Skrevet av Emne: *STUCK*  (Lest 1544 ganger)

Utlogget kettben

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

*STUCK*
« : 23. januar 2008, 21:08 »
Hvem: 20 år gammel student på 70 Kg, er 180cm høy og har drevet aktivt med flere sporter helt siden jeg var liten. Har alltid hatt god fysisk form. Spesielt kondisjon.

Situasjon: Trent styrke i ca et år ganske særiøst, der jeg ca de første månedene la på meg automatisk 10Kg og gikk opp en del i styrke også. Nå har jeg i nesten 4 måneder stått ganske fast i både styrke og vekt med bare litt fremgang på noen muskelgrupper. Jeg er nå så lei at det begynnet å gå ut over motivasjonen.

Treningsprogram:
Mandag: Benk + 3 andre øvelser i bryst, og 2 tricepsøvelser. Prøver å variere øvelser.
Tirsdag: En del øvelser på mage. Trente før her også kondisjon.
Onsdag: Rygg (2 nedrett/hang ups øvelser + 2 roøvelser+ryggehev), og 2 biceps.
Torsdag: Bein. Knebøy, beinpress og et par øvelser til.
Fredag: 4 Skulderøvelser + Mage (på sidene)
Lørdag: 3 Øvelser på triceps og 3 på biceps.
Søndag: Hviledag/spille fotball, innebandy osv med gutta.

Kosthold: Spiser en stor bolle med havregryn hver morgen. Deretter 6-8 brødskiver på skolen, og så en middag før jeg trener (ikke så stor. middagen på Uio hvis noen kjenner til den). Etter trening spiser jeg en pakke med 'litt sulten'-nøtter, et par skiver, en cottage cheese 300g og en gainomax. Når jeg senere kommer hjem spiser jeg noen av dagene (spesielt mandag, onsdag og torsdag) 3-4 egg og skiver. Eneste kostilskudd er selolje.

Søvn: Sover godt om natta, og prøver å legge meg tidlig.

Mulige årsaker til INGEN resultater: For lite variasjon i øvelsene og vekter? For få hviledager? Spiser for lite, og trenger muligens noe for å få i meg mer?

Tiltak jeg vurderer: Slutte helt med styrke og starte f. eks å svømme for å få variert treningen av musklene. Notere øvelser og kg i en bok for hver gang for å mer nøyaktig følge utviklingen. Variere kg/repitisjoner/øvelser i mye større grad enn nå. Ha mange flere hviledager og droppe ut noen muskelgrupper, ikke at jeg skjønner hvordan jeg skal kunne det..?

Hadde vært veldig fint å fått noen tips om hva jeg bør gjøre. På forhånd tusen takk!

Utlogget Evensen

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 785
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 785

Sv: *STUCK*
« #1 : 23. januar 2008, 21:14 »
Hvis jeg var i din situasjon vill jeg tatt 1 uke fri, også startet på et annet program! Hvis du eks har kjørt 8 rep nå, hadde det vært en ide å gått ned til 5 rep, for å få variasjon.
Kanskje også gå ned på antall dager i uka du trener. Eks 4 Wink
Trene det i noen mnd og se om du får framgang da.
Alder: 18 år    Høyde: 196 cm     Vekt: 88 kg

                                     
- ML: 155 kg old                    
- BP: 110 kg                         
- KB: 120 kg (?)           



Loggbok

Bildeprofil

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: *STUCK*
« #2 : 23. januar 2008, 21:19 »
Hva mener du med å starte på svømming for å få variert trening av musklene?

Utlogget kettben

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: *STUCK*
« #3 : 23. januar 2008, 22:34 »
Er også kanskje smart å gå ned i antall dager, men da sliter jeg litt med prioriteringen på hva jeg bør ta bort..:/. Godt mulig at en uke fri også ville gjort godt for meg. Sannlig ikke godt å si. Det med svømmingen, så tenkte jeg at svømming er en ganske annen måte å trene muskler på enn 'vanlig' styrke, og derfor kanskje musklene ville ha godt av den variasjonen.

Utlogget Robins

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

  • relativt ny
Sv: *STUCK*
« #4 : 30. januar 2008, 17:48 »
Jeg vil annbefale deg å trene litt mindre å spise mere, dette er en god kombinasjon om du er på jakt etter å legge på deg, tren 4-5 dager i uka for å få ting til å gå rundt, snakk med folka på gymmet og spørr om noen som har peiling kan hjelpe deg med å sette opp øvelsene!
Skriv ned hva du skal spise og når, skal du legge på deg må du få i deg nok (eller, scratch that, _MASSE_ !!!) karbo, proteiner og rikelig av riktig fett, drikk tran! 2 spiseskjeer til frokost, 1 før legge tid.. (kjøp tran med sitronsmak så er det null stress for di aller fleste).. Har jeg forstått meg rett, skal du gå opp i vekt er det viktig at du typ spiser, hver 3dje time Smiley
føler du selv at du spiser mye, spis mer! mer! mer! mer! MER!! merk mine ord, ingen har dømme kraften til å dømme om man selv spiser mye / lite så spis til du bokstavligtalt er på kanten til å kaste opp /gulpe.

Kjøp deg proteinpulver, vil annbefale deg denne med sjokoladesmak --> http://www.fitnessplanet.no/product_info.php?products_id=42 , verdt hver eneste krone.
ta en "kopp" (følger med) 30 minutter før trening, en rett etter trening.. jeg merket drastiske forandringer på musklaturen etter jeg begynte med dette selv Smiley

Tror helt ærlig problemet ligger der at du ikke får i deg nok mat, proteiner etc.. så ja, fiks deg ett solid kosthold, send meg en pm eller skriv her om du har lyst på mer informasjon evt, lykke til!!!

P.S, gi opp hjelper ingen Wink


Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: *STUCK*
« #5 : 30. januar 2008, 17:58 »
går du ikke opp i vekt er det bare et svar; du spiser for lite. Dette gjelder uansett om det er muskler eller fett du vil legge på deg.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: *STUCK*
« #6 : 31. januar 2008, 08:59 »
går du ikke opp i vekt er det bare et svar; du spiser for lite. Dette gjelder uansett om det er muskler eller fett du vil legge på deg.
Signerer den. Ofte kan det være komboen som er litt feil, for mye trening og litt for lite mat i forhold. Men du kan ha et veldig høyt treningsvolum hvis du bare spiser nok. Selv har jeg på det meste 13-15 treningstimer i uka, og selv om det er veldig mye går det bra så lenge jeg spiser nok.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: *STUCK*
« #7 : 31. januar 2008, 12:01 »
helt unødvendig å spise til du gulper eller noe slikt! regn ut ca hvor mange kcal du spiser, og hvor mye du forbruker i løpet av en dag. la oss si du har et basalforbruk på 1800kcal i løpet av dagen. en hard times utholdenhetsøkt kan kanskje forbrenne 800kcal. en styrkeøkt 300kcal osv. deretter finner du ut hvor mye du spiser. snakker selvsagt om ganske grove beregninger, men da finner du ut om du spiser nok. ellers kan jeg si meg enig i at hvis du ikke legger på deg i det hele tatt, så kan du sikkert spise mer.

når det er treninga, så er variasjon og progresjon avgjørende. ble nevnt over her å gå fra 8 til 5 rep. det er ikke variasjon! om du jogger 60 min hver dag, så er det ikke variasjon å kutte ned til 55 min. kjør noen uker med 30 reps. øk antall serier for uke til uke. deretter kan du gå ned til 15 med lavt antall serier, øk serier etterhvert som du går igjennom fasen som gjerne kan vare ca. en måned. deretter kan du gå ned til 5 reps. igjen starte på lavt antall serier som du øker igjennom fasen. kjør tunge basisøvelser. vektene økes for hver eneste økt gjennom hele perioden.

dette var jo uhorveldig raskt og grovt klussa ned, men såpass med variasjon anbefaler jeg deg å prøve. at noen sier du skal gå fra 8 til 5 reps for å få framgang igjen beviser kun at de selv ikke har vært på et virkelig platå.

TNs "release your potential" bruker disse prinsippene på en god måte uten å gjøre det for detaljert og komplisert.
nå har jeg ikke studert det programmet i detalj, men jeg tror jeg bruker enda større repetisjonsområde enn dem. det som er viktig å huske på hvis man skal bruke 30+ reps, er å ha på nok vekt. det kommer til å begynne å svi fra 15-20 reps og utover. jeg har hatt enormt suksess med så mange reps, bortsett fra en periode hvor jeg ikke hadde på så mye vekt at det svei skikkelig. jeg tenkte det kunne hjelpe enda mer på framgangen å ikke presse meg så mye i 30 reps-perioden, men heller la det være en slags restitusjonsperiode. det var feil.

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: *STUCK*
« #8 : 31. januar 2008, 15:50 »
Er enig med deg at 30+ reps kan være en genial måte og komme ut av ei periode med stagnasjon. Men som et middel for å sjokkere musklene, ikke noe man gjør uke etter uke.

Jeg blir å kjøre 6-8 reps og tungt til vanlig. Hver 3. eller 4. uke trener jeg med høye repetisjoner, men jeg kjører meg fortsatt helt ut.

Hadde bare tid til å skumlese innlegget over, så det kan hende det var akkurat dette du mente  Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!