Skrevet av Emne: Hvordan tøye ut Trapz/nakke ???  (Lest 9764 ganger)

Utlogget adidas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Hvordan tøye ut Trapz/nakke ???
« : 16. januar 2008, 22:39 »
Oki so topic sier åssen tøyer eg ut det, kjører shrugs,drag til hagen som øvelser.

Utlogget boooks

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

Sv: Hvordan tøye ut Trapz/nakke ???
« #1 : 16. januar 2008, 22:44 »
Lurer jeg også litt på, hender jeg blir litt små stiv i nakken etter shrugs og bøy:P
Train-eat-sleep-repeat

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget adidas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Hvordan tøye ut Trapz/nakke ???
« #3 : 16. januar 2008, 23:16 »
den der ?
 fattet ikke helt den dere der :\ ingen som har video eller noe sånnt?

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Hvordan tøye ut Trapz/nakke ???
« #4 : 01. februar 2008, 18:21 »
Hvorfor tøye ut i det hele tatt? Tøye ut etter styrke økt er så oppskrytt at jeg blir dårlig når jeg ser folk gjøre det.

Utlogget Arild-

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Sv: Hvordan tøye ut Trapz/nakke ???
« #5 : 02. mars 2008, 23:13 »
Hvorfor tøye ut i det hele tatt? Tøye ut etter styrke økt er så oppskrytt at jeg blir dårlig når jeg ser folk gjøre det.

Mange har faktisk altfor dårlig bevegelighet. Å tøye etter en treningsøkt er en fin mulighet for å opprettholde og/eller øke muskelenes lengde - har du problemer med å se fordelen i det?

On topic - har du kjørt shrugs gjennom hele "range of motion" vil jeg neppe tro du trenger ytterligere tøying. Sliter du med smerter og stiv nakke generelt vil jeg råde deg til å tøye brystet og styrke midtre og nedre del av trapezius + romboider etc.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Hvordan tøye ut Trapz/nakke ???
« #6 : 04. mars 2008, 20:59 »
Du tar to tunge manualer i hver hånd, for eks. 30 kg. Så slapper du på en måte av med armene med manualene, så kjenner du etter hvert at det river.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Traxtor

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 144
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 144

Sv: Hvordan tøye ut Trapz/nakke ???
« #7 : 04. mars 2008, 21:01 »
Bare legg hodet mor skuldra så kjenner du at det tøyer på motsatt side. og haka ned mot brystet med synet mot gulvet for å tøye bak. slapp av i skuldrene
training is your BEST supplement!

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Hvordan tøye ut Trapz/nakke ???
« #8 : 04. mars 2008, 21:04 »
den der ?
 fattet ikke helt den dere der :\ ingen som har video eller noe sånnt?


Du skal ta fatt i høyre arm, med venstre arm, og dra den ned så skulderen blir dratt ned. I tillegg skal du bøye hodet så langt du kan til venstre side og litt frem. Da strekker du ut høyre trapezius. Venstre trapezius strekkes ut ved og gjøre motsatt. Smiley
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hvordan tøye ut Trapz/nakke ???
« #9 : 05. mars 2008, 08:38 »
Trapzen er nokså komplisert, så jeg vil tro den burde bli tøyd i litt ulike retninger. For å få ut litt av spenningen i en stinn øvre traps, så kan det anbefales å henge på seg noen realt tunge manualer (bruk gjerne reimer) og legge seg med fronten ned mot en skråbenk, og bare slappe heeelt av i ett minutt eller så. Vinkelen kan en seff variere. Selv bruker jeg en vinkel på omlag 60 grader ellers så.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Hvordan tøye ut Trapz/nakke ???
« #10 : 05. mars 2008, 16:51 »
Trapzen er nokså komplisert, så jeg vil tro den burde bli tøyd i litt ulike retninger. For å få ut litt av spenningen i en stinn øvre traps, så kan det anbefales å henge på seg noen realt tunge manualer (bruk gjerne reimer) og legge seg med fronten ned mot en skråbenk, og bare slappe heeelt av i ett minutt eller så. Vinkelen kan en seff variere. Selv bruker jeg en vinkel på omlag 60 grader ellers så.

Som jeg nemte åvenfor Smiley
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: Hvordan tøye ut Trapz/nakke ???
« #11 : 05. mars 2008, 17:18 »
Det er ikke lurt å strekke ut rett etter en styrke økt, og det hjelper ikke på støl/stivhet.  Man blir stiv pga man lager rifter/skader i muskelvevet og dermed under restutisjonen/reperasjonen av disse så blir man stiv/støl. Ved å strekke ut rett etter en økt så kan man risikrere å lage for stor rift/skade i muskelvevet, fordi muskelen har pump og ikke særlig elastisk. Men for bevegelighet er det greit å strekke ut, men dette bør gjøres på egne dager hvor man oppvarmer først.
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Hvordan tøye ut Trapz/nakke ???
« #12 : 05. mars 2008, 19:39 »
Det er ikke lurt å strekke ut rett etter en styrke økt, og det hjelper ikke på støl/stivhet.  Man blir stiv pga man lager rifter/skader i muskelvevet og dermed under restutisjonen/reperasjonen av disse så blir man stiv/støl. Ved å strekke ut rett etter en økt så kan man risikrere å lage for stor rift/skade i muskelvevet, fordi muskelen har pump og ikke særlig elastisk. Men for bevegelighet er det greit å strekke ut, men dette bør gjøres på egne dager hvor man oppvarmer først.

Kunne vi fått dette litt mer detaljert?? Smiley

Utlogget Arild-

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Sv: Hvordan tøye ut Trapz/nakke ???
« #13 : 05. mars 2008, 21:05 »
Og gjerne med dokumentasjon... Aktiv bevegelighetstrening (isometrisk stretching, PNF etc) er jo i stor grad styrke, og kan og bør ifølge mange eksperter gjøres nettopp etter styrketrening.

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Hvordan tøye ut Trapz/nakke ???
« #14 : 05. mars 2008, 22:17 »
Det er ingen eksperter nå til dags, som sier at utstrekning etter en styrkeøkt hjelper mot stølhet(snarere tvert imot)(1). Det er akkurat som MrArnold sier, at utstrekning skaper mikrotraumer i muskulaturen så restitusjonstiden forlenges. Men det har ingenting med pump(blod i muskelen) å gjøre.

Og gjerne med dokumentasjon... Aktiv bevegelighetstrening (isometrisk stretching, PNF etc) er jo i stor grad styrke, og kan og bør ifølge mange eksperter gjøres nettopp etter styrketrening.

Her er du litt selvmotsigende. Aktiv bevegelighetstrening og isometrisk stretching er to vidt forskjellige ting, da førstnevnte er dynamisk og sistnevnte er statisk. Du kan også slenge med dokumentasjon selv på den feilaktige påstanden Wink


(1) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?db=pubmed&uid=17943822&cmd=showdetailview&indexed=google
MAIN RESULTS: Of the 10 included studies, nine were carried out in laboratory settings using standardised exercise protocols and one involved post-exercise stretching in footballers. All participants were young healthy adults. Three studies examined the effects of stretching before exercise and seven studies investigated the effects of stretching after exercise. Two studies, both of stretching after exercise, involved repeated stretching sessions at intervals of greater than two hours. The duration of stretching applied in a single session ranged from 40 to 600 seconds.All studies were small (between 10 and 30 participants received the stretch condition) and of questionable quality.The effects of stretching reported in individual studies were very small and there was a high degree of consistency of results across studies. The pooled estimate showed that pre-exercise stretching reduced soreness one day after exercise by, on average, 0.5 points on a 100-point scale (95% CI -11.3 to 10.3; 3 studies). Post-exercise stretching reduced soreness one day after exercise by, on average, 1.0 points on a 100-point scale (95% CI -6.9 to 4.8; 4 studies). Similar effects were evident between half a day and three days after exercise. AUTHORS' CONCLUSIONS: The evidence derived from mainly laboratory-based studies of stretching indicate that muscle stretching does not reduce delayed-onset muscle soreness in young healthy adults.
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!