Skrevet av Emne: Diett på meg, trenger stor hjelp til nedgang i vekt.  (Lest 2918 ganger)

Utlogget Narrie

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

Har nå endelig fått mopedlappen og scooter, og kan nå gå på treningsstudioet i "nærheten" så mye jeg vil. Istenden for å mase på mamma noen ganger i veka, nå kan jeg velge mer selv. Smiley Til vanlig har jeg oppvarming på tredemølle og så tar jeg tre sett 15 ganger på mesteparten av maskinene i selvbetjeningsrommet. Men har aldri hatt noe program egentlig.

Har starta noen tråder her tidligere, men ble aldri noe av dem, kom aldri lenger enn at jeg ramsa opp i hvilken form jeg er i osv.

Men på sak, mitt mål nå framover er å få vekk en del magefett (det henger litt. Angry ) og litt på lårene. Jeg veier nå sånn ca. 76 kilo, som er en del for en 16 åring.

Kunsten er jo å gå i underskudd på kalorier, og det er ikke akkurat min sterkeste side. Så jeg trenger litt hjelp her. Til både å sette opp et kosthold som jeg gradvis går ner i vekt, helst fett. Der jeg ligger en del i underskudd. Så det blir vel en slags diett?

Denne gangen skal det bli noe av det, er lei av at jeg bare gir opp for jeg ikke vet bedre. Tongue

PS: Skal begynne på litt kroppsbygging etter jeg har fått vekk det forbanna fettet!

Er trøtt nå, skriver mer her imorgen, enda mye igjen. God natt. Smiley

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Du burde spise kroppsvektx35-15%, som tilsvarer 2132 kcal daglig. I tillegg anbefales kardio minst 3 ganger i uken, regelmessig styrketrening med høy frekvens(RYP, 5x5 eller andre) og minst 2g protein/kg bw=) As easy as that. Da kan du lage ditt eget kostholdsprogram som følger de rammene du har fått.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Joche

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 122

Til vanlig har jeg oppvarming på tredemølle og så tar jeg tre sett 15 ganger på mesteparten av maskinene i selvbetjeningsrommet. Men har aldri hatt noe program egentlig.

Tror vel du har et stort problem der.
Fleste maskiner = dekorasjon på treningsstudioet

Utlogget Viddoyen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 228
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 228

Tror vel du har et stort problem der.
Fleste maskiner = dekorasjon på treningsstudioet
hehe sant det Tongue

Utlogget Joche

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 122

Jess, så hvis han skal starte med kroppsbygging i tillegg etterhvert, så er det vel bare å venne seg til "de 3 store" først som sist, og kutte ut stort sett alt som heter apparater. Har mye bedre effekt i deffing/slanking også

Utlogget Narrie

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

Ok, takk for det. Men hva er "de 3 store" da? Smiley

Til det som egentlig var grunnen til at jeg laga denne tråden. Jeg trenger noen til å sette opp et kostholdsprogram, kardio og styrke med det samme.

Jeg er ganske nybegynner, så må begynne på grunnen. Smiley

Men, har prøvd Gerilja Kardio noen ganger, for å teste liksom. Jeg klarte det, men lurer på om jeg skal løpe alt jeg kan, at jeg nesten faller av? Er ikke sikker på om alle tredemøller rekner fart etter samme tall som viser på tredemøllene, vet ikke hvordan jeg skal forklare. Men når jeg løper så varier det fra mellom 12 og 13.

Er evig takknemlig hvis noen hjelper meg med dette her.

Utlogget Viddoyen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 228
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 228

Ok, takk for det. Men hva er "de 3 store" da?

det er knebøy, benkpress og markløft Smiley

Utlogget Viddoyen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 228
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 228

Ok, takk for det. Men hva er "de 3 store" da? Smiley

Til det som egentlig var grunnen til at jeg laga denne tråden. Jeg trenger noen til å sette opp et kostholdsprogram, kardio og styrke med det samme.

Jeg er ganske nybegynner, så må begynne på grunnen. Smiley

Men, har prøvd Gerilja Kardio noen ganger, for å teste liksom. Jeg klarte det, men lurer på om jeg skal løpe alt jeg kan, at jeg nesten faller av? Er ikke sikker på om alle tredemøller rekner fart etter samme tall som viser på tredemøllene, vet ikke hvordan jeg skal forklare. Men når jeg løper så varier det fra mellom 12 og 13.

Er evig takknemlig hvis noen hjelper meg med dette her.
de 3 store er knebøy, markløft og benkpress, når det jeller gerilija kardio så er poenge og kjøre seg skikkelig ut, i begynnelsen for meg også så sprang jeg så jeg holdt på å dette av Tongue men du blir vandt med det, og i tillegg at det virker veldig bra på fettforbrenninga og kondisjonen Smiley hvertfall for min egen del Smiley

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

... Kroppsbyggere konser ikke kun på de 3 store. Jiiiishes.

Utlogget Viddoyen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 228
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 228

nei de gjør ikke det, det har jeg ikke sagt heller, men er EN STOR fordel å være bra i de øvelsene for å bygge muskler, som kroppsbyggere driver med !:)

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Ja, det har du helt rett i. Det var Joche som sa det. Smiley

Utlogget Viddoyen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 228
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 228

aha Smiley ja jeg så det nå Smiley men som sagt, blir du sterk så får du også muskler, styrke bygger muskler Smiley og er jo en bra begynnelse og begynne med noen basis øvelser, siden han nevner han er nåkså nybegynner Smiley slik han ikke begynner på isolasjonsøvelser og stresser med å sette opp ett skikkelig innvikla program som bare fører til dårlige resultat om jeg bør påstå, enn om han lager ett skikkelig som inkluderer " de 3 store " , hehe , som hvertfall ett utgangspunkt , så kan han ha noen øvelser rundt disse Smiley

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Ja.. Han kunne kansje ha kjørd dietmar i 3mnd'er som består nesten bare av baseøvelser. Funker som f også Smiley

Utlogget Joche

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 122

... Kroppsbyggere konser ikke kun på de 3 store. Jiiiishes.

Vennligst finn fram til hvor jeg skrev at man skulle konse BARE på de 3 store?

Moro å få ekstra innlegg kun med meningsløs kverulering?

Utlogget Narrie

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

Viddoyen:

Dette er bare sånn generelt, kan variere litt fra dag til dag. Men ikke mye.

________

07.00 Frokost: 2 grovbrødskiver med enten; kalkunskinke, fløtemys ost (brunost) eller gulost. Kanskje et eple eller en banan og.

Drikke: Appelsinjuice eller vatn.

11.00 Lunsj: Nå for tiden pleier jeg ha to/tre kneippgrove frokostbrød med mager leverpostei.

14.30 Lunsj 2: Samme som frokost, ikke alltid jeg er så svært sulten, så det blir kanskje bare en yoghurt.

17.00 Middag: Er ikke hver det er middag på bordet, pga jobb til foreldre. Men når det er noe, så er det en typisk norsk middag.

Etter trening: Jeg som skal ned i fettprosent har vel ikke godt av en banan? Tongue

21.00 Kveldsmat: Samme som frokost, kan variere litt.

Tror jeg drikker mellom 1 og 2 liter vatn hver dag, på treningsdager kan det øke med en liter.

________

Jeg er villig til å endre fra topp til tå altså, hvis det er nøvendig for resultatene, bare så det er sagt. Cheesy

Håper dette hjelper. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!