Skrevet av Emne: hva er sunnest hvis du vil passe vekta?  (Lest 1757 ganger)

Utlogget tjorven

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

hva er sunnest hvis du vil passe vekta?
« : 06. februar 2008, 14:06 »
Lurer på hvilket alternativ som er best hvis du vil holde vekta.Hvis man kjøper f.eks en fjordlandmiddag,hvilken?og poteter eller ris?noen som vet???Bare lurer litt,og takker for svar
 Smiley

Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: hva er sunnest hvis du vil passe vekta?
« #1 : 06. februar 2008, 15:34 »
Fjordland = kanskje det mest usunne som finns. Proppfullt av konserveringsmidler, salt og drit. Dessuten er det helt tappet for næringsstoffer. Dyrt er det også.

Spis ren, skikkelig mat, som sunn fornuft sier deg at er sunnt.

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: hva er sunnest hvis du vil passe vekta?
« #2 : 06. februar 2008, 15:44 »
Fjordland er langt fra det mest usunne som finnes.

Ta deres "kokt laks" f.eks.

Sitat
ngredienser

Poteter (37%): Poteter, vann, salt*. Laks (29%). Urtesaus (20%): Vann, fløte, helmelkpulver, modifisert stivelse (mais), aroma (salt, maltodekstrin, gjærekstrakt, fiskepulver, sukker, rekepulver, laktose, eddik, dekstrose, krydder, krydderekstrakter), salt*, bestrålt krydder, gressløk, hvitvinspulver. Babygulrøtter (14%). *0,7% salt i retten.
Næringsinnhold pr. 100 gram Energi   353 kj 84 kcal
Protein   6,8 g
Karbohydrat   5,7 g
Fett   3,8 g
Salt   0,7 g
Nettovekt   490 g

Om du mener dette er å sammenligne med friterte chips og baconpølse?
Selvsagt er det ikke det sunneste som finnes, men det er liten vits å overdrive sånn..

Til trådstarter:
Poteter er å foretrekke fremfor ris, men det spiller i grunn ikke så stor rolle.
Poteter har litt mindre kcal i seg, og er en ganske god kilde til C-vitamin, kalium og magnesium.
Om du velger ris, let etter skikkelig naturris!

Når det gjelder fjordland så er det bare å bruke sunn fornuft og pakningsvedlegget. Fjordland bør dog bare være et altnerativ om du har fryktelig dårlig tid en dag.

Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: hva er sunnest hvis du vil passe vekta?
« #3 : 06. februar 2008, 15:54 »
å faen.. det er derfor laksemiddagene mine smaker så dritt!!! jeg glemmer jo å tilsette: gjærekstrakt, fiskepulver, sukker, rekepulver

ingen ting som en god munnfull rekepulver.

Da spiser jeg heller rent i en uke og unner meg skikkelig junk en dag, enn å lure meg selv til å tro jeg spiser sunn tradisjonsmat som egentlig ikke er noe bedre enn pølse med brød.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: hva er sunnest hvis du vil passe vekta?
« #4 : 06. februar 2008, 19:31 »
Segal: Måtte trekke på smilebåndet av det siste innlegget ditt, og si meg fullstendig enig!

Til trådstarter: Som flere påpeker her så inneholder ferdigretter mye konserveringsmidler, salt og sukker. Sunn fornuft burde fortelle deg at dette ikke er bra for kroppen. Joa, du kan vel ta deg en fjordland-middag i ny og ned. Men hvorfor ikke lage sjøl? Så har du oversikten over hva du får i deg, og kan beregne en passende megde for deg også.

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: hva er sunnest hvis du vil passe vekta?
« #5 : 06. februar 2008, 20:08 »
å faen.. det er derfor laksemiddagene mine smaker så dritt!!! jeg glemmer jo å tilsette: gjærekstrakt, fiskepulver, sukker, rekepulver

ingen ting som en god munnfull rekepulver.

Jeg kommenterte faktumet at du skrev "Fjordland = kanskje det mest usunne som finns." Om du tror gjærekstrakt og rekepulver er noe av det mest usunne folk får i seg i dag, er du ekstremt naiv.

Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: hva er sunnest hvis du vil passe vekta?
« #6 : 06. februar 2008, 22:01 »
Jeg kommenterte faktumet at du skrev "Fjordland = kanskje det mest usunne som finns." Om du tror gjærekstrakt og rekepulver er noe av det mest usunne folk får i seg i dag, er du ekstremt naiv.
ja og det står jeg ved. Er du ernæringsspesiaist kanskje? Gudene veit hva de har putta i det greiene der for at det faktisk skal funke å koke biffen=)
ja jeg veit godt at folk eter mye drit. De er svake, og skal ikke vies noen linjer her;)

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: hva er sunnest hvis du vil passe vekta?
« #7 : 06. februar 2008, 22:57 »
Produktet det var snakk om inneholder ikke transfett, ei heller veldig store mengder sukker eller salt, og ingen av e-stoffene som står oppført er kjent for å være skadelige, så hva er det egentlig som er så usunt?

Jeg sier ikke at man bør spise ferdigmat, for all del, men jeg synes det er helt utrolig at du kan påstå at DETTE er noe av det mest usunne man kan spise!

Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: hva er sunnest hvis du vil passe vekta?
« #8 : 07. februar 2008, 09:55 »
Ja men utrolige ting skjer.

Nei men se hva du skriver her da? Hva er det vi skiller mellom egentlig? Er det biff-middag med poteter og grønnsaker i den ene enden og smågodt fra sverige i den andre enden? (Ja jeg veit jeg sa "det mest usunne") Men det jeg snakker om da er det som går under kategorien: noenlunde ordenlig mat.

Kos deg med biffsnadderen din du:)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!