Skrevet av Emne: Hvem er Norges råeste i raw knebøy?  (Lest 7289 ganger)

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Hvem er Norges råeste i raw knebøy?
« #30 : 30. mars 2008, 15:22 »
ja også var vel Beate bedre enn Ruth har vært

Det finnes vbare en måte å beregne sterkest: Wilks!

Eg veit ikkje kva Beate gjorde raw, men om ho fekk litt på utstyret så burde ho ikkje ha meir enn rundt 150 raw.

I følge Wilks sjølv så er tabellen kun beregent for å finne beste sammenlagt vinner og bør ikkje brukes  til å rangere enkelt løft.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Hvem er Norges råeste i raw knebøy?
« #31 : 30. mars 2008, 15:27 »
Han ble spurt på scena på NM i bygging en gang hvor mye han hadde gjort i knebøy. Da sa han 360 et eller annet (362,5?), men vet ikke om han da sa om det var med drakt. Men jeg mener også å ha sett diskusjoner på forumet tidligere hvor det ble sagt at han løftet med drakt på dette løftet.


Du har rett i at det har blitt diskutert tidligere på forumet hær...Mener at det da kom fram at det var med drakt..Og at Svend skrev seg inn som vitne...

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Hvem er Norges råeste i raw knebøy?
« #32 : 30. mars 2008, 15:32 »
Du har rett i at det har blitt diskutert tidligere på forumet hær...Mener at det da kom fram at det var med drakt..Og at Svend skrev seg inn som vitne...

Jepp, husker dette jeg også.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Hvem er Norges råeste i raw knebøy?
« #33 : 30. mars 2008, 15:36 »
Hvem vil du foreslå av kvinner under 56 kg da?

Så du mener absolutte kg er måten å sammenlikne prestasjoner på.

hvis stian gjorde 350 på 155 kg krpsvekt måtte asbjørn gjøre 337,5. Det har han ikk tatt så dermed er Stian regnet som best, hvis man ser bort fra en liten ribose fadese.

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Hvem er Norges råeste i raw knebøy?
« #34 : 30. mars 2008, 15:51 »
Hvem vil du foreslå av kvinner under 56 kg da?

Så du mener absolutte kg er måten å sammenlikne prestasjoner på.

hvis stian gjorde 350 på 155 kg krpsvekt måtte asbjørn gjøre 337,5. Det har han ikk tatt så dermed er Stian regnet som best, hvis man ser bort fra en liten ribose fadese.

Uten ha sett Stian Grimseth kjøre knebøy, så ville jeg tro at han trente vektløfterbøy? Altså en mye tyngre type knebøy enn det styrkeløftere kjører?

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Hvem er Norges råeste i raw knebøy?
« #35 : 30. mars 2008, 15:56 »
Hvorfor snakker dere om hva som skjedde før i tiden? og vektklasser? OG WILKS WTF??  what

Randen er foreløpig sterkest raw (med ca 320?), noen bedre?  Huh

Edit: så nå at overskriften var råeste i knebøy og ikke sterkest. Regner med at dette er en blåkopi av benkpress og markløft trådene, så det er vel sterkest en mener??

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Hvem er Norges råeste i raw knebøy?
« #36 : 30. mars 2008, 15:57 »
Stian og Asbjørn har ganske lik stil.

Uten ha sett Stian Grimseth kjøre knebøy, så ville jeg tro at han trente vektløfterbøy? Altså en mye tyngre type knebøy enn det styrkeløftere kjører?

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Hvem er Norges råeste i raw knebøy?
« #37 : 30. mars 2008, 15:58 »
Fordi norge er så lite at man må se talentene i i et historisk perspektiv.

Hvorfor snakker dere om hva som skjedde før i tiden? og vektklasser? OG WILKS??  what

Randen er foreløpig sterkest raw (med ca 320?), noen bedre?  Huh

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Hvem er Norges råeste i raw knebøy?
« #38 : 30. mars 2008, 16:01 »
Så denne tråden er ikke til for å finne dagens sterkeste knebøyer? Men historiens..?

Jeg tror/er ganske sikker på at Randen er dagens sterkeste knebøyer og Grimseth er historiens sterkeste.. i norge dah.   Smiley

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Hvem er Norges råeste i raw knebøy?
« #39 : 30. mars 2008, 16:03 »
Uten ha sett Stian Grimseth kjøre knebøy, så ville jeg tro at han trente vektløfterbøy? Altså en mye tyngre type knebøy enn det styrkeløftere kjører?

Det forteller meg at du ikkje har sett Randen kjøre knebøy, eller noen andre på landslaget i styrkeløft for den del..
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Hvem er Norges råeste i raw knebøy?
« #40 : 30. mars 2008, 16:04 »
Så denne tråden er ikke til for å finne dagens sterkeste knebøyer? Men historiens..?

Jeg tror/er ganske sikker på at Randen er dagens sterkeste knebøyer og Grimseth er historiens sterkeste.. i norge dah.   Smiley

Svend er nok på toppen, her også

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Hvem er Norges råeste i raw knebøy?
« #41 : 30. mars 2008, 16:08 »
Svend er nok på toppen, her også

Så Svend gjorde over 350 raw? Har jeg liten tro på, hvis han ikke sier det selv eller noen har sett det. Han hadde vel 400kg i 90graders-knebøy med utstyr (drakt og bind).

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Hvem er Norges råeste i raw knebøy?
« #42 : 30. mars 2008, 16:09 »
Det forteller meg at du ikkje har sett Randen kjøre knebøy, eller noen andre på landslaget i styrkeløft for den del..

Eneste jeg har sett Randen ta av knebøy var på vm i Stavanger.

Så landslaget trener knebøy på samme måte som vektløftere? Stanga høyt på nakken, smal benstilling, ryggen mest mulig oppreist og helt ned til bunnen, forbi godkjent IPF dybde?

Jeg har ikke sett landslaget i styrkeløft trene, men ville da tro at de trente mere spesifikt for styrkeløftstilen i knebøy og at vektløfterstil mere ble som en tilleggsøvelse å regne.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Hvem er Norges råeste i raw knebøy?
« #43 : 30. mars 2008, 16:14 »
Jeg ønsker en lite avklaring til lista:
1. Stiller utøver dømt for doping på lik linje med de som ikke er dømt?
2. Skal løftene ha blirr utført på en bestemt måte og hvem har korollert? Feks i konkurranse eller finnes på film.
3. Hvilket utstyr el lov å bruke. mener å huske at Hr Grimseth og Hr karlesen brukte knebind på de tyngste vektene.
1. Ja, her gjør det det. Det er jo en selvfølge? Tittelen er Norges råeste i raw knebøy. Nå kan ordet rå diskuteres, men jeg mener det er ganske opplagt utifra tilsvarende benk-tråd at det er snakk om hvem som løfter mest. Ikke hvem som imponerer mest eller har best prestasjon, har best moral er heldig eller uheldig.. Kort og godt hvem som løfter mest/er sterkest (som i alle tilfeller betyr absolutt sterkest hvis ikke annet er nevnt) i den nevnte øvelse. Jf. dette så stiller også utøvere dømt for doping på lik linje med de som ikke er dømt. Jeg skjønner såklart at en dopet utøver har en stor og falsk fordel til sammenligning med den dopfrie, men det er altså mest kilo som teller her. Når det er sagt så er ikke alltid det å være dømt for doping det samme som å være doper. Og det å ikke være dømt for doping er heller ikke det samme som å være ren/vært ren hele livet. Stian Grimseth ble dømt for doping men dopet ikke. En kjent styrkeløfter på dette forumet har brukt mye doping, men aldri jukset og derfor aldri dømt for doping. Hvis lista skulle blitt satt opp med doping i tankene også så hadde det heller ikke vært nok å sett på hvem som var blitt tatt for dopingbruk eller hvem som har innrømmet dopingbruk. Da måtte vi sett på om den "dopingdømte" hadde brukt doping i forkant eller mens "rekord"-løfte(t/ne) ble satt. En ren persons prestasjoner forsvinner ikke akkurat i dét øyeblikk han setter den første sprøyta, selv om mye av min respekt forsvinner av dette dumme valget så skal han få ha prestasjonen i behold. Og det som ble gjort som ren blir altså ikke ødelagt av at samme person i framtiden begynner å dope eller hva det skulle være.

2. Idéelt sett skulle alle løft vært gjort med internasjonalt godkjente styrkeløftsdommere til stede. Sekundært skulle iallefall film vært nødvendig. Dette er imidlertid ikke noen opplest-og-vedtatt-liste. Dette er Treningsforum og ikke en 100% troverdig rekordliste skrevet ned i stein. Her er det litt synsing og det at vi stoler på hverandre. Og da er det mange feilmarginer. Hvis film hadde vært nødvendig så hadde vel Olaf Dahl vært øverst på lista, men alle vet jo at han ikke er sterkest i raw knebøy. Hvis konkurranse skulle vært nødvendig så er det vel noe slikt som Olaf Dahl sin knebøy fra 2001 eller 2003 på 250 kg som gjelder Grin Grin Grin Det er jo latterlig. Ja, selv Fitness-Kristian blir da plutselig blant Norges sterkeste i knebøy! Derfor stoler vi på hverandre og håper at de som hjelper til med å utforme listen er i stand til å skille mellom goodmorning, kvartbøy og skikkelig knebøy. Og det spiller selvsagt ingen rolle om en fyr mistet balansen på toppen av bøyen eller hadde en liten nedoverbevegelse på vei opp med 360 kg på ryggen.

3. Ettersom tittelen er Norges råeste i raw knebøy så er det ganske opplagt hvilket utstyr som er lov. Det finnes forbund i USA og Afganistan (?) som tillater knebind, men det er nok ganske innarbeidet i Norge og Treningsforum forøvrig at raw betyr "kun med belte" (samt annen støtte som ikke direkte gir mere kilo). Hvis Grimseth og Karlsen brukte knebind på de tyngste vektene så er selvsagt ikke de vektene som da evt. ble brukt "gyldig" på denne lista. Det at vi har folk som kan skrive under på, evt. avskrive, slike ting som at knebind ble brukt/ikke brukt er Treningsforums "dopingkontrollører" og sikrer at lista blir så korrekt som det er mulig her. Når det sies så, hvis hypotetisk sett f.eks. Karlsen gjorde 400 med bare knebind, så har han sikkert gjort 350 uten knebind én eller annen gang.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Hvem er Norges råeste i raw knebøy?
« #44 : 30. mars 2008, 16:23 »
Eneste jeg har sett Randen ta av knebøy var på vm i Stavanger.

Så landslaget trener knebøy på samme måte som vektløftere? Stanga høyt på nakken, smal benstilling, ryggen mest mulig oppreist og helt ned til bunnen, forbi godkjent IPF dybde?

Jeg har ikke sett landslaget i styrkeløft trene, men ville da tro at de trente mere spesifikt for styrkeløftstilen i knebøy og at vektløfterstil mere ble som en tilleggsøvelse å regne.

Dei fleste styrkeløftere på høgt nivå (og som innehar ein viss fornuft) trener med stanga relativt høgt og med så oppreist overkropp som mulig, rett og slett fordi dett gir mest effekt med tanke på utstyret slik det fremstår i dag.  Fot bredde er individuelt tilpasset, for å kunne sette seg så rett som mulig med overkroppen. Det samme gjelder for vektløftere, da alle vektløftere eg kjenner faktisk er interessert i å løfte så tungt som mulig. Når det er nevnt, så hadde Stian ingen typisk "vektløfter" teknikk.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!