Skrevet av Emne: Oslo - Sørøya (Breivikbotn). Raskeste vei ?  (Lest 1724 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Oslo - Sørøya (Breivikbotn). Raskeste vei ?
« : 27. januar 2008, 17:08 »
Hvordan kjører man raskest denne strekningen? En GPS sier om Trondheim og Norge hele veien, en sier om Sverige. NAF sender en om Gudbrandsdalen av alle ting.....  Huh

Noen som har noen formening om hvordan man kjører raskest mulig dit? Som sagt, lengden på strekningen er underordnet, om veien er kjedelig spiller ingen rolle - det er kortest tid brukt fra A til B som teller, og da innkludert eventuelle ferier.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Stallo

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 292

Sv: Oslo - Sørøya (Breivikbotn). Raskeste vei ?
« #1 : 27. januar 2008, 17:16 »
Såfremt du ikke kjører amfibiebil, må du i hvert fall til Øksfjord og ta fergen derfra. Den korteste veien er nok E6 helt til Langfjordbotn (like over fylkesgrenesen fra Troms) hvor veien tar av til Øksfjord.

(Og hvis du er på de kanter om sommeren, vil jeg sterkt anbefale deg å ta en svipptur opp Bognelvdalen, som er litt av et Shangri La)
"I am not young enough to know everything." - Oscar Wilde (1854-1900)


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Oslo - Sørøya (Breivikbotn). Raskeste vei ?
« #2 : 27. januar 2008, 17:20 »
Ja, siste veien helt inn regnet jeg med ferje- men det er altså kun 1 eneste jeg trenger, og det er siste turen ut til Sørøya ?

Det blir ikke om sommeren, men snarere til høsten. Sørøya er jo et eldorado for harejakt (blant annet) og jeg har allerede startet litt planlegging. Det sier ikke lite ...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Stallo

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 292

Sv: Oslo - Sørøya (Breivikbotn). Raskeste vei ?
« #3 : 27. januar 2008, 17:26 »
Nå er det så lenge siden jeg har kjørt den veien, at jeg er faktisk ikke sikker på om det fortsatt er ferger på E6
"I am not young enough to know everything." - Oscar Wilde (1854-1900)


Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Oslo - Sørøya (Breivikbotn). Raskeste vei ?
« #4 : 27. januar 2008, 17:50 »
Kjør via sverige.
Ingen vits med E4 opp sverige, da her er mye trafikk.
Ta innlandet opp langs grensa, og over til finnland via Pajala. Over karesoando , kato , alta , hammerfesteller øksfjord.  og så ta båten

Kjører Du norge oppover å du ta to ferger etter Bodø, resten er vei. Men ELENDIG vei!!!!

Oslo/Alta  tar du via sverige på ca 20 timer sommer og 23 timer vinterstid .
Kjappe turen Wink
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Oslo - Sørøya (Breivikbotn). Raskeste vei ?
« #5 : 27. januar 2008, 17:55 »
Antok at du visste noe om dette ja. Smiley

Sist gang jeg kjørte oppover, så er det jo håpløs vei 10-12 mil etter Trondheim. Og siden jeg bor såpass nærme svenskegrensa så er liksom det alternativet absolutt under vurdering. Og så vidt jeg kunne bedømme ut i fra kartet så virket liksom Sverige å være lurt. Men jeg vet jo ikke hvor veiene går der.... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Oslo - Sørøya (Breivikbotn). Raskeste vei ?
« #6 : 27. januar 2008, 17:59 »
En annen ting - å kjøre Sverige og Finland KAN kanskje bli litt vanskelig det, med tanke på at jeg har med meg våpen ? Huh
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Oslo - Sørøya (Breivikbotn). Raskeste vei ?
« #7 : 27. januar 2008, 18:26 »
Har du papirer på de, og godkjenning, så er det ingen fare.
Kjørte med både enkel løpet Baikal og en dobbeltløpet pumphagle . De var låst ned i vapenkasse bak i bilen, og gikk greit. Jeg var faktisk så hyggelig at jeg stoppa på grensa ved Hætta, kun for å si i fra. Sverige er ok, KAN bli trøbbel med Finland, så greit å ta en stopp å vise papirer. De får du på lensmansskontoret/politiet uten problemer.

Kjører du innenlands oppover vil du uansett ikke komme over viderverdig politi. Eneste gang jeg traff på politi var ved avkjøringen Kiruna/Jokkmokk. PGA polsk trailer som prøvde presse folk av veien. ( Er nok av de ). Kjører du foresten via Kongsvinger - Torsby , treffer du hvertfall ingen politi på den veien ..

Hva skal du i breivikbotn , forresten ?
Der trådde jeg mine første Barnesko ( bodde i Sørvær fra jeg var mnd til jeg var 3 år Cheesy )
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Oslo - Sørøya (Breivikbotn). Raskeste vei ?
« #8 : 27. januar 2008, 18:29 »
Skal på harejakt på Sørøya til høsten. Det er et eldorado for harejakt, blant annet, så dette er noe jeg ser frem til allerede.

Finland må jeg nok utelukke uansett når jeg tenker meg om, for jeg TROR det er krav om rabiesvaksine på hundene om jeg skal innom der. Sverige er ikke noe problem, men Finland må jeg kanskje utelukke uansett ja....

Greit å være tidlig ute å planlegge.... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Oslo - Sørøya (Breivikbotn). Raskeste vei ?
« #9 : 27. januar 2008, 18:37 »
Europeisk våpenpass?
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Oslo - Sørøya (Breivikbotn). Raskeste vei ?
« #10 : 27. januar 2008, 18:38 »
Våpen går nok fint, men å sette i gang full rabiesprogram på hundene (merk det er flere) vet jeg ikke helt om jeg gidder, og jeg har vel nesten litt dårlig tid også tror jeg.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Oslo - Sørøya (Breivikbotn). Raskeste vei ?
« #11 : 27. januar 2008, 18:45 »
Dersom du kun har gjennomkjøring , å skal du ikke trenge de rabbeisvaksinene..

Skjekk det opp!
Smiley

Harejakt ja Smiley
Vet de har mye av det ja. Hjemme hos oss ( Loppa) jakter de gås og rype i fleng, det er så mye av det.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!