Skrevet av Emne: Maripia vil bli fit!!  (Lest 8120 ganger)

Utlogget maripia

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 147

  • Bedre å være liten å gal enn stor å normal:)
Sv: Maripia vil bli fit!!
« #30 : 30. april 2008, 21:08 »
Hei Oddrun! Kjekt å "hilse" på d Smiley Jarnar e en skikkeli godtegris, å vil ikkje slutte me snop..så e slit litt med d, for viljestyrke e ikkje mi sterke side. Men han treng jo ikkje tenke kosthold heller da, han et jo ka han vil, å trena så tungt at han nesten utelukkende legge på se muskla. Men men..går kjempegreit hvis d bare ikkje e i huset. E du like aktiv me trening enda? Så nokken bilda av d for nokke år sida Smiley
Så var det påan igjen Smiley

Utlogget maripia

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 147

  • Bedre å være liten å gal enn stor å normal:)
Sv: Maripia vil bli fit!!
« #31 : 05. mai 2008, 20:43 »
Endelig kom e me avgårde å fikk kjørt ei styrkeøkt! Å hjelp kor deili d va Grin Prøvde det nye treningsprogrammet mitt..å e heilt ferdi i beina!! D e et godt tegn..men grue me litt til i morra.

Knebøy: 10 x 17,5kg (dem har greid å ikkje kjøpe olympic stenger på treningssenteret, så min kjære     har allerede bøyd ei)
             10 x 30 kg
             3x 10x 40 kg
Single leg split squat: 10 x egen vekt
                                3 x 10 x 6kg(db) (På hvert bein)
Militærpress:2x 10x 17,5kg
                   8x 17,5kg
Sidehev: 3x 10x 3kg
leg-hip-rise: 2x 15
twist crunch: 2x 20

Og så har jeg gått ca 8 km i raskt tempo..ble god å svett, med barnevogn. Og det gjør jeg hver dag, noen ganger med barnevogn, noen ganger med tvillingvogn (er dagmamma), av å til med et barn i vogn og et på ryggen og av og til med Oliver på ryggen! Skikkelig god trening!!

Maten kunne vært bedre, men det går riktig vei. Vekta viste 64,7kg på lørdag, og jeg liker det jeg ser i speilet..så er egentlig veldig fornøyd!!
Så var det påan igjen Smiley

Utlogget maripia

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 147

  • Bedre å være liten å gal enn stor å normal:)
Sv: Maripia vil bli fit!!
« #32 : 06. mai 2008, 21:32 »
ÅÅÅ hvor godt jeg kjenner d på kroppen at jeg hadde ei god økt i går. Ondt men godt på samme tid..
I dag har det blitt 7 km rask gange med vogn og en vilter krabat på ryggen! Var ikke noe kjekt å sitte i tvillingvogna med ei bøllete jente ved siden av seg Grin

Maten i dag starta bra..men d slutter ikke bra for å si d slik..
frokost: to grove skiver med ost og skinke
mellommåltid: 1 liten banan
lunch: 2 grove skiver med ost og skinke
middag 2,5 timer for seint: 2 kyllinglår med alt for masse ris
kvelds: vet ikke enda
Så var det påan igjen Smiley

Utlogget maripia

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 147

  • Bedre å være liten å gal enn stor å normal:)
Sv: Maripia vil bli fit!!
« #33 : 14. mai 2008, 19:50 »
Da var jeg tilbake etter 5 dagers etegilde på bjorli...deilig å trene gjen!! Ble litt turgåing og masse sitting i solveggen. Blei jo til og med litt brun Grin

Dagens trening:
Cardio: Jogging til trening..ca 20 min
Markløft: 10x 20kg
              10x 30 kg
              3x 8x 40kg
Roing:3 x 10x 30kg
nedtrekk med smalt grep: 3x 10x 25kg
flyes i cabel: 10x 5kg
                    3x 10x 10kg
benkpress: 3x 10x 20kg
leg-hip rise: 2x 15
situps: 2x 15
Var ei god økt i dag, men gruer meg litt til fredagsøkta og utfall..

Mat i dag:
frokost: 1,5 skive med grov leverpostei og rødbeter
lunch: 1,5 skive med 2 egg og kaviar
før trening: magerkesam med rosiner, all-bran plus og funlight saft
etter trening: 2 små svinekotletter og en halv banan
Middag (kl 2100): kyllingfilet med ris og stekte grønnsaker

Hehe, har fått en sønn med matvett, han vil ha alt med masse proteiner i..elsker kylling, fisk og kjøtt, kesam og proteinrikt pålegg Grin
Så var det påan igjen Smiley

Utlogget maripia

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 147

  • Bedre å være liten å gal enn stor å normal:)
Sv: Maripia vil bli fit!!
« #34 : 16. mai 2008, 21:47 »
I dag var det beinøkt gjen...å den kjentes virkelig! Har aldri tatt hverken utfall eller et beins markløft før..kjenner allerede treningsverken. Det skal bli en morsom dag på jobb i morra..

Utfall: 10x 6 kg db
          10x 8 kg db
         2x 10 x 10kg db
           5x 10kg db
          (på hvert bein)
Et beins markløft: 3x 10x 6kg db (på hvert bein. Kjørte så lett vekt..fordi jeg ikke har prøvd det før, og fordi jeg har balanse som en trebeint hest)
Dips fra benk: 3x 10  (Hadde beina nesten strake foran meg.. prøvde fra stativ..men d ville ikke armene være med på)
tricepspress: 10x 7,5kg (z-stang)
                    3x 10x 12,5kg
Bicepscurl m z- stang: 3x 10x 15kg

Cardio: 30 min rask gange til trening... og gikk 5 km tidligere på dagen..i litt mer moderat tempo.

Har redusert livvidden med enda en cm, så der er tallet nå 82 cm. Mens vekta står stille, og det er jo et godt tegn Grin Har tydeligvis fått mer muskler, og det liker vi Grin Kjenner og at det har blitt bedre plass i buksene mine, hehe
Så var det påan igjen Smiley

Utlogget maripia

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 147

  • Bedre å være liten å gal enn stor å normal:)
Sv: Maripia vil bli fit!!
« #35 : 20. mai 2008, 08:17 »
Glemte å føre inn økta i går..va tungt i går, så fikk ikke økt så mye som jeg skulle ønske.

Knebøy:10x 20kg
            10x 30kg
            3x 10x 40kg
             5x 45kg
Single leg split-squat:10x egen vekt
                                3x 10x 6kg (på hvert bein)
Militærpress:3x 10x 17,5kg
sidehev: 3x 10x 4kg
leg-hip rise: 2x 20
hip rise: 20
twist crunch: 2x 20

Var ei tung økt, og var for seint på kvelden for meg..foretrekker å trene i 17 tida..når kl bikker 21 blir d for seint. Føler ikke jeg får til militærpressen, men fikk tips om å presse albuene fram..får se om d hjelper neste gang.
Så var det påan igjen Smiley

Utlogget girl77

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 125
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 125

Sv: Maripia vil bli fit!!
« #36 : 20. mai 2008, 12:01 »
Hei. Glemte å svare sist jeg var innom her. Jeg er ikke så aktiv som før nei. Trener styrke ca. 3 ganger i uka og går litt turer. Savner å trene intervall eller annen trening som får opp pulsen og svetten i gang, så jeg får se om jeg orker det etter hvert. Har en tulle som har sovet dårlig på natta siden hun ble født... Hun er nå snart 18 mnd. Det merkes på kroppen når man aldri får nok søvn!!! Du får stå på med treninga. Hils Jarnar så mye.

Mvh Oddrun


Konkurrerende utøver i Athletic Fitness.
Meritter:
Sørlandsmesterskapet 2002: 2 plass
NM 2002: 3 plass
Oslo Open 2002: 3 plass
B&K Sandefjordopen 2004: 3 plass
Nordisk 2004: 3 plass (vant hinderbanen)

Utlogget maripia

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 147

  • Bedre å være liten å gal enn stor å normal:)
Sv: Maripia vil bli fit!!
« #37 : 21. mai 2008, 20:15 »
I dag var det rygg og bryst som fikk gjennomgå..men d blei bare ei middels bra økt..hadde hodepine som nekta å slippe, og da er det ikke optimalt å stramme rygg og nakkemusklene enda mer.. Økte litt på flere øvelser, så skal vel egentlig være fornøyd

Markløft: 10x 20 kg
              10x 30 kg
              3x 10x 40kg
               7x 45 kg
Roing: 10x 20 kg
          3x 10x 30kg
nedtrekk:10x 25kg
              3x 10x 30kg
flyes i cabel: 3x 10x 10kg
pullovers:10x 10kg
               3x 10x 12,5kg

Tidligere på dagen hadde jeg tenkt å ta ei 20 min intervalløkt etter styrketreninga, men pga hodepine så utgikk den veeeeldi! får ta d gjen med en skikkelig lang tur i morra i steden, har ikke blitt skikkelig tur på hele uka..er regn og skikkelig surt vær her! (vet det er ei dårlig unnskyldning ) Var på barseltreff i dag, og bakte ei gulrotkake til det..og måtte ta med restene hjem gjen( halve kaka) fordi det ble veeldi mye rester..å det passer ikke så godt. Vanskelig å vite at den står i kjøla, å ikke spise. For gulrotkake er det beste jeg veit!! Så har blitt 3 ganske små stykker i dag.. Noen som har viljestyrke til salgs?
Så var det påan igjen Smiley

janne

  • Gjest
Sv: Maripia vil bli fit!!
« #38 : 21. mai 2008, 20:23 »
Oi, denne loggen har jeg gått glipp av, men nå skal jeg jammen følge med. Syns du er kjempeflink som har kommet i gang etter svangerskapet, det er ikke alltid like lett, og det er absolutt ikke alle som klarer det.

Morsomt å lese om Oliver, han må vel være på omtrent samme alder som min minste prinsesse? Hun er snart 9 mnd (født 25. august). Syns vi skal gi oss selv et kjempestort klapp på ryggen siden vi er så flinke Cheesy

Gratulerer så mye med mammarollen, og lykke til videre med målene dine og treningen. Jeg er sikker på at du kommer til å klare det, du ser ut til å ha innsatsviljen på plass.

Utlogget maripia

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 147

  • Bedre å være liten å gal enn stor å normal:)
Sv: Maripia vil bli fit!!
« #39 : 21. mai 2008, 20:37 »
Morsomt å lese om Oliver, han må vel være på omtrent samme alder som min minste prinsesse? Hun er snart 9 mnd (født 25. august). Syns vi skal gi oss selv et kjempestort klapp på ryggen siden vi er så flinke Cheesy

Gratulerer så mye med mammarollen, og lykke til videre med målene dine og treningen. Jeg er sikker på at du kommer til å klare det, du ser ut til å ha innsatsviljen på plass.

Takk for d Janne Smiley Får selv veldi mye inspirasjon av å lese gjennom din og andre veltrente mødres logger her..treninga er ikke problemet for meg, men viljestyrken når det gjelder godis er ganske fraværende om dagen Cheesy

Oliver blir 1år i begynnelsen av juni..så mamman er litt sentimental fordi jeg ikke har baby lenger.. han går snart..å gir mamman meir enn nok å henge fingrene i Smiley
Så var det påan igjen Smiley

Utlogget maripia

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 147

  • Bedre å være liten å gal enn stor å normal:)
Sv: Maripia vil bli fit!!
« #40 : 22. mai 2008, 19:58 »
Hehe, må bare le av den skjønne sønnen min. Han synes ikke vanlig yoghurt er noe særlig, men mammas magre kesam med lavkalorisyltetøy, den er god!! Å pappan satt å spiste kylling, å da ser han på pappan sin å rekker fram hånda..kylling er det beste hen veit!! 

Idag har d vært en rolig dag..han våkna kl 0500, og var i grunnen sur og grinete til han våkna av luren sin kl 14..burde kommet oss ut da, men så skulle han ha mat, å kos..å så kom pappan hjem fra jobb. Så ble ingen tur på oss i dag heller..MÅ ta d gjen i morra!
Så var det påan igjen Smiley

Utlogget maripia

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 147

  • Bedre å være liten å gal enn stor å normal:)
Sv: Maripia vil bli fit!!
« #41 : 23. mai 2008, 20:22 »
I dag ble d endelig en tur på oss, kosa oss ute i finværet Smiley kom hjem, laga middag..og sovna i sofaen. Våkna heldivis raskt gjen..å lurte på å skippe trening å sove videre. Men heldivis tok jeg til vettet, sykla på trening, hadde ei god økt og sykla hjem gjen. Å fant ut at å sykle oppoverbakker etter ei beinøkt..det er ikke gøy i det heile tatt!!!

Utfall: 10x meg
          10x 6kg db
          10x 8 kg db
         3x 10x 10kg db (Alt på hvert bein)
Et beins markløft: 10x 6kg db
                           3x 10x 8kg db (på hvert bein)
Dips fra benk: 3x 10
Tricepspress: 3x 10x 12,5kg
bicepscurl m z-stang: 3x 10x 15kg

Alt i alt ei grei økt, men kunne brukt tyngre vekter på utfall og markløft..balansen er ikke helt i vater, men kanskje det er bedre med tyngre vekter?

Neste uke må jeg ta meg sammen, og ta meg tid til hvertfall 20 min intervall etter hver økt, trollungen greier seg jo heilt fint uten mamman sin i 2 timer! Å så skal jeg skrive en helt nøyaktig matdagbok et par dager..tror jeg får i meg en hel del mer calorier enn jeg burde..denne blir skummel!! Spiser jo genske så sunn mat, men det er jo alt det en stapper i seg mellom måltidene som en legger på seg av..eller som gjør at en hvertfall ikke tar av så mye...
Så var det påan igjen Smiley

janne

  • Gjest
Sv: Maripia vil bli fit!!
« #42 : 23. mai 2008, 21:17 »
Nå MÅ du fortelle meg hvordan du utfører etbeins markløf altså. Det har jeg nemlig aldri prøvd, og jeg har trent i noen år, og ingenting skal være uprøvd vet du Wink

Utlogget maripia

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 147

  • Bedre å være liten å gal enn stor å normal:)
Sv: Maripia vil bli fit!!
« #43 : 23. mai 2008, 21:25 »
Jeg bruker hantler, setter beinet jeg skal stå på mellom disse, og løfter som vanlig markløft. Kan og ta den med strake bein.  Her er videoen jeg så på.. http://www.youtube.com/watch?v=LA1n11ph_wU Tar veeeldi på rompa, og det passer meg supert, for min må heises opp  Grin Men er og god på legger og lår..for ike å snakke om balansen!!
Så var det påan igjen Smiley

Utlogget maripia

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 147

  • Bedre å være liten å gal enn stor å normal:)
Sv: Maripia vil bli fit!!
« #44 : 26. mai 2008, 21:15 »
Dagens økt:

Knebøy: 10x 30kg
             10x 40 kg
             3x 8x 45 kg
              5x 50 kg
Single leg split squat: 10x meg
                                10x 6kg
                                3x 8x 8kg
Beinspark:12x 15kg
                10x 10kg
               12x 5kg   Gjor dette som dropsett, uten pause mellom setta
Arnoldpress: 3x 8x 8kg (får ikke til militærpressen)
Sidehev: 3x 8x 4kg
leg hip-rise: 2x 20
hip-rise: 20
crunches:2x 20

Cardio: 20 min på ellipsemaskinen med prog som heter mountain

Var helt ferdig etter dette i dag, så vidt jeg kom meg ned trappa hjemme. Ei god økt..men er litt skeptisk til om jeg greier 70 kg i knebøy om 6 uker.. vil gjerne..men nesten 5 kg økning pr uke virker mye.

Mat i dag:
Frokost: 2 grove skiver m mager leverpostei
lunch: 2 grove skiver med ost og skinke
Middag: 150g kyllingfilet med ris og litt saus
Etter trening: Proteinshake m 48g protein  ( fra norkost, ble ikke så værst etter 15 min i fryseren..)

Har vært flink i dag, eller hele helga egentlig..tar en proteinshake om dagen, og har holdt meg unna snopet..
Så var det påan igjen Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!