endelig en tråd som tar opp unger å trening, sønnen min er nå blitt 4 år å klarer 5 repps med olympiastangen i knebøy, synes det er ganske bra. vi har eksperimentert litt med diverse tilskudd til han også. å han tar glutamin og proteinpulver, men creatin går ikke så bra, han hadde diare i nesten et halvt år før vi tenkte på at det var det som kunne være årsaken, (selvfølgelig små doser, rudt 2g om dagen), men nå har jeg kjøpt inn en boks crealkalyn å en boks v12, så vi får se om det går bedre:-)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Drakt til unger?
« #81 : 13. januar 2008, 16:48 »
endelig en tråd som tar opp unger å trening, sønnen min er nå blitt 4 år å klarer 5 repps med olympiastangen i knebøy, synes det er ganske bra. vi har eksperimentert litt med diverse tilskudd til han også. å han tar glutamin og proteinpulver, men creatin går ikke så bra, han hadde diare i nesten et halvt år før vi tenkte på at det var det som kunne være årsaken, (selvfølgelig små doser, rudt 2g om dagen), men nå har jeg kjøpt inn en boks crealkalyn å en boks v12, så vi får se om det går bedre:-)
Hva ønsker du å oppnå ved å gi gutten kreatin?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Hakono

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 913
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 913

Sv: Drakt til unger?
« #82 : 13. januar 2008, 17:05 »
Nå begynner jeg å skjønne Iceberg mere og mere Smiley
Gymløft (raw) :   Bøy: 145kg, Benk: 125kg, Mark: 3x160kg

Stevnepers:        Bøy: 140kg, Benk: 120kg, Mark: 200kg


17år, 182+cm over bakken.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64997.0
Min logg Smiley

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Drakt til unger?
« #83 : 13. januar 2008, 17:09 »
men når en gutt er 3 år, hvordan funker det da egentlig? kan sværte lite om barn, og klarer den å gå HELT fint, med bra balanse osv? så lenge det er kontrollert ser jeg absolutt ingen feil ved dette:)

Utlogget JHH

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 568
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 568

  • Stavanger VK
Sv: Drakt til unger?
« #84 : 13. januar 2008, 17:11 »
Synes du gjør noe kjempebra med å la gutten din gjøre det du brenner for, nemlig trene styrke.
Husker selv fra når jeg var liten og gikk i barnehagen, at hver gang vi var i svømmehallen, og pappa trente styrke først, ville jeg være med. Jeg fikk lov til å være med å trene litt styrke på forskjellige apparater (ble nok veldig mange reps, og ingen løsvekter dog) men jeg husker jeg syntes det var enormt kjekt, og ville trene styrke! Men for det første var det ingen muligheter til å trene styrke som en 5 åring eller hva jeg kan ha vært, og for det andre fikk jeg ikke lov å prøve ut litt apparater av betjeningen.
66 - 82 @ -69kg

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Drakt til unger?
« #85 : 13. januar 2008, 17:17 »
Synes du gjør noe kjempebra med å la gutten din gjøre det du brenner for, nemlig trene styrke.
Husker selv fra når jeg var liten og gikk i barnehagen, at hver gang vi var i svømmehallen, og pappa trente styrke først, ville jeg være med. Jeg fikk lov til å være med å trene litt styrke på forskjellige apparater (ble nok veldig mange reps, og ingen løsvekter dog) men jeg husker jeg syntes det var enormt kjekt, og ville trene styrke! Men for det første var det ingen muligheter til å trene styrke som en 5 åring eller hva jeg kan ha vært, og for det andre fikk jeg ikke lov å prøve ut litt apparater av betjeningen.

Nemlig, man skal ikke få være med...Jeg hadde en trist episode på tøyenbadet her med sønnen min. De har slike nautilus-maskiner. Min sønn har noen helt enorme ryggstrekkere til å være så liten så jeg tenkte at han skulle få prøve nedtrekk (med god hjelp selvfølgelig) men fordi han har såpass små hender var det vondt for ham å få grep rundt stanga. Da stakk vi ned og hentet håndleddstøttene mine som jeg brukte nemmsomnt og surret rundt håndleddene hans og bandt ham fast til stanga (den som er litt bøyd nedover). Dette fungerte veldig bra helt til han dessverre ble med oppover på siste reppene da han var for sliten (ennå det bare var stanga pluss litt vekter)-HVA SKJER? Jo et hysterisk kvinnfolk hyler ut at jeg har BUNDET fast barnet mitt til stanga og tilkaller vakter osv...Enden på visa er at jeg har blitt bannlyst fra tøyenbadet. Utrolig trist og ydmykende episode, da jeg finner svømming å være en meget bra kardio for meg selv (gutten kan ikke svømme)

Utlogget tynt

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 113
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 113

  • Markløft.
Sv: Drakt til unger?
« #86 : 13. januar 2008, 17:25 »
wow.. Skulle ønske faren min engasjerte seg på samme måte med meg i så tidlig alder Shocked

Utlogget JHH

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 568
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 568

  • Stavanger VK
Sv: Drakt til unger?
« #87 : 13. januar 2008, 17:27 »
Fy faen så tåpelig! Du har ikke vurdert å gå til sak?
Og det med janteloven og, janteloven er jo bare en tåpelig lov fra en aldri så liten bok, hvorfor i huleste helvette skal den dyrkes i praksis? Tongue
66 - 82 @ -69kg

Utlogget tothi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: Drakt til unger?
« #88 : 13. januar 2008, 17:29 »
Med en gang jeg så posten, tenkte jeg at dette er sykt. Men faen heller.

Så lenge det gjøres som lek, altså for morro skyld er det bare bra. Men se etter øvelser der god teknikk ikke er så veldig viktig inntil videre. Mark, knebøy osv syntes jeg virker som litt feil øvelser i starten.

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Drakt til unger?
« #89 : 13. januar 2008, 17:43 »
Med en gang jeg så posten, tenkte jeg at dette er sykt. Men faen heller.

Så lenge det gjøres som lek, altså for morro skyld er det bare bra. Men se etter øvelser der god teknikk ikke er så veldig viktig inntil videre. Mark, knebøy osv syntes jeg virker som litt feil øvelser i starten.

Ingen utøver en så perfekt knebøy som en baby som bøyer seg ned for å plukke opp noe.. Så hvorfor ikke?
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!