Skrevet av Emne: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?  (Lest 41163 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #90 : 25. februar 2008, 18:18 »
Det er bare ett ord som kan beskrive "raw" løfting: GALEMATHIAS!!!!

Jeg har løftet på noen utstyrsfrie (aka "uten baller") stevner, og det var dødskjedelig. Holdt på å sovne mellom løftene.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #91 : 25. februar 2008, 18:20 »
Som tidligere nevnt: "UTSTYRSFRI - HVOR DUM KAN MAN BLI"
Gloria in Excelsis Deo


JohnBlond

  • Gjest
Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #92 : 25. februar 2008, 18:28 »
Sorry, men når man har "Six-Pack" som nic så har din mening ingen betydning i denne debatten.

Ut fra konteksten skjønte jeg at han mente en six-pack med 25 kgs skiver, på hver side av stanga.

Noen bedre navn på ulike idretter/fritidsaktiviteter: Utstyrsløft, dopmann, kroppsnedbryting og styrkeløft (rawløfting) Grin

Herved patenterer jeg og beskytter alt som har med følgende nye foreslåtte idrettsgrener og forbund:

Kraftløft (raw styrkeløfting).
Gymløft (med øvelsene 'benken', 'bicepscurl med juks' og 'åttendelsbøy med sprett').

Norges Kraftløftforbund (NKF)
Norges Gymløftforbund (NGF)

med tilhørende spesialforbund, for de som kun spiser nok tunfisk, proteinshake og udos choice til å fokusere på enkeltøvelser

Norges Benkenforbund (NBF)
Norges Bicepscurlmedjuksforbund (NBCMJF)
Norges Åttendelsbøymedsprettforbund (NÅBMSF)

For deltagelse i mesterskap arrangert av NBF, NBCMJF og NÅBMSF er det påkrevet med følgende antrekk og tilbehør:

1. 40 prosent av overkroppen skal tildekkes med singlet. Resten av overkroppen er pålagt å ikke være tildekket.
2. 100 prosent av rompe og bein skal dekkes til av stor og løs glinsende bukse i syntetisk stoff. At beina er tynne skal skjules, av hensyn til publikum.
3. Det skal brukes sko som er tilstrekkelig store til at kroppens tyngdepunkt ikke faller utenfor skoens flate under noen del av øvelsene.
4. Det er påbudt med gjennomsiktig flaske med knæsjgrønn drikke. Sponsorens logo må være på flasken. Det er påbudt å drikke unødvendig mye, med flasken unødvendig høyt hevet.

NGF har som mål å innføre 'benken' som prøvegren i OL i 2020.

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #93 : 25. februar 2008, 18:31 »
Kan hende jeg tar feil, men for meg handler det å være god i styrkeløft ikke om å være sterkest, men å være best i idretten styrkeløft, og da alt det fører med seg (feks utstyr og teknikk). Virker som litt for mange her tenker automatisk at en måler hvem som er "sterkest", det tror jeg man har strongman til, i styrkeløft skal man være god i idretten Smiley

Dette er jo faktisk et lite poeng. Siden drakter har blitt en del av idretten så må man jo bare ta det for det de er. Det spiller jo egentlig ikke noen rolle. Nødvendigheten av utstyret er en annen sak. Ønsker du å bli verdensmester i styrkeløft må du ta hensyn til de faktorer styrkeløft innebærer. Er jo mange idretter som også er slik. Ta f.eks de som løper, sprintere og langdistanse, hvis alt kun dreide seg om å løpe fortest kunen de jo bare målt hastigheten g ferdig med det. Hvem er raskest av 100m løperen og 10 000m løperen hvis det skulle løpes 5000m.

Grunnen til at jeg startet denne tråden var jo som sagt fro det jeg var å så på et styrkeløft stevne ihelga og syntes bare det var voldsomt mye styr og rare fakter med dette utstyret, når grenen i seg selv er lite komplisert og da men egentlig ikke trenger noen av delene for å gjøre et løft.
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #94 : 25. februar 2008, 18:34 »
Det er bare ett ord som kan beskrive "raw" løfting: GALEMATHIAS!!!!

Jeg har løftet på noen utstyrsfrie (aka "uten baller") stevner, og det var dødskjedelig. Holdt på å sovne mellom løftene.



Javel?? Forklar.......
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

JohnBlond

  • Gjest
Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #95 : 25. februar 2008, 18:38 »
Styrkeløft er en kultur. De som ikke vil være med på kulturen får gjøre som de vil eller lage sin egen kultur. Uansett om man driver med det eller ikke er det fint å vite at det "bare" er en kultur, og at man kan ta det med selvironi det man driver med.

Jeg hørte en gang en historie om en indianer fra Amazonas som ble med en amerikaner til New York, i forbindelse med en konferanse om urbefolkninger. Det var første gang indianeren hadde vært utenfor stammen. Tilfeldigvis var det 'New York Marathon" akkurat på det tidspunktet indianeren var i New York. Fra konferansebygget kunne han se ned på tusenvis av mennesker løpe. Han måpte over det han så. "Hvorfor løper de?" spurte han. Jeg husker ikke resten av historien.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #96 : 25. februar 2008, 18:50 »
NGF: Norges Galemathias Forbund.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #97 : 25. februar 2008, 18:50 »
Javel?? Forklar.......

Galemathias kan du slå opp i ordboka, og at jeg sovnet mellom løftene trenger vel ingen forklaring.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #98 : 25. februar 2008, 18:54 »
Galemathias kan du slå opp i ordboka, og at jeg sovnet mellom løftene trenger vel ingen forklaring.

Seriøst levert! Ingen problemer med "fremmedordene" men hvorfor er det galemathias? At du sovner sier vel mere om interessen din enn noe annet......
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

JohnBlond

  • Gjest
Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #99 : 25. februar 2008, 18:58 »
Noen liker å se på tennis. Andre liker å se på bowling og andre liker å drikke øl og se på fotball og andre igjen liker å spille fotball. Alt er like bra eller dårlig.

Herved oppretter jeg NHF - Norges Hurlingforbund.

Hurling går ut på at man har en isbane, slik som ved curling. Deltakerene står på en strek utenfor banen og har på forhånd spist kokte gulrøtter. Ved signal skal magemusklene trekkes sammen slik at gulrotbitene havner lengst mulig. Det er seier for lengst hurling og hurling over størst mulig areal. Det er også en slags freestyle klasse. Isen sørger for at de hurlede gulrotbitene ikke flytter på seg, og samtidig har isen en preserverende effekt på gulrotbitene.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #100 : 25. februar 2008, 19:08 »
Dette er jo faktisk et lite poeng. Siden drakter har blitt en del av idretten så må man jo bare ta det for det de er.

Å tillate utstyr som fysisk bidrar til å løfte mer, i en idrett som går ut på hvor mye en enkelt person selv klarer å løfte, er og blir fullstendig absurd, uansett hvor utbredt det måtte være. Man må gjerne tillate små surstofftanker i fridykking også, da argumentene om at noen utnytter det bedre enn andre (forskjellig oksygenopptak, pusteteknikk) er de samme som for utstyret i styrkeløft, men det hadde fremdeles vært parodisk.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #101 : 25. februar 2008, 19:16 »
Ingen problemer med "fremmedordene" men hvorfor er det galemathias? At du sovner sier vel mere om interessen din enn noe annet......

Det er ikke noe "hvorfor". Av direkte erfaring så VET jeg at det er galemathias. Har du direkte erfaring med dette? Dvs utstyrsfri (hvor dum kan man bli) løfting vs løfting med utstyr (de smarte)?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #102 : 25. februar 2008, 19:17 »
Å tillate utstyr som fysisk bidrar til å løfte mer, i en idrett som går ut på hvor mye en enkelt person selv klarer å løfte, er og blir fullstendig absurd, uansett hvor utbredt det måtte være. Man må gjerne tillate små surstofftanker i fridykking også, da argumentene om at noen utnytter det bedre enn andre (forskjellig oksygenopptak, pusteteknikk) er de samme som for utstyret i styrkeløft, men det hadde fremdeles vært parodisk.

Det sier seg selv at folk som på fritida står og slår på sekker ikke er de riktige personene til å uttale seg om dette temaet.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #103 : 25. februar 2008, 19:19 »
Noen bedre navn på ulike idretter/fritidsaktiviteter: Utstyrsløft, dopmann, kroppsnedbryting og styrkeløft (rawløfting) Grin

Den fikk du en vellfortjent honnør for! Cheesy


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #104 : 25. februar 2008, 19:20 »
Takk.
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!