Skrevet av Emne: Drakt til unger?  (Lest 18649 ganger)

Utlogget Hakono

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 913
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 913

Sv: Drakt til unger?
« #15 : 12. januar 2008, 17:16 »
Hvis du hadde vært ungen min hadde du vært større og sterkere en du er i dag...DET MÅ STARTES TIDLIG!!! Kan ikke presisere dette nok. For mye slapp ungdom som skal fisle litt med vekter når de er 15 år. FOR SENT!!!!!!!!!

Får å være ærlig så synes jeg ikke det er lurt og begynne med styrketrening før du er 14 -15 år.  Kroppen må være utviklet.  fotball og ski er noe helt annet.
Gymløft (raw) :   Bøy: 145kg, Benk: 125kg, Mark: 3x160kg

Stevnepers:        Bøy: 140kg, Benk: 120kg, Mark: 200kg


17år, 182+cm over bakken.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64997.0
Min logg Smiley

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sv: Drakt til unger?
« #16 : 12. januar 2008, 17:22 »
Nå vet jeg ikke om du er seriøs, men drakt er vel strengt tatt ikke nødvendig? Wink ser liksom ikke poenget,, en styrkeløftdrakt er stram som F og det må den være for at man skal tjene noen kilo på den. Man vil jo ikke tjene noen kg på en løs drakt så ser ikke helt poenget, og om du skaffer ungen din en stram drakt, er vel sjangsene for at han havner på sykehus større enn at han skal bli "stor" (tenker på at drakta blir alt for stram til at en 3åring skal holde ut).
Og det du sier om at ungen din må begynne å trene tidlig for å bli noe er vel strengt tatt feil.
Man blir så stor genene tillater en å bli, og når man har blitt så stor så er det stopp på fremgangen.
Ellers er det ikke noe stort "lager" testosteron i gutten din da han ikke har nådd pubeteten enda, når gutten din får hår på balla, først da vil han begynne å få en bra framgang, samt produsere testo.

Jeg ser ikke noe galt i å ta med sønnen sin på trening, men drakt er litt sann No no..  Og forresten, hvem har sagt at styrkeløft MÅ være drakt?

Får å være ærlig så synes jeg ikke det er lurt og begynne med styrketrening før du er 14 -15 år.  Kroppen må være utviklet.  fotball og ski er noe helt annet.
hakono, hvorfor er fotball og ski noe helt annet? Og hvorfor skal kroppen være ferdig utviklet før man skal få begynne med styrketrening ? Nå tror jeg du skriver ut av intet..
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Drakt til unger?
« #17 : 12. januar 2008, 17:25 »
Får å være ærlig så synes jeg ikke det er lurt og begynne med styrketrening før du er 14 -15 år.  Kroppen må være utviklet.  fotball og ski er noe helt annet.

Hva du syns i denne sammenhengen er ikke relevant, da det er konstatert at styrketrening ikke har innvirkning på epifyselinjer og hva det måtte være.

Hvordan er fotball annerledes? Vet du hvor mye trykk kroppen får av å spille fotball ift. styrketrening?

Du er forresten ikke utvokst når du er 14 - 15 år. Noen få kanskje, men de fleste rundt 17 - 18 år.

 
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Dobbel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 041
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 041

Sv: Drakt til unger?
« #18 : 12. januar 2008, 17:28 »
.
17år - 111kg
220 - 140 - 245  = 605kg raw.
Loggbok

Utlogget Zuul

Sv: Drakt til unger?
« #19 : 12. januar 2008, 17:33 »
Får å være ærlig så synes jeg ikke det er lurt og begynne med styrketrening før du er 14 -15 år.  Kroppen må være utviklet.  fotball og ski er noe helt annet.

alle de beste vekløfterene starter lenge før det vanligvis.

jeg har en kompis som starta med vektløfting når han var 9. Han bøyde 250 når han var 15. og har ingen men av det

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Drakt til unger?
« #20 : 12. januar 2008, 17:35 »
Du har glemt knebind til gutten. Jeg pleier å surre lillebroren min med gassbind, men så er han 5 år så knærne er jo litt større. Han får rundt fem kilo på de. Han har reppa på 35kg i sumomark, uten utstyr. Og det var på deff i tillegg

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Drakt til unger?
« #21 : 12. januar 2008, 17:39 »
Mye bra her. Viktig å starte tidlig. Feks bleieunger kan jo få støtte i bleia når de knebøyer. Bare å stramme bleia skikkelig når ungen er på tunge vekter.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Drakt til unger?
« #22 : 12. januar 2008, 17:40 »
Hva skjedde med å la barn være barn..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Drakt til unger?
« #23 : 12. januar 2008, 17:49 »
Nå må ikke dette misforstås men er det noe kreatinprodukt som er spesielt bra for barn?

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Drakt til unger?
« #24 : 12. januar 2008, 17:50 »
Slettet grunnet sterke meldinger på PM. Trist at folk er så sneversynte

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Drakt til unger?
« #25 : 12. januar 2008, 17:53 »
 
Nei knebind synes jeg blir for drøyt...Det er barnemishandling....det vil jeg vente med minst 1 år...

ja, 3 år er tidlig. Men vi begynte først for 3 måneder siden, når han ble 5. Og det er ganske slakke surringer, foreløpig. Han beholder nesten all sirkulasjon i beina

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Drakt til unger?
« #26 : 12. januar 2008, 17:54 »
Hvorfor kritiserer dere han for at han vil la gutten sin drive med trening i alder av 3? jeg skulle ønske jeg hadde gjort det, uansett om han velger å fortsette eller slutte når han blir eldre kommer han til å ha en ENORM fordel forran de andre ungene uansett hvilken sport han velger å fortsette med. og 30 kg i markløft som 3 åring er jo sykt bra da, de fleste 3 åringer har problemer nok med å plukke opp en murstein.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Drakt til unger?
« #27 : 12. januar 2008, 17:54 »

ja, 3 år er tidlig. Men vi begynte først for 3 måneder siden, når han ble 5. Og det er ganske slakke surringer, foreløpig. Han beholder nesten all sirkulasjon i beina

Ok men jeg tror det er veldig viktig at dette blir på guttens premisser, og ikke med for stramme surringer...Vi snakker tross alt om et barn her...Og til dere som sender PM med at dette ikke er riktig-selvfølgelig er dette av hans egen vilje.

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Drakt til unger?
« #28 : 12. januar 2008, 17:54 »
Nå må ikke dette misforstås men er det noe kreatinprodukt som er spesielt bra for barn?

Vi har brukt krea-bolic med stort hell. Men husk, det er viktig å fokusere på maten også

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Drakt til unger?
« #29 : 12. januar 2008, 17:56 »
Hvorfor kritiserer dere han for at han vil la gutten sin drive med trening i alder av 3? jeg skulle ønske jeg hadde gjort det, uansett om han velger å fortsette eller slutte når han blir eldre kommer han til å ha en ENORM fordel forran de andre ungene uansett hvilken sport han velger å fortsette med. og 30 kg i markløft som 3 åring er jo sykt bra da, de fleste 3 åringer har problemer nok med å plukke opp en murstein.

Det skal huskes på at han er supertalent...Jeg var selv ok sterk men gutten min kommer til å knuse min total uten tvil....bra ledd, utrolige skuldre allerede....Vil alltid være med å bære uansett...JEG ER STERK PAPPA sier han..hvorfor skal jeg stoppe det...

Han spiser også vitaminbjørner i steden for godteri på lørdag....Minbjørn kaller han det....he he

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!