avstemning
Spørsmål: Hvilken av disse øvelsene har minst verdi for en som er over norm trent?  (Avstemning er avsluttet: 14. februar 2008, 12:27)
KickBack - 64 (35.6%)
Cablecross - 27 (15%)
Beinspark - 23 (12.8%)
Fronthev - 28 (15.6%)
Knebøy i smtih - 38 (21.1%)
Stemmer totalt: 114

Skrevet av Emne: Verdiløse øvelser  (Lest 38119 ganger)

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Verdiløse øvelser
« #135 : 14. februar 2008, 22:31 »
Sitat
Greit nok ; sterk og bøff blir man av baseøvelser, og det å være styrkeløftere; men de tjener jaggu meg ikke milliarder på apparater om det bare var skrot og søppel.
Hahaha nei, seff ikke! Det ville jo i så fall vært første gang i verdenshistorien at noen tjente store penger på ubrukelige produkter. For det er nemlig helt umulig.....
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

janne

  • Gjest
Sv: Verdiløse øvelser
« #136 : 14. februar 2008, 22:53 »
godt gjort og glemme det,når man har gått og skrytt av og ha hatt ansvaret for hele messa..hoho

Poenget var vel heller at dette var en messe for ulike leverandører av utstyr og kosttilskudd, og ikke en messe spesielt myntet på utøvere......da hadde det nok kommet få besøkende er je redd.

Så om man nå kan holde seg til å diskutere topic i stedet for å drive drittkasting så hadde det vært fint. Visst ikke stenger jeg hele tråden.

Utlogget stianb.88

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 672
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 672

Sv: Verdiløse øvelser
« #137 : 14. februar 2008, 23:12 »
Hvis du ikke skjønner det jeg skriver er du antagelig en bare en tynn liten drittunge som ikke klarer og ta til seg info Angry

Sikker på at du ikke snakker om deg selv nå? som har kommet over noen store sterke styrkeløftere og lest noen artikkler som har hjernevasket deg totalt så du tror alt som er point å trene er baseøvelser?

Hvordan får du til å å si at pushdown er en dritt øvelse?
- greit nok, om du trener styrkeløft og det er din personlig mening, da legger jeg meg flat.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Verdiløse øvelser
« #138 : 14. februar 2008, 23:19 »
Tror poenget her Nann, er at mange skjønner ikke helt hva du mener. Jeg er ikke styrkeløfter og kan godt kommentere.

Sitat
Kickbacks er en grei øvelse når man ønsker kjøre ekstra på triceps, og ikke verdigløs.
MEN som alt annet : Så lenge man gjør det riktig .
Mange som slenger hele armen bakover og tror det er om å gjøre å komme fortest i mål .

PeckDeck definerer "kløfta" og absolutt ikke bortkasta om du driver bygging/fitness. Spesielt god å ha på dietten.

Cablecross/over :
Her er godt på brystet og du kan kjøre deg ut, herogså spesielt på diett. Men også om du skal bygge men har problemer med å kjøre tungbenk pga skuldre m.m.  Igjen : Viktig å gjøre øvelsen riktig .
Cablecross bakside :
Greit istarten nåman begynner trene , og gjør man øvelsen korrekt så er det bakside skuldre OG øvre del av brystryggen som får kjørt seg bra .


Nann

Spesielt dette med definering av kløft, og øvelsers økte virkning ved kaloriunderskudd.

"Kløft" oppstår som resultat av tre ting. Hvor trent pectoralis er, fettprosent, og gener. At Pec Deck trener pectoralis mer enn beseøvelser for bryst, forbrenner mer enn baseøvelser, eller gjør noe som helst med genene dine er heller tvilsomt.

Ved deff burde man faktisk gå ned på reps, ha mer fokus på baseøvelser, og trene tyngre enn ved "normal" trening. Ikke ty til øvelser som Pec Deck, Kickbacks eller omvendt underarmscurl i smith med strikk.

Brystrygg har jeg aldri hørt om. Men nå er ikke jeg verken kiropraktor, eller naprapat. Wink
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget stianb.88

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 672
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 672

Sv: Verdiløse øvelser
« #139 : 14. februar 2008, 23:30 »
Tror poenget her Nann, er at mange skjønner ikke helt hva du mener. Jeg er ikke styrkeløfter og kan godt kommentere.

Sant, men tror fortsatt mange her skjønte godt hva Nann sa, men i og med at hun formulerte seg på en litt feil måte, blir dette rakket ned på, lavmål Smiley

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Verdiløse øvelser
« #140 : 14. februar 2008, 23:31 »
Sant, men tror fortsatt mange her skjønte godt hva Nann sa, men i og med at hun formulerte seg på en litt feil måte, blir dette rakket ned på, lavmål Smiley

Du skjønte brystryggen? Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget stianb.88

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 672
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 672

Sv: Verdiløse øvelser
« #141 : 14. februar 2008, 23:33 »
Du skjønte brystryggen? Smiley

Neinei, tenkte på dette med pecdec på deff, og at den danner kløft.

Jeg føler iallefall at jeg ofte må ty til en øvelse som pecdec, mot slutten av en diett, rett og slett fordi kcalunderskuddet over lengere tid har gjort så man tilslutt får veldig mangel på trykk i kroppen.
F.eks i benk, så stopper jeg ofte opp før musklene gjør det, rett og slett fordi jeg har energi mangel, men at du kan tyne ut litt mere ved hjelp av iso øvelser, som pecdec, cablecross, o.l.


Og jeg tar selvfølgelig full avstand fra at pecde danner kløft, hehe.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Verdiløse øvelser
« #142 : 15. februar 2008, 00:19 »
Bare fordi man ikke anser øvelser om der ser på som "unødvendige" betyr ikke at man ikkehar peiling. Kroppen min har formet seg meget fint med disse såkalte verdigløse øvelsene .

Brystryggen : Dette er et uttrykk som brukes av naprapater og kiropraktorer, og definerer ryggen som er i samme høyde som brystkassa di. Regner med du faktisk klarte se den siden det kalles "brystryggen". Kanskje på tide å gå inn i deg selv å faktisk gidde PRØVE forstå hva man mener, selv o man ikke bruker latinske navn på muskler og kroppesdeler.


Lurte du på hvordan peckdeck funker, så er det bare prøve. Den funker fint, og ja jeg HAR fått en fin kløft muskulært sett ved å bruke denne øvelsen


Men siden du bedriver styrkeløft og garantert anser utøvere innen fitness og byggere som "ikke trener hardt" , og "ikke kan trening" , så for all del.
Men ikke kom å kommenter kun for å kommentere fordi innlegget var fra meg.

Ang Fitness 2008 :
Dette var en leverandørmesse/bransjemesse og IKKE for utøvere!
99% av utstyrsleverandørene på messen lever av maskiner og utstyr som dere mener er for "verdiløse øvelser".
Greit nok ; sterk og bøff blir man av baseøvelser, og det å være styrkeløftere; men de tjener jaggu meg ikke milliarder på apparater om det bare var skrot og søppel.
Da bør kanskje alle forbund og avtaler i Bl.a IHRSA legges vekk, ned og slutte eksistere.

Jeg har også MYE større tiltro til en bygger og fitnessutøver ang øvelser , og i tillegg ser hva som fungerer på MIN kropp, enn å gidde bry meg med hva du mener er verdiløse øvelser!! tren du ut fra hva som fungerer for deg, så gjør jeg det som fungerer på meg.

Når det gjelder hvorfor jeg UNNLOT å svare: Visst du i stedenfor å henge deg opp i " Oi dæven, her har Nann skrevet, nå må vi jaggu komme med noe sleivete" , så hadde du faktisk kunne lest tricepsman sitt innlegg et stykke lengre ned, som faktisk kommenterte disse øvelsene.

Med vennlig hilsen
Nann-Rosita



Jeg skjønte godt hva brystrygg betydde. Men prøvde å påpeke at jeg aldri har sett det blitt brukt i treningssammenheng.
Når det fremkommer at du omtrent ikke har grunnleggende kunnskaper om trening, så undrer jeg forferdelig på hvorfor du skal bruke så avanserte uttrykk, som naprapater/kiropraktorer/osteopater o.l bruker. Sjekket det litt ut nå, og det viser seg at det ikke går ann å treffe brystryggen v.hjelp av en øvelse, da det er betegnelsen på en del av Skjelettet, og er forankringspunkt for nakke, skulder og arm musklatur.  Når man snakker om en øvelse i treningssammenheng snakker man skjelettmusklatur, ikke skjelett.

Traff kneleddet jævli bra på knebøyen idag...

Nok om det.

Ang. Pec deck, en ting er å bygge brystmusklatur, og dermed få kløft(Hvordan musklaturen former seg er genetisk bestemt, volumet kan endres). Noe alle brystøvelser vil gjøre, i større og mindre grad. Men du refererte direkte til at pec deck bygger kløft, hvis du leser begrunnelsen for at det ikke går ann å spesifikt å bygge kløft i kommentaren min istad, er det ikke mye tvil.

Der tar du nok feil, jeg mener nok heller det motsatte. Da jeg er en utøver etter Dietmar teorien. Jeg trener ikke ofte tungt, men satser heller på mengde og periodisering. Jeg anser flertallet av byggere som feilinformerte, delvis pga flex og andre muskelblader som er med på å spre usanne myter, og delvis pga forbilder som doper seg, og dermed sprer uekte(på den måte at kroppen ikke fungerer på en naturlig måte) treningsfilosofi.

Grunnen til at jeg kommenterte ditt første innlegg var fordi jeg mente det var utrolig missvisende.

Så utøvere hadde ikke lov å komme på fitnessmessa08 da? Wink

Og jo, man ser jo gang på gang eksempler på produkter som er verdiløse men som selger som faen. Selvfølgelig er det bedre å trene apparater enn å ikke trene, så en viss verdi har det jo.. Men kroppen vår er et avansert maskineri, og når man setter seg ned i et apparat, mister man haugevis av støttemusklatur, og man vil få en låst løftebane. Dette er å snyte kroppen vår for funksjonell trening.

Det at du ikke bryr deg om hva jeg mener om verdiløse øvelser er greit nok, regnet ikke med at du skulle begynne å trene som styrkeløfter når jeg skrev innlegget, hvis det er det du trur. Men du bør iallefall ikke feilinformere andre.

Mvh. Bo André Bergan
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Zuul

Sv: Verdiløse øvelser
« #143 : 15. februar 2008, 08:40 »
Enkelte ting kommer enkelte mennesker aldri til å skjønne. Det er min konklusjon etter fire år på diverse forum.
Men honnør til både Varg og Berg Smiley

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Verdiløse øvelser
« #144 : 15. februar 2008, 10:02 »
Hantelpress med hammergrep, militærpress med underhåndgrep på EZ-stang ... det er fremdeles et par flerleddsløsninger.

Hvilken av de øvelsene tar ikke på mine vonde skuldre?Globale og semiglobale øvelser (altså flerleddsøvelser) er fine nok de, til sitt bruk. Men det betyr ikke at endel mer lokale øvelser skal kastes over båten.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

Sv: Verdiløse øvelser
« #145 : 15. februar 2008, 11:04 »
Hvilken av de øvelsene tar ikke på mine vonde skuldre?Globale og semiglobale øvelser (altså flerleddsøvelser) er fine nok de, til sitt bruk. Men det betyr ikke at endel mer lokale øvelser skal kastes over båten.

Enig med deg! Her hvor jeg bor, så har vi øvelser som etbens frontbøy med ez-stang. Jeg vet ikke om noen utfor bygda vår som bruker den spesifikke øvelsen.
I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Verdiløse øvelser
« #146 : 15. februar 2008, 11:11 »
Enig med deg! Her hvor jeg bor, så har vi øvelser som etbens frontbøy med ez-stang. Jeg vet ikke om noen utfor bygda vår som bruker den spesifikke øvelsen.
Høres ut som et nytt Youtube prosjekt for Stallion for å være ærlig Wink

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Verdiløse øvelser
« #147 : 15. februar 2008, 11:54 »
Sikker på at du ikke snakker om deg selv nå? som har kommet over noen store sterke styrkeløftere og lest noen artikkler som har hjernevasket deg totalt så du tror alt som er point å trene er baseøvelser?

Hvordan får du til å å si at pushdown er en dritt øvelse?
- greit nok, om du trener styrkeløft og det er din personlig mening, da legger jeg meg flat.
Hvis du gidder og kaste bort tia di på å kjøre pushdowns som alle de andre spinkle sauene på gymmet så gjør gjerne det....BÆÆÆÆ... Smiley
Det blir litt som å velge Lada fremfor Mercedes..men du vet jo best selvsagt... Wink

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

Sv: Verdiløse øvelser
« #148 : 15. februar 2008, 11:56 »
Hvis du gidder og kaste bort tia di på å kjøre pushdowns som alle de andre spinkle sauene på gymmet så gjør gjerne det....BÆÆÆÆ... Smiley
Det blir litt som å velge Lada fremfor Mercedes..men du vet jo best selvsagt... Wink

Det er ikke enten eller. Du vil gjerne ha en Mercedes i garasjen og en Lada i skauen.
I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Verdiløse øvelser
« #149 : 15. februar 2008, 12:22 »
Hvis du gidder og kaste bort tia di på å kjøre pushdowns som alle de andre spinkle sauene på gymmet så gjør gjerne det....BÆÆÆÆ... Smiley
Det blir litt som å velge Lada fremfor Mercedes..men du vet jo best selvsagt... Wink

Kan du ikke få opp noen bilder av tricepen din? Slik at vi har noe som kan motivere oss til å gå bort ifra pushdown i nedtrekk og kickback!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!