Skrevet av Emne: Missy- 2x170 rawmark s. 222  (Lest 595732 ganger)

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- mosjonslogg
« #2820 : 24. oktober 2011, 23:56 »
Elvran 24.10.11

Knebøy, kloss m. stopp
3 x 90
2 x 95
2 x 100
2 x 110

Benkpress, medium, kloss m. stopp
4 x 60
3 x 65
3 x 65
2 x 70
1 x 75

Div.



Veldig grei økt. Mye tung bøy denne uka her, det blir gøy Grin

Utlogget lykketrollet

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 757

Sv: Missy- mosjonslogg
« #2821 : 25. oktober 2011, 22:06 »
Gratulerer så mye med stipend Marte!:)

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- mosjonslogg
« #2822 : 26. oktober 2011, 23:22 »
Elvran 26.10.11

Ab-roll + 1,25 kg :Smiley
3 x 6

Knebøy
3 x 95
2 x 105
2 x 115

Frontpress, med "vending" :Smiley
4 x 35
4 x 35
4 x 35
2 x 37,5
2 x 37,5

Stiffleg, på kloss, bredt grep
3 x 50
3 x 50
3 x 50

CoC
Alt høyre:
2 x #1
4 x #1 Grin
0 x #1,5 Tongue

Biceps.



Tror jeg har blitt bortskjemt med bra trykk i bøyen de siste ukene, for jeg ble sur av bøyen i dag. På film så det helt greit ut, men ikke noe spreng akkurat. Bekken/korsrygg begynner å krangle litt igjen nå, godt jeg skal på behandling på fredag Smiley Litt flaut, men husker faktisk ikke om jeg har tatt Coc #1,5 eller ikke, men var uansett veldig nære i dag. Bør gå raskt om jeg trener det oftere enn 3 ganger i året Tongue


Gratulerer så mye med stipend Marte!:)
Takk, Maria! Går treninga bra?

EDIT:
Bo mener jeg har tatt #1,5, så da må målet bli å ta den på nytt og ta #2 snarest Grin

Utlogget lykketrollet

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 757

Sv: Missy- mosjonslogg
« #2823 : 28. oktober 2011, 11:58 »

Takk, Maria! Går treninga bra?


Tja, har ikke vært så bra i det siste egentlig, sliter litt med motivasjonen, men eg får gjort det som står på programmet så jeg håper på noen perser på NM likevel:)

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- mosjonslogg
« #2824 : 28. oktober 2011, 23:41 »
Elvran 28.10.11

Knebøy
3 x 90
2 x 100
1 x 117,5
1 x 122,5
Surringer
2 x 132,5

Benkpress
4 x 60
2 x 65
1 x 67,5
Strikk i 8tall
4 x 67,5
3 x 72,5
2,5 x 80



Tidnes baisøkt. Bøyen føles jaggu og jeg har jævla vondt i muskelfestene rundt kneet, så surringer var også dritt, så droppa resten av driten Smiley I benk så kom Mir og tulla rundt meg på 80, så mista konsentrasjonen der, ellers var det greit. I mårra skal jeg ha mark med drakt, som jeg egentlig skulla hatt på tirsdag.

Tja, har ikke vært så bra i det siste egentlig, sliter litt med motivasjonen, men eg får gjort det som står på programmet så jeg håper på noen perser på NM likevel:)
Kjenner igjen det gitt! Vi sees på NM, gleder meg! Smiley

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Missy- mosjonslogg
« #2825 : 28. oktober 2011, 23:57 »
Mosjonslogg??

Toppidrettslogg Smiley

Hvorfor har du vondt i muskelfestene rundt kneet? Kommer det fra knebind eller andre ting?

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- mosjonslogg
« #2826 : 29. oktober 2011, 00:59 »
Mosjonslogg??

Toppidrettslogg Smiley

Hvorfor har du vondt i muskelfestene rundt kneet? Kommer det fra knebind eller andre ting?
Akkurat nå så føles det mer ut som på mosjonsnivå Tongue

Jeg vet egentlig ikke, jeg har hatt knebind 2 ganger etter VM, så kan ikke være det. Jeg bruker å kjenne antydning til dette hvis jeg kjører bøy uten varmere, men har heller ikke gjort det på lenge. Så det er bare å tippe! Tongue

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Missy- mosjonslogg
« #2827 : 29. oktober 2011, 01:10 »
Akkurat nå så føles det mer ut som på mosjonsnivå Tongue

Jeg vet egentlig ikke, jeg har hatt knebind 2 ganger etter VM, så kan ikke være det. Jeg bruker å kjenne antydning til dette hvis jeg kjører bøy uten varmere, men har heller ikke gjort det på lenge. Så det er bare å tippe! Tongue

Hadde jeg sett deg løfte og sett holdningen din hadde det sikkert vært noe å sette fingeren på, men ellers er det vanskelig å være konkret.

Sånn generelt sett så trenger de fleste styrkeløftere jeg har vært borti (egen)massasje av utsiden, fremsiden og innsiden av lårene samt hofter(gluteus, piriformis og TFL). Vet ikke om du allerede gjør noe av dette, hvis ikke burde det kunne gi deg lindring om du ruller litt på et PVC-rør før knebøy og gjerne litt ellers også. Det gjelder spesielt for utstyrsløftere tror jeg, ettersom dere gjerne løfter knebøy med bred stand og knærne godt ut til sidene.

Har selv hatt litt abstrakte betennelsestendenser i området over og rundt knærne, i muskulaturen, når jeg prøvde å etterligne knebøystilen til CYC. Løsningen ble mindre ekstrem stil og mye egenmassasje.

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- mosjonslogg
« #2828 : 29. oktober 2011, 01:29 »
Hadde jeg sett deg løfte og sett holdningen din hadde det sikkert vært noe å sette fingeren på, men ellers er det vanskelig å være konkret.

Sånn generelt sett så trenger de fleste styrkeløftere jeg har vært borti (egen)massasje av utsiden, fremsiden og innsiden av lårene samt hofter(gluteus, piriformis og TFL). Vet ikke om du allerede gjør noe av dette, hvis ikke burde det kunne gi deg lindring om du ruller litt på et PVC-rør før knebøy og gjerne litt ellers også. Det gjelder spesielt for utstyrsløftere tror jeg, ettersom dere gjerne løfter knebøy med bred stand og knærne godt ut til sidene.

Har selv hatt litt abstrakte betennelsestendenser i området over og rundt knærne, i muskulaturen, når jeg prøvde å etterligne knebøystilen til CYC. Løsningen ble mindre ekstrem stil og mye egenmassasje.
Her er jo en del bøy fra tidligere i år: http://www.youtube.com/watch?v=NdeKRg40YRM#noexternalembed
Har ikke endret bøystil, isåfall ikke bevisst. Jeg ruller faktisk en del, før har dette hjulpet masse og det har ikke gått lang tid før ting har blitt mye bedre, men ikke denne gangen. Enste er at jeg har vært litt slapp på tøyinga i det siste, så burde vel strengt tatt begynne å tøye mer igjen, kanskje det blir bedre da Smiley I bøy med utstyr så står jeg faktsik smalere enn uten Tongue

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Missy- mosjonslogg
« #2829 : 29. oktober 2011, 01:47 »
Her er jo en del bøy fra tidligere i år: http://www.youtube.com/watch?v=NdeKRg40YRM#noexternalembed
Har ikke endret bøystil, isåfall ikke bevisst. Jeg ruller faktisk en del, før har dette hjulpet masse og det har ikke gått lang tid før ting har blitt mye bedre, men ikke denne gangen. Enste er at jeg har vært litt slapp på tøyinga i det siste, så burde vel strengt tatt begynne å tøye mer igjen, kanskje det blir bedre da Smiley I bøy med utstyr så står jeg faktsik smalere enn uten Tongue

Akkurat ja, nei hadde vært enklere om jeg kunne sett nærmere på holdningen din, funksjonalitet og mobilitet. Knebøyen din ser jo ganske så bra ut i forhold til forutsetningene. Du har ca like vanskelig fysikk for knebøy som meg, så jeg vet godt hvor mye arbeid som ligger bak det der. Eneste jeg kan se er kanskje små tendenser til fleksjon i bekkenet i bunn men det er ikke mer enn at det burde gå fint. Standen var ikke så bred som jeg hadde sett for meg, selv den utstyrsfrie i filmen.

Du drar sumo i konkurranse har jeg fått med meg, og det kan også være en faktor her - dog litt vanskelig å si når jeg ikke vet hvor mye du trener denne varianten.

Tøying og mobilitetstrening er bra saker det, selv om det er veldig kjedelig Tongue Det som gjelder er å vite hva du som individ trenger å jobbe med når det kommer til tøying og balansen rundt leddene. Her kan det jo variere ganske mye fra en problemstilling/tendens til en annen. Det en med forovertilt i bekkenet trenger av øvelser og tøying, vil derimot være veldig negativt for en med bakover/posteriortilt i bekkenet for eksempel.

Kan du si noe om hvor du kjenner disse smertene i låret? Innsiden, midten eller utsiden? Evt alle tre kanskje?

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Missy- mosjonslogg
« #2830 : 29. oktober 2011, 02:01 »
Tror ikke det finnes en styrkeløfter i Norge med bedre mobilitet og fleksibilitet enn Marte.
Når det gjelder tøying mener jeg Marte er en av de få som kunne klart seg med mindre tøying. Spesielt rundt lumbalen, her ser jeg det tøyes en del. Ikke en nødvendighet.
Sumo trenes ikke spesielt ofte, og rulling bør nok også reduseres med 1-2 dager. Overdosering kan forekomme også her.


Anbefaler å prøve Graston for quad festene, rolig på de øvrige selvmassasjene en periode.


Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Missy- mosjonslogg
« #2831 : 29. oktober 2011, 02:04 »
Tror ikke det finnes en styrkeløfter i Norge med bedre mobilitet og fleksibilitet enn Marte.
Når det gjelder tøying mener jeg Marte er en av de få som kunne klart seg med mindre tøying. Spesielt rundt lumbalen, her ser jeg det tøyes en del. Ikke en nødvendighet.
Sumo trenes ikke spesielt ofte, og rulling bør nok også reduseres med 1-2 dager. Overdosering kan forekomme også her.


Anbefaler å prøve Graston for quad festene, rolig på de øvrige selvmassasjene en periode.




Er nettopp derfor jeg er redd for å generalisere og anbefale så mye uten å ha alle detaljene på plass. Hypermobilitet er definitivt ikke noe å trakte etter for en kraftsportutøver.


Edit: Ikke meningen å trakke noen på tærne, Lars. Så håper ikke du tar det slik!

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- mosjonslogg
« #2832 : 29. oktober 2011, 23:53 »
Elvran 29.10.11

Knebøy, m. 3/4 stopp
5 x 80
4 x 90
3 x 95
2 x 102,5
1 x 112,5

Benkpress
4 x 55
3 x 60
2 x 65
1 x 67,5

Skråbenk m. smalt grep og kloss
4 x 45
3 x 50
3 x 50

Sumomark
3 x 100
2 x 110
2 x 120
Drakt
1 x 150
1 x 165
1 x 182,5

Benkopptrekk
4 x 50
4 x 50
4 x 50
4 x 50



Akkurat ja, nei hadde vært enklere om jeg kunne sett nærmere på holdningen din, funksjonalitet og mobilitet. Knebøyen din ser jo ganske så bra ut i forhold til forutsetningene. Du har ca like vanskelig fysikk for knebøy som meg, så jeg vet godt hvor mye arbeid som ligger bak det der. Eneste jeg kan se er kanskje små tendenser til fleksjon i bekkenet i bunn men det er ikke mer enn at det burde gå fint. Standen var ikke så bred som jeg hadde sett for meg, selv den utstyrsfrie i filmen.

Du drar sumo i konkurranse har jeg fått med meg, og det kan også være en faktor her - dog litt vanskelig å si når jeg ikke vet hvor mye du trener denne varianten.

Tøying og mobilitetstrening er bra saker det, selv om det er veldig kjedelig Tongue Det som gjelder er å vite hva du som individ trenger å jobbe med når det kommer til tøying og balansen rundt leddene. Her kan det jo variere ganske mye fra en problemstilling/tendens til en annen. Det en med forovertilt i bekkenet trenger av øvelser og tøying, vil derimot være veldig negativt for en med bakover/posteriortilt i bekkenet for eksempel.

Kan du si noe om hvor du kjenner disse smertene i låret? Innsiden, midten eller utsiden? Evt alle tre kanskje?
Interessant det du nevner med forovertilt/bakovertilt av bekkenet. Jeg har egentlig ikke tenkt på hvilke tøyeøvelser jeg trenger, men tøyer det jeg føler for. Manuellterapauten jeg går til poengterer at jeg har en veldig svai i korsryggen, altså forovertilt bekken. Hvilke øvelser vil du da anbefale?

Tror ikke det finnes en styrkeløfter i Norge med bedre mobilitet og fleksibilitet enn Marte.
Når det gjelder tøying mener jeg Marte er en av de få som kunne klart seg med mindre tøying. Spesielt rundt lumbalen, her ser jeg det tøyes en del. Ikke en nødvendighet.
Sumo trenes ikke spesielt ofte, og rulling bør nok også reduseres med 1-2 dager. Overdosering kan forekomme også her.


Anbefaler å prøve Graston for quad festene, rolig på de øvrige selvmassasjene en periode.



Det er godt å høre at jeg kunne klart meg med mindre tøying, Lars. Det er nettopp det jeg har gjort i denne perioden grunnet latskap :Smiley Har du Graston? Kan du evt ta det med på onsdag da?

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Missy- mosjonslogg
« #2833 : 30. oktober 2011, 22:25 »
Hei du Smiley

Jeg kommer opp onsdag.
Har ikke graston verktøyet, men hanken på en vanlig spisekniv og litt massasjeolje fungerer godt nok. Har ikke testet Graston hos en proff, men har selv brukt dette på underarmer/triceps/legger med hell. Kan prøve litt på onsdag, men jeg er ingen ekspert.

Har du i forbindelse med husoppussing tilbragt mye tid på knærne/på huk? Smiley
Du starter som regel alle treninger med tøying av hofteleddsbøyer, og tøyer også godt på  (spe.rectus femoris), etter hva jeg har observert.
Dette er som regel muskelgrupper som i forbindelse med anterior tilt kan være forkortet. Hamstrings og gluteus er som regel forlenget og svake i slike tilfeller.
En av grunnen til at jeg er så fan av Bulgarske knebøy. 

Enkel funksjonstest, for å avdekke om du er i katastrofe gruppen for anterior tilt:

Still deg opp i en stående bein split, som om du skal gjøre et utfall. Sjekk om en rumpeballen på posterior bein heves i forhold til anterior bein. Selv i splitt skal du klare å holde bekkenet i vater. Gå ned i fullt utfall, sjekk at du ikke trykker i fra med vekt på tærne, men at du har trykk på hælen og at bekkenet i vater i bunn også.

Grad av lordose og anterior tilt er ikke ensbetydende. Lordosen kan være der uten at dette skyldes anterior tilt i bekkenet. Det som er interessant er hvordan du klarer å regulere bekkenet i øvelsene du bruker i treningen din Smiley

Både i knebøy og benkpress svaier styrkeløftere ryggen, slik at bekkenet også tiltes forover.
Det kan være du må trene perioder med mye benkpress med bena opp, for å spare korsryggen og ikke forverre bekken posisjon.

Mageøvelser du kan begynne med, som er enkle, men ikke påvirker bekkenet negativt kan vi ta en kjapp gjennomgang på når jeg kommer oppover. Tøyeøvelser finnes det mange av, men kan ikke se noen innlysende svakheter hos deg på dette området.

Har selv svai rygg, men bekkenet er ikke tiltet. Merker dog at særlig benkpress m/svai kan skape irritasjon. Noe som kanskje må tas hensyn til i din videre trening.

Hvordan var knærne i dag, etter en økt med bind?

Denne kan du ta en titt på, for mer informasjon om Anterior tilt, som er mer vanlig enn posterior tilt og som antagelig representerer en mer aktuell problematikk for deg:
http://www.youtube.com/watch?v=rIt9CtCyeJs#noexternalembed&feature=related

Sees uansett onsdag.

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Missy- mosjonslogg
« #2834 : 30. oktober 2011, 22:48 »
Rimelig sprøtt om bekkenet ditt er 100% nøytralt med den betydelige svaien du har, Lars. Har du normalt spenn i RF og psoas? Og klarer du å nå hyperekstensjon i hoftene? Vil du si svaien ligger i korsryggen eller midtryggen?

Når vi er igang, jeg ser en del av løfterne "dine" kjører ganske kraftig anterior tilt fra toppen av i knebøy, har du noen formening om hvorvidt dette påvirker holdningen utenom løfting? Har prøvd å løfte slik selv uten at jeg egentlig merker store forskjellen hverken ene eller andre veien.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!